Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

TPS - Gry PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce TPS na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Akcji195 Zręcznościowe1
Bijatyki
RPG38
Strategiczne
Przygodowe6
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne
Towarzyskie
MMO17
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V

Akcji 14 kwietnia 2015

Piąta, pełnoprawna odsłona niezwykle popularnej serii gier akcji, nad której rozwojem pieczę sprawuje studio Rockstar North we współpracy z koncernem Take Two Interactive. Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest fikcyjne miasto Los Santos (wzorowane na Los Angeles), a fabuła koncentruje się na perypetiach trójki bohaterów: Michaela De Santy, Trevora Philipsa i Franklina Clintona, którym nieobce są zatargi z prawem. Twórcy gry pozostali wierni sandboksowemu modelowi rozgrywki, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i poruszaniu się po wirtualnym mieście. Koszty produkcji i promocji tytułu oszacowane zostały na ponad 360 milionów dolarów, co pobiło wszystkie wcześniejsze rekordy w branży gier wideo.

Immortal: Unchained
Immortal: Unchained

RPG 7 września 2018

RPG akcji zaliczane do podgatunku soulslike. Produkcja studia Toadman Interactive, znanego z Bloodsports.TV, pod wieloma względami przypomina słynny cykl Dark Souls, ale w odróżnieniu od niego skupia się na walce przy użyciu broni palnej. Gracze wcielają się w istotę określaną mianem „żywej broni”, która została wypuszczona z wiecznego więzienia, gdyż tylko ona może powstrzymać nadchodzący kataklizm. Rozgrywka w Immortal: Unchained jest bardzo wymagająca. Podczas przemierzania fantastycznego świata bardzo często giniemy, z każdej porażki musimy więc wyciągać wnioski. Pewnym ułatwieniem jest system znany z produkcji studia From Software. Po zgonie tracimy bowiem wszystkie łupy, ale możemy je odzyskać, udając się w miejsce śmierci. W trakcie przygody odwiedzamy wiele zróżnicowanych lokacji, połączonych ze sobą złożoną siecią zwaną Stream. Tytuł ukazał się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 2 grudnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Playerunknown's Battlegrounds
Playerunknown's Battlegrounds

Akcji 20 grudnia 2017

Sieciowa strzelanka z elementami survivalowymi, koncentrująca się na rozgrywkach typu Battle Royale (ostatni pozostały przy życiu zwycięża). Playerunknown's Battlegrounds jest dziełem studia stojącego za MMO TERA oraz twórcy moda Battle Royale do gier Arma II i Arma III. Zasady są proste: duża grupa graczy zostaje wrzucona na zamkniętą mapę o sporych rozmiarach, a zadaniem każdego z nich jest przetrwać dłużej niż inni. Zabawa kończy się, gdy przy życiu pozostaje tylko jedna osoba. Uczestnicy rozgrywki zaczynają zmagania kompletnie bezbronni, więc początkowe fazy meczów stanowią wyścig po najlepsze uzbrojenie. Do dyspozycji walczących oddane zostały różnorodne typy broni, a gra oferuje sporą swobodę wyboru metod eliminowania wrogów. Tempo rozgrywki w Playerunknown's Battlegrounds podkręca stopniowe kurczenie się terenu zmagań, wymuszające coraz częstsze konfrontacje między pozostałymi graczami.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 7 czerwca 2005

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: Vice City

Akcji 12 maja 2003

Kontynuacja bestsellerowego cyklu gier akcji, stanowiąca swoiste rozwinięcie wydanej w 2001 roku trzeciej części serii. Za jej powstanie odpowiadają niezmiennie twórcy oryginału, którzy po wykupieniu przez amerykańskiego giganta przekształcili się w studio Rockstar North. Akcja gry przenosi nas do zupełnie nowego miasta Vice City i pamiętnych lat 80-tych XX wieku. Wcielamy się w niejakiego Toma Vercetti, który zostaje wysłany przez swojego szefa, by zrobić porządek z miejscowymi gangami oraz skorumpowaną policją. Rozgrywka bazuje na identycznej mechanice co poprzedniczka i sprowadza się do wykonywania szeregu nieliniowych misji fabularnych. Nie obyło się rzecz jasna bez szeregu usprawnień, wśród których wymienić warto m.in. dostępność motocykli, łodzi motorowych, a nawet helikoptera. Gra oferuje znacznie ulepszoną oprawę graficzną, utrzymaną w stylistyce lat 80-tych, a naszym zmaganiom towarzyszy zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, nadawana przez kilka odmiennych rozgłośni radiowych.

Fallout 4
Fallout 4

RPG 10 listopada 2015

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, znajdującego się od 2008 w rękach firmy Bethesda. W Fallout 4 wcielamy się w postać własnoręcznie wykreowanego bohatera, który po 200 latach odosobnienia jako jedyny ocalały wychodzi z przeciwatomowego schronu i rozpoczyna walkę o przetrwanie w niegościnnym świecie po katastrofie nuklearnej. Akcję gry obserwujemy z perspektywy pierwszo- lub trzeciosobowej, a w mechanice rozgrywki powracają charakterystyczne elementy serii, takie jak system atrybutów SPECIAL, system celowania VATS oraz nieodłączny organizer zwany PipBoy. Pojawia się też możliwość przygarnięcia psa i wydawania mu prostych komend. W Fallout 4 największy nacisk położony został na pełną swobodę działania oraz kształtowania przebiegu rozgrywki. Ogromną ewolucję przeszedł też system rzemiosła, pozwalający na recykling elementów otoczenia i wykorzystanie ich do stworzenia nowych broni, narzędzi, a nawet budynków, które pełnić będą rolę naszego schronienia.

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Akcji 28 stycznia 2016

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Fallout 76
Fallout 76

RPG 14 listopada 2018

Poboczna odsłona kultowego cyklu postapokaliptycznych RPG, która należy do gatunku sieciowych survivali w otwartym świecie. Gracze współpracują lub rywalizują ze sobą, odbudowując Wirginię Zachodnią kilkadziesiąt lat po nuklearnej zagładzie. Fallout 76 zachowuje dużo systemów z Fallouta 4, ale tym razem twórcy odłożyli na bok fabułę, skupiając się na elementach budowy przyczółków.

Strange Brigade
Strange Brigade

Akcji 28 sierpnia 2018

Strzelanina TPP, której akcja toczy się w alternatywnej wersji lat trzydziestych XX wieku. Dzieło studia Rebellion pozwala graczom przemierzyć pełne tajemnic zakamarki Imperium Brytyjskiego i zbadać sekrety skrywane przez pozostałości po dawnych cywilizacjach. Sprawę utrudnia fakt, że owych miejsc bronią fantastyczne bestie wskrzeszone przez Seteki – egipską królową-czarownicę. Rozgrywka w Strange Brigade zasadza się na krwawych bojach ze zróżnicowanymi potworami wyjętymi żywcem z mitologii. Starcia toczymy w towarzystwie maksymalnie trójki znajomych – pomimo że trzonem gry jest tryb współpracy, nic nie stoi na przeszkodzie, by bawić się w pojedynkę. Bohaterowie wykorzystują na placu boju indywidualne umiejętności specjalne, broń palną oraz ekwipunek. Wszystko to utrzymano w charakterystycznym stylu przywodzącym na myśl filmy przygodowe z pierwszej połowy minionego stulecia.

Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

RPG 19 października 2010

Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2). Fabuła Fallout: New Vegas koncentruje się na konflikcie pomiędzy frakcjami New California Republic i Caesar’s Legion oraz mieszkańcami miasta New Vegas. Gracz wciela się w rolę kuriera, którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot – Victor. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach znanych z Fallout 3. Zależnie od decyzji gracza akcja może być prezentowana z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Wykorzystano również sprawdzony system walki V.A.T.S. umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Gamebryo, zastosowany np. w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda

RPG 21 marca 2017

Czwarta pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii RPG-ów osadzonych w realiach science fiction. Za produkcję Mass Effect: Andromeda odpowiedzialne jest studio deweloperskie firmy BioWare w Montrealu, które pomagało przy tworzeniu dwóch wcześniejszych odsłon cyklu. Fabuła gry rozgrywa się wiele lat po wydarzeniach ukazanych w oryginalnej trylogii Mass Effect i nie jest bezpośrednio powiązana z historią o zmaganiach komandora Sheparda z rasą Żniwiarzy. Tym razem wcielamy się bowiem w zupełnie nowego bohatera (ponownie może to być mężczyzna lub kobieta), a akcja gry osadzona została głównie w tytułowej galaktyce Andromedy. Zgodnie ze sprawdzonym schematem, twórcy postawili przede wszystkim na widowiskową akcję, obserwowaną z perspektywy trzeciej osoby, oraz wybory moralne mające wpływ na bieg wydarzeń. W warstwie technicznej Mass Effect: Andromeda bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3, zapewniającego wysokiej jakości oprawę wizualną, dostosowaną do możliwości pecetów oraz konsol ósmej generacji.

Mafia III
Mafia III

Akcji 7 października 2016

Trzecia odsłona bestsellerowej serii mafijnych gier akcji, opracowana przez utworzone pod skrzydłami 2K Games studio Hangar 13, w skład którego weszli twórcy poprzednich części cyklu. Akcja gry osadzona została w 1968 roku w New Bordeaux - fikcyjnym mieście wzorowanym na Nowym Orleanie, a jej głównym protagonistą jest powracający z wojny w Wietnamie Lincoln Clay, którego mafijna rodzina została brutalnie wymordowana przez przestępczą konkurencję. W dokonaniu zemsty na sprawcach masakry, Clayowi pomagają trzej inni bossowie mafijnego półświatka, w tym znany z drugiej części gry Vito Scaletta. Pod względem rozgrywki Mafia III mocno zbliża się do konkurencyjnej serii Grand Theft Auto, oferując otwarty świat z pełną swobodą działania oraz jeszcze więcej elementów sandboksowych. Jedną z najważniejszych nowości jest możliwość przejmowania kryjówek wrogich ugrupowań, co przekłada się na szereg przydatnych bonusów. Ponadto poprawiono model jazdy samochodem i wprowadzono możliwość ostrzału z jadącego pojazdu.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Akcji 1 września 2015

Utrzymana w konwencji „skradanki” gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Metal Gear Solid. Za stworzenie Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odpowiada japońskie studio Kojima Productions kierowane przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w prologu – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Główny bohater – Punished Snake budzi się po ośmiu latach śpiączki. Niespodziewanie szpital zostaje zaatakowany przez uzbrojonych napastników i protagonista zmuszony zostaje do ucieczki, w której pomaga mu tajemniczy Ishmael. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, gra oferuje bardziej otwartą strukturę świata i pozwala graczom na znacznie większą swobodę działań. Deweloperzy zastosowali również całkowicie nowy silnik – FOX Engine, zapewniający fotorealistyczną oprawę wizualną oraz zaawansowane możliwości odzwierciedlenia praw fizyki.

Mafia II
Mafia II

Akcji 24 sierpnia 2010

Pełnoprawna kontynuacja popularnej gry gangsterskiej Mafia z 2002 roku. Za jej powstanie odpowiadają znani także z Hidden & Dangerous czy Vietcong twórcy oryginału, działający obecnie pod skrzydłami koncernu 2K Games. Druga część gry opowiada zupełnie nową historię, choć w warstwie fabularnej znajdziemy mnóstwo nawiązań do poprzedniczki. Jej bohaterem jest niejaki Vito Scarletti, który po zakończeniu wojny powraca do rodzinnego Empire Bay, będącego w istocie wirtualną rekonstrukcją Nowego Jorku. Próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości, Vito podejmuje się realizacji kolejnych zadań dla lokalnych grup przestępczych, z wolna awansując w mafijnej hierarchii. Prócz typowych potyczek z konkurencyjnymi gangami, porwań i ucieczek, czeka nas też spora liczba dodatkowych atrakcji, takich jak sklepy z ubraniami, czy możliwość modyfikacji samochodów. Dzięki nowemu silnikowi gry otrzymaliśmy znacznie lepszą oprawę graficzną, cykl dobowy, oraz nowe umiejętności bohatera.

