Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2PCXBOXGCN
Okładka Tom Clancy's Ghost Recon 2 (PS2)

Tom Clancy's Ghost Recon 2

Tom Clancy's Ghost Recon 2 to druga odsłona serii taktycznych strzelanin, sygnowanych nazwiskiem znanego, amerykańskiego pisarza. Akcja gry osadzona została w Korei Północnej, dokąd wysłany zostaje tytułowy oddział - widmo.

Akcji | strzelanki

Okładka Tom Clancy's Ghost Recon 2 (PS2)

producent: Ubisoft

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

anulowana

PC

16lis2004

XBOX

19lis2004

PS2

22mar2005

GCN

Kontynuacja taktycznej gry akcji wydanej pod koniec 2001 roku. Fabuła „Tom Clancy's Ghost Recon 2” koncentruje się na Północnej Korei. Jeden z tutejszych generałów od dłuższego czasu przejmuje dostawy żywności, które są przesyłane do tego kraju przez organizacje humanitarne. Jego armia rośnie w siłę. Chiny, widząc rosnącą potęgę nowego koreańskiego generała, decydują się przerwać dostawy broni do tego kraju. Korea Północna nie zamierza się jednak poddać i nawiązuje cichy pakt z Rosją. Na ulicach państwa wybuchają zamieszki, ludzie nie mają z czego żyć. W tym samym czasie wspomniany generał zdobywa pełną kontrolę nad północnokoreańską armią. Obwiniając Chiny o biedę szerzącą się w jego kraju decyduje się na atak. Rosja, z którą wcześniej zawarł nieoficjalny pakt, nie reaguje. Chiny odpierają część ataków, ale nie posuwają się do drastycznych działań bojąc się nuklearnej odpowiedzi ze strony Rosji. Zezwalają natomiast na pomoc z zewnątrz. Międzynarodowe siły zostają przerzucone na granicę pomiędzy Chinami, a Północną Koreą. Do akcji wkracza też tytułowy Oddział Widmo, którego głównym zadaniem będzie obalenie potęgi koreańskiego generała. Stanie się tak za sprawą ciągu misji, które w konsekwencji doprowadzą do jego upadku.

Przebieg misji nie uległ większym zmianom. Gracz w dalszym ciągu dowodzi tytułowym oddziałem elitarnych żołnierzy. Do jego dyspozycji oddano najnowsze modele broni i technologie, które pozwalają na skuteczniejszą walkę z przeważającymi siłami wroga. Taktyka odgrywa kluczową rolę. Gracz musi starannie planować kolejne posunięcia. Nie może sobie pozwolić na błędy. W miarę rozwoju gry podlegli żołnierze rozwijają swoje umiejętności. Druga część „Ghost Recon” wprowadza ulepszony moduł SI, który i tak stał już na wysokim poziomie w jedynce.

Najwięcej zmian zaszło w kwestii oprawy audiowizualnej. Autorzy gry przygotowali zupełnie nowy teatr działań. Zadbano o obecność wielu nowoczesnych technologii: efektu ragdoll, multiteksturowania czy dynamicznego oświetlenia. Fizyka świata jest obsługiwana przez drugą generację popularnego systemu Havok. Niewielkich zmian doczekał się interfejs, tak aby był on bardziej przyjazny dla mniej doświadczonych graczy. Wprowadzono też nowy typ kamery. Znajduje się ona za ramieniem sterowanej postaci, dzięki temu na bieżąco można obserwować jej reakcje. Gra posiada również kilka nowych trybów do prowadzenia rozgrywek sieciowych.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6,8 / 10 na podstawie 102 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Tom Clancy's Ghost Recon 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Tom Clancy's Ghost Recon 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: Network Adaptor, link-kabel

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live!, link-kabel + dodatkowo (XBOX): link-kabel

Tom Clancy's Ghost Recon 2 - test przed premierą

Przed premierą 12 września 2004, 10:23

Jednak największe zmiany czekają nas w oprawie wizualnej Tom Clancy’s Ghost Recon 2. Poza takimi zmianami, jak dodanie większej ilości obiektów, za którymi można się ukryć na olbrzymich, odkrytych obszarach (zmora graczy w poprzedniej części, kiedy to snajper jednym celnym strzałem mógł pozbawić życia prowadzoną przez nas postać), na uwagę zasługuje poprawiony silnik graficzny. Dynamiczne oświetlenie i cieniowanie, multi-texturing czy zaawansowana fizyka postaci to tylko niektóre z nowości. Dodając do tego silnik fizyki Havok 2, dostarczający realistycznych efektów dla niszczonych obiektów, poruszających się pojazdów czy spektakularnych efektów specjalnych, otrzymamy prawdziwą „perełkę graficzną” wśród gier znajdujących się na rynku. O animacje żołnierzy również nie należy się martwić – przy realizacji motion capture znaleźli zatrudnienie komandosi z sił specjalnych, tak więc możemy być pewni, że jeśli padamy na ziemię, czynimy to jak zawodowiec.

PC
GCN
PS2
XBOX