Data wydania: Anulowana
Nigdy niewydana trzecia część serii Star Wars Battlefront, przygotowywana przez studio Free Radical Design. Star Wars: Battlefront III miał pozwolić płynnie przenosić się z powierzchni planet na ich orbity, a oprócz trybu multiplayer miał zaoferować pełnoprawną kampanię.
Free Radical Design to studio deweloperskie, któremu rozpoznawalność na całym świecie przyniosła seria konsolowych strzelanek pod tytułem TimeSplitters. W latach 2006-2008 na mocy współpracy z firmą LucasArts tworzyło ono trzecią odsłonę cyklu Star Wars: Battlefront. Jej owoc oficjalnie nigdy nie ujrzał światła dziennego, gdyż projekt został anulowany w październiku 2008 roku.
W Star Wars: Battlefront III akcję mieliśmy oglądać z perspektywy trzeciej (TPP) lub pierwszej (FPP) osoby.
Filarem tej produkcji miały być multiplayerowe potyczki na dużą skalę. Na polu walki wcielalibyśmy się zarówno w szeregowe jednostki wyposażone w blastery, jak i w bohaterów oraz antybohaterów znanych z filmów, na czele z Darthem Vaderem.
Opisywana gra miała wyróżniać się na tle wcześniejszych odsłon cyklu, a także innych pozycji tego typu, za sprawą możliwości jednoczesnego toczenia walk na powierzchniach planet, w powietrzu i na orbitach. Twórcy chcieli pozwolić nam zasiadać za sterami myśliwców oraz przenosić się bez ekranów wczytywania z planet w kosmos i vice versa.
Oprócz trybu multiplayer Star Wars: Battlefront III miał zaoferować pełnoprawną kampanię fabularną.
W oparciu o grywalną wersję kodu gry, która z czasem znalazła się w rękach różnych graczy, powstała inicjatywa stworzenia jej fanowskiego remake’u. Ostatecznie przeobraził się on w zupełnie nową produkcję, czyli Galaxy in Turmoil osadzone w autorskim uniwersum science fiction.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 3
PC Windows
Xbox 360
Nintendo Wii
Producent: Free Radical Design
Wydawca: Lucasfilm Games / LucasArts
Ograniczenia wiekowe: 16+
11GIER
Cykl strzelanek osadzonych w uniwersum Gwiezdnych wojen. Początkowo za rozwój serii odpowiadało amerykańskie studio Pandemic, znane również z takich produkcji, jak Full Spectrum Warrior czy Mercenaries, zaś jej wydawcą była firma LucasArts. Później w wyniku zmian własnościowych z lat 2009-2013, prawa do marki nabył koncern Electronic Arts. Stworzenie kolejnych odsłon powierzono wówczas szwedzkiemu studiu DICE, doświadczonemu w produkcji gier pierwszoosobowych i mającemu na swoim koncie takie serie, jak Battlefield czy Mirror's Edge. W 2024 roku do grona firm, które oficjalnie odcisnęły piętno na opisywanej marce, dołączyło zaś Aspyr Media.