Fallout 3
Fallout 3

RPG 28 października 2008

Trzecia odsłona popularnego cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Produkcją gry Fallout 3 zajęła się ekipa deweloperska Bethesda Softworks, znana przede wszystkim z serii The Elder Scrolls. Osią fabuły gry są poszukiwania ojca. W trakcie wyprawy główny bohater, Samotny Wędrowiec, dowiaduje się o Projekcie Oczyszczenie, który mógłby zapewnić wodę mieszkańcom Pustkowi. Twórcy przygotowali kilka wariantów zakończenia kampanii głównej, zależnie od wyborów podejmowanych przez gracza. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu systemowi atrybutów postaci, S.P.E.C.I.A.L., znanemu z wcześniejszych gier z serii Fallout. Rozgrywka utrzymana jest jednak w stylu gier akcji, z dynamicznymi sekwencjami walki. Trójwymiarowa oprawa wizualna Fallout 3 generowana jest w oparciu o silnik Gamebryo.

Tom Clancy's The Division
Tom Clancy's The Division

Akcji 8 marca 2016

Zaprojektowana głównie z myślą o zabawie w trybie wieloosobowym gra akcji z elementami taktycznej strzelaniny oraz cRPG. Tom Clancy's The Division jest dziełem studia Ubisoft Massive powstałym przy współpracy z Ubisoft Reflections. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości i przedstawia wizję Stanów Zjednoczonych zmagających się z pandemią. Gracze wcielają się w członków tajnej, rządowej jednostki The Division, która próbuje powstrzymać chaos szerzący się w Nowym Jorku. Rozgrywka nastawiona jest na zabawę w kilkuosobowych grupach. Otwarta struktura świata pozostawia graczom wiele swobody w eksploracji rozległych plansz oraz wykonywaniu zadań. W warstwie technicznej Tom Clancy's The Division wykorzystuje potencjał nowoczesnego silnika Snowdrop.

Mafia: The City of Lost Heaven
Mafia: The City of Lost Heaven

Akcji 29 sierpnia 2002

Trójwymiarowa gra akcji, przenosząca graczy do Ameryki lat 30. XX wieku, w czasy rozkwitu przestępczego podziemia. Twórcą gry jest czeskie studio Illusion Softworks, znane przede wszystkim z wysoko ocenianej taktycznej strzelaniny Hidden & Dangerous. Fabuła przedstawia historię początkującego gangstera, Tommy’ego Angelo, który, wykonując zlecenia wpływowej mafijnej rodziny, stawia pierwsze kroki w przestępczym półświatku. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wirtualnego miasta i realizacji kolejnych misji fabularnych, wzbogaconych licznymi wątkami pobocznymi. Podczas zabawy nie brakuje ulicznych strzelanin, napadów na banki, pościgów samochodowych czy nawet morderstw na zlecenie. Twórcy zadbali o sugestywne odtworzenie klimatu Ameryki lat 30., nie zapominając o charakterystycznych dla tego okresu modelach broni czy samochodów. Dzięki zaawansowanemu silnikowi graficznemu Insanity 2 wykreowano interaktywne, tętniące życiem miasto z ruchem ulicznym i zmieniającymi się porami roku.

Just Cause 4
Just Cause 4

Akcji 4 grudnia 2018

Czwarta część serii gier akcji z otwartym światem, w której wcielamy się w siejącego chaos Rico Rodrigueza; bohater próbuje zaprowadzić porządek w fikcyjnym państwie Solis w Ameryce Południowej. Dzięki wykorzystaniu technologii Apex Just Cause 4 może się pochwalić nie tylko wysoką jakością grafiki, lecz także obecnością zmiennych, często gwałtownych zjawisk pogodowych.

Fortnite: Battle Royale
Fortnite: Battle Royale

Akcji 26 września 2017

Fortnite: Battle Royale to darmowa gra akcji przeznaczona tylko do rozgrywki w ramach multiplayera. Produkcja studia Epic Games opiera się na zasadach trybu battle royale i jest podobna np. do PlayerUnknown's Battlegrounds. Stu praktycznie bezbronnych graczy trafia na dużą wyspę. Podczas rozgrywki znajdują jednak porozmieszczane na mapie bronie, pułapki i inne przedmioty. Gra daje pełną swobodę działania – można biegać i strzelać, ukrywać się lub bawić w snajpera. Dodatkowo da się pozyskiwać surowce, a następnie konstruować z nich rozmaite rzeczy – od schodów pozwalających wejść na dach budynku, przez osłony, aż po mosty. Jedynym celem rozgrywki jest utrzymanie się przy życiu do samego końca. Zadanie utrudniają nie tylko inni gracze, ale także ciągle zmniejszający się obszar rozgrywki. Produkcja została stworzona w oparciu o technologię Unreal Engine.

Ring of Elysium
Ring of Elysium

Akcji 19 września 2018

Ring of Elysium to trzelanka pozwalająca na branie udziału w wieloosobowych potyczkach typu Battle Royale. W nich stu graczy ląduje na wyspie i walczy ze sobą, dopóki przy życiu nie pozostanie tylko jedna osoba. Zabawę uatrakcyjnia obecność pojazdów, dynamiczny system pogodowy, realistyczny silnik fizyczny oraz możliwość niszczenia elementów otoczenia.

Mad Max
Mad Max

Akcji 1 września 2015

Sandboksowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP) na motywach kultowej serii filmów George’a Millera. Tytuł wyprodukowany został przez szwedzkie studio Avalanche we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła Mad Max nie jest adaptacją kinowego przeboju, przedstawiając w zamian całkowicie odrębną historię rozgrywającą się w postapokaliptycznym świecie niedalekiej przyszłości. Gracze mają okazję wcielić się w rolę tytułowego Maksa, który po utracie swego legendarnego wehikułu V8 Interceptor przemierza pustkowia w poszukiwaniu części potrzebnych do skonstruowania nowego pojazdu. Twórcy zadbali o dużą swobodę w eksploracji świata gry, a także mnogość pobocznych misji, jakich można się podejmować w trakcie rozgrywki. Stylistyka oprawy wizualnej Mad Max stanowi wyraźne nawiązanie do filmowych wzorców.

Watch Dogs 2
Watch Dogs 2

Akcji 29 listopada 2016

Kontynuacja sandboksowej gry akcji TPP, wydanej przez firmę Ubisoft w 2014 roku. Akcja Watch Dogs 2 przeniesiona została do San Francisco, a podczas zabawy wcielamy się w Marcusa Hollowaya – członka lokalnej grupy hakerskiej Dedsec, która stawia sobie za cel nie tylko walkę z Centralnym Systemem Operacyjnym ctOS, ale przede wszystkim dobrą zabawę. Podobnie jak w poprzedniczce, podstawowym elementem mechaniki jest hakowanie elementów miejskiej infrastruktury oraz prywatnych urządzeń komunikacyjnych. Element ten został jednak w kontynuacji znacząco rozwinięty, a do dyspozycji bohatera oddano kilka zupełnie nowych gadżetów. W grze tradycyjnie zadbano o swobodę w doborze metody realizacji misji, poprawiono też model jazdy samochodami oraz sposób poruszania się bohatera. Jednocześnie fabuła gry jest utrzymana na dużo większym luzie, a otwarty świat stał się znacznie barwniejszy i bardziej żywy, niż w dość ponurym pierwowzorze.