Seria gier Warlords (Warlords)
Seria produkcji z pogranicza strategii turowych i gier RPG, uważana za jedną z inspiracji dla cyklu Heroes of Might and Magic. Marka została wykreowana przez studio Strategic Studies Group, które dostarczyło jej trzy pierwsze odsłony. Kiedy z zespołu odszedł jego założyciel, Steve Fawkner, by założyć Infinite Interactive (później przemianowane na Infinity Plus Two), dalszym rozwojem serii zajęła się jego nowa firma.
Historia serii Warlords
Pierwsza część serii, zatytułowana po prostu Warlords, ujrzała światło dzienne w 1990 roku. Pozycja, która trafiła na komputery osobiste, przypadła do gustu graczom i recenzentom, a trzy lata później doczekała się kontynuacji zatytułowanej Warlords II. W związku z równie ciepłym przyjęciem, jej autorzy zabrali się za tworzenie trzeciej odsłony cyklu, czyli Warlords III: Reign of Heroes, wydanej w 1997 roku. Rok 1998 przyniósł premierę dodatku do tej pozycji, zatytułowanego Warlords III: Darklords Rising.
Na czwartą główną odsłonę opisywanego cyklu trzeba było zaczekać do 2003 roku, kiedy to Infinity Plus Two, wówczas podpisujące się jako Infinite Interactive, oddało nam do dyspozycji projekt Warlords IV: Heroes of Etheria. Ostatnia z wymienionych pozycji spotkała się z mieszanym odbiorem, co doprowadziło do zamknięcia głównej linii serii.
Gameplay w cyklu Warlords
W grach spod szyldu Warlords akcję oglądamy z lotu ptaka. Przenoszą nas one do fantastycznego świata Etheria i pozwalają nam zawalczyć o kontrolę nad tą krainą. Rozgrywka w dwóch pierwszych produkcjach koncentruje się na rywalizacji maksymalnie ośmiu przywódców, którzy podbijają kolejne miasta, rekrutują jednostki (na czele z bohaterami) i prowadzą swoje oddziały do walki. Pozycje te nie pozwalają nam kontrolować wojsk na polu bitwy, a o wyniku starcia decyduje w nich liczebność jednostek oraz ich różne współczynniki.
Warlords III: Reign of Heroes pozwala nam stanąć do walki z siłami ciemności oraz wprowadza między innymi przebudowany system magii. Prawdziwą rewolucję stanowi dopiero czwarta odsłona cyklu, która umożliwia kontrolowanie wojsk na placu boju, a także zawiera system dyplomacji (pozwalający uniknąć rozlewu krwi) i kładzie większy nacisk na elementy RPG.
Dziedzictwo serii Warlords
Seria Warlords doczekała się pobocznego cyklu RTS-ów z elementami RPG pod tytułem Warlords: Battlecry. Po latach na wzniesionych przez nią fundamentach wyrósł jeszcze jeden cykl, czyli Puzzle Quest, łączący elementy RPG i cechy gry logicznej typu match-3.
Ewolucja serii Warlords
2003
Warlords IV: Bohaterowie Etherii
1993
Warlords II

Warlords IV: Bohaterowie Etherii
21 października 2003
Strategiczne, Fantasy, Internet, LAN, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Warlords IV: Bohaterowie Etherii to osadzona w klimatach fantasy strategia turowa, wyprodukowana przez studio Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia konflikt, w który zaangażowanych jest 6 frakcji. Gracze dowodzą armiami złożonymi ze smoków, elfów, pegazów i innych fantastycznych stworzeń. Twórcy postarali się o wciągającą fabułę kampanii trybu single-player oraz możliwość rywalizacji z żywymi przeciwnikami w grze wieloosobowej za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.
GRYOnline
Gracze

Warlords III: Reign of Heroes
2 października 1997
Strategiczne, Fantasy, LAN, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Trzecia część Warlords, doskonałej strategicznej gry turowej , której fabuła prowadzi nas tym razem w fantastyczny świat imperium Selentine, zaatakowanego przez moce ciemności.
Gracze
Dodatki:
- Warlords III: Darklords Rising 10 czerwca 1998

Warlords II
10 grudnia 1993
Strategiczne, Fantasy, Multiplayer, Singleplayer, Turowe.
Druga odsłona strategii turowej Warlords, osadzonej w realiach świata fantasy. Rozgrywka i cel gry Warlords II pozostały niemal takie same jak w części poprzedniej, postarano się jednak o to, by maksymalnie udoskonalić pierwotne dzieło.
Gracze

Warlords
23 kwietnia 1990
Strategiczne, Fantasy, Hot seat, Internet, LAN, Multiplayer, Podzielony/wspólny ekran, Singleplayer, Turowe, singleplayer, multiplayer.
Pierwsza gra z serii Warlords przez wielu uważana za protoplastę popularnych obecnie Herosów z firmy 3DO. Jest to strategia turowa osadzona w realiach świata fantasy. Akcja rozgrywa się w krainie zwanej Illuria, gdzie ośmiu oponentów, tytułowych Lordów Wojny, walczy o całkowitą dominację.
Gracze