Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Elementy RPG - Gry PC Windows po premierze

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze o tematyce elementy RPG na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Po premierze 443
PC
elementy RPG
Czas
Far Cry 3
Far Cry 3

Akcji 29 listopada 2012

Trzecia część popularnego wśród graczy cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Gra wyprodukowana została przez studio Ubisoft Montreal, któremu pomagały zespoły deweloperskie Ubisoft Shanghai, Ubisoft Reflections i Massive Entertainment. Głównym bohaterem Far Cry 3 jest Jason Brody, którego wakacje zmieniają się w walkę o przeżycie. Na skutek nieszczęśliwego skoku spadochronowego bohater i jego przyjaciele trafiają na wyspę opanowaną przez psychopatycznych piratów. Protagonista musi oswobodzić swoich bliskich z rąk szaleńców i znaleźć sposób powrotu do cywilizacji. Jak przystało na rasowy FPS, rozgrywka obfituje w sekwencje strzeleckie, w trakcie których można posługiwać się różnymi rodzajami broni. Gra pozwala przy tym na dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji, eliminowaniu kolejnych wrogów i wykonywaniu zlecanych zadań.

Minecraft
Minecraft

Akcji 18 listopada 2011

Wymykająca się próbom ścisłej klasyfikacji gatunkowej sandboksowa gra niezależnego studia Mojang AB. Minecraft zaprojektowano z myślą o kreatywności graczy, którzy mogą niemal dowolnie zmieniać zbudowany z voxeli (sześciennych bloków) wirtualny świat. Zabawa polega głównie na transformowaniu terenu, wznoszeniu budynków, produkcji przedmiotów i samodzielnym tworzeniu przygód. Gra zawiera standardowo dwa tryby rozgrywki – klasyczny, pozwalający na swobodną zabawę oraz survival, w którym za dnia trzeba przygotować się do odparcia nocnego ataku potworów. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Minecraft oferuje również możliwość zabawy z udziałem innych graczy za pośrednictwem sieci Internet. Dzieło deweloperów z Mojang AB wyróżnia się nieszablonową oprawą wizualną w stylistyce retro.

Space Hulk: Tactics
Space Hulk: Tactics

Strategiczne 9 października 2018

Taktyczna produkcja RPG stworzona przez twórców serii Styx. Tytuł oparto na wydanej w 1989 roku grze stołowej Space Hulk. Podczas zabawy możemy pokierować jednostką kosmicznych marines Blood Angels oraz Genokradami.

Dying Light
Dying Light

Akcji 27 stycznia 2015

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

SpellForce 3
SpellForce 3

Strategiczne 7 grudnia 2017

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 2003 roku serii gier fantasy, łączącej cechy strategii RTS z elementami RPG. Za powstanie gry odpowiada założone przez wydawcę cyklu studio Grimlore Games, w skład którego weszli m.in. twórcy dwóch pierwszych odsłon tytułu. Pod względem fabularnym gra stanowi swoisty prequel całej serii, a jej akcja toczy się w czasach, gdy fantastyczne uniwersum gry stanowiło jeszcze spójny, ogromny kontynent. Wpłynęło to oczywiście na nową strukturę lokacji, która zastąpiła dotychczasowy model połączonych portalami wysepek. Pod względem mechaniki twórcy sięgnęli do sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując grę strategiczną, w której wznosimy obóz i werbujemy armię, uczestnicząc w spektakularnych potyczkach. Elementy strategiczne uzupełniają tradycyjnie bohaterowie różnych klas i zdolności, system rozwoju postaci oraz liczne zadania fabularne – niczym w klasycznej grze RPG. Nie zapomniano także o opcjach rozgrywki wieloosobowej, toczonej za pomocą serwisu Spellforce.net.

