
Data wydania: 27 września 2019
RPG akcji stworzone przez autorów japońskiej serii God Eater. Code Vein rozgrywa się w ponurej wizji przyszłości, w której ludzka cywilizacja upadła, a ostatni ocalali ludzie zmienili się w wampiry obdarzone nadprzyrodzonymi zdolnościami. Aby uniknąć przemiany w mroczne monstra muszą one karmić się krwią. Jednocześnie starają się odkryć przyczyny katastrofy. Mechanika Code Vein inspirowana jest serią Dark Souls.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Code Vein to RPG akcji wydane na platformę PC, PS4 i XONE przez firmę Bandai Namco. Za jego produkcję odpowiada japoński zespół Shift, który wcześniej stworzył serię God Eater.
Akcja Code Vein rozgrywa się w postapokaliptyczej wizji niedalekiej przyszłości, po tym jak tajemnicze kolce przebiły skorupę ziemską. Ludzka cywilizacja legła w gruzach, a jedynymi ocalałymi są tzw. Revenants – wampiry obdarzone nadludzkimi mocami i skupione w społeczności znanej jako Vein. Jej członkowie porzucili człowieczeństwo i większość swoich wspomnień, by przeżyć w nowej, okrutnej rzeczywistości. Jednak nie akceptują oni swojego losu i starają się odkryć tajemnice upadłego świata. Muszą też trzymać na wodzy swoją żądzę krwi, w przeciwnym razie mogą przemienić się w potworne, agresywne kreatury.
Rozgrywka w Code Vein na platformie PC, PS4 i XONE nawiązuje do tradycji serii Dark Souls. Gracze przemierzają kolejne połączone ze sobą lokacje, po drodze rozprawiając się z wymagającymi wrogami, w tym z potężnymi bossami. Istotnym elementem gry jest wysysanie krwi z potworów, dokonywane za pomocą Blood Veil, pełniącego również funkcję zbroi. Jeśli graczowi uda się pobrać życiodajny płyn, może skorzystać z Darów, czyli specjalnych zdolności o różnych efektach: od wzmocnienia kierowanej postaci, przez osłabianie wrogów, po bezpośrednie ataki. Zarówno Blood Veil, jak i zdolności postaci występują w rozmaitych odmianach, co w połączeniu z bogatym arsenałem broni białej pozwala graczom na stosowanie różnorodnych strategii.
Istotnym elementem produkcji jest system pozwalający na pokonywanie gry wraz ze sterowaną przez komputer postacią. Kompana wybieramy spośród dostępnych bohaterów niezależnych, a ich liczba rośnie wraz z postępami w grze. Dzięki temu gracze mogą uporać się z zadaniami, które w pojedynkę mogłyby być zbyt trudne do wykonania. Jednak towarzysz nie jest wyłącznie pomocnikiem w walce – może on działać samodzielnie, a jego poczynania mogą doprowadzić do sytuacji, w której niezbędne okaże się ruszenie mu na odsiecz.
Code Vein w wersji na platformę PC, PS4 i XONE wykorzystuje silnik Unreal Engine 4.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi
Xbox OneAngielskie napisy i dialogi
Producent: Shift
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
Gry podobne:


2GRY
Seria gier RPG akcji typu soulslike. Cykl Code Vein został wykreowany przez firmę Bandai Namco Entertainment, sprawującą nad nim pieczę wydawniczą. W produkcji jego pierwszej odsłony uczestniczyło również studio Shift.
Aktualizacja: 26 września 2019
Poniższy poradnik co Code Vein stanowi obszerny zbiór informacji związanych z tym RPG-iem akcji. Znajdziesz tutaj porady, które ułatwią ci przygodę w tym niecodziennym świecie. Poradnik zawiera także opis przejścia wszystkich misji fabularnych.
23 października 2024
Wampiry pojawiają się w grach nie tak często jak zombie czy inne straszydła, ale nie oznacza to, że nie ma w czym przebierać - zwłaszcza że krwiopijcom często towarzyszy niesamowity klimat. Przygotowaliśmy dla Was listę najlepszych gier z wampirami.
27 listopada 2019
Cieszycie się z opasłych portfeli wypełnionych pieniędzmi po samiuśkie brzegi? Zaraz tę radość postaramy się zepsuć - a to za sprawą promocji Steama, po której przez najbliższy miesiąc na obiad będziecie serwować sobie błyskawiczne zupki z torebek.
5 stycznia 2019
2019 zapowiada się na interesujący rok. Choć najwięksi tytani gatunku zastygli w przyczajeniu i najprawdopodobniej zaatakują później, to jednak nadciąga kilka wielkich tytułów – a przy okazji zrobiło się więcej miejsca dla produkcji niezależnych.
Dziś piszemy o zaplanowanym na 4 marca wyłączeniu serwerów karcianki Fable Fortune oraz sprzedażowym sukcesie jRPG-a akcji Code Vein. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
5 lutego 2020 14:20
Dziś piszemy o kolejnej aktualizacji do Battlefielda V, nadchodzących nowościach w Red Dead Online, wytwórni Annapurna, która na razie uniknęła bankructwa, i premierze dema Code Vein na PlayStation 4 oraz Xboksie One. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
4 września 2019 16:45
Firma Bandai Namco poinformowała o przesunięciu premiery Code Vein - RPG akcji od twórców serii God Eater. Zamiast do września, na premierę poczekamy do przyszłego roku.
gry
Jakub Błażewicz
11 lipca 2018 19:25
W sieci pojawiły się pierwsze doniesienia na temat tajemniczego tytułu firmy Bandai Namco. Jest nim Code Vein - RPG akcji od zespołu odpowiedzialnego za serię God Eater, które ma zadebiutować w przyszłym roku.
gry
Jakub Błażewicz
18 kwietnia 2017 15:35
Dziś piszemy o możliwym wypuszczeniu Halo 3 na PC, teaser trailerze nowej gry firmy Bandai Namco (przypuszczalnie chodzi o kolejne dzieło From Software), milionie sprzedanych pudełkowych egzemplarzy Rocket League oraz o pecetowej wersji jRPG Omega Quintet. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
14 kwietnia 2017 15:00
Popularne pliki do pobrania do gry Code Vein.
trainer Code Vein - v1.01 +16 Trainer - 1 października 2019
mod Code Vein - Always host v.1.4 - 1 kwietnia 2020
trainer Code Vein - v1.51 +16 Trainer - 7 kwietnia 2020
trainer Code Vein - v1.01.86038 +9 Trainer (promo) - 27 września 2019
mod Code Vein - New Game Plus Save - 31 lipca 2021
mod Code Vein - Party Randomizer 2 v.2.0.2.1b - 1 września 2020
trainer Code Vein - v1.52.93321 +9 Trainer (promo) - 17 maja 2020
mod Code Vein - Alisa God Eater Costume / Outfit v.1.00 - 5 kwietnia 2020
mod Code Vein - 100 Percent Completion Level 1 Save (399 Marks of Honor) - 16 sierpnia 2021
mod Code Vein - SoulsVein v.1 - 3 października 2019
Wymagania sprzętowe gry Code Vein:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2300 2.8 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7850 lub lepsza, Windows 7(SP1)/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7400 3.0 GHz / AMD Ryzen 3 2200G 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380X lub lepsza, Windows 7(SP1)/10 64-bit.
Lista małych dodatków do gry Code Vein:
DLC Lord of Thunder 25 marca 2020
DLC Frozen Empress 26 lutego 2020
DLC Hellfire Knight 29 stycznia 2020
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 362 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 59389 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Vlad Tepes
Ekspert
2019.12.07
Jako fan soulslików musiałem tę grę kupić prawie po premierze za 200 zyli, czego mocno żałuję. Od razu mówię, że do "Soulsów" nie ma nawet startu. Przede wszystkim jest wg mnie strasznie nudna, a to dlatego, że ma bardzo nieciekawe i brzydkie lokacje oraz przeciwników, taki sobie rozwój postaci i sprzętu, mało satysfakcjonującą walkę oraz przegadaną fabułę, która opowiadana jest poprzez męczące filmiki (na szczęście część z nich można pominąć). Pierwszy raz po skończeniu ng w soulsliku nie chce mi się grać na ng+. Uważam, że za dużo środków poświęcono na nieistotne pierdoły, jak kreator postaci, czy dość schludny hub, zamiast na prawdziwą rozgrywkę. Niemniej i tak spędziłem przy tym tytule kilkadziesiąt h i zdobyłem prawie wszystko, co było do zdobycia (łącznie z prawie wszystkimi osiągnięciami). Polecę ją, ale tylko po ostrej przecenie, bo 200 zyli to jakaś kpina... Dużo lepiej bawiłem się przy The Surge 2 i do tamtego tytułu na pewno wrócę po wyjściu dodatku, z tym chyba się żegnam...
pieterkov
Ekspert
2019.10.18
Godny klon dsa, chyba nawet bardziej do niego zbliżony niż sekiro (które przecież było twórców dsa).Zalety:a) naprawia niektóre niedogodności serii dark souls – np. umożliwia farmienie wszystkich surowców do ulepszeń, nawet tych najlepszych (w dsie liczba titanite slabs była ograniczona)b) dobra muzyka i grafika (chociaż jeden „smutny” motyw muzyczny zaczyna z czasem nużyć bo powtarza się w każdym wspomnieniu i wielu cutscenach)c) ciekawa fabuła, postacie, dialogi z nimi – koniec z potrzebą oglądania filmików na yt które szukają sensu w dsie pozbawionym fabuły!d) znany i lubiany gameplay, wiele bronie) ograniczenie zarządzania ekwipunkiem do jednego elementu pancerza zamiast kilkuf) bardzo sensownie zorganizowana magia, która przydaje się zarówno do castowania przysłowiowych fireballi jak i do nakładania efektów na miecz, czy boostowania ataku/obrony naszej postaci. Manę zbieramy poprzez atakowanie przeciwników, ale także ich backstabowanie (co pozwala też na tymczasowe zwiększenie max. poziomu many)g) npc który pomaga i nas wskrzeszah) kreator postaci!i) prosta mechanika wagi (waga=broń+pancerz). Możliwość zaklinania broni np. by były cięższe ale zadawały więcej dmgWady:a) niektóre bronie praktycznie niczym się nie różnią lub są wręcz bezwzględnie gorsze (bo np. niewielki boost do skalowania nie rekompensuje mniejszego bazowego dmg).b) brak informacji w menu o niektórych parametrach broni (np. mamy dwa miecze jednoręczne które w teorii niczym się nie różnią a w praktyce jeden bije szybciej i zużywa mniej staminy) czy pasywnych bonusów (np. o ile zwiększa nam dmg czy obronę)c) wiele ataków które są nieprzydatne i ich nie używałem przez całą grę (charge attack, wzmocniony charge attack, silny atak, atak z wyskoku – ze względu na trudność jego wykonania). Praktycznie jedynymi używanymi przeze mnie ruchami był lekki atak, juke i backstab (ale to też lekki atak).d) mechanika wspomnień – konieczność zbierania kamyków ze wspomnieniami, a potem spacerowania przez nudnawe cutsceny (na szczęście większość można pominąć)e) pod koniec gry powtarzalność i przewidywalność – niestety to samo co w DSie. Czyli mamy już postać ulepszoną na maxa i tylko przebiegamy przez kolejne levele i bossów żeby zobaczyć zakończenie gry bo już nic nas nie zaskoczy. Można to odczytać jako „gra jest za długa”, ale nie przeszkadzałaby mi ta długość gdybym trafiał na nowych przeciwników i nowe materiały do ulepszeń. Niestety – wszystko to recykling poprzednich przeciwników w nowej skórce i z większą liczbą hpf) ktoś mógłby powiedzieć, że gra jest za łatwa. Ja osobiście nigdy nie czułem potrzeby tłuczenia bossa 100 razy, żeby nauczyć się jego ruchów, ale tutaj większość bossów pada w mniej niż 3 podejścia, z wyjątkiem dwóch bossów (ornstein + smough oraz finalny boss a’la midir). Trudności sprawił mi również jeden z pierwszych bossów – motylek plujący toksyną. Ale mój npc go zatłukł, więc nie dochodziłem czy skopano balans. Mimo tego, że bossów można szybko zabić to i tak mają ciekawe movesety i można się ich nauczyć – po prostu padają szybciej niż gracz ma na to czas. Ale przy ng+ może będzie to dłużej trwało i wtedy już trzeba będzie lepiej unikać ataków zamiast tankowaćg) naciągana wada ale – anime postacie – szczególnie gigantyczne piersi niektórych mikrych dziewuszek, które wyglądały pokracznie. Ale cóż – uroki anime ;)h) mechanika bloodcode - która jest jednocześnie zaletą. Z jednej strony nie mamy cech postaci które levelujemy (siła, zręczność itp.) - zamiast tego zawarte są one w bloodcode i nie da się ich zmienić inaczej niż poprzez zmianę bloodcode. W praktyce dla mnie jako wojownika melee całą grę używałem jednego z pierwszym bloodcode'ów, bo żaden nie był lepszy pod moje bronie. Każdy bloodcode zawiera kilka giftów, czyli skilli - aktywnych (do użycia za manę) lub pasywnych (do wsadzenia w slot jak pierścionki w dsie). Niestety tu pojawia się problem - żeby używać ich na innych postaciach trzeba zrobić im mastery, czyli zebrać x doświadczenia z przeciwników. Są 4 poziomy "trudności" skilli i do każdego trzeba brać coraz trudniejszych przeciwników bo inaczej trwa to WIEKI. To jest główna wada tego mechanizmu - MNÓSTWO giftów, wiele przydatnych. Ale przykładowo ja grając wojownikiem nie chcę grