Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikTowarzyskiePSP
Okładka Patapon 2 (PSP)

Patapon 2 PSP

Patapon 2 to kontynuacja bestselerowej muzyczno-zręcznościowej gry akcji wydanej w 2008 roku. Tytuł ponownie jest efektem współpracy zespołu deweloperskiego Pyramid oraz SCE Japan Studio. Tym razem Pataponi muszą stawić czoła wojowniczym Kamepon.

Towarzyskie | 2D | elementy strategiczne | muzyczne | tytuły ekskluzywne PlayStation

PlayStation Portable
Okładka Patapon 2 (PSP)

data premiery gry w wersji PSP:

27listopada2008

11marca2009

pudełko PL

Patapon 2 to kontynuacja wielkiego hitu z początku 2008 roku. Tytuł łączy wiele różnych gatunków, w tym grę muzyczną oraz strategię, wymagając wyczucia rytmu, zręczności i niezłego refleksu.

Pataponi to w największym skrócie wesołe, aczkolwiek wojownicze stworki. Druga część ich przygód kontynuuje fabułę jedynki, w której tytułowi awanturnicy ruszyli w poszukiwaniu nowej siedziby. Niestety, po ataku morskiego potwora wesoła ekipa wylądowała na obcym lądzie, rządzonym przez plemię Kameponów. Ponownie armia bohaterów musi walczyć o przetrwanie. Oczywiście naszym zadaniem jest jej pomóc – musimy poprowadzić dzielne istoty do boju. Dokonujemy tego wybijając odpowiedni rytm, używając przycisków konsoli. W Patapon 2 autorzy wprowadzili dodatkowy łatwy poziom trudności oraz kilka innych uproszczeń. Gra nie jest więc za trudna, tym bardziej, że śmierć jest tutaj tylko tymczasowa i w razie porażki nasza główna postać odradza się po pewnym czasie.

Przygotowano szereg nowych jednostek – latającego Toripona, siejącego spustoszenie Robotpona i wiele innych. Wprowadzono również drzewko ewolucyjne, prowadzące do odblokowania poszczególnych typów jednostek. Zobaczyć możemy w sumie prawie 50 rzadkich okazów Pataponów, około 500 przedmiotów i elementów uzbrojenia oraz ponad 80 rozbudowanych misji. Autorzy stworzyli także kilku nowych przeciwników, których podobnie jak w części pierwszej pokonamy wykonując specjalne kombinacje ciosów. W wielu przypadkach bierzemy także udział w rytmicznych pojedynkach różnego rodzaju. Dzięki dużej ilości nowych elementów gra zapewnia około 20 godzin wciągającej zabawy.

Druga cześć serii wykorzystuje podobną bardzo przyjemną dla oka dwuwymiarową stylistykę, która na pewno spodoba się młodszym, ale i nieco starszym użytkownikom. Najważniejszą nowością względem części pierwszej jest opcja gry sieciowej. Ta forma zabawy zawiera kilka ciekawych i wciągających trybów. Jednym z nich może być rywalizacja, polegająca na umieszczeniu wielkiego jaja w specjalnej strefie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   sieć lokalna     Liczba graczy: 1-4  

Nośnik: 1 UMD

Ocena czytelników: 8,9 / 10 na podstawie 524 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Patapon 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Patapon 2

PlayStation Portable

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

Patapon 2 - recenzja gry
Patapon 2 - recenzja gry

Recenzja 4 marca 2009, 10:07

Misje, które przyjdzie nam wykonywać, weteranów pierwszej części raczej niczym nie zaskoczą. Walki z konkurencyjnym plemieniem, bitwy z bossami, polowania na zwierzynę, krótkie przerywniki fabularne – standard. W sumie mamy 45 etapów, a ich ukończenie to kwestia nawet 30 godzin. Większość tego czasu zajmie nam niestety podłe „grindowanie”, czyli wracanie do wcześniej ukończonych zadań celem zdobycia surowców i lepszego uzbrojenia – bez tego nie da rady. Z każdym bossem możemy walczyć dowolną ilość razy, przy czym za każdym podejściem będzie on trochę mocniejszy. Oznacza to tyle, że przejście gry na 100% może zająć całe miesiące, ciężko nawet to oszacować. Poziom trudności jest w każdym razie bardzo wysoki i nawet na Easy łatwo jest się zaciąć. Często przychodzi nam zmierzyć się z poczuciem zmarnowania 30 minut życia z powodu jednego małego błędu w taktyce albo banalnego wylecenia z rytmu. Kiedy przegrywamy misję, tracimy wszystko, co w niej zdobyliśmy – szkoda. Można było dać graczom chociaż cześć zdobytego łupu na zachętę. To na pewno nie jest produkcja dla niedzielnych graczy.