Wyszukiwarka gier
Skyforge

Skyforge

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 16 lipca 2015

RPG, TPP, Fantasy, Science fiction, Zagraj za darmo, MMORPG, MMO, Internet

Dystrybuowana w modelu free-to-play gra MMORPG przygotowana we współpracy studia Allods Team (Allods Online) z utytułowaną ekipą Obsidian Entertainment. Akcja gry osadzona została w świecie łączącym elementy fantasy z futurystyczną technologią science-fiction. Uniwersum zamieszkane jest przez postaci wielu różnych ras, cechujących się własnymi, unikalnymi umiejętnościami.

6.0

Gracze

5.0

Steam

OCEŃ
Oceny

Skyforge to gra MMORPG na PC, PS4 i XONE, oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami. Odpowiada za nią studio Allods Team, twórcy Allods Online, a w produkcji pomagał zespół Obsidian Entertainment.

Akcja gry osadzona została w świecie łączącym elementy fantasy oraz science-fiction. Choć wirtualne uniwersum zamieszkuje wiele różnych ras, możemy wcielić się jedynie w człowieka. Na osłodę pozostaje fakt, iż heros ma w sobie boski pierwiastek, którego pełne wykorzystanie stanowi zresztą centralny punkt rozgrywki. Ostatecznym celem każdego gracza jest osiągnięcie boskości, bowiem tylko dzięki temu będziemy w stanie odeprzeć zagrażającą światu inwazję.

Gracze wybierają również między kilkunastoma klasami, z których wiele jest bardzo nietypowych i nie przypomina profesji obecnych w konkurencyjnych produkcjach. Do naszej dyspozycji oddano m.in. Cryomancera specjalizującego się w zamrażaniu przeciwników, Lightbendera manipulującego magią światła czy chociażby Kinetica potrafiącego zmieniać rzeczywistość przy pomocy umysłu. W odróżnieniu od innych gier z gatunku, w Skyforge w dowolnej chwili i bez konsekwencji możemy zmienić naszą specjalizacją – również podczas walki.

Czytaj więcej

Platformy:

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 19 lipca 2021

Nintendo Switch

Nintendo Switch 4 lutego 2021

Xbox One

Xbox One 10 listopada 2017

PC Windows

PC Windows 16 lipca 2015

PlayStation 4

PlayStation 4 12 kwietnia 2017

Wczesny dostęp:28 marca 2017

Producent: Allods Team / Mail.Ru (XSX)

Wydawca: My.com

Publicystyka

Opinie

21 marca 2015

Testujemy grę Skyforge – sieciowe RPG z boskim potencjałem

Choć w MMORPG widzieliśmy niemal wszystko, wciąż pojawiają się gry, które potrafią zaskoczyć tematyką. Skyforge, tworzone przez Allods Team, pozwoli na bycie bogiem, choć to nie jedyne, co ów tytuł ma do zaoferowania.

Testujemy grę Skyforge – sieciowe RPG z boskim potencjałem
Testujemy grę Skyforge – sieciowe RPG z boskim potencjałem
Opinie

7 stycznia 2015

Zapowiedź Skyforge – hybryda World of Warcraft i Smite w darmowym wydaniu

Produkcji Blizzarda pewnie już nic nie przebije, ale nie znaczy to, że w gatunku sieciowych RPG-ów nie ma już miejsca na odrobinę innowacji. Skyforge wychodzi z tego założenia i już niedługo zaoferuje nam unikalny miks MMO oraz… elementów z gier MOBA.

Zapowiedź Skyforge – hybryda World of Warcraft i Smite w darmowym wydaniu
Zapowiedź Skyforge – hybryda World of Warcraft i Smite w darmowym wydaniu

Wiadomości

Skyforge - boskie MMORPG w otwartej becie

Skyforge - boskie MMORPG w otwartej becie

Od wczoraj miłośnicy gier MMORPG mogą bawić się w Skyforge - nowej produkcji studiów Allods Team i Obsidian Entertainment. Tytuł dostępny jest obecnie w ramach otwartych beta testów.

gry

Kamil Zwijacz

17 lipca 2015

Skyforge - boskie MMORPG w otwartej becie
Skyforge – 16 lipca ruszają otwarte beta-testy MMO od Obsidianu

Skyforge – 16 lipca ruszają otwarte beta-testy MMO od Obsidianu

16 lipca rozpoczną się otwarte beta-testy gry Skyforge – MMORPG tworzonego przez Allods Team i Obsidian Entertainment. Produkcja osadzona jest w świecie łączącym elementy fantasy i sci-fi. Początkowo graczom zostanie udostępnionych pięć różnych klas, jednak wraz z postępem prac będzie dodawana nowa zawartość. Tytuł opiera się na licencji free-to-play.

gry

Janusz Guzowski

3 lipca 2015

Skyforge – 16 lipca ruszają otwarte beta-testy MMO od Obsidianu
Skyforge - otwarta beta latem; zobacz nowy zwiastun

Skyforge - otwarta beta latem; zobacz nowy zwiastun

Ciekawie zapowiadająca się gra MMORPG Skyforge od twórców Allods Online, doczekała się nowego zwiastuna, głoszącego nadejście otwartych beta testów produkcji. Zabawa rozpocznie się latem bieżącego roku.

gry

Kamil Zwijacz

2 kwietnia 2015

Skyforge - otwarta beta latem; zobacz nowy zwiastun
Przegląd MMO (14/07/2014) – m.in. ArcheAge, Firefall, The Lord of the Rings Online

Przegląd MMO (14/07/2014) – m.in. ArcheAge, Firefall, The Lord of the Rings Online

W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. start zamkniętych beta-testów ArcheAge, debiut Firefall oraz premierę najnowszego dodatku do The Lord of the Rings Online.

gry

Michał Marian

14 lipca 2014

Przegląd MMO (14/07/2014) – m.in. ArcheAge, Firefall, The Lord of the Rings Online

Obsidian Entertainment pomoże przy produkcji rosyjskiego MMORPG Skyforge

Firmy Obsidian Entertainment i Allods Team ogłosiły, że połączą siły przy produkcji gry MMORPG Skyforge. Projekt oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami i zadebiutuje w przyszłym roku.

gry

Adrian Werner

19 maja 2013

Obsidian Entertainment pomoże przy produkcji rosyjskiego MMORPG Skyforge

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Skyforge:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 2.6 GHz/AMD Athlon II X4 2.6 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9800 GT/Radeon HD 4870 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8.

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.0

Ocena Graczy

Średnia z 80 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

5.0

Ocena STEAM

"Brak recenzji"

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2019-06-09
01:05

PaulinaKlaudia Konsul

Avipunk, komentarz piszę z komputera, a nie z telefonu. Śmieszne, że nie znając osoby, zakładasz od razu, z czego pisze. Otóż, pomyliłeś się, geniuszu.
A co do science-fiction, to chyba nie chciałbyś żyć w takim świecie... odizolowany od przyrody w jakichś blaszanych pomieszczeniach. Obejrzyj se kreskówkę "Jetsonowie", to będziesz wiedział - ludzie nawet nie wiedzą, jak trawa wygląda. Ich życie toczy się w pomieszczeniach i statkach kosmicznych, nie wiedzą, jak wygląda trawa i powietrze. Jak ci to odpowiada, to spoko, nie każdy to lubi. Są budowane osiedla na Marsie, można już dzisiaj tam jechać i zamieszkać, możesz się zgłosić... sztuczne światło, trawa i wszystko, domy pod kloszem.

Komentarz: PaulinaKlaudia
2018-07-01
20:54

yadin Legend

yadin

Baśń EPG i to brzydka.

Komentarz: yadin
2018-01-15
09:50

Voltaxman Legionista

Voltaxman

Przeciętna gra. Wtórność jak zwykle zabija ten gatunek.

Komentarz: Voltaxman
2017-07-31
00:20

Naive Junior

📄

Witam i zachęcam do przeczytania szczególnie te osoby, które wahają się, czy poświęcić noc na pobieranie tego tytułu. Z uwagi na małą ilość aktualnych komentarzy na temat gry postanowiłem dodać do wątku co nieco od siebie :P Skyforge gościł na moim pececie około roku i po okresie kilkumiesięcznej wzmożonej euforii pełnił funkcję „niedzielnej” sporadycznej rozrywki, niestety wraz z biegiem czasu i stażu coraz bardziej odchodzącej w niepamięć. O zaletach i wadach niniejszej produkcji wypowiedziało się już wiele osób i w tym zakresie w zasadzie niewiele się zmieniło, bo gra wzbogacana jest o nową zawartość stosunkowo rzadko. A więc do rzeczy:

ZALETY

- Ogólna koncepcja świata, w którym nasz świeżo unieśmiertelniony bohater pnie się po kolejnych szczeblach hierarchii, zmierzając ku boskości, zasługuje moim zdaniem na sporą pochwałę. Stosunkowo szybko zostajemy uwikłani w świat boskich spisków i intryg, w których nie brak zaskakujących zwrotów akcji. Fabuła dość mocno skupia się na postaci gracza, dzięki czemu niejednokrotnie obserwujemy swojego herosa w roli głównego bohatera cutscenek, a nie biernego świadka wydarzeń, upchniętego gdzieś za kulisami.

