Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Pathologic (PC)

Pathologic PC

Zrealizowana w konwencji horroru, przygodowa gra akcji z elementami RPG. Gracz trafia do tajemniczej wioski, która została zainfekowana przez śmiercionośny wirus. Odkrywając ponure dzieje mieszkańców, musi on odnaleźć przyczyny choroby i poskromić ją.

Przygodowe | FPP | horror | elementy RPG | indie

PC Windows
Okładka Pathologic (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

9czerwca2005

20lipca2007

pudełko PL

Akcja gry rozgrywa się w małej wiosce, leżącej w głębi Pradawnych Stepów, u stóp monstrualnego Abattoir. Przez wieki jej mieszkańcy odizolowali się od reszty świata i prowadząc spokojny żywot, nie interesowali się tym, co dzieje się na zewnątrz. Sielanka nie może jednak trwać wiecznie. Nagle wiejską społeczność zaatakował niewidzialny przeciwnik. Pierwszej nocy dramatu giną dwie osoby, a każda kolejna zbiera coraz większe, krwawe żniwo.

W tym momencie do akcji wkracza troje bohaterów. Każde z nich trafia do przeklętej wioski z innej przyczyny, wszystkich jednak połączy tragizm miejscowej społeczności i rozgrywające się w dramatycznym tempie wydarzenia. Pierwszym z nich jest Bachelor, wybitnie wyedukowana persona, przysłana przez lokalne władze w celu zbadania źródła problemu i ewentualnego poskromienia go. Ripper to z kolei ogromnie zasłużony chirurg, który do wioski dociera przypadkiem, próbując odnaleźć ojcowskie dziedzictwo. Ostatnim śmiałkiem jest ekscentryczna dziewczyna Karla, posiadająca mistyczne zdolności lecznicze, której pomoc okazałaby się zbawienna dla mieszkańców wioski, gdyby nie jej tajemnicze lęki przed strasznymi wydarzeniami z przeszłości.

Program zdecydowanie stawia na specyficzną atmosferę. Miasto, powoli wykańczane przez niewidzialnego przeciwnika, utrzymuje nas w klimacie ciągłego niebezpieczeństwa. Grając w Pathologic będziesz świadkiem przerażających obrazów agonii miasteczka, nieuchronnego końca zainfekowanego świata i dramatycznych tragedii przeklętych ludzi. Oczywiście, gra każdą postacią będzie się zasadniczo różnić, na co duży wpływ ma swoboda w postępowaniu gracza. Co ciekawsze, wszyscy trzej bohaterowie działają niezależnie, jeśli wybierzemy np. Bachelora, dwaj pozostali śmiałkowie sterowani przez komputer toczyć będą własne śledztwo, nierzadko uprzykrzając życie graczowi.

Akcja przedstawiona jest z perspektywy pierwszej osoby w całkowicie trójwymiarowym środowisku. Mimo, że w grze znajduje się dużo elementów zręcznościowych, autorzy zdecydowanie postawili na przygodowy charakter rozgrywki, ubarwiając ją naleciałościami z tradycyjnych RPG. Wszystko to przy akompaniamencie rozbudowanej ścieżki dźwiękowej, która znakomicie uzupełnia specyficzny nastrój grozy, utrzymującej się w miasteczku.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.28 / 10 na podstawie 127 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 14,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Pathologic

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Pathologic

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.4 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 32MB (GeForce 3 lub lepsza), 1.5 GB HDD

Pathologic - recenzja gry

Recenzja 30 listopada 2006, 14:26

Co do poprowadzenia gameplay’a można mieć niestety zastrzeżenia. „Niestety” dlatego, że do oceniania takiej gry zazwyczaj podchodzi się z nastawieniem na dobry pomysł spaprany przez niskie umiejętności techniczne – a jak się okazuje, nie tylko te ostatnie zawodziły. Misje główne oraz sub-questy (wykonywane przeważnie dla pieniędzy oraz dodatkowych informacji) z godziny na godzinę coraz bardziej irytują wtórnością. Przejdź przez caaałe miasto, pogadaj z kimś, wróć przez caaałe miasto i powiedz, że pogadałeś. I tak w kółko. Same dialogi wciągają i bawią, ale chodzenie w kółko w żółwim tempie nie jest zbyt przyjemnym doświadczeniem. Na domiar złego, nie mamy jak tego działania przyspieszyć – no chyba, że używając nieśmiertelnej konsoli (ja po jakichś 4-5 godzinach gry bez no-clipa nie potrafiłbym tego ciągnąć). Z czasem coraz większy udział w grze ma również walka, której beznadziejność jest już bezpośrednią konsekwencją słabego engine’u. Zero fizyki, zero AI, no ale czego by się tu spodziewać.