Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPC
Okładka rFactor (PC)

rFactor PC

rFactor to kolejny produkt niewielkiego amerykańskiego studia developerskiego Image Space Incorporated. Firma ta w przeszłości zajmowała się tworzeniem gier wyścigowych dla giganta elektronicznej rozgrywki - koncernu Electronic Arts.

Wyścigi | samochodowe

PC Windows
Okładka rFactor (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

31sierpnia2005

23listopada2007

pudełko PL

rFactor to kolejny produkt niewielkiego amerykańskiego studia developerskiego Image Space Incorporated. Firma ta w przeszłości zajmowała się tworzeniem gier wyścigowych dla giganta elektronicznej rozgrywki - koncernu Electronic Arts. ISI odpowiada między innymi za takie projekty jak Sports Car GT, F1 Challenge '99-'02 czy NASCAR Thunder 2004.

Jednym z elementów wyróżniających opisywany racer na tle konkurencyjnych produktów jest jego nietypowa konstrukcja. rFactor składa się z serii modułów. Część z nich dostępna jest w podstawowej wersji, inne mogą być dodawane bezpośrednio przez graczy (np. po ściągnięciu z oficjalnej strony). Jest to też świetne pole do popisu dla autorów różnorakich modyfikacji. Co ciekawe, można również zmieniać gotowe elementy, jak na przykład przebieg przygotowanej przez producentów kariery. Podstawowy element opisywanej ścigałki to „SR Grand Prix”, czyli wyścigi pojazdów reprezentujących wiele różnych klas, rozgrywane na odcinkach asfaltowych. Warto przy tym dodać, iż gracz ma spory wpływ na przebieg samego wyścigu. Jeszcze przed jego rozpoczęciem można wybrać jedną z kilku dostępnych klas czy też ustalić poziom sztucznej inteligencji komputerowych przeciwników. Oprócz rozbudowanego trybu single player przygotowano również tryb dla miłośników potyczek sieciowych.

Poziom trudności został ustalony na dość wysokim poziomie. Znaczący wpływ na zachowanie pojazdu mają ustawienia poszczególnych jego elementów. Ustala się to jeszcze przed rozpoczęciem zawodów. Zadbano również o realistyczny model jazdy, gracz musi nie tylko zapamiętać rozmieszczenie zakrętów, ale i poznać możliwości aktualnie posiadanego pojazdu. Fizyka świata gry stoi na bardzo wysokim poziomie, zadbano między o odwzorowanie wysokich prędkości, z którymi poruszają się sportowe maszyny. Modele pojazdów zostały szczegółowo przygotowane, przy czym gra nie posiada oficjalnych licencji znanych producentów samochodów. Sympatycy motoryzacji bez większych problemów rozpoznają jednak poszczególne modele.

Gra działa na nowoczesnym enginie gMotor2. Podstawowe zalety silnika graficznego rFactor to pełna współpraca z Direct-X 9, możliwość wyświetlania szczegółowych obiektów, a także dynamicznych cieni. Wyścigi mogą być rozgrywane o różnych porach dnia, w przypadku rozgrywania nocnych zawodów można dodatkowo zaobserwować realistyczne oświetlenie oraz pracę świateł startujących pojazdów. Na uwagę zasługują również dynamiczne powtórki, które można dowolnie modyfikować, a nawet dodawać do nich efekty specjalne - dźwięk czy też animowane obrazy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.5 / 10 na podstawie 683 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.8 / 10 na podstawie 6 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 59,90 PLN

Wymagania wiekowe rFactor

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe rFactor

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 98 SE/Me/2000/XP

Nowe szczegóły na temat rFactora 2
Nowe szczegóły na temat rFactora 2

wiadomość8 października 2010

Po blisko 2 latach nieustających prac nad sequelem jednej z najlepszych symulacji wyścigów samochodowych zniecierpliwieni fani motoryzacji mogą powoli zacierać ręce. Gjon Camaj, jeden z założycieli studia Image Space Incorporated podzielił się na łamach serwisu SimHQ nowymi wieściami na temat długo wyczekiwanego przez zwolenników realizmu rFactora 2 oraz potwierdził, iż gra znajduje się już w zaawansowanym stadium, jednak nie pozwalającym na premierę jeszcze w tym roku.

Najciekawsze modyfikacje (07/04/10)
Najciekawsze modyfikacje (07/04/10)

wiadomość7 kwietnia 2010

„Najciekawsze modyfikacje” to publikowany co dwa tygodnie wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

Najciekawsze modyfikacje (25/01/10)
Najciekawsze modyfikacje (25/01/10)

wiadomość25 stycznia 2010

„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie

Najciekawsze modyfikacje (11/01/10)
Najciekawsze modyfikacje (11/01/10)

wiadomość11 stycznia 2010

„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie

Najciekawsze modyfikacje (14/12/09)
Najciekawsze modyfikacje (14/12/09)

wiadomość14 grudnia 2009

„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie.