92. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 92. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

General War: Memories
Strategiczne 16 kwietnia 2013
Przeglądarkowa gra MMO, łącząca elementy gry RTS z klasyczną strategią turową. Przenosimy się w czasy II wojny światowej, przejmując kontrolę nad bazą wojskową, w której zarządzamy i ulepszamy naszą armię. Wszystko po to, by niebawem wyruszyć na pole bitwy, gdzie czeka na nas szereg scenariuszy, odtwarzających realia historyczne, bądź rozgrywka w trybie PvP z innymi graczami z całego świata.

Heroes Chronicles: The Fiery Moon
Strategiczne 13 listopada 2000
Czwarta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła Heroes Chronicles: The Fiery Moon stanowi kontynuację wydarzeń ukazanych w poprzednim epizodzie gry. Tarnum podąża śladem Vorra – jednego z trzech Przodków, który zmienił się w bezwzględnego boga wojny i uwięził dwóch pozostałych Przodków w miejscu, do którego prowadzi starożytny portal.

Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters
Strategiczne 1 czerwca 2001
Siódma odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters Przodkowie wysyłają Tarnuma z misją oswobodzenia Błotnego Ludu spod kontroli Erathii i szalonego króla Gryphonhearta.

SimHealth
Strategiczne 25 marca 1994
Kolejny „sim” w dorobku firmy Maxis stanowi głos w dyskusji nad ogólnonarodowym systemem opieki zdrowotnej, jaka rozgorzała w Stanach Zjednoczonych za czasów administracji prezydenta Clintona. Celem gracza jest stworzenie sprawnego i zrównoważonego systemu opieki medycznej.

Kingdom Tales
Strategiczne 25 lipca 2013
Osadzona w realiach fantasy casualowa strategia z rodzaju „time management”, wyprodukowana przez chorwackie studio Cateia Games. Zgodnie ze starożytną legendą spokojna dotąd kraina stała się obiektem zainteresowania smoków. Gracz musi stanąć na czele ludzi i doprowadzić do zawarcia przymierza pomiędzy wszystkimi istotami zamieszkującymi królestwo.

SimPark
Strategiczne 31 października 1996
Określana jako SimIsle w wersji „light” strategia ekonomiczna, należąca do słynnej serii simów firmy Maxis. Wcielamy się w rangera, którego zadaniem jest stworzenie i pielęgnacja parku, położonego gdzieś w kontynentalnej części USA. Adresowana raczej do młodszych odbiorców gra posiada ogromne walory edukacyjne, oferując ogromną bazę wiedzy o rozmaitych gatunkach roślin i zwierząt.

Anomaly: Korea
Strategiczne 15 maja 2013
Kontynuacja zapoczątkowanego przez warszawskie 11bit Studios cyklu futurystycznych strategii tower offense. Akcja Anomaly: Korea rozgrywa się bezpośrednio po wydarzeniach ukazanych w pierwszej odsłonie serii, w której po finałowej bitwie w Tokio udało nam się zmusić przeciwników do odwrotu. Radość ze zwycięstwa nie trwała jednak długo, a wróg ponownie przypuścił atak na Ziemię, koncentrując siły tym razem na tytułowym Półwyspie Koreańskim.

Konung 3: A New Dynasty
Strategiczne 6 listopada 2009
Konung 3: A New Dynasty jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, za którego rozwój odpowiada ekipa deweloperska firmy 1C Company. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie, stanowiącym miks elementów mitologii słowiańskiej, bizantyjskiej i skandynawskiej. Gracz wciela się w rolę śmiałka, który pragnie zdobyć legendarny Miecz Bohaterów i zostać władcą Wielkiego Księstwa.

A Fistful Of Gold
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG, stworzona przez polskie studio. Przenosimy się w niej do świata będącego mieszanką średniowiecza i dzikiego zachodu. Gra opowiada o przygodach łowcy nagród i najemnika, który przemierza świat i wykonuje zadania. W walce możemy skorzystać z pomocy innych postaci oraz rozwijać naszego bohatera. Graficznie tytuł łączy elementy 2D i 3D.

Battle Realms: Winter of the Wolf
Strategiczne 5 listopada 2002
Samodzielny dodatek do Battle Realms, opowiadający o heroicznej walce klanu Wilka pragnącego wyrwać się z niewoli, wprowadzający gracza we wcześniejszą historię świata Battle Realms.

Dofus-Arena
Strategiczne 30 sierpnia 2006
Sieciowa, turowa strategia, opierająca się na świecie znanej, francuskiej gry MMORPG o nazwie Dofus. Ze względu na zastosowaną koncepcję rozgrywki oraz charakterystyczny klimat, grę można śmiało porównać do znanego z konsoli PlayStation tytułu Final Fantasy Tactics.

John Tiller's Campaign Series
Strategiczne 5 czerwca 2007
John Tiller's Campaign Series to pakiet trzech gier wojennych, umiejscowionych w okresie II wojny światowej i stworzonych przez amerykańskie studio developerskie TalonSoft.

World War One: La Grande Guerre 14-18
Strategiczne 11 listopada 2008
World War One jest turową strategią przygotowaną przez studio AGEOD, znane z kilku innych, podobnych tytułów. Charakterystyczną cechą dzieł tych twórców jest wierne odwzorowanie historycznych realiów panujących w epoce, do której dana produkcja nawiązuje. Mogliśmy się o tym przekonać na przykładzie obydwu części Birth of America oraz Napoleon's Campaigns.

Ironclads: American Civil War
Strategiczne 10 października 2008
Ironclads: American Civil War to wojenna strategia turowa, wyprodukowana przez rosyjskie studio Totem Games i poruszająca temat walk na morzu. Projekt kładzie nacisk na odwzorowanie realizmu historycznego wojny secesyjnej, która w drugiej połowie XIX wieku podzieliła amerykański naród na zwolenników Unii i Konfederacji.

Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.

The Political Machine 2008
Strategiczne 17 czerwca 2008
The Political Machine 2008 to strategia przygotowana przez studio Stardock, odpowiedzialne m.in. za stworzenie Galactic Civilizations czy poprzedniej gry z cyklu The Political Machine.

SimCity Społeczności: Na wakacjach
Strategiczne 24 czerwca 2008
Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.

Might & Magic: Heroes Battles
Strategiczne 12 listopada 2010
Osadzona w popularnym uniwersum fantasy przeglądarkowa strategia MMO przeznaczona dla użytkowników platformy społecznościowej Facebook. Produkcja bazuje na mocno uproszczonych mechanizmach stworzonych na potrzeby Might & Magic: Heroes Kingdoms i stanowi swoiste wprowadzenie, do oferowanej przez nią bardziej złożonej rozgrywki. Zabawa koncentruje się na szybkich pojedynkach toczonych ze znajomymi oraz innymi, losowo dobranymi graczami.

Strategic Command World War I: The Great War 1914-1918
Strategiczne 1 marca 2011
Strategic Command World War I: The Great War 1914-1918 to osadzona w realiach I wojny światowej strategia turowa z popularnego cyklu Strategic Command, rozwijanego przez studio Fury Software. Gracze mają okazję wziąć udział w kilku starannie odwzorowanych kampaniach z tego okresu historycznego. Zmagania można toczyć na olbrzymich planszach (których rozmiary sięgają blisko 40 tys. pól), rywalizując z komputerową sztuczną inteligencją lub żywym przeciwnikiem za pośrednictwem sieci Internet.

Kudos-Rock Legend
Strategiczne 26 maja 2007
Kudos-Rock Legend to pozycja stanowiąca hybrydę trzech gatunków: RPG, symulacji codziennego życia i strategii turowej. Owa Gra została przygotowana przez firmę Positech Games, odpowiedzialną m.in. za stworzenie takich tytułów jak Kudos i Democracy.

Shattered Suns
Strategiczne 19 sierpnia 2008
Shattered Suns – najnowsze dzieło zespołu Clear Crown Studios - jest grą strategiczną, zaliczaną do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), osadzoną w realiach science-fiction.

Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Majesty 2: Mroczne Królestwo
Strategiczne 11 stycznia 2011
Trzeci dodatek do strategii Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim. Wcielamy się w obalonego władcę, który próbuje odzyskać tron z pomocą dawnych wrogów, czyli przeróżnej maści potworów. Rozszerzenie oferuje długą na dziesięć misji kampanię oraz nową grywalną rasę do trybu multiplayer w postaci cyklopów.

Imperium Romanum: Wilds of Germania
Strategiczne 18 czerwca 2008
Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.