Data wydania: 9 czerwca 1989
Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy mała wioska zamieni się w kwitnącą metropolię.
Gracze
Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy niewielka wioska zamieni się w tętniącą życiem metropolię. Program charakteryzuje się prostą i przejrzystą grafiką, brakiem jakiejkolwiek muzyki, kanonadą efektów dźwiękowych wydawanych z PC Speakera i tym, co najważniejsze: olbrzymią grywalnością.
Budowę miasta rozpoczynamy od podstaw, mając wyznaczony teren pod jego lokalizację i 20 tysięcy dolarów w kieszeni (czasem mniej, zależnie od poziomu trudności). Odłożoną gotówkę musimy zainwestować w kupno działek pod domy mieszkalne, ośrodki handlowo-usługowe i fabryki, dostarczające rezydentom miejsc pracy. Takie osiedle należy otoczyć drogami, dostarczyć do niego prąd z pobliskich elektrowni i zabrać się za tworzenie kolejnych, które wkrótce zaczną tworzyć razem wielką aglomerację. Kolejne inwestycje wymagają jednak dużej ilości pieniędzy, a te w Sim City można zarobić tylko w jeden sposób: ściągając podatki. Już na pierwszy rzut oka widać, że produkt Maxis Software jest więc bardzo złożony. Bez dopływu gotówki trudno spełniać zachcianki mieszkańców, Ci z kolei nie będą chcieli płacić, jeśli coś przestanie im odpowiadać. Prawidłowe zarządzanie miastem to niezła gimnastyka - trzeba planować na zapas, jednocześnie zachowując umiar w wydawaniu funduszy i ciągle sprawdzać, czy rezydenci są zadowoleni. To ostatnie jest zresztą chyba najtrudniejsze, jako że mieszkańcy nie lubią żadnych zdobyczy cywilizacyjnych: przestępczości, korków na ulicach i potwornego zanieczyszczenia środowiska. Jeśli tradycyjne budowanie miasta nam się znudzi, możemy spróbować swoich sił w kilku alternatywnych scenariuszach. Dostępne w nich wielkie metropolie nękane są przez rozmaite kataklizmy. Zadaniem gracza jest jak najszybsze usunięcie szkód i osiągnięcie zakładanego celu w określonym czasie - przeważnie kilkudziesięciu lat.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: EA Maxis / Maxis Software
Wydawca: Broderbund Software
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
11GIER
Wykreowany przez Willa Wrighta cykl gier strategicznych, w których gracze mogą sprawdzić się w roli budowniczych i zarządców wirtualnych miast. Seria rozwijana jest przez należące do koncernu Electronic Arts studio Maxis przy udziale innych zespołów deweloperskich (np. Tilted Mill Entertainment).
14 września 2024
Oto subiektywna lista 10+ legendarnych tytułów z lat 1989-1990, które najlepiej podziwiało się na 16-bitowych maszynach, zwłaszcza na „Przyjaciółce”, czyli legendarnej Amidze 500. Tylko kto miał do niej dostęp?
10 marca 2012
W kolejnym odcinku naszego stałego cyklu przypominamy grę SimCity - jedno z pierwszych dzieł Willa Wrighta, produkt, w który przez długi czas nie wierzył nikt, poza jego twórcą.
5 września 2008
The Sims to jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Poznajcie historię człowieka, który ją stworzył.
Ward Moore, jedna z osób zatrudnionych w firmie Maxis, przybliżył nam dwa projekty studia, które zostały odłożone na półkę na rzecz marki The Sims. Decyzja najprawdopodobniej okazała się słuszna, bo w końcu Simsy stały się jedną z najpopularniejszych pecetowych gier, ale jednak anulowane tytuły również mogły być zabawne. Chodzi mianowicie o SimMars oraz SimCastle.
gry
Szymon Liebert
13 października 2009 09:18
Will Wright, twórca takich marek, jak SimCity, The Sims oraz Spore, opuścił szeregi firmy Electronic Arts. Współzałożyciel studia Maxis, znajdującego się w posiadaniu Elektroników od 1997 roku, skupi się teraz na rozwijaniu idei thinka tanku Stupid Fun Club – ośrodka założonego przez Wrighta w 2001 roku w celu tworzenia nowatorskich rozwiązań i marek.
