
Data wydania: 17 września 2007
Eternal Sonata jest dalekowschodnią grą z gatunku cRPG, opracowaną przez twórców cyklu Baten Kaitos. Podobnie jak inne tego typu produkty zaskakuje ona zachodnich klientów nietuzinkową formą – tym razem szczególnie atrakcyjną dla Polaków, ponieważ kluczowa rola przypadła Fryderykowi Chopinowi.
Gracze
Eternal Sonata to dalekowschodnia pozycja z gatunku cRPG, przygotowana przez producentów popularnej serii Baten Kaitos. Umiłowanie Japończyków do muzyki klasycznej jest powszechnie znane opinii publicznej. Wiadomo również, że ów naród ogromną sympatią darzy kompozycje autorstwa Fryderyka Chopina. Niektórym może się to wydać dziwne, ale to właśnie jego postać uczyniono głównym bohaterem niniejszej pozycji.
Nietuzinkowa fabuła przedstawia 39-letniego pianistę z Żelazowej Woli na trzy godziny przed śmiercią, a dokładnie jego senną wizję. Niemniej jednak protagonista w niczym nie przypomina umierającego mężczyzny – raczej wygląda on jak kilkunastoletni chłopiec o nieco dziewczęcej urodzie. Pianista zostaje przeniesiony do magicznej krainy, którą zamieszkują nieuleczalnie chorzy ludzie, dysponujący magicznymi zdolnościami. Ich największy problem stanowią niewyobrażalnie wysokie podatki, powodujące ubóstwo, a tym samym ograniczony dostęp do medycyny.
U boku Fryderyka staje niewiasta o wdzięcznym imieniu Polka oraz jej towarzysz Allegretto, próbujący znaleźć lekarstwo dla młodej kobiety. Z tego względu, że akcja ma miejsce w wyobraźni kompozytora w jego drużynie pojawiają się osoby nazwane w sposób bezpośrednio związany z muzyką, m.in. Salsa, Beat i Viola. Łącznie w zabawie znajduje się dziesięciu bohaterów, biorących w niej czynny udział. Wcielając się w nich i przemierzając wirtualne środowisko należy zwracać uwagę na zbieranie rozmaitych artefaktów oraz pamiętać o rozmawianiu z postaciami pobocznymi. Ponadto nikogo nie powinny dziwić małe smoki, mówiące koty oraz gigantyczne i niezwykle wojownicze cebule.
Ważny element niniejszej pozycji stanowi system walki. Na wykonanie konkretnego ruchu (przyjęcie pozycji obronnej, atakowanie czy wykorzystanie przedmiotu) każda ze stron posiada określoną ilość sekund. Z poszczególnymi czynnościami należy się śpieszyć, gdyż istnieje sposobność do zadania takiej ilości ciosów, jaka się mieści w owym przedziale. Wychodząc zwycięsko z kolejnych potyczek zwiększa się poziom trudności, z którym idzie w parze z wydłużenie czasu danej tury. Wszelkie ataki specjalne, czary i dostępne rodzaje broni zostały przyporządkowane do odpowiednich przycisków na kontrolerze, wobec czego wyeliminowano monotonne wybieranie opcji z nierzadko skomplikowanego menu.
Co więcej, poszczególne rodzaje ciosów zależą od barwy pola, na którym aktualnie znajduje się konkretny bohater. Początkowo każdy z nich posiada po jednym rodzaju ruchu dla jasnej i ciemnej barwy – następne pojawiają się w miarę sukcesywnego zaliczania kolejnych etapów zabawy. Do dyspozycji gracza oddano dwadzieścia cztery ataki, które po opanowaniu można łączyć w efektowne combosy. W starciu w oponentami poza tradycyjnym mieczem użytkownik posługuje się instrumentami muzycznymi czy takimi przedmiotami, jak chociażby parasolka.
Rzecz jasna tło muzyczne stanowią utwory autorstwa Fryderyka Chopina w wykonaniu rosyjskiego pianisty Stanisława Bunina. Ścieżkę dźwiękową uzupełniają kompozycje, przygotowane przez dalekowschodniego muzyka nazwiskiem Motoi Sakuraba. Całość zamyka miła dla oka oprawa wizualna, utrzymana w stylu japońskiego anime.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
Xbox 360 17 września 2007Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 18 września 2008Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
25 kwietnia 2007
Czy jedna z najlepiej zapowiadających się gier jRPG tego roku będzie prawdziwym hołdem dla naszego słynnego kompozytora? Cóż, pozostaje wierzyć, że tak, a celem Japończyków nie jest jedynie zarobienie kasy.
„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: o amerykańskim debiucie Nintendo DSi, Red Alert 3 Ultimate Edition na PS3, przedwczesny debiut DLC do Midnight Club LA, Wii Music w szkołach, zmiany płci w WoW i, tradycyjnie, masa innych drobiazgów. Zapraszamy do lektury.
gry
Filip Grabski
14 stycznia 2009 10:44
Koncern Atari, zarządzany odgórnie przez francuskie Infogrames, opublikował swój najnowszy plan wydawniczy przeznaczony dla Europy. Wśród zawartych w nim tytułów możemy wyróżnić kilka pozycji, które mają szanse osiągnąć wysoką sprzedaż, a tym samym przynieść firmie pokaźny zastrzyk gotówki.
gry
Piotr Doroń
21 października 2008 13:15
Lipcowe pogłoski, według których Eternal Sonata w wersji na PlayStation 3 miała nie wypłynąć poza granice Japonii, można już uznać za całkowicie niezgodne z prawdą. Firmy Atari i Namco Bandai podały bowiem przybliżony termin premiery tej produkcji na terenie Europy.
gry
Damian Rams
7 października 2008 09:19
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: terminy premier Dead Space, Empire: Total War, Demigod, co nowego na XBLA, Plunder zmienia nazwę, kto ratuje Atari i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Przemysław Zamęcki
14 lipca 2008 08:58
W ubiegłym roku przez pewien czas głośno było w polskich „mainstreamowych” mediach o grze RPG, której bohaterem miał być Fryderyk Chopin.
gry
Przemysław Zamęcki
26 czerwca 2008 16:55
Wersja demonstracyjna Eternal Sonata dotarła wreszcie także do mieszkańców Starego Kontynentu. Długo przyszło nam czekać - w końcu użytkownicy Xboxów w Stanach Zjednoczonych dostali stosowne demo tego tytułu już na początku sierpnia.
gry
Rafał Skierski
23 października 2007 13:41
Gra Eternal Sonata już od momentu zapowiedzi wzbudza kontrowersje i to wcale nie z powodu zawartej w niej przemocy, lecz postaci bohatera. Produkcja Namco Bandai jest bowiem klasycznym reprezentantem gatunku jRPG, w którym fantastyczną krainę przemierzamy kierując krokami słynnego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina (!). Jak poinformował wydawca, gra od wczoraj jest już do nabycia w Ameryce.
gry
Artur Falkowski
18 września 2007 13:24
Pomimo pojawiających się ostatnio wątpliwości, w dalszym ciągu bardzo prawdopodobne jest, że wydana przez firmę Namco Bandai gra Eternal Sonata na konsolę Xbox 360 już wkrótce powędruje również do użytkowników konkurencyjnego PlayStation 3. W miniony weekend serwis IGN opublikował informacje o zmianach, jakie zostaną wprowadzone do nowej wersji japońskiego cRPG po to, aby dzieło sprostało oczekiwa
gry
Marek Grochowski
17 września 2007 16:22
Amerykański oddział firmy Namco Bandai przeprowadził drugą, w ciągu ostatnich kilku dni, aktualizację swojego oficjalnego serwisu internetowego. Tym razem zdecydował się jednak na usunięcie dodanych wcześniej informacji sugerujących możliwość wydania gier Eternal Sonata oraz Beautiful Katamari na pozostałe konsole nowej generacji.
gry
Piotr Doroń
14 września 2007 12:57
Okazuje się, że na potwierdzenie wczorajszych rewelacji związanych z konwersją jRPG o tytule Eternal Sonata na konsolę PlayStation 3 nie musieliśmy czekać aż do momentu rozpoczęcia tegorocznej edycji targów Tokyo Game Show. Zdobyła je bowiem redakcja Famitsu – popularnego japońskiego periodyku poświęconego elektronicznej rozrywce.
gry
Piotr Doroń
13 września 2007 12:02
Wymagania sprzętowe gry Eternal Sonata:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 238 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany508803 Konsul
Przepiękna gra. Świetny klimat, genialna muzyka. Grafika, która pomimo upływu lat dalej trzyma mistrzowski poziom. Dla mnie 10/10
zanonimizowany972266 Legionista
Jeżeli ktoś lubi jRPGi to po prostu pozycja obowiązkowa.
iw91 Junior
Zakończenie cudowne i wzruszające ;) Warto sięgnąć po tą grę!