Prodigy Tactics
Prodigy Tactics

Strategiczne 28 września 2018

Taktyczna gra strategiczna koncentrująca się na turowych starciach grup bohaterów o niezwykłych zdolnościach. Do zabawy konieczne jest posiadanie specjalnej planszy oraz umieszczanie na niej plastikowych figurek postaci i kart umiejętności. Prodigy jest dziełem studia założonego przez Jeana Beya, francuskiego specjalistę od tradycyjnych gier stołowych (twórcy Confrontation). W fantastycznym świecie Prodigy ścierają się ze sobą dwa główne stronnictwa, reprezentowane przez różnorodnych bohaterów. Gracz może dobierać własną drużynę, dokupując figurki postaci. Ruch odbywa się poprzez przesuwanie ich po planszy, a różne akcje wykonuje się przy użyciu specjalnej talii. Każdy bohater ma indywidualne zdolności, których aktywacja zachodzi poprzez łączenie różnych kart. Pomiędzy potyczkami podróżujemy po mapie świata, prowadzimy rozbudowane dialogi z postaciami niezależnymi i przyjmujemy od nich zadania. Wszystkie drużyny i bohaterowie mają własne wątki fabularne, a decyzje graczy kształtują rozwój opowieści.

Achtung! Cthulhu Tactics
Achtung! Cthulhu Tactics

Strategiczne 4 października 2018

Turowa strategia z elementami RPG, której akcja osadzona została w czasach II wojny światowej. Gracze walczą z oddziałami nazistów, którzy kontrolują istoty z innych wymiarów, inspirowane prozą H.P.Lovecrafta.

Dead Cells
Dead Cells

Akcji 7 sierpnia 2018

Gra akcji z elementami roguelike'a i metroidvanii, stworzona przez niezależne francuskie studio Motion Twin. W trakcie rozgrywki eksplorujemy posępne zamczysko, którego poszczególne fragmenty, jak choćby komnaty, dziedzińce i kanały, są generowane proceduralnie. W połączeniu z permanentną śmiercią głównego bohatera oznacza to, że każdorazowe rozpoczęcie zabawy wiąże się z odmiennymi doznaniami i uzyskaniem dostępu do nowych części fortecy. Istotną rolę w Dead Cells odgrywają starcia z przeciwnikami, cechujące się wysokim poziomem trudności. Kluczem do sukcesu jest rozpracowanie schematów wyprowadzanych przez nich ataków oraz posiadanie odpowiednio rozwiniętej postaci. W potyczkach korzystamy z broni białej i dystansowej, a także z magii ofensywnej oraz defensywnej. Wszystko to okraszono miłą dla oka, dwuwymiarową oprawą graficzną, utrzymaną w pixelartowej stylistyce.

ARK: Survival Evolved
ARK: Survival Evolved

Akcji 29 sierpnia 2017

Osadzony w otwartym świecie sandboksowy symulator przetrwania, czerpiący inspiracje z takich tytułów jak DayZ. W odróżnieniu od niego, tym razem głównym rywalem graczy nie są zombie, a potężne prehistoryczne gady. Gra jest debiutem niezależnego studia Wildcard, założonego przez byłego pracownika Microsoft Game Studios. Przystępując do zabawy, trafiamy bezbronni i nadzy na bliżej nieznaną wyspę, a naszym zadaniem jest przetrwać w tym nowym, niesprzyjającym środowisku. Aby przeżyć, musimy polować i gromadzić rozmaite surowce, z których następnie wytworzymy niezbędną do życia broń i narzędzia. Największą atrakcją ARK: Survival Evolved są szczegółowo odwzorowane dinozaury, których w grze znajdziemy ponad 60 gatunków. Jako że tytuł stworzono z myślą o rozgrywce wieloosobowej, w świecie gry spotkamy także innych graczy, z którymi – w zależności od ich nastawienia – będziemy walczyć bądź nawiązywać cenne sojusze.

Let it Die
Let it Die

Akcji 26 września 2018

Brutalna i okraszona groteskowym humorem gra akcji, wzbogacona o elementy RPG i roguelike'a. W Let it Die gracze przemierzają kolejne piętra generowanej proceduralnie wieży, walcząc z zastępami przeciwników i stopniowo rozwijając swoją postać. Tytuł jest dystrybuowany w modelu darmowym z mikropłatnościami.