pozostałe
Piotr Doroń
9 kwietnia 2009 09:30
Sid Meier, tegoroczny laureat nagrody przyznanej mu za całokształt twórczości podczas imprezy Game Developers Conference, w wywiadzie udzielonym serwisowi MTV powiedział, jakie jego zdaniem trzy najważniejsze innowacje w świecie gier miały największy wpływ na branże elektronicznej rozrywki.
gry
Przemysław Zamęcki
5 marca 2008 14:27
One Laptop Per Child to nazwa humanitarnej organizacji non-profit, która zajmuje się dostarczeniem biednym dzieciom z Urugwaju, Peru, Meksyku, Etiopii, Rwandy, Haiti, Kambodży i Indii tanich laptopów (około 100$), które umożliwiają im poznanie internetu i korzystanie z różnych aplikacji edukacyjnych. Do inicjatywy postanowiło dołączyć Electronic Arts, oferując darmową wersję gry SimCity.
pozostałe
Artur Falkowski
9 listopada 2007 15:48
W połowie bieżącego tygodnia przedstawiciele firmy Electronic Arts oficjalnie wyjaśnili, że są prowadzone prace nad nową grą spod znaku SimCity, określaną jako SimCity Societies. Pozycja ta ma stanowić odłamem cyklu, a nie jak wcześniej sądziliśmy jego piątą część. Dowiedzieliśmy się również, że Maxis, dotychczasowy producent serii nie przygotuje zapowiedzianego tytułu.
gry
Katarzyna Grysiewicz
8 czerwca 2007 13:40
Jeśli potwierdzą się informacje opublikowane wczoraj przez serwis Worthplaying, w lipcowym numerze czasopisma Games for Windows zostanie ujawniona kolejna, piąta już odsłona cyklu SimCity!
gry
Krystian Smoszna
4 czerwca 2007 07:56
Przy pomocy platformy Nintendo DS korporacja Electronic Arts chce przypomnieć nam klasykę strategii ekonomicznych. Już w nadchodzącym miesiącu na amerykańskie i europejskie półki sklepowe trafi dwuekranowy wariant słynnej gry Theme Park, która oryginalnie zadebiutowała przed trzynastoma laty. Nieco później po obu stronach Atlantyku pojawi się SimCity DS.
gry
Radosław Grabowski
28 lutego 2007 17:55
Electronic Arts zaprezentowało światu pierwszy trailer z japońskiej edycji gry SimCity DS. Filmik ten ukazuje nam obszerne fragmenty gameplay’a produktu, starając się niejako udowodnić, że tworzenie strategii z myślą o handheldach ma głębszy sens.
gry
Marek Grochowski
30 stycznia 2007 15:12
W Internecie pojawiły się nowe obrazki przedstawiające grę SimCity w wersji na konsolę Nintendo DS. Program przygotowywany jest przez koncern Electronic Arts, z myślą o japońskim rynku. W Kraju Kwitnącej Wiśni produkt zadebiutuje 22 lutego bieżącego roku.
gry
Krystian Smoszna
8 stycznia 2007 10:26
Koncern Electronic Arts przymierza się do wyprodukowania kolejnej gry z cyklu SimCity, tym razem w wersji na konsolę Nintendo DS. Firma zamierza wydać program w Japonii, co nie dziwi, jeśli weźmie się pod uwagę ogromną popularność handhelda w Kraju Kwitnącej Wiśni.
gry
Krystian Smoszna
31 sierpnia 2006 10:38
Popularne pliki do pobrania do gry SimCity (1989).
Wymagania sprzętowe gry SimCity (1989):
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
PC AT 286 16MHz, 1MB RAM, VGA.
Średnie Oceny:
Średnia z 280 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.22
zanonimizowany911718 Legionista
Śmiejcie się z tej gry, ze stara ale... potrafi wciagnać ja ją świetnie wspominam :)
konriiiiiiiiiii Generał
mam zasłaby komputer zeby sobię w to pograć
286 1MB Hercules 256 kb Legionista
uuuu !!Najpierw na mononochromatycznym pomarańczowo-czarnym jechałem w to Dopiero długo długo nic i Cga kate 1 MB pamięci własnej heheh :-)
16 kolorów to było coś