10. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Blasto
Akcji 31 marca 1998
Strzelanina z widokiem z trzeciej osoby, w której głównym bohaterem jest muskularny, zamaskowany superbohater walczący ze złymi kosmitami. Produkcja ma wiele elementów humorystycznych i nawiązań do popularnych filmów.

Akuji the Heartless
Akcji 31 grudnia 1998
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem TPP, w której posiadacze konsoli wcielają się w zamordowanego wojownika i kapłana voodoo, starającego się uciec z piekieł i uratować swoich bliskich.

Contra: Legacy of War
Akcji 29 listopada 1996
Przygotowana przez węgierskie studio Appaloosa Interactive kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych strzelanek. To pierwsza część legendarnego cyklu, w której zastosowano grafikę 3D.

Front Mission 3
RPG 2 września 1999
Taktyczny japoński RPG, w którym gracze kierują drużyną pilotów dwunożnych robotów, wanzerów. Produkcja jest uznawana za jedną z najlepszych w historii gatunku.

Speedball 2100
Sportowe 29 września 2000
Utrzymana w cyberpunkowej stylistyce gra sportowa, która opowiada o zmaganiach w fikcyjnej dyscyplinie, łączącej założenia piłki ręcznej i hokeja na lodzie. Produkcja stanowi remake hitu wydanego na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku.

Ace Combat 3: Electrosphere
Zręcznościowe 27 maja 1999
Trzecia część zręcznościowych symulatorów lotu, w której gracze pilotują nowoczesne myśliwce i wykonują rozmaite misje. Tym razem autorzy osadzili grę w bardziej futurystycznej stylistyce, przygotowując własne projekty maszyn czy broni.

Toy Story Racer
Wyścigi 5 marca 2001
Gra wyścigowa, oparta na licencji filmu animowanego pod tytułem Toy Story. W Toy Story Racer gracze wcielają się w bohaterów znanych z kreskówkowego oryginału i walczą o zwycięstwo na kilkunastu torach. Zabawę urozmaicają nie tylko zróżnicowane zasady, jakimi rządzą się poszczególne zawody, lecz także obecność rozmaitych power-upów rozrzuconych po trasach.

Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue
Zręcznościowe 30 listopada 1999
Trójwymiarowa platformówka oparta na licencji filmu animowanego Toy Story 2. W Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue wcielamy się w tytułowego bohatera, który wyrusza na ratunek porwanemu Szeryfowi Chudemu. W trakcie zabawy przemierzamy kilkanaście zróżnicowanych etapów, rozwiązujemy zagadki i pomagamy przyjaciołom oraz walczymy z przeciwnikami, wykorzystując szeroki wachlarz broni i umiejętności bojowych Buzza.

Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Bijatyki 31 października 1996
Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.

Street Fighter EX2 Plus
Bijatyki 30 grudnia 1999
Kolejna odsłona serii Street Fighter EX, przenoszącej kultowy cykl bijatyk do trójwymiarowych realiów. Produkcja rozwija mechaniki poprzedniczki, oferując rozbudowany system walki, ponad dwudziestkę grywalnych postaci oraz atrakcyjną oprawę wizualną.

Team Buddies
Strategiczne 15 września 2000
Utrzymana w kreskówkowej stylistyce, humorystyczna odmiana strategii czasu rzeczywistego. Na polach walki potyczki toczą kolorowe stworki, przypominające antropomorficzne pigułki leków. Zamiast całymi armiami, posiadacze konsoli sterują grupami czterech żołnierzy.

One Piece Mansion
Logiczne 21 czerwca 2001
Gra logiczna z elementami strategii, w której wcielamy się w zarządcę apartamentowca. Poszczególni mieszkańcy bloku posiadają własne potrzeby i nawyki, przez co wpływają negatywnie lub pozytywnie na swoich sąsiadów. Naszym zadaniem w One Piece Mansion jest takie rozmieszczenie poszczególnych osób, by wszyscy czuli się szczęśliwi.

OverBlood
Akcji 2 sierpnia 1996
Survival horror, w którym wcielamy się w Larsa Karcy’ego – jedną z ofiar przerażających eksperymentów przeprowadzanych w tajnej placówce badawczej Lystra Laboratories. W trakcie zabawy w OverBlood przemierzamy klaustrofobiczne lokacje, walczymy z napotkanymi przeciwnikami oraz rozwiązujemy zagadki popychające do przodu fabułę.

Turnabout
Logiczne 6 kwietnia 2000
Gra logiczna, w której zabawa toczy się na dwuwymiarowej planszy pokrytej siatką pól, a naszym zadaniem jest obracanie polem gry i przemieszczanie po nim kolorowych kulek w taki sposób, by łączyć je z różnobarwnymi obiektami. W Turnabout czeka na rozwiązanie ponad sto tego typu zagadek o rosnącym poziomie trudności. Tytuł pozwala również na projektowanie własnych łamigłówek dzięki wbudowanemu edytorowi.

Tobal 2
Bijatyki 25 kwietnia 1997
Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.

Bushido Blade 2
Bijatyki 28 października 1998
Bushido Blade 2 jest kontynuacja realistycznej bijatyki, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. Produkcja cechuje się wysokim jak na ten gatunek poziomem realizmu. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Colony Wars
Symulacje 5 listopada 1997
Colony Wars to symulator starć kosmicznych, kładący duży nacisk na nieliniową rozgrywkę. Podczas zabawy wcielamy się w rebelianckiego pilota Ligi Wolnych Światów, zdeterminowanego do wypędzenia z kolonii bezwzględnych sił Imperium Ziemi. Od efektywności bojowej gracza zależeć będzie dalszy rozwój międzygalaktycznej wojny, a jeśli okaże się Kosmicznym Asem, dowództwo przydzielać mu będzie coraz lepsze maszyny bojowe. Gra zapoczątkowała serię tytułów pod tą samą nazwą.

Tomorrow Never Dies
Akcji 16 listopada 1999
Oparta na licencji kinowego hitu „Jutro nie umiera nigdy” gra akcji z widokiem z trzeciej osoby. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i pozwala wziąć udział w wydarzeniach prezentowanych w hollywoodzkiej produkcji.

Tombi!
Zręcznościowe 4 września 1998
Side-scrollowa platformówka, w której gracz wciela się w postać chłopca o różowych włosach, starającego się złapać złe świnki. Te ukradły należącą do dziadka bohatera bransoletkę oraz skaziły dotąd sielankowy dom protagonisty. Główny bohater potrafi skakać, chwytać różne przedmioty oraz rzucać nimi. Chociaż przez większość czasu Tombi porusza się jedynie w dwóch wymiarach, w wybranych momentach jest w stanie zmienić płaszczyznę i na przykład przenieść się w głąb ekranu.

Arc the Lad
RPG 30 czerwca 1995
Taktyczny jRPG utrzymany w oldskulowej grafice 2D. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydanych na PlayStation 1. Produkcja opowiada o losach grupy bohaterów, którzy starają się uratować świat przed siłami ciemności.

International Track & Field
Sportowe 31 maja 1996
Pierwsza odsłona serii gier sportowych, która została wydana na PlayStation 1 i wykorzystuje grafikę 3D. Produkcja pozwala sprawdzić się graczom w jedenastu dyscyplinach sportowych. Każda z nich została zaprezentowana w zręcznościowym ujęciu.

G-Police: Weapons of Justice
Akcji 31 sierpnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 trójwymiarowa gra akcji, w której posiadacze konsoli wcielają się w pilota futurystycznych pojazdów i strzegą porządku w kosmicznej kolonii. Produkcja rozwija elementy wydanego dwa lata wcześniej oryginału, dodając m.in. nowe maszyny bojowe.

Star Wars: Masters of Teräs Käsi
Bijatyki 31 października 1997
Bijatyka osadzona w wykreowanym przez George'a Lucasa świecie Gwiezdnych wojen. Produkcja jest w pełni trójwymiarową przedstawicielką swojego gatunku, dzięki czemu postacie mogą poruszać się wzdłuż wszystkich trzech płaszczyzn. Gra umożliwia wcielenie się w takie ikoniczne postacie jak Luke Skywalker, Han Solo i księżniczka Leia.

Clock Tower II: The Struggle Within
Przygodowe 12 marca 1998
Trzecia odsłona cyklu przygodowych horrorów wykorzystujących mechanikę point & click. Produkcja nie nawiązuje fabularnie do poprzednich części i wprowadza kilka nowości, jak opcja przełączania się pomiędzy dwiema osobowościami głównej bohaterki.