- Grafika jest miła dla oka, a sama gra wydaje się dobrze zoptymalizowana. Rezygnując z niektórych opcji wizualnych jesteśmy w stanie udźwignąć 30fps nawet na nieco starszych pecetach. Dobrze sprawdza się też opcja automatycznej kalibracji ustawień graficznych do posiadanego sprzętu.
- Skoro już o sprawach wizualnych mowa, to architektura lokacji, modele przeciwników i powierzchowność naszej własnej postaci, krótko mówiąc, cieszą oko. Szczególnie ładnie prezentują się detale – nawet tzw. „trash moby” wyglądają przyzwoicie. Jeśli zaś w naszym bawełnianym stroju występuje element lub skrawek pancerza, to tenże pancerz mieni się w świetle jak na kawał wypolerowanej blachy przystało. Sama „tkanina” też powiewa i generalnie zachowuje się podczas ruchu tak, jak należy. Otoczenie natomiast jest ciekawym połączeniem przepychu i futurystycznych wstawek – taki na przykład punkt zborny wszystkich bóstw Aelionu (Divine Observatory) to marmurowo-złocona biblioteka, w której zamiast książek na wyniesionych po sam sufit półkach przesuwają się rzędy nośników danych. Na środku pomieszczenia mamy zaś holograficzny rzut całego globu, lewitujący nad zdobioną posadzką i otoczony sforą zapracowanych herosów. Tak, zdecydowanie jestem estetą :D I zdecydowanie mnie to urzekło.

- Kreator postaci pozwala rozwinąć skrzydła. Osobiście nadzorujemy położenie, wielkość i wygląd niemal każdego elementu twarzy. Sylwetka to wynik uzgodnienia dowolnej proporcji ciała i poziomu muskulatury. Wśród pasków znajdziemy nawet dość niestandardowe opcje, jak na przykład, powiedzmy, „wypełnienie podwozia”. Do tego postać podczas kreowania reaguje nieraz na wprowadzane zmiany adekwatną animacją (ot na przykład doświadczamy na ekranie prężenia muskułów albo mrugnięć powiek podczas majstrowania przy kolorze oczu). Edytowalny jest również ton głosu i (o ile dobrze pamiętam) jego wysokość czy postura postaci w spoczynku. Sam edytor jest intuicyjny i przyjazny w obsłudze, a w wersji dla leniwych pozwala na skorzystanie z gotowych szablonów i ominięcie pozostałych etapów kreacji.

- Wspomniana już wielokrotnie możliwość zmiany klasy na życzenie nawet w trakcie trwającej rozgrywki (raid, dungeon czy otwarta mapa) bardzo urozmaica grę drużynową. Należy też dodać, że większość aktywności przebiega łatwiej albo wręcz jest możliwa jedynie przy odpowiednim podziale ról (tank, dps, support). Wyposażenie postaci jest odrębne dla każdej z klas, więc nie ma potrzeby wymiany sprzętu, a całość sprowadza się do dwóch kliknięć. Co z tego wynika? Otóż w dowolnym momencie można „przekwalifikować” całą drużynę lub wspomóc towarzysza, który nie do końca radzi sobie w swojej roli. Grę zaczynamy z dostępem do każdego z 3 typów postaci, co pozwala łatwo odnaleźć swoją niszę lub… sprawnie nauczyć się działać w każdej z nich.

- Na koniec słabo tu opisany system PVP. Dodajmy od razu, iż jest to sprawiedliwy system…i w sumie tyle. Bez względu na osobiste, ekwipunkowe niuanse, wszyscy w bitwie są sobie równi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby krótko po odblokowaniu dostępu do wszystkich klasowych umiejętności (co przebiega dość szybko) spróbować swoich sił w jednym z 3 dostępnych trybów rywalizacji. Rozgrywki dzielą się na „masową rozwałkę” z elementami capture-points (10vs10), szybki deathmatch (3vs3) i arenę dla 5 graczy w systemie „każdy przeciwko każdemu”.

- Są też, w roli chyba jedynej konkretnej zabawy w kategoriach endgame’owych, starcia z Avatarami, ale to już trzeba odkryć samodzielnie, bo temat jest obszerny oraz wygląda i rozgrywa się przyjemnie i widowiskowo.

Być może w tym właśnie punkcie gotowy jesteś ochoczo wcisnąć przycisk „Download” i poświecić cenny transfer lub czas (czy też raczej noc) na pobranie tego pozornie udanego wytworu rosyjskiej myśli informatycznej. Muszę się jednak na kilka całkiem poważnych rzeczy poskarżyć, mianowicie…

WADY

- Mimo licznych innowacji i dbałości o detale, mocno razi powtarzalność niemal wszystkich elementów wizualnych, począwszy od lokacji, poprzez moby, aż po nadzorowanie wyglądem postaci. Niektóre z aktywności w grze dzieją się właściwie w tym samym otoczeniu, a jedyną różnicę stanowi obecny na polu bitwy przeciwnik (tak wyglądają na przykład tzw. dystorcje, wyzwania przeznaczone dla zorganizowanych grup, tudzież zgranych gildii). Ogromny zawód mi JAKO ESTECIE (:D) sprawiły mini-bossy oraz ci właściwi „boss’owie”, będący z nielicznymi wyjątkami zwyczajną kopią pospolitych przeciwników w większej skali, czasem dla niepoznaki przefarbowaną na inny odcień. Na pewnym etapie rozgrywki jedyną nowością w pozornie różnorodnej bibliotece strojów i „customizacji” są już tylko nowe schematy barw, otrzymywane za udział w niektórych wyzwaniach. Te niestety znacznie częściej rozczarowują niż cieszą, są bowiem zupełnie przypadkowe. O ile czerwono-biała odzież wierzchnia zawsze znajdzie uznanie w oczach rodaka, o tyle do niebieskiego napierśnika z różowymi zdobieniami ciężko się przekonać. Podobnie do zielono-czerwonego wdzianka, utrzymanego w stylu skafandra radzieckiego kosmonauty.

- W pewnym patchu zniesiono możliwość samodzielnego wyboru umiejętności na rzecz ścisłego, narzuconego przez grę podziału na wariant PVP i PVE. Poprzedni, swobodny system pozostawiał w zasadzie wiele do życzenia, ponieważ wybór ograniczał się najczęściej do wyboru jednego spośród dwóch wariantów. Niemniej jednak pozwalał na nieco samodzielnej inicjatywy w personalizacji własnego stylu walki. Wraz z tą samą aktualizacją odszedł również do lamusa system doboru talentów, a jego miejsce zajęło kolejne, odgórnie narzucone rozwiązanie. Do własnego osądu oddano w ręce gracza wybór symboli, które wpływały na pewne defensywne i ofensywne właściwości postaci. Te jednak w niektórych aspektach gry (szczególnie w aktywnościach PVP) składały się w przewadze z absolutnych „must have’ów”, bez których efektywna rozgrywka zwyczajnie nie byłaby możliwa. Musiałem o tym wszystkim wspomnieć, bo do dziś mam traumę i dobrze to z siebie wyrzucić xD

- Gra obchodziła niedawno swoje drugie urodziny, jednak w mojej opinii w dalszym ciągu przypomina raczej wczesną, wypełnioną prototypami wersję beta, a nie pełnoprawny tytuł. Mechanika rozgrywki, chociaż na dłuższą metę może nieco się przejeść, wydaje się dopracowana. Kuleje jednak strona fabularna i szeroko pojęty „lore”. Zadania głównego wątku mają charakter skończony, a dotarcie do pewnego momentu zatrzymuje historię w miejscu i na obecną chwilę próżno jest szukać perspektyw na dalszy rozwój tej sfery. Obecne w grze wątki poboczne, związane na przykład z historią wrogich ras czy innych potężniejszych bytów, mają w sobie duży potencjał fabularny, ale póki co zostały zaledwie muśnięte i lekko zarysowane.

