Wyszukiwarka gier
The Thing: Remastered

The Thing: Remastered

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 5 grudnia 2024

Akcji, TPP, Survival horror, Filmy, Remaster/remake, Singleplayer

Zremasterowana wersja survival horroru z 2002 roku, opartego na licencji kultowego filmu grozy. The Thing: Remastered, za którego opracowaniem stoi zasłużony zespół Nightdive Studios, wyróżnia się na tle pierwowzoru głównie za sprawą znacznie odświeżonej grafiki.

6.5

Gracze

9.1

Steam

7.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

The Thing: Remastered jest zremasterowaną wersją utrzymanej w konwencji survival horroru strzelanki pod tytułem The Thing, wydanej w 2002 roku. Podobnie jak pierwowzór, opisywana produkcja została oparta na licencji kultowego filmu pod tym samym tytułem.

Za opracowaniem tej pozycji stoi wyspecjalizowany w odświeżaniu klasyki zespół Nightdive Studios, w którego portfolio można znaleźć między innymi takie projekty, jak System Shock, Turok Remastered czy Killing Time: Resurrected.

Fabuła

Podobnie jak miało to miejsce w oryginale, The Thing: Remastered stanowi kontynuację filmowego horroru. W placówce badawczej Outpost 31 na Antarktydzie pojawiła się obca forma życia, zdolna do przyjmowania ludzkiej postaci, która wybiła stacjonujący tam zespół badawczy.

Czytaj więcej

Platformy:

Nintendo Switch

Nintendo SwitchAngielskie napisy i dialogi

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

PlayStation 4

PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi

PlayStation 5

PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi

Xbox One

Xbox OneAngielskie napisy i dialogi

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SAngielskie napisy i dialogi

Producent: Nightdive Studios

Wydawca: Nightdive Studios

Gry z serii

The Thing: Remastered
The Thing: Remastered

2GRY

Gry z serii The Thing

Gry z serii The Thing

Publicystyka

Wiadomości

Premiera remastera kultowego horroru The Thing. Poznaliśmy też cenę

Premiera remastera kultowego horroru The Thing. Poznaliśmy też cenę

Studio Nightdive wreszcie wypuściło The Thing: Remastered. Możecie też rzucić okiem na nowy zwiastun z fragmentami rozgrywki z odświeżonej wersji tego survival horroru.

gry

Adrian Werner

5 grudnia 2024 22:54

Premiera remastera kultowego horroru The Thing. Poznaliśmy też cenę
Kultowy horror powróci w nowych szatach. Oficjalna zapowiedź The Thing: Remastered

Kultowy horror powróci w nowych szatach. Oficjalna zapowiedź The Thing: Remastered

Twórcy System Shock Remake, studio Nightdive, oficjalnie zapowiedzieli odświeżoną wersję kultowego horroru The Thing.

gry

Kamil Kleszyk

8 czerwca 2024 09:25

Kultowy horror powróci w nowych szatach. Oficjalna zapowiedź The Thing: Remastered

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The Thing: Remastered:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570 3.4 GHz / AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 650 Ti / 1 GB Radeon HD 7750, 5 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6600K 3.5 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56, 5 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.5

Ocena Graczy

Średnia z 17 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.1

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 1040 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.1

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 30 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

5.5
RoyPremium
PC

RoyPremium

Ekspert

2024.12.20

To jest świetny motyw na remake. Na papierze gra ma kapitalne mechaniki angażujące gracza emocjonalnie, trzymające w napięciu, ale i pozwalające się wyżyć, dając dużo okazji do walki. To jest kapitalna sprawa, że idziemy z zespołem npców, z których ktoś może okazać się impostorem. Taki Among Us tylko że w singlu.Wszystkie jednak mechaniki w tej grze są wykonane, ale tak jak to przystało na przeciętniaka sprzed 20 lat - pobieżnie. Nasi towarzysze to mięso armatnie, jest ich dużo, ciągle znajduje się nowych i oni ciągle giną, bo tak ma być. Gra często wykłada lachę na nich, bo dochodzimy do końca poziomu z zespołem, ekran ładowania wjeżdża i oni po prostu znikają. Zmienianie się w kosmitę też działa bardziej jak wirus zombie, a nie to co w filmie. Możemy zrobić komuś test, wyjdzie negatywny, ale jak go mocno poatakują przeciwnicy, to on i tak się po chwili zmieni.Z drugiej strony nigdy nie będzie tak, że ktoś zmieni się w kosmitę w spokojnej chwili, po to by nam serię w plecy władować, więc nie ma sensu sprawdzać, kto jest kosmitą, a kto nie, bo i tak pożytek z takiego nawet zakażonego członka zespołu zawsze jest. Jeden plus dla gry, że npce są faktycznie pomocne, dobrze sobie radzą w walce, nie blokują drogi mocno, no i leczą za darmo, więc warto chodzić z ekipą, nawet jak nie da się do niej przywiązać. Od takiej strony fabularnej, w tej grze nie ma nic budowania żadnej postaci. Bohaterów w sumie może trzech występuje i żaden z nich, w tym sterowany przez nas typ, nie mają żadnej osobowości, czy indywidualnych cech. W ogóle fabuła również raczej nie istnieje, bardziej po prostu chodzi się przez dość monotonne levele i robi swoje. Wszystko w tym tytule jest strasznie miałkie. Zróżnicowanie przeciwników nie imponuje, tu akurat stare modele działają na niekorzyść. Granaty mają dziwną parabolę. Nie można wycelować sobie pod stopy, co irytuje w grze, gdzie jest pełno pełzających po ziemi, małych przeciwników. Strzelanie jest dość płytkie, nie czuć mocy broni, no i nawet ze snajperki przycelować konkretnie się nie da. Pociski raczej tak mniej więcej lecą w dane miejsce. Widać, że to gra z konsol i w wersji na PC nawet jak ustawimy najniższy możliwy autoaim, to wciąż wspomaganie celowania jest dość odczuwalne. Nightdive ewidentnie wyłożyło lachę na wersję pecetową, więc słabo, że tyle pieniędzy proszą. Też jak chodzi o poprawienie bugów, no to tak średnio wyszło. Zdarzają się gliche wizualne, które w niczym nie przeszkadzają, ale zdarza się też, że jeden z naszych kompanów zapadnie się pod ziemię (jak na screenie obok), zablokuje za skrzynką lub że w ogóle staną w miejscu i nie będą więcej za nami iść. Jak na remaster to trochę mocno wstyd. Tym bardziej, że mechanicznie również występuje sporo drobnostek, które irytują, jak drzwi zamykające się same po kilku sekundach czy automatyczna zmiana broni na paralizator po użyciu apteczki? Miałkie i nijakie to jest, bez specjalnego kimatu czy napięcia, ale przechodzi się bezboleśnie, bo dużo jest amunicji i wszelkich zapasów. Poziom trudności jest raczej niski, bossowie są super prości, szczególnie ten ostatni. Tę grę powinno się zrobić od nowa, z faktycznym zaimplementowaniem mechaniki zaufania i dopisaniem wątków pobocznych dla postaci pobocznych, no i głównych też. Nic tu nie ma właściwie. Callisto Protocol jest znacznie lepsze, więc lepiej w CP zagrać.

6.0
SULIK
PC

SULIK

Ekspert

2024.12.28

Ocena STEAM

9.1

Bardzo pozytywne (1 040)

[title]

Główne zalety gry

  • Czynnik nostalgii: Wielu graczy doceniło nostalgiczny powrót do ukochanej kultowej klasyki, a niektórzy wyrazili radość z ponownego odwiedzenia gry po wielu latach.
  • Ulepszenia wizualne: Remaster oferuje znaczące ulepszenia graficzne, w tym podniesione tekstury, poprawione oświetlenie i dynamiczne cienie, co sprawia, że gra jest wizualnie atrakcyjna.
  • Atmosferyczne doświadczenie: Gra skutecznie oddaje mroczną atmosferę oryginalnego filmu, a gracze cieszą się otoczeniem i poczuciem eksploracji.
  • Unikalne mechaniki: System zarządzania drużyną, w którym gracze muszą zarządzać zaufaniem i zdrowiem psychicznym NPC-ów, dodaje głębi do rozgrywki i wzmacnia doświadczenie paranoi przypominające film.
  • Ulepszenia jakości życia: Użytkownicy zauważyli różne ulepszenia jakości życia, takie jak poprawione sterowanie i interfejs użytkownika, co sprawia, że gra jest bardziej dostępna i przyjemna.

Główne wady gry

  • Krótki czas gry: Wiele recenzji wspomniało, że gra jest dość krótka, zazwyczaj zajmując około 4-6 godzin na ukończenie, co niektórzy uznali za niewystarczające w stosunku do ceny.
  • Brak możliwości ponownego przejścia: Gracze wyrazili rozczarowanie ograniczoną wartością powtórnego przejścia gry, z niewieloma zachętami do ponownego grania po jej ukończeniu.
  • Problemy z AI: Kilku użytkowników zgłosiło problemy z AI NPC-ów, w tym problemy z nawigacją i nieodpowiadającym zachowaniem, co wpływało negatywnie na ogólne doświadczenie.
  • Nierównowaga trudności: Niektórzy gracze uznali grę za zbyt łatwą, zwłaszcza na normalnym poziomie trudności, z dużą ilością amunicji, co sprawiało, że walka była mniej wymagająca.
  • Projekt dźwięku: Pojawiły się skargi na projekt dźwięku, z brakiem muzyki ambientowej i efektów, które prowadziły do momentów ciszy, które przerywały immersję.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Więcej głębi w mechanikach: Chociaż mechaniki zaufania i strachu były chwalone, wielu uważało, że są niedostatecznie wykorzystane i mogłyby mieć większy wpływ na grę.
  • Rozszerzone elementy fabularne: Gracze pragnęli bardziej angażującej i rozwiniętej fabuły, czując, że fabuła jest podstawowa i nie w pełni wykorzystuje bogaty potencjał narracyjny filmu.
  • Dodatkowa zawartość: Użytkownicy wyrazili chęć posiadania większej liczby osiągnięć, kolekcjonerskich przedmiotów oraz być może bardziej rozbudowanego doświadczenia po zakończeniu gry lub nowych trybów gry.
  • Ulepszony dźwięk: Wiele recenzji podkreśliło potrzebę lepszej integracji dźwięku, w tym więcej muzyki i efektów dźwiękowych, aby wzmocnić atmosferę horroru.
  • Potencjał na pełny remake: Kilku użytkowników wspomniało, że gra bardziej skorzystałaby na pełnym remaku niż remasterze, ponieważ pozwoliłoby to na bardziej rozległe ulepszenia w rozgrywce i mechanikach.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż The Thing: Remastered otrzymało pochwały za wartość nostalgiczną i ulepszenia wizualne, wielu graczy uważało, że brakuje mu głębi rozgrywki, długości oraz niektórych aspektów technicznych.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.1

48% rekomendacji (30)

Opecritic
75 / 100

Xbox Achievements

Richard Walker

Xbox Achievements
6,5 / 10

God is a Geek

Lyle Pendle

God is a Geek
9 / 10

8Bit/Digi

Stan Rezaee

8Bit/Digi
85 / 100

Completexbox

Dan Boise

Completexbox
8 / 10

Shacknews

TJ Denzer

Shacknews

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl