Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Wolfschanze 1944: The Final Attempt (PC)

Wilczy Szaniec PC

Wolfschanze 1944: The Final Attempt

Pierwszoosobowa strzelanina opracowana przez polski zespół Studio Calaris.

Akcji | FPP | II wojna światowa | FPS | polskie | strzelanki

PC Windows
Okładka Wolfschanze 1944: The Final Attempt (PC)

producent: Calaris Studios

wydawca: Akella

wydawca PL: OniGames

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28kwietnia2006

7października2006

pudełko PL

Wolfschanze 1944: The Final Attempt to projekt rodzimej firmy developerskiej, Calaris Studios (m.in. Mortyr czy The Mysterious Island). Gra należy do gatunku pierwszoosobowych shooterów, z akcją osadzoną w realiach II Wojny Światowej. Fabuła gry Wolfschanze 1944 została zainspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Historia opowiada o grupie wysokich rangą oficerów, którzy planują zamach na Hitlera (Wolfschanze to Wilczy Szaniec, jedna z największych kwater wodza III Rzeszy).

Gracz wciela się w postać młodego pułkownika, hrabiego Clausa Schenka von Stauffenberg, który po rekonwalescencji spowodowanej ciężkimi ranami odniesionymi podczas kampanii afrykańskiej został szefem sztabu przy dowódcy wojsk pomocniczych. Nominacja ta oznaczała, że od tej chwili mógł on często brać udział w naradach sztabowych w kwaterze głównej Hitlera. To właśnie spowodowało, iż został wytypowany przez spiskowców, jako ten, który podejmie próbę powstrzymania nazistowskiej machiny wojennej i ocali życie milionów ludzi. Jego decyzja była wynikiem zrozumienia okrutności wojny, jej bezsensowności, rozmiaru zbrodni oraz zniszczeń. Niestety, jak wiemy z historii, zamach nie powiódł się (Hitler doznał tylko nieznacznych obrażeń) a hrabia został aresztowany i stracony jeszcze tej samej nocy, 20 lipca.

Mimo, iż fabuła gry oparta została na prawdziwych wydarzeniach, gracz ma możliwość rozegrania akcji zupełnie inaczej niż to miało miejsce w przeszłości, a tym samym odpowiedzenia na pytanie „Co by było gdyby...?”. Do dyspozycji grającego oddanych zostało kilka rodzajów broni (pistolet Walther P38, MP-40 „Schmeisser”, karabin Mauser 98, MG-42, snajperka K43, Panzerfaust 30, granaty ręczne, a nawet miotacz płomieni 41-P). Jednak najdziwniejszą bronią, choć przydatną w pewnych momentach, jest zwykła ... kiełbasa, dzięki której możemy uspokoić atakujące nas psy. Oprócz etapów „chodzonych”, twórcy umożliwiają nam również na jazdę na motocyklu wojskowym a jeden z etapów rozgrywa się na lecącym Zeppelinie.

Za generowanie efektów audio-wizualnych odpowiedzialny jest autorski silnik Calaris Studios o nazwie IC Engine, który „radzi” sobie z wolumetrycznym cieniowaniem czy realistycznymi powierzchniami ciekłymi. Zaimplementowano także model fizyczny Newtona, zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji oraz tzw. „texture jam”, czyli efekt, powodujący ulepszony wygląd tekstur. Twórcy gry oprócz misji dla jednego gracza przygotowali również możliwość rozgrywek wieloosobowych.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 4,5 / 10 na podstawie 1553 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 6.4 / 10 na podstawie 37 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 9,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Wilczy Szaniec

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.
Wieści ze świata (World of Warcraft, Crysis, Motorstorm) 14/08/09
Wieści ze świata (World of Warcraft, Crysis, Motorstorm) 14/08/09

wiadomość14 sierpnia 2009

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: darmowe dodatki do Dark Age of Camelot, CCP potwierdza deweloping World of Darkness, daty premiery Beateratora i Mini Ninjas, darmowy tydzień z Crysis Wars, 3,5 miliona egzemplarzy pierwszego Motorstorm, druga część Wilczego Szańca w planie wydawniczym City Interactive i inne. Zapraszamy do lektury.

Prace nad polską produkcją Wolfschanze 1944 wciąż trwają
Prace nad polską produkcją Wolfschanze 1944 wciąż trwają

wiadomość25 lipca 2005

Wolfschanze 1944 to FPS w realiach II wojny światowej, tworzony przez polskie studio developerskie o nazwie Calaris. Z początkiem czerwca, premiera tytułu została przełożona na sierpień, co nadal jest aktualne. Prace nad grą wciąż trwają, a projekt ma się bardzo dobrze, o czym świadczy najnowsza aktualizacja oficjalnej strony programu.

Premiera Wolfschanze 1944 najwcześniej po wakacjach

wiadomość2 czerwca 2005

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, najnowsza gra polskiego studia Calaris o nazwie Wolfschanze 1944: The Final Attempt nie ukaże się w tym miesiącu. Premiera została przesunięta w czasie i tak naprawdę trudno jednoznacznie ocenić, kiedy produkt trafi ostatecznie na rynek.