Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodoweGCNPCXBOX
Okładka Dragon's Lair 3D: Return to the Lair (GCN)

Dragon's Lair 3D: Return to the Lair

Dragon’s Lair 3D to, jak sam tytuł wskazuje, następca znanych i niezwykle popularnych kilka lat temu gier zręcznościowych Dragon’s Lair 1 i 2, tym razem z nową, w pełni trójwymiarową grafiką.

Przygodowe | TPP | fantasy | przygodowe gry akcji

Okładka Dragon's Lair 3D: Return to the Lair (GCN)

data premiery gry:

18lis2002

XBOX

19lis2002

PC

22gru2002

GCN
Kolekcja gier
Obserwuj grę

Dragon’s Lair 3D: Return to the Lair to, następca znanych i niezwykle popularnych gier zręcznościowych, pochodzących z dwóch ostatnich dekad XX wieku (debiut w 1983 roku dzięki technologii Laserdisc). Seria odradza się w nowej, całkowicie trójwymiarowej szacie. Ponownie wcielamy się w rolę dobrodusznego rycerza o imieniu Dirk.

Pokonując osiemnaście ciekawych i najeżonych pułapkami poziomów (czterdzieści różnych środowisk, ponad dwieście pomieszczeń itd.), musimy uratować ukochaną głównego bohatera - księżniczkę Daphne, porwaną przez demonicznego smoka imieniem Singe. Oczywiście autorzy przygotowali mnóstwo nieprzyjaciół (prawie czterdzieści odmiennych typów wrogów), zagadek logicznych, ukrytych niespodzianek i innych atrakcji. Oprócz szeregu nigdzie nie prezentowanych wcześniej potworów spotkamy również postacie, które występowały w poprzednich odsłonach serii Dragon’s Lair.

Przy tworzeniu oprawy wizualnej brał udział Don Bluth – autorytet w dziedzinie animacji, współodpowiedzialny za powstanie takich filmów jak: Titan A.E. (Titan – Nowa Ziemia), An American Tail (Amerykańska opowieść), The Land Before Time (Pradawny Ląd) i Pete's Dragon. „Silnik” generuje bardzo wysokiej jakości grafikę trójwymiarową w trzydziestodwubitowej palecie kolorów. Engine korzysta z technologii BSP-tree sorting, visibility portal calculations oraz dynamic Level-Of-Detail (LOD). Zastosowano także specjalny, wykorzystujący tzw. logikę rozmytą, system Sztucznej Inteligencji wirtualnych przeciwników. Jak na nowoczesny produkt przystało, nie zapomniano również o pełnej obsłudze dźwięku przestrzennego.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 3,5 / 10 na podstawie 41 głosów czytelników.

Gry podobne do Dragon's Lair 3D: Return to the Lair

Klasyfikacja PEGI Dragon's Lair 3D: Return to the Lair

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Dragon's Lair 3D: Return to the Lair

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Procesor Pentium III 800 MHz
  • 128 MB RAM
  • 16 MB akcelerator 3D
  • 1.5 GB HDD
Nintendo GameCube

Nintendo GameCube

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci
Dragon's Lair 3D: Return to the Lair - recenzja gry
Dragon's Lair 3D: Return to the Lair - recenzja gry

Recenzja 11 kwietnia 2003, 11:27

Jak na nowoczesną grę przystało nowy „Dragon’s Lair” został stworzony w pełnym 3D. Naszą postacią sterujemy z widoku z trzeciej osoby (TPP, a’la Tomb Raider) przy czym istnieje możliwość oglądania świata z oczu Dirka. Nie możemy się jednak wtedy poruszać. Po raz pierwszy mamy też pełną dowolność ruchów. Dirk potrafi biegać, skakać, turlać się, ślizgać po ziemi (przydatne do omijania niektórych pułapek), wspinać się na wyższe półki, wchodzić po drabinie a nawet szybować w powietrzu (ale to dopiero po zdobyciu smoczej umiejętności, o której później). Sterowanie w grze zostało rozwiązane poprawnie. Co prawda do zwinności Lary Croft Dirkowi jeszcze dużo brakuje ale w porównaniu z wieloma innymi grami TPP jest całkiem nieźle. Nasz bohater na polecenia gracza reaguje niemal błyskawicznie a wszystkie ruchy wykonuje z dość dużą gracją. Nie obyło się jednak bez kilku małych zgrzytów. W szczególności mam tu na myśli kwestię biegania, jest ono m.in. wywoływane przez dwukrotne naciśnięcie któregokolwiek z kursorów. Niestety, zdarza się, iż przy próbie przymierzania się do skoku bohater zacznie biec w wybranym kierunku zamiast tylko lekko się poruszyć. Nie muszę chyba tłumaczyć co to oznacza w sytuacji gdy stoimy nad krawędzią przepaści albo w okolicy pułapek... Dość uciążliwa jest również praca kamery. Może ona pracować na dwa różne sposoby: automatycznie bądź też manualnie. Żaden z tych trybów nie jest idealny. Automatyczna kamera bardzo często ustawia się w złych miejscach, powinna ono podążać ZA bohaterem a często zdarza się, iż pokazuje ona go z boku lub od przodu. Sytuacja taka nie tylko dezorientuje gracza (tym bardziej, że po wciśnięciu danego kursora Dirk nie obraca się ale od razu biegnie w tym kierunku) ale w wielu miejscach uniemożliwia wręcz zabawę, gdy np. Dirk musi skoczyć w wyznaczone miejsce albo na wykonywanie jakiejś czynności ma określony limit czasowy. Manualne sterowanie kamerą również nie do końca spełnia swą rolę, sterujemy nią co prawda myszką ale w sytuacji gdy należy skorzystać ze skoku bądź też jakiejś dodatkowej umiejętności dosłownie zaczynać brakować do tego wszystkiego rąk. Tyle dobrze, że kamerę zawsze możemy poprawiać, czy to poprzez naciśnięcie klawisza rozglądania się (wtedy po jego puszczeniu kamera automatycznie znajdzie się za Dirkiem) czy to poprzez dodatkowe manipulowanie nią na klawiaturze. Ogromnym plusem gry jest natomiast to, że wszystkie ruchy Dirka zostały dopracowane w najmniejszych szczegółach. Dobrze wykonywane skoki udają się zawsze. Poziomy zresztą skonstruowane w taki sposób, aby gracz nie musiał narzekać na jakiekolwiek niedociągnięcia engine’u (a z tym różnie było nawet w „Tomb Raiderze”...).

PC
XBOX
GCN