- Na koniec, sprawa eventów. Te dzielą się w mojej ocenie na przyjazne i, powiedzmy delikatnie, kontrowersyjne. Wydarzeniami „player-friendly” nazywam te, które mają miejsce z okazji różnych kalendarzowych okoliczności i polegają zazwyczaj na „farmieniu” pewnej tymczasowej waluty, którą następnie można wymienić na nagrody. Przy odrobinie cierpliwości możemy w dość szybkim czasie wycisnąć z takich wydarzeń wszystko, co są w stanie zaoferować, tj. nowe stroje i skórki, unikalne odcienie oczu, fryzury lub animacje postaci. Eventy, które uważam za kontrowersyjne, pojawiają się zazwyczaj bez specjalnej okazji i przyjmują formę „paska postępów”. Raz na kilka godzin należy wówczas zalogować się do gry, kliknąć odpowiedni przycisk w chaotycznym interfejsie, a po wspomnianym czasie odebrać nagrodę w postaci pewnej nieznacznej ilości punktów. Kontrowersje zaczynają się wtedy, gdy na ukończenie „zabawy” mamy tylko dwa tygodnie, punkty przybywają w ilości 1-10, a unikalne nagrody zaczynają się dopiero na granicy 1000-2500 punktów. Magicznym sposobem na zakrzywienie wirtualnej czasoprzestrzeni i zredukowanie kilku godzin oczekiwania do zera jest wykorzystanie Argentów, czyli kryształów o niesamowitej mocy sprawczej, pełniących rolę płatnej przelewem lub PayPalem waluty (nie inaczej). Uczciwie przyznam, że Argenty z powodzeniem można zakupić przy użyciu zarówno „ojro”, jak i zwyczajnego „cashu” farmionego w grze. Mimo wszystko, zaczynając przygodę w krainie Aelionu należy pamiętać, że jeszcze dużo „prestiżu” zleci, nim całkowicie nowy gracz będzie mógł sobie pozwolić na tak elitarną przyjemność. Tymczasem, oferowane w tych „kryształkowych event’ach” dobra osobiste przepadają na ogół bezpowrotnie.

Do tego momentu na pewno podjąłeś/podjęłaś jakąś decyzję :D Nie podlega wątpliwości, że Skyforge wprowadza w świat MMORPG szereg ciekawych rozwiązań. W mojej ocenie nie jest jednak wyborem długoterminowym (czego przecież poszukuje się właśnie w gatunku MMO), a jedynie zabawką o modelu F2P, pozwalającą przetrwać czas „wirtualnej suszy” i ani kilka nowatorskich chwytów, ani atrakcyjna, dopracowana grafika nie będą w stanie tego zmienić.

Komentarz: Naive
2017-05-10
17:52

Margotka Legionista

Margotka
👍

Nie tak dawno ukazala sie na PS4, nigdzie nie uswiadczylam recenzji badz chocby wczesniejszych zapowiedzi, wyladowala z nienacka w zupelnej ciszy w eterze, a gra zdecydowanie warta uwagi! Bardzo przyjemny h&s, do tego bardzo nowatorski z niezwyklym klimatem sf i cyberpunku! Grafika jest takze tym co gre wyroznia, jest po prostu przesliczna! Dziala plynniutko i jest efektowna, tym bardziej, ze najwazniejsze w grze jest wlasnie walka. Lokacje bardzo roznorodne i wszystkie bardzo urokliwe, do tego masa odmian i rodzajow mobow, zmienne warunki atmosferyczne, nawet sa pory roku - jest piekne lato, nagle deszcz lub spada snieg, za chwile czujemy sie jak w Alpach. Rozgrywka jest bardzo relaksujaca, w sam raz po ciezkim dniu pracy do odreagowania i odprezenia sie przed konsola. W sumie nie potrzeba doplacac by grac baardzo wygodnie i komfortowo - gra jest calkowicie darmowa, oczywiscie jak sie zdecydujemy to za realne pieniadze mamy diamenty za ktore wykupujemy premium i wszystko odbywa sie szybciej oraz z podwojna kasa z misji. W grze nie ma expa, ale jest prestiz, jest to bardzo ciekawe i raczej niespotykane rozwiazanie. EQ powiedzmy tradycyjne, ale ubrania nie wplywaja na staty, tylko bronie, talizmany i piercienie. Na poczatku sa 3 klasy postaci, pozniej wiecej, w dowolnej chwili mozemy sobie miedzy nimi przelaczac. Kolejne odkrywamy wraz z postepami w fabule i wykupujemy za pieniadze z gry. Ogolnie gra godna uwagi, gram juz drugi tydzien i bardzo mi sie podoba. Polecam! Aha sa nawet darmowe mounty, strasznie fajne, przykladowo fioletowy nosorozec z geba ryby-mlota, albo niebieski traktor-poduszkowiec! Rosyjska gra wiec i humor wschodni czuc :D

Komentarz: Margotka

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl