Data wydania: 13 lipca 2004
Zremasterowana wersja najpopularniejszej odsłony serii Tales of..., która ukazała się pierwotnie w 2003 roku. Tales of Symphonia jest klasycznym przedstawicielem gatunku jRPG i oferuje kilkadziesiąt godzin zabawy oraz szybki zręcznościowy system walki.
Gracze
Steam
Tales of Symphonia to klasyczna gra jRPG, wchodząca w skład serii Tales of. Tytuł zadebiutował w 2004 roku na konsoli Nintendo GameCube, a niedługo potem otrzymał port na PlayStation 2, który nie opuścił Japonii - na nim oparte są późniejsze reedycje na inne platformy sprzętowe. Za produkcję odpowiada japońska firma Bandai Namco. Początki serii Tales of sięgają 1995 roku - cykl ten nie jest tak popularny jak np. Final Fantasy, ale ma oddaną i ciągle powiększającą się rzeszę fanów.
Tales of Symphonia pozostaje jednym z najlepiej ocenianych przedstawicieli cyklu przede wszystkim ze względu na swoją fabułę. Głównym bohaterem gry jest młody i pełen entuzjazmu Lloyd Irving, który wraz ze swoim przyjacielem towarzyszy obdarzonej specjalnymi mocami Colette Brunel i jej świcie w pielgrzymce. Celem podróży są rozrzucone po świecie świątynie. W każdej z nich Collete musi wziąć udział w rytuale, którego celem jest uratowanie umierającej planety.
Ze względu na swój wiek, Tales of Symphonia nie posiada tak rozbudowanego i kompleksowego systemu walki oraz funkcjonalności co późniejsze gry z serii. Rozgrywka odpowiada standardom do jakich przyzwyczaiły nas jRPG-i. Fabuła tytułu jest linearna, gracze podróżują po mapie świata, na której zaznaczone są rożnego rodzaju lokacje. Potyczki z przeciwnikami odbywają się na małych arenach w czasie rzeczywistym. W trakcie pojedynków gracze mogą kontrolować bezpośrednio każdego bohatera ze swojej drużyny, stosując rożnego rodzaju umiejętności specjalne oraz kompleksowe kombosy. Ze względu na zręcznościową naturę produkcji najlepiej grać ze standardowym gamepadem.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PC Windows 2 lutego 2016
PlayStation 2 22 września 2004
PlayStation 3 25 lutego 2014
GameCube 13 lipca 2004
Producent: Bandai Namco Entertainment
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
31GIER
Seria gier jRPG, uznawana za trzecią pod względem popularności wśród miłośników tego gatunku (po Final Fantasy i Dragon Quest). Cykl stworzony został przez studio deweloperskie Wolf Team, a o jego rozwój dba koncern Namco Bandai.
Dziś piszemy m.in. o niedorobionym porcie Tales of Symphonia na PC oraz o premierach dodatków Operation Black Ice do Rainbow Six: Siege (wraz z patchem 2.0), Awakening do Call of Duty: Black Ops III (PS4) i Conclave do Crusader Kings II. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
3 lutego 2016 17:22
Dziś piszemy o zapowiedzi pecetowej wersji gry jRPG Tales of Symphonia, premierze DLC Supremacy do Call of Duty: Advanced Warfare na PC, PS3 i PS4, dodatku i łatce do strategii Twierdza: Krzyżowiec II oraz nowej promocji Humble Weekly Bundle, oferującej m.in. niedawno wydane Sunset. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
3 lipca 2015 12:05
Microsoft stawia na erpegi. A przynajmniej próbuje, choć już teraz konsola Xbox 360 może pochwalić się takimi tytułami, jak Mass Effect, Blue Dragon, Lost Odyssey czy Oblivion. Przyszłość pod tym względem wygląda równie ciekawie, wystarczy wspomnieć choćby niecierpliwe oczekiwanie, jakie towarzyszy Fable 2. Kolejną cegiełkę postanowił dołożyć japoński koncern Namco Bandai.
gry
Przemysław Zamęcki
29 lutego 2008 14:57
Podczas poświęconej grom i komiksom japońskiej imprezy Jump Festa firma Namco Bandai zapowiedziała kolejną część cieszącej się sporą popularnością sagi RPG, Tales of….
gry
Artur Falkowski
27 grudnia 2007 12:53
Mnóstwo pytań oraz brak jakichkolwiek konkretnych i jednoznacznych odpowiedzi. A wszystko przez nieposkromiony język jednego z dziennikarzy IGN, Matta Casamassiny. W ostatnim wydaniu podcastowej audycji Wii-k Review redaktor chlapnął, że powstaje sequel Tales of Symphonia
gry
Bartłomiej Kossakowski
10 lipca 2007 08:45
Firma Namco Bandai ujawniła dzisiaj, czyli tak jak zapowiadaliśmy, tytuł kolejnej gry z serii Tales of. Okazało się, że będzie to kontynuacja wydanej w 2002 roku Tales of Fandom Vol.1.
gry
Piotr Doroń
21 lutego 2007 20:33
Firma Namco Bandai poinformowała za pośrednictwem serwisu Tales Channel, że w ciągu najbliższych kilku dni opublikuje zapowiedź kolejnej gry z serii Tales of, której poszczególne odsłony są jednymi z najpopularniejszych przedstawicieli japońskiej odmiany RPG.
gry
Piotr Doroń
16 lutego 2007 10:17
Już późną jesienią Anno Domini 2006 powinna ukazać się na Zachodzie przetłumaczona na język angielski wersja Tales of the Abyss dla PS2 – edycja japońska pojawiła się u schyłku ubiegłego roku. Na tym jednak nie koniec rozwoju słynnej serii z gatunku cRPG, bowiem ludzie z Namco planują jeszcze wydanie Tales of Tempest dla Nintendo DS oraz trzech zapowiedzianych właśnie gier.
gry
Radosław Grabowski
20 czerwca 2006 11:55
Rekomendowana przez nas gra Tales of Symphonia zalicza się do serii produktów z gatunku cRPG, rozwijanej dokładnie od dziesięciu lat (począwszy od Tales of Phantasia dla Super Nintendo Entertainment System) i popularnej szczególnie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Za około trzy miesiące japońska firma Namco wypuści Tales of Legendia dla PS2, a potem pełną parą ruszy przygotowywanie następnego epizodu.
gry
Radosław Grabowski
30 lipca 2005 13:44
Firma Namco Hometek poinformowała, iż popularna seria gier Tales, doczeka się kolejnej odsłony. Będzie ona nosić tytuł Tales of Legendia i ukaże się w USA wyłącznie na konsole PS2. Gra oferować będzie stojącą na wysokim poziomie grafikę, dynamiczne sceny walki oraz wciągającą fabułę. Prace nad Tales of Legendia trwają już kilka lat a udział w nich bierze m.in. Kazuto Nakazawa, znany japoński ...
gry
Maciej Myrcha
13 kwietnia 2005 10:05
Popularne pliki do pobrania do gry Tales of Symphonia.
Wymagania sprzętowe gry Tales of Symphonia:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Due 2.4 GHz/AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT/Radeon HD 4830 lub lepsza, 7 GB HDD, Windows Vista.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-530 2.93 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560/Radeon HD 7850 lub lepsza, 7 GB HDD, Windows 7/8 64-bit.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 97 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 4183 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MadtPL
Ekspert
2018.04.14
I3lackHole Chorąży
Wstępniak:
Tales of Symphonia, to typowy przedstawiciel jrpg ze zręcznościowymi walkami w czasie rzeczywistym w konwencji walk "my vs oni" na jednym ekranie. Mamy grę która posiada znacznie więcej mechanik niż człowiek jest w stanie ogarnąć w czasie jednego przejścia gry. Mamy oczywiście genialnie rozpisane postacie, stopniowo poznajemy ich powody zachowań, widzimy jak ewoluują. Mamy też oczywiście miks anime+głupotki+infantylizm, co nie każdy jest w stanie zdzierżyć. Pomijam tu fanów anime oczywiście, oni mają znacznie łatwiej. ;] Muszą być więc przemówienia w przed walką, nieustanne ucieczki wrogów po pokonaniu, rozmowy zatroskanych kompanów gdy wokół świat płonie ect. Mamy jednak to co najważniejsze - fajną przygodę, oraz (moim zdaniem) absolutnie świetny gameplay, bo walki przypominają mi najlepsze gry z czasów NES/SNES, a nawet są lepsze - bo w grupie. Ba więcej, walki można rozgrywać w trybie kooperacji offline. Gry jrpg z wyższej półki często są tworzone jak "gry życia", co ma także swoje konsekwencje w ich długości, rozległości, rozmachu który ciężko czasem ogarnąć.
Strona techniczna:
Jedyne ale gry to ograniczenie do 30 fps. Jest na to nieoficjalny patch, ale u mnie nie zadziałał. niemniej wyjątkowo mało mi to przeszkadzało, a najmniej (niespodzianka) w samych walkach! Jestem maniakiem płynności, a dałem radę.
Udźwiękowienie:
Jest dobrze, w porywach do bardzo. Muszę jednak zaznaczyć że grze jednak brakuje czegoś więcej. Zacząłem grać już w kolejną Tales of Zestiria i tam od razu muzycznie jest lepiej. Muzyka jest dość klimatyczna, jest dobrym tłem, jest fajna w walkach, ale brakuje tu tego czegoś, jest jej bardzo dużo. Odgłosy podczas walki są już bardzo dobre, także widać i słychać co się jedzie, innymi słowy - czuć. Polecam jednak obniżyć Battle SE/Voice Volume do około 50 i 42.
Strona graficzna:
Stara gra staro wygląda, jest ten element rozmazania bardzo widoczny. Gra bardzo słabo wygląda w trybie eksploracji między miastami. Natomiast znacznie lepiej prezentuje się architektura w miastach, czasem nawet świetnie. a już najczęściej jest super w wielu pomieszczeniach, które są często pięknie i gustownie ozdobione. Ta szczegółowość mnie serio zachwyciła. Zachwyciła na równi z animacjami, których staranność przy tak starej grze była zaskakująca. Jasne, w walkach są to typowe pasujące pod skille, jednak w cutscenkach, a nawet samo otwieranie drzwi wygląda bardzo naturalnie. Efekty specjalne podczas walk są już zupełnie ok.
Storna fabularna:
Potasuj kary, a dowiesz się czym jest fabuła w jrpg. ;) Właściwie to potasuj 10 talii kart, bo fabuły jest tu cała masa. Zwrotów akcji na pewno tutaj nie brakuje. Wymagany angielski na niskim poziomie wystarczy, używany język jest zwykle bardzo prosty. Muszę jednak przyznać że jak na długą grę, to emocjonalnych momentów jest mało i nie robią większego wrażenia. Nie czułem emocjonalnego związku z postaciami, choć były one dla mnie ciekawe i oczywiście jeszcze bardziej relacje pomiędzy nimi (to jest bardzo dobre). Niestety w grze kilka razy się pogubiłem i nie wiedziałem co dalej - musiałem zerkać na solucje. Opis misji nie zawsze tłumaczy należycie co dalej. Misje poboczne są tu bardzo drugorzędne, ale często lepiej napisane niż kawałek części głównej. Czasem brakuje takiego akcyjnego prowadzenia za rączkę. Postacie są bardzo wyraziste i każdą z nich polubiłem (nie od razu), fajny voice acting, choć sam domyślnie główny protagonista Lloyd ma trochę nudny głos.
Rozgrywka:
System walki to majstersztyk. Mamy drużynę max 8 i wybieramy z nich czwórkę, która bierze udział w walkach, co zawsze można zmienić. Ze względu na fabułę, czasem jest to mniej. Każda z postaci ma swój ekwipunek, skille i czasem też magię. Dla każdej postaci wybieramy pozycję (linia frontu, pomoc, z tyłu), taktykę poruszania się, używania magii i skilli. Co ciekawe - gracz nie ma obowiązku uczestniczyć w walkach, można go ustawić w tryb automatyczny. SI podczas walk działa dość dobrze, z cała pewnością można współpracować z innymi postaciami nabijając kombosy. Gracz sterując z jedną z postaci ma do wyboru mniej skilli niż SI za to poza czterema które sam ustala jeszcze dwa inne które mogą być jego, lub determinować skill innej postaci. Jest też super mega wypas kombo skilli wszystkich walczących postaci naraz, gdzie też ustalamy ich skille.
Postacie mają umiejętności tak ofensywne, jak i defensywne, uniki, oraz różne leczenie. Tu jedna bardzo ważna sprawa - grając na linii frontu moim zdaniem bez gamepada nie ma nawet połowy frajdy, jednak postać dystansowa czy mieszana spokojnie może grac na klawiaturze.
Czasem gra może okazać się dość trudna, ale spokojnie można czy to zmienić poziom, czy też wbić kilka poziomów, jednocześnie zbierają walutę by kupić lepszy ekwipunek.
Słabiej wygląda zróżnicowanie zadań, bo choć są zagadki (fajne), to jednak gra opiera się o świetną walkę i fabułę. Rozwój postaci (ich levelowanie) opiera się o tytuły. To ważny element gry. Postacie zdobywają tytuły osobno, niektóre z nich nie dodają nic więcej podczas awansu na kolejny poziom a inne sporo, dlatego nie powinno się tego zaniedbywać. Tytuły zdobywamy za np. walkę na arenie, osiągnięcie wysokiego poziomu, podczas fabuły, ilości kombosów podczas walki, a nawet zmienianiu broni. Warto poczytać więcej o "titles". Gra mnie zupełnie nie męczyła, wciągała, ale chyba ten brak zróżnicowania czasem jakby otumaniał i ogłupiał. Na to rada - ustawić inne skille, lub zupełnie inną postać. :]
Oczywiście są miksturki leczące i wzmacniające. Jak na jrpg przystało mamy różny system poruszania się, na początku tylko chodzimy, potem jest mount, łódź i finalnie statki powietrzne. Przy tych ostatnich słabości graficzne otwartego świata są nieco minimalizowane. Mamy także gotowanie, które używamy na ekranie podsumowującym po walce. Każda z postaci ma umiejętność, która rozwijamy. Ekwipunku jest masa, zwłaszcza akcesoria robią świetną robotę, dając nam odporności, dodatkowy exp, czy walutę, HP/MP po zabiciu każdego przeciwnika, lub samoodnawialne podczas walki, krótszy cast skilli i wiele innych.
Finalnie:
Pomimo wieku, to nadal świetny produkt, szkoda jednak że ilość misji nie jest tak obcięta o połowę, lub nie ma trybu przyspieszenia walki w trybie automatycznym, tzn jest, ale za pomoca Cheat Engine. ;] Zwłaszcza expiąc, lub wracając do starych lokacji przydaje się aby nie było nudy.
7,5/10.