Subnautica
Subnautica

Przygodowe 23 stycznia 2018

Subnautica to sandboksowy survival skupiający się na eksploracji podwodnych lokacji. Nasz bohater rozbija się na obcej planecie 4546B, niemal w całości pokrytej oceanami. Nasze zadanie polega na przeżyciu, a także znalezieniu sposobu na ucieczkę z tego miejsca.

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

Strategiczne 22 marca 2000

Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów. Prócz pełnej zawartości gry podstawowej, opisywane rozszerzenie niesie ze sobą przede wszystkim siedem nowych kampanii (z możliwością wybrania poziomu trudności) oraz 38 scenariuszy, w których pojawia się m.in. 8 nowych typów terenu. Poza tym, w grze znalazło się dziesięć nowych teleportów oraz niedostępne wcześniej artefakty, wraz z zupełnie nową opcją łączenia ich w jeden "superartefakt". Całość uzupełnia kolejna garść poprawek i ulepszeń na gruncie mechaniki.

Assassin's Creed Origins: Klątwa faraonów
Assassin's Creed Origins: Klątwa faraonów

Akcji 13 marca 2018

Drugie rozszerzenie do gry Assassin's Creed Origins, za którego opracowaniem stoją autorzy oryginału, czyli studio Ubisoft Montreal. Tym razem gracze mają okazję zagłębić się w świat egipskiej mitologii – historia opowiedziana w tym DLC koncentruje się na tytułowej klątwie, która sprawiła, że jeden z faraonów powrócił z zaświatów, a także spowodowała, iż na światło dzienne zaczęły wychodzić legendarne bestie. W Assassin's Creed Origins: The Curse of the Pharaohs autorzy nie tylko ponownie podnoszą limit doświadczenia zdobywanego przez Bayeka, lecz także pozwalają mu na nabycie zupełnie nowych umiejętności. Add-on wprowadza również kolejny fragment terenu wypełnionego zadaniami fabularnymi oraz rozmaitymi aktywnościami pobocznymi.

Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic V

Strategiczne 16 maja 2006

Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa. Los Ashan zależy od bohaterów, którzy w obronie swych macierzystych frakcji ruszają do walki z siłami zła. Nowy deweloper starał się nie dokonywać rewolucyjnych zmian w sposobie rozgrywki, skupiając się na podkreśleniu aspektów strategicznych oraz pomniejszych modyfikacjach w mechanice gry. Wśród nich wymienić należy wyłączenie bohaterów z regularnej bitwy, rezygnację z osobnych ekranów miast, limity czasowe w trakcie walki oraz nowe opcje dyplomatyczne. Po raz pierwszy w historii serii, środowisko gry przedstawione zostało w pełnym trójwymiarze.

Destiny 2
Destiny 2

Akcji 24 października 2017

Kontynuacja bestsellerowej strzelaniny FPP, opracowana przez odpowiedzialne za pierwszą odsłonę cyklu studio Bungie Software. Tym razem deweloperów wspierał zespół Vicarious Visions, znany między innymi dzięki serii Skylanders. Produkcja wprowadza szereg zmian i usprawnień obejmujących nie tylko warstwę fabularną (tym razem opowiedziana historia odgrywa o wiele większą rolę, aniżeli miało to miejsce wcześniej), lecz także mechanikę rozgrywki. W Destiny 2 odwiedzamy zupełnie nowe, nawet dwukrotnie większe lokacje, które tym razem zachęcają do eksploracji ukrytymi questami i skarbami do odkrycia. Destiny 2 także to nowy, świeży start dla wszystkich, dlatego taki sam rozwój postaci czeka zarówno na nowych graczy, jak i weteranów części pierwszej.

Prey
Prey

Akcji 5 maja 2017

Następca osadzonej w realiach science fiction, bestsellerowej strzelaniny FPS z 2006 roku. Po perturbacjach, będących swoistą zmorą cyklu, stworzenie gry zlecono Arkane Studios, znanemu głównie za sprawą serii Dishonored. Nie jest to typowa kontynuacja, a raczej swoisty reboot pierwowzoru; obie gry łączy w zasadzie jedynie konwencja gatunkowa i konieczność samotnej walki z Obcymi na pokładzie zawieszonej w kosmicznej pustce stacji. Bohaterem gry jest Morgan Yu – w zależności od wyboru grającego, kobieta lub mężczyzna – będący(a) częścią projektu naukowego, mającego na celu ulepszenie rasy ludzkiej. W toku rozgrywki przychodzi nam stawić czoła rzeszom kosmitów o zróżnicowanych cechach i umiejętnościach - niektóre z nich możemy przejąć i kreatywnie wykorzystać - a także posłużyć się szeregiem futurystycznych broni i urządzeń.

Darksiders II
Darksiders II

Akcji 14 sierpnia 2012

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość. W stosunku do pierwszej części, twórcy Darksiders II przygotowali znacznie większy i bardziej różnorodny świat, po którym bohater podróżuje w towarzystwie rumaka (Rozpacz) i wrony (Proch). Zabawa skupia się na widowiskowych potyczkach z przeciwnikami, choć w niektórych lokacjach gracz musi również wykazać się umiejętnością rozwiązywania łamigłówek. Zmiany wprowadzone w Darksiders II objęły także oprawę wizualną, która zyskała na widowiskowości.

Dead Island
Dead Island

Akcji 6 września 2011

Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami. Rozgrywka w Dead Island skupia się na takich elementach jak eksplorowanie lokacji, wykonywanie zlecanych misji, wytwarzanie przydatnych przedmiotów oraz walka z przeciwnikami. W tej ostatniej często przychodzi sięgać po broń kontekstową (kije, rurki itp.). Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje również multiplayer z kilkoma wariantami kooperacji i rywalizacji.

Dying Light: The Following
Dying Light: The Following

Akcji 9 lutego 2016

Największe rozszerzenie do Dying Light – rodzimej gry akcji studia Techland z 2015 roku. Dodatek The Following przenosi nas na obrzeża miasta Harran. Kontrolując znaną z pierwowzoru postać Kyle’a Crane’a, mamy za zadanie zinfiltrować środowisko wyznawców pewnego kultu, którego członkowie rzekomo odporni są na ugryzienia zombie i potrafią wykorzystywać ich do własnych celów. Aby odnaleźć sposób na ostateczne pozbycie się zarazy, nasz protagonista będzie musiał wykonać szereg zróżnicowanych zadań, które pozwolą mu zdobyć zaufanie tubylców i poznać strzeżone przez nich tajemnice. Mechanika zabawy zmieniła się w sporym stopniu, jako że nowa lokacja (znacznie większa niż mapa z „podstawki”) to w większości otwarta przestrzeń, po której poruszamy się za pomocą ulepszanego stopniowo pojazdu typu buggy. Twórcy postanowili też dać graczom nieco więcej swobody w wykonywaniu kolejnych zadań fabularnych.

Battle Brothers
Battle Brothers

Strategiczne 24 marca 2017

Połączenie turowej gry strategicznej i RPG. Produkcja Overhype Studios pozwala nam przenieść się do średniowiecznego świata w klimacie low fantasy, gdzie obejmujemy stanowisko kapitana drużyny najemników. Pod naszą komendę trafia do kilkunastu wojowniczych zuchów, z których każdy posiada własny portret, nazwisko i historię, jak i zestaw specyficznych cech, które wpływają na statystyki i możliwości na polu bitwy. Gra nie używa klasowego systemu rozwoju postaci, możemy więc do woli przydzielać najemnikom znaleziony, kupiony czy zdobyty w walce oręż. Dostępny arsenał to standardowy zestaw średniowiecznej broni: miecze, włócznie, topory, łuki, kusze itd. Różne typy uzbrojenia oferują ciekawe ataki specjalne, np. siekiery i topory mogą rozszczepić tarczę, za którą chowa się przeciwnik, a pałki i buzdygany mogą go chwilowo ogłuszyć, przez co straci następną kolejkę. Na naszej drodze, czy to podczas wykonywania zleceń, czy podczas swobodnej eksploracji, stają rozmaici przeciwnicy. Toczymy walki z pospolitymi bandytami, nieprzyjaźnie nastawionymi najemnikami, leśnymi bestiami, plemionami orków i goblinów, a także z ożywionymi trupami i przerażającymi zjawami. Jeśli przetrwamy wystarczająco długo, stajemy w obliczu jednego z kryzysów końcowych: inwazji orków i goblinów, plagi nieumarłych lub wojny pomiędzy rodami szlacheckimi.

BioShock Infinite
BioShock Infinite

Akcji 26 marca 2013

Gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), będąca spin-offem serii BioShock. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Irrational Games przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja BioShock: Infinite toczy się w alternatywnym świecie z początków XX wieku. Główny bohater, prywatny detektyw Booker DeWitt, trafia do podniebnego miasta Columbia, gdzie musi odnaleźć i wydostać stamtąd kobietę imieniem Elizabeth. Okazuje się, że jest ona niezwykle cenna dla dwóch rywalizujących o władzę frakcji. W trakcie zabawy gracz może korzystać z rozmaitych rodzajów broni palnej, a także specjalnych mocy (np. przywołanie kruków i telekineza). Niezwykle klimatyczna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Unreal Engine 3.

SpellForce: Zakon Świtu
SpellForce: Zakon Świtu

Strategiczne 28 listopada 2003

Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale. Pokój nie trwał niestety długo, gdyż siły zła przygotowują się właśnie do kolejnego, zmasowanego natarcia. Gracz wciela się w rolę obdarzonego nadprzyrodzonymi zdolnościami wybrańca, który jako jedyny zdolny jest do powstrzymania śmiertelnego zagrożenia. W trakcie rozgrywki przejmujemy bezpośrednią kontrolę nad bohaterem, eksplorując zróżnicowane środowiska i wykonując rozmaite zadania. Bohater o wybranej przez nas specjalizacji (do boju możemy prowadzić zarówno maga, jak i wojownika) zdobywa punkty doświadczenia i awansuje na kolejne poziomy, a także kolekcjonuje coraz potężniejszy ekwipunek. Kamera prezentuje akcję z perspektywy trzeciej osoby, jednak w trakcie zabawy można przełączyć się na widok z lotu ptaka. Wtedy to do głosu dochodzą elementy strategiczne, opierające się na budowaniu osad, dbaniu o zasoby i zaplecze technologiczne, a także szkoleniu nowych żołnierzy. Do naszej dyspozycji oddano sześć zróżnicowanych ras (Ludzie, Karły, Elfy i ich mroczny odpowiednik, Orkowie oraz Trolle), z których każda ma do zaoferowania odmienne ścieżki rozwoju i cechy bojowe. Oprócz fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza, w grze zaimplementowano tryb multiplayer.

Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy
Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy

Strategiczne 12 października 2007

Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2006 roku piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, za której powstanie odpowiada doświadczone, rosyjskie studio Nival Interactive. Dodatek zatytułowany Dzikie Hordy (ang. Tribes of the East) wprowadza do rozgrywki kolejny epizod w toczącej się w świecie Ashan wojnie z demonami. Decydującą rolę w zakończeniu konfliktu odgrywają orkowie – brutalna i bezwzględna rasa wojowników, mająca na swych usługach również gobliny, cyklopów i potężne, latające poczwary zwane Pao Kai. Fabuła dodatku zawiera również liczne nawiązania do Dark Messiah of Might and Magic. Oprócz zestawu standardowych nowości oraz kampanii fabularnej, autorzy rozszerzenia przygotowali także 5 scenariuszy dla pojedynczego gracza oraz 10 map do rozgrywki wieloosobowej. Dodatkowo wszystkie jednostki w grze otrzymały prezent w postaci alternatywnego poziomu rozwoju.