46. polskie - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 46. Gry o tematyce polskie ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Liga Polska Manager 2005
Strategiczne 23 października 2005
Liga Polska Manager 2005 jest siódmą odsłoną cyklu strategii menedżerskich, rozwijanego przez firmy MarkSoft oraz mGroup. Gracz ponownie ma okazję wcielić się w rolę menedżera klubu piłkarskiego występującego w jednej z trzech polskich lig i dzięki swoim umiejętnościom zarządzania sprawić, by prowadzona przez niego drużyna sięgnęła po najwyższe futbolowe laury.

Warszawka Racer
Wyścigi 19 września 2005
Warszawka Racer to wyprodukowana przez firmę Play Publishing zręcznościowa gra samochodowa. Zgodnie z tytułem gracz wciela się w rolę kierowcy legendarnej Warszawy M20 (oraz jej stuningowanych odmian) i ściga się po dziurawych, polskich drogach. Tytuł oferuje cztery trasy wyścigów i tyle samo wariantów rozgrywki.

Piękna i Bestia
Logiczne 18 września 2005
Piękna i Bestia to kolejna gra polskiej firmy Aidem Media, przygotowana z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów. Produkcja nawiązuje do znanej francuskiej baśni ludowej, adaptowanej dziesiątki razy przez różnych współczesnych twórców.

Przygody Myszka
Zręcznościowe 5 września 2005
Przygody Myszka to wesoła platformówka przeznaczona dla najmłodszych graczy. Wcielając się w rolę tytułowego, bohaterskiego zwierzaka, dzieci wyruszają na poszukiwania kawałków wielkiego sera.

Jet Storm
Symulacje 30 sierpnia 2005
Osadzona w niedalekiej przyszłości zręcznościowa gra lotnicza. Bierzemy udział w 15 misjach bojowych rzucających nas na tereny Kuby, Ekwadoru, Kanału Panamskiego czy archipelagu Florida Keys. Do wyboru mamy trzy nowoczesne myśliwce. Oprócz kampanii dla jednego gracza przygotowano także możliwość rozegrania trybu deathmatch poprzez LAN lub Internet.

Painkiller: Black Edition
Akcji 28 sierpnia 2005
Kolekcjonerskie wydanie Painkillera – popularnej strzelaniny FPP z 2004 roku opracowanej przez polskie studio People Can Fly. W skład kompilacji wchodzi zarówno podstawowa wersja gry, jak i wydany później dodatek zatytułowany Battle Out of Hell.

Bolek i Lolek. Alfabet i nauka czytania
Logiczne 25 sierpnia 2005
Bolek i Lolek. Alfabet i nauka czytania to kolejna gra edukacyjna firmy Aidem Media, kierowana do najmłodszych użytkowników komputerów. Mogą po nią sięgnąć zarówno dzieci, które w ogóle nie znają jeszcze liter, jak i te maluchy, które poznały już cały alfabet, ale nie potrafią czytać.

Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi
Logiczne 1 sierpnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi to już druga gra edukacyjna dla najmłodszych użytkowników komputera, która nawiązuje do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Opisywany tytuł stanowi pomoc dla dzieci w wieku przedszkolnym.

II Wojna Światowa: Oblężenie
Akcji 30 czerwca 2005
The Siege to już drugi (po The Road to Berlin) produkt zaliczany do serii Battlestrike. Pracownicy rodzimego zespołu developerskiego City Interactive ponownie oddali w ręce graczy zręcznościową strzelankę, która przenosi miłośników dynamicznej wymiany ognia na fronty II Wojny Światowej.

Robot Rescue 2
Logiczne 21 czerwca 2005
Robot Rescue 2 to druga część cyklu gier logicznych, autorstwa krakowskiego studia Teyon Games. Gracze poznają dalsze perypetie robotów uwięzionych w niebezpiecznym, komputerowym labiryncie. Sympatyczni bohaterowie muszą wydostać się z niewoli, unikając pułapek i rozwiązując rozmaite zagadki logiczne.

Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.

Tytus, Romek i A'Tomek
Przygodowe 30 maja 2005
„Tytus” to polska gra zręcznościowa inspirowana kultowym komiksem autorstwa Henryka Chmielewskiego. Programiści ze studia Calaris program ten dedykują głównie młodszym przedstawicielom naszego społeczeństwa, jakkolwiek starsi gracze również powinni znaleźć tu coś dla siebie.

Wesołe przedszkole Koziołka Matołka
Logiczne 30 maja 2005
Wesołe przedszkole Koziołka Matołka to kolejny tytuł z serii edukacyjnych gier dla najmłodszych dzieci (do 7-8 roku życia). Całość została opracowana w oparciu o założenia dydaktyczne programu wychowania oraz nauczania przedszkolnego.

Kopciuszek
Logiczne 30 maja 2005
Gra familijno-przygodowa.Jak wskazuje tytuł opisywanego programu, na osoby zasiadające przed monitorami czeka tutaj śliczna opowieść o jednej z ulubionych dziecięcych bohaterek - Kopciuszku.

Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo
Zręcznościowe 28 kwietnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo to gra komputerowa dla najmłodszych użytkowników komputera, nawiązująca do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Całość przypomina w pewnym stopniu gry familijne z Hugo, a także z Bolkiem i Lolkiem w rolach głównych.

Wesoła edukacja dla dzieci
Logiczne 25 kwietnia 2005
Wesoła edukacja dla dzieci to zestaw sześciu niezależnych gier edukacyjnych dla najmłodszych, które skutecznie uzupełniają naukę w pierwszych klasach szkoły podstawowej. W tym programie, nasi milusińscy wspierają dzielnych i sympatycznych Smokuli.

Kajko i Kokosz: Szkoła latania
Przygodowe 11 kwietnia 2005
Kolejna po Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów gra przygodowo-zręcznościowa przeznaczona dla dzieci (od czterech lat), w całości oparta na kultowym komiksie Janusza Christy, a ściślej mówiąc – na tomie „Szkoła latania”.

Terrorist Takedown: Payback
Akcji 5 kwietnia 2005
Terrorist Takedown: Payback to samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku pierwszoosobowej strzelaniny (FPS) - Terrorist Takedown: Konflikt na Bliskim Wschodzie. Dodatek stworzony przez deweloperów z firmy City Interactive oferuje m.in. nową, złożoną z 10 misji, kampanię trybu single-player, jeszcze większy arsenał dostępnej broni oraz możliwość prowadzenia nowych typów pojazdów w grze (np. śmigłowiec AH 64-Apache).

Pirate Planet
Zręcznościowe 28 marca 2005
Pirate Planet to prosta gra reprezentująca gatunek platformówek, przeznaczona dla najmłodszych użytkowników komputerów. Wcielając się w rolę sympatycznego kosmity o imieniu Tito, dzieci trafiają na tytułową planetę piratów, gdzie czeka je wspaniała przygoda i cała masa wyzwań.

Przygody Misia
Zręcznościowe 21 marca 2005
Przygody Misia to prosta gra reprezentująca gatunek platformówek, przeznaczona dla najmłodszych użytkowników komputerów. Wcielając się w tytułowego pluszowego zwierzaka, dzieci przemierzają zróżnicowane tereny w poszukiwaniu diamentów.

Mała Syrenka
Logiczne 14 marca 2005
Mała Syrenka to adresowana do najmłodszych graczy gra edukacyjna, wyprodukowana i wydana przez firmę Aidem Media. Tytuł stanowi kompilację prostych mini-gierek, pozwalających sprawdzić swoją pamięć, zająć się dekorowaniem tortu czy przebrać główną bohaterkę. Zabawy wymagają od maluchów operowania kolorami i kształtami a także grupowania przedmiotów. Dodatkową atrakcją jest bajka o Małej Syrence.

Robot Rescue
Logiczne 15 lutego 2005
Robot Rescue to stworzona i wydana przez krakowską firmę Teyon Games gra logiczna, której bohaterami są zabawnie wyglądające roboty. Gracze mają za zadanie pomóc im w wydostaniu się z labiryntu pełnego pułapek i zagadek. Całość utrzymana jest w humorystycznej stylistyce, którą podkreśla barwna grafika i wesoła oprawa dźwiękowa.

II Wojna Światowa: Rajd na Berlin
Akcji 20 grudnia 2004
Zręcznościowa gra akcji pozwalająca na wzięcie udziału w desancie wojsk alianckich w Normandii. Misje polegają przede wszystkim na skutecznej eliminacji wroga oraz eskorcie naszych oddziałów.

World War II: Panzer Claws II
Strategiczne 3 grudnia 2004
Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.