
Dodatek do gry Command & Conquer: Tiberian Sun
Data wydania: 7 marca 2000
Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.
Gracze
Twórcy gry Command & Conquer: Tiberian Sun ze studia Westwood pozostawili w fabule swojego hitu kilka niedokończonych wątków, dając fanom serii nadzieję rychłej kontynuacji. Na dodatek trzeba było czekać niespełna rok. W rozszerzeniu Firestorm nie tylko podjęto historię z bazowej gry i dodano nowe misje, ale też wprowadzono szereg zmian w rozgrywce, w tym czwartą frakcję – CABAL (Computer Assisted Biologically Augmented Lifeform).
Akcja dodatku ponownie przenosi graczy w nieodległą przyszłość około 2030 roku. Po śmierci Kane'a Bractwo Nod utraciło na znaczeniu i stopniowo zaczęło się rozpadać. Niedoszły przywódca tej organizacji – Anton Slavik ma jednak ambicję odbudować jej siłę. W tym celu wskrzesza stworzoną niegdyś przez bractwo niezwykle zaawansowaną technologicznie Sztuczną Inteligencję – CABAL. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, które po stracie stacji kosmicznej Philadelphia z trudem starają się powstrzymywać rozprzestrzenianie Tyberium i mutantów. Po rozbudowie potężnej armii cyborgów CABAL niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom. GDI i Bractwo Nod muszą połączyć siły, by przeciwstawić się nowemu zagrożeniu.
W trybie zabawy dla pojedynczego gracza dodatek Firestorm wprowadza 18 nowych scenariuszy rozgrywanych na sporych rozmiarów mapach. Twórcy rozszerzenia zadbali o kilka dodatkowych typów jednostek, wśród których znalazły się m.in. samobieżne działa EMP, ruchome generatory maskujące, mechy Juggernaut a nawet mobilne fabryki wojenne.
Pod względem oprawy audio-wizualnej dodatek nie odbiega od poziomu wyznaczonego przez podstawową wersję gry C&C: Tiberian Sun. W odróżnieniu od rozszerzeń wzbogacających poprzednie odsłony serii Command & Conquer w Firestorm pojawiła się odpowiednia dawka filmowych znakomicie nakręconych przerywników, co korzystnie wpłynęło na jakość finalnego produktu. Dla miłośników zabawy w trybie wieloosobowym w dodatku przewidziano 10 nowych i mocno zróżnicowanych map.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi



18GIER
Osadzona w realiach science fiction seria strategii czasu rzeczywistego (RTS). Cykl został wykreowany przez ekipę Westwood Studios, jednak obecnie marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, rozwijającego ją w oparciu o własne studia deweloperskie (m.in. Victory Games i EA Phenomic).

Podstawka dla Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
16 grudnia 2003
Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...
debiut Tyberyjskiego Zmierzchu, którego produkcję zlecono po raz kolejny ekipie EA Los Angeles, jest z punktu widzenia koncernu Electronic Arts świetną okazją do świętowania. Z tego też powodu, firma udostępniła wszystkim zainteresowanym zupełnie za darmo grę Command & Conquer: Tiberian Sun wraz z rozszerzeniem o tytule Firestorm.
gry
Piotr Doroń
13 lutego 2010 16:39
Serwis CNC Generals World dotarł do ankiety firmy Electronic Arts, w której podejmuje ona temat Command & Conquer 4. Pytania dotyczą przede wszystkim tego, co gracze chcieliby zobaczyć w nowej odsłonie popularnej strategii czasu rzeczywistego. Padają tu m.in. kwestie związane z dodatkową zawartością, poszczególnymi jednostkami i trybem sieciowym.
gry
Piotr Doroń
23 czerwca 2009 10:15
Dobra wiadomość dla wszystkich fanów Command & Conquer. Już za niespełna dwa tygodnie ujawnione zostaną oficjalne informacje, które rzucą światło na przyszłość cyklu. Czy doczekamy się nowej odsłony Red Alert? A może będzie to pozycja rozwijająca wątki zaprezentowane w dwóch grach z serii Generals?
gry
Piotr Doroń
6 lutego 2008 09:26
Wczoraj informowaliśmy Was, że Electronic Arts zapowiedziało zestaw Command & Conquer Saga, składający się z 13 dotychczasowych gier z tej serii. Okazuje się jednak, że nie ukaże się on na Starym Kontynencie.
gry
Rafał Skierski
5 października 2007 13:17
Electronic Arts przygotowało nie lada gratkę dla miłośników gier z serii Command & Conquer. Będzie to kompilacja trzynastu produkcji ze wspomnianego cyklu, wśród których znajdziemy zarówno te starsze, które znalazły się w zestawie C&C: The First Decade, jaki i najnowszą odsłonę – C&C 3: Tiberium Wars.
gry
Artur Falkowski
3 października 2007 09:33
Zapraszamy do lektury szóstego i ostatniego odcinka opowieści o historii cyklu Command & Conquer. Jak nietrudno się domyślić, poświęcony jest on grze, która wzbudziła wśród fanów chyba najwięcej kontrowersji. Jej tytuł to Command & Conquer: Generals.
gry
Krystian Smoszna
31 marca 2007 13:29
Zapraszamy do lektury piątej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Dziś przyjrzymy się grze Red Alert 2 oraz pierwszoosobowej strzelaninie, zatytułowanej Renegade.
gry
Krystian Smoszna
30 marca 2007 09:03
Zapraszamy do lektury czwartej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na nietypowym eksperymencie o nazwie Sole Survivor Online, dzisiejszy odcinek poświęcimy w całości grze Tiberian Sun.
gry
Krystian Smoszna
29 marca 2007 11:27
Zapraszamy do lektury trzeciej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na grze Red Alert, dziś nieco więcej o jej oficjalnych rozszerzeniach oraz o wynalazku znanym jako Sole Survivor Online.
gry
Krystian Smoszna
28 marca 2007 11:52
Zapraszamy do lektury drugiej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj mogliście dowiedzieć się więcej o pierwszej części gry (nieoficjalnie znanej pod tytułem Tiberian Dawn), dziś czas na jej rozszerzenie oraz Red Alert.
gry
Krystian Smoszna
27 marca 2007 11:15
Popularne pliki do pobrania do gry Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm.
mod Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm - Tiberian Sun Enhanced v.0.45A - 11 września 2019
mod Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm - Orange Sun v.16122016 - 15 grudnia 2017
mod Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm - Addon 1 for Orange Sun - 16 grudnia 2017
mod Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm - Two new missions for Orange Sun - 16 grudnia 2017
mod Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm - Tiberium Tale: Evolution v.1.0 - 2 października 2018
mod Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm - NOD3a for Orange Sun v.3a - 16 grudnia 2017
Wymagania sprzętowe gry Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 266MHz, 64MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 221 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
GeDo
Ekspert
2020.11.12
Swietny dodatek do genialnego Tyberian Sun.Tym razem dodatek wykonano porzadnie i jest dosc długi.Zdecydowana poprawa wzgledem co najwyzej srednich dodatków do poprzednich czesci C&C(Tyberian Dawn i Red Alert 1).Dodatek wprowadza nowe jednostki,muzyke,klimatyczne przerywniki filmowe i sporo zroznicowanych i trudnych nowych misji fabularnych.A dodatkowa frakcja CABAL wypada bardzo dobrze.