Data wydania: 27 września 2018
Opracowana przez niezależne rosyjskie studio MONO gra RPG akcji, osadzona w dieselpunkowym klimacie. Fabuła przenosi nas na pokład częściowo opuszczonej, ogromnej stacji kosmicznej, która przez lata stanowiła schronienie dla człekokształtnej rasy Nomanów, zmuszonych do exodusu ze swej macierzystej planety.
Gracze
Steam
InSomnia: The Ark na platformę PC to debiutancka produkcja niezależnego rosyjskiego studia MONO, należąca do gatunku RPG. Tytuł osadzony został w świecie łączącym klimaty science fiction oraz dieselpunkową stylistykę.
Akcja InSomnia: The Ark rozgrywa się na pokładzie gigantycznej, retrofuturystycznej stacji kosmicznej Object 6. Ludzkość wyruszyła w niej w trwającą kilkaset lat podróż w poszukiwaniu nowego domu. Gracze wcielają się w dotkniętego rzadką chorobą psychiczną członka ekspedycji, który musi odkryć straszną prawdę kryjącą się za całą misją.
Podczas zabawy naszym głównym zadaniem jest eksploracja opuszczonych sekcji stacji oraz wykonywanie przeróżnych misji (fabularnych i pobocznych), z których większość w jakimś stopniu opiera się na walce.
Podczas rozgrywanych w czasie rzeczywistym starć wykorzystujemy przede wszystkim broń palną, ale potyczki toczą się na niewielkich dystansach, więc często należy też używać podręcznych narzędzi, którymi można zadać cios. Na wydajność postaci wpływają różne czynniki zewnętrzne, takie jak głód, chłód, zmęczenie, odniesione rany, niski poziom tlenu itp. Niwelowanie takich negatywnych efektów wymaga posiadania dobrego wyposażenia. Dodatkowo istnieje tu system osłon, za którymi można się chować. Należy jednak uważać, gdyż mogą one zostać zniszczone.
Rozgrywka w grze InSomnia: The Ark jest nieliniowa. Deweloperzy oddali do naszej dyspozycji szereg możliwości. Każdy problem da się rozwiązać na kilka sposobów. Postać rozwijamy wedle uznania, korzystając z rozbudowanego systemu perków i mnóstwa unikalnych elementów wyposażenia i przedmiotów, które dodatkowo możemy wytwarzać samemu (crafting) z zebranych podczas przygody części.
Trójwymiarowa grafika została wykonana z dbałością o szczegóły. Jednocześnie sposób przedstawienia akcji przywodzi na myśl gry RPG typu Wasteland 2 czy dwie pierwsze odsłony cyklu Fallout, choć podczas walki tytuł bardziej przypomina trzecioosobowe strzelanki. Sceneria i muzyka budują mroczny, tajemniczy klimat.
Autor opisu gry: Łukasz Szliselman
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy
Gry podobne:
Studio Mono ujawniło datę premiery Insomnia: The Ark – futurystycznego RPG akcji zapowiedzianego pięć lat temu. Tytuł trafi na platformę Steam jeszcze w tym miesiącu.
gry
Jakub Błażewicz
5 września 2018 20:00
Twórcom ze studia MONO udało się zebrać w serwisie Kickstarter pieniądze na produkcję gry RPG InSomnia. Akcja potrwa jeszcze przez kilka dni, więc zainteresowane osoby w dalszym ciągu mogą się dorzucić do projektu, którego premiera została zaplanowana na czwarty kwartał 2015 roku.
gry
Kamil Zwijacz
18 lipca 2014 10:01
Twórcy gry RPG InSomnia udostępnili tech demo nadchodzącej produkcji. Ma ono zachęcić kolejne osoby do wsparcia tytułu podczas trwającej na Kickstarterze zbiórki pieniędzy. Do osiągnięcia minimalnej kwoty potrzeba jeszcze nieco ponad 20 tys. dolarów, a do końca akcji pozostało kilkanaście dni.
gry
Kamil Zwijacz
6 lipca 2014 16:25
W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. zapowiedź gry InSomnia, nadchodzącą premierę rozszerzenia Neverwinter oraz pierwsze szczegóły na temat beta-testów i debiutu WildStar.
gry
Michał Marian
2 listopada 2013 22:00
Popularne pliki do pobrania do gry InSomnia: The Ark.
Wymagania sprzętowe gry InSomnia: The Ark:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon R7 360 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 31 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 936 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
premium214208708 Legionista
mam za sobą ok 15h godzin gry, ogólne wrażenie - tragedia. Gra jest tak niedopracowana, aż żal dupę ściska. Misje po rosyjsku, wywala na ładowaniu głównego ekranu, cześć misji nie można zakończyć, albo inaczej można je robić w nieskończoność otrzymując te same fanty i kasę.
Rozgrywka jest beznadziejna tak samo jak walka. Najbardziej mnie wwkur... zbieranie szmelcu po drodze, bo inaczej nie da sie czegoś zrobić, jak np. naprawić generator, czy włamać do kompa.
Tak niedopracowanej gry dawno nie widziałem, dziadostwo, żałuje po stokroć ze dałem się nabrać , chyba kopiłem te grę z litości, żeby wspomóc raczkującą firmę.
Nie polecam. Syf
zanonimizowany1274094 Junior
Gra zaliczyła niedawno parę aktualizacji, które naprawiły szereg błędów. Studio (zaznaczmy, że niewielkie) regularnie wsłuchuje się w uwagi społeczności i usprawnia tytuł, rozważa też wprowadzenie rozmaitych małych udogodnień sugerowanych przez graczy. Skromny i uczciwy PR, który może stanowić lekcję pokory dla niejednej znacznie większej firmy.
Względem samej gry - jest to intrygująca mieszanka sci-fi, cyberpunku, dieselpunku, post-apo - przynajmniej w moim odczuciu. Przychodzą na myśl tytuły takie jak Fallout 1/2, Technomancer, Bioshock (jak ktoś już wspomniał).
Zaskakująco intensywny klimat, który wynika w głównej mierze z projektu świata i dobrej, ambientowej muzyki przygrywającej w tle. Tło fabularne, przynajmniej jak na razie, jest dość enigmatyczne. Nie bardzo wiadomo, czego się spodziewać po tej historii, tym bardziej, że gra nie bombarduje nas informacjami na temat świata przedstawionego - wiedzę na ten temat wyłuskujemy raczej z niektórych dialogów / książek / dokumentów. Ogólnie rzecz ujmując, jest dość tajemniczo. Osobiście uważam to za zaletę.
Świat gry nie jest otwarty. Podzielono go na mniej lub bardziej rozległe mapy, pomiędzy którymi "teleportujemy się" z poziomu mapy nadrzędnej. Co ciekawe i przywodzące na myśl pierwsze fallouty, podczas wędrówki z miejsca do miejsca upływa czas widoczny w rogu ekranu; podróż taką może również przerwać losowe zdarzenie.
Walka odbywa się w czasie rzeczywistym. Jeśli przymkniemy oko (lewe lub prawe) na pewne niedopracowanie mechaniki tu i ówdzie (łącznie ze szwankującą momentami celnością), daje frajdę, będąc przy tym niekiedy dość wyzywającą.
Kilka tzw. minigierek (włamywanie, rozbrajanie, hakowanie itp) urozmaica zabawę, choć jak to bywa z powtarzającymi się segmentami rozgrywki, z czasem mogą one okazać się męczące. Przynajmniej jedna z nich potrafi zirytować ze względu na swoją "nieprzejrzystość".
Zadania, pomimo iż na razie nierzadko ocierają się o schemat fetch-questów, miewają zaskający finał, są też często okraszone przyjemnymi, ciekawymi rozmowami (sporo jest sarkazmu i potyczek słownych). Niestety voice acting nie występuje - wszystko czytamy. Można się jednak przyzwyczaić, poza tym niewykluczone, że miłośnicy starszych, oldschoolowych gier uznają to za cechę pozytywną.
Zarządzanie ekwipunkiem również oldschoolowe i nieco problematyczne - sortowanie nie działa według typu przedmiotów i ogranicza się do zgromadzenia wszystkiego w lewym górnym rogu okna, by zyskać trochę miejsca. Może doczekamy się usprawnień w tym temacie.
Interesujący handel, opierający się głównie na zasadzie barter: ja tobie garnki, ty mnie karabin. Wpisuje się dobrze w klimaty post-apo. Niemniej występuje też waluta, którą można wykupić od lokalnych handlarzy.
Obecny jest crafting, niewiele jednak mogę o nim powiedzieć, ponieważ nie próbowałem jeszcze sił. Ten aspekt rozgrywki zawsze traktuję powierzchownie, ponieważ nie jestem jego wielbicielem. Mogę jedynie wspomnieć o tym, że, o ile się zorientowałem, wiekszość przedmiotów (a jest ich sporo) można rozebrać na części lub zniszczyć. Części składowe uzyskane w ten sposób posłużą do wytworzenia nowych itemów. Chyba standard.
Jest to z całą pewnością pozycja godna uwagi dla fanów gier spod znaku action rpg, będąca połączeniem starych rozwiązań z nowymi, bardzo intrygująca pod względem atmosfery i wykreowanego świata, w czym pomaga niezła oprawa graficzna (przede wszystkim projekt środowiska, postacie wypadają już gorzej) i dobrze dobrana muzyka. Moim zdaniem zdecydowanie warto dać jej szansę, to taki "nieoszlifowany diament", jak zwykło się mówić; diament, który po troskliwej dalszej obróbce ze strony twórców niewątpliwie zacznie błyszczeć pięknym jasnym światłem w swojej niszy.
Dziwi mnie trochę, że gra przeszła bez echa w momencie swojej premiery, bo na pewno zasługuje na większą popularność. Ze swojej strony polecam.
Rithven Pretorianin
Wstrzymam się z oceną. Miałem okazję pograć chwilę w Insomnię. Dość szybko zaprzestałem (dlatego chwilka). Powiem tak. Będę grał namiętnie ALE jak będzie pełne spolszczenie (o bugach nie wspominam bo daleko nie zaszedłem więc nie miałem okazji pluć na ekran). Wiecie. Mój angielski daje mi możliwość swobodnej gry we wszelkie gry oprócz RPG. A już w szczególności takie RPG jak Planescape Tortment. Nie mam zamiaru się "męczyć" a już na pewno nie mam zamiaru łapać sens żartu po 10 sekundach jak mi się poskleja tłumaczenie w głowie.
Ostatnio tłukłem tygodniami Elite Dangerous i TW Three Kingdoms i kompletnie nie widziałem potrzeby posiadania spolszczenia. Ale Insomnie sobie odpuszczę (z żalem).
zanonimizowany1314421 Centurion
Szkoda tego tytułu, bo naprawdę jeśli chodzi o grafikę, oświetlenie i projekt elementów, no to jest niemal AAA. Dodać mu dubbing, już nawet bez ruchu ust, to było by niemal sztosidło, ale próg wejścia jest ciężki. Przez pierwsze 3 godziny bodajże raz walczyłem, ale ten system walki jest nawet responsywny, bardzo fajny. Dużo tekstu, dużo informacji o świecie się wylewa z ekranu, każda postać jakby historię swojego życia nam opowiada i to jest nawet fajnie napisane. Jest klimat, jak trafiamy do swoistego oddziału wyrzutków.
I tylko ta mechanika rodem z survivali, nie dość że rozdzielili głód i pragnienie, to co 5 minut jedno lub drugie wyskakuje. To jakby no nie ten gatunek, bardzo to psuje eksplorację.
O dziwo błędów nie ma aż tak wiele, nie doszedłem za daleko, ale prócz zawieszającego się wroga i jednego ruskiego tekstu to nie natrafiłem na nic poważnego.
Szkoda ogólnie, jest mega klimat, fabuła ciekawie się zapowiada, ale tak trochę średnio się gra.