Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka SimCity (1989) (PC)

SimCity (1989) PC

Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy mała wioska zamieni się w kwitnącą metropolię.

Strategiczne | ekonomiczne | sandbox | 2D | top-down | budowa miasta

PC Windows
Okładka SimCity (1989) (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

9czerwca1989

Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy niewielka wioska zamieni się w tętniącą życiem metropolię. Program charakteryzuje się prostą i przejrzystą grafiką, brakiem jakiejkolwiek muzyki, kanonadą efektów dźwiękowych wydawanych z PC Speakera i tym, co najważniejsze: olbrzymią grywalnością.

Budowę miasta rozpoczynamy od podstaw, mając wyznaczony teren pod jego lokalizację i 20 tysięcy dolarów w kieszeni (czasem mniej, zależnie od poziomu trudności). Odłożoną gotówkę musimy zainwestować w kupno działek pod domy mieszkalne, ośrodki handlowo-usługowe i fabryki, dostarczające rezydentom miejsc pracy. Takie osiedle należy otoczyć drogami, dostarczyć do niego prąd z pobliskich elektrowni i zabrać się za tworzenie kolejnych, które wkrótce zaczną tworzyć razem wielką aglomerację. Kolejne inwestycje wymagają jednak dużej ilości pieniędzy, a te w Sim City można zarobić tylko w jeden sposób: ściągając podatki. Już na pierwszy rzut oka widać, że produkt Maxis Software jest więc bardzo złożony. Bez dopływu gotówki trudno spełniać zachcianki mieszkańców, Ci z kolei nie będą chcieli płacić, jeśli coś przestanie im odpowiadać. Prawidłowe zarządzanie miastem to niezła gimnastyka - trzeba planować na zapas, jednocześnie zachowując umiar w wydawaniu funduszy i ciągle sprawdzać, czy rezydenci są zadowoleni. To ostatnie jest zresztą chyba najtrudniejsze, jako że mieszkańcy nie lubią żadnych zdobyczy cywilizacyjnych: przestępczości, korków na ulicach i potwornego zanieczyszczenia środowiska. Jeśli tradycyjne budowanie miasta nam się znudzi, możemy spróbować swoich sił w kilku alternatywnych scenariuszach. Dostępne w nich wielkie metropolie nękane są przez rozmaite kataklizmy. Zadaniem gracza jest jak najszybsze usunięcie szkód i osiągnięcie zakładanego celu w określonym czasie - przeważnie kilkudziesięciu lat.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 224 ocen czytelników.

Gry podobne do SimCity (1989)

Wymagania wiekowe SimCity (1989)

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe SimCity (1989)

PC Windows

Rekomendowane: PC AT 286 16MHz, 1MB RAM, VGA

Co nam zabrały Simsy?
Co nam zabrały Simsy?

wiadomość13 października 2009

Ward Moore, jedna z osób zatrudnionych w firmie Maxis, przybliżył nam dwa projekty studia, które zostały odłożone na półkę na rzecz marki The Sims. Decyzja najprawdopodobniej okazała się słuszna, bo w końcu Simsy stały się jedną z najpopularniejszych pecetowych gier, ale jednak anulowane tytuły również mogły być zabawne. Chodzi mianowicie o SimMars oraz SimCastle.

Twórca The Sims i SimCity opuszcza Electronic Arts
Twórca The Sims i SimCity opuszcza Electronic Arts

wiadomość9 kwietnia 2009

Will Wright, twórca takich marek, jak SimCity, The Sims oraz Spore, opuścił szeregi firmy Electronic Arts. Współzałożyciel studia Maxis, znajdującego się w posiadaniu Elektroników od 1997 roku, skupi się teraz na rozwijaniu idei thinka tanku Stupid Fun Club – ośrodka założonego przez Wrighta w 2001 roku w celu tworzenia nowatorskich rozwiązań i marek.

Sid Meier o trzech największych innowacjach w grach komputerowych

wiadomość5 marca 2008

Sid Meier, tegoroczny laureat nagrody przyznanej mu za całokształt twórczości podczas imprezy Game Developers Conference, w wywiadzie udzielonym serwisowi MTV powiedział, jakie jego zdaniem trzy najważniejsze innowacje w świecie gier miały największy wpływ na branże elektronicznej rozrywki.

SimCity prezentem Electronic Arts dla biednych dzieci
SimCity prezentem Electronic Arts dla biednych dzieci

wiadomość9 listopada 2007

One Laptop Per Child to nazwa humanitarnej organizacji non-profit, która zajmuje się dostarczeniem biednym dzieciom z Urugwaju, Peru, Meksyku, Etiopii, Rwandy, Haiti, Kambodży i Indii tanich laptopów (około 100$), które umożliwiają im poznanie internetu i korzystanie z różnych aplikacji edukacyjnych. Do inicjatywy postanowiło dołączyć Electronic Arts, oferując darmową wersję gry SimCity.

Maxis nie przygotuje nowej gry spod znaku SimCity

wiadomość8 czerwca 2007

W połowie bieżącego tygodnia przedstawiciele firmy Electronic Arts oficjalnie wyjaśnili, że są prowadzone prace nad nową grą spod znaku SimCity, określaną jako SimCity Societies. Pozycja ta ma stanowić odłamem cyklu, a nie jak wcześniej sądziliśmy jego piątą część. Dowiedzieliśmy się również, że Maxis, dotychczasowy producent serii nie przygotuje zapowiedzianego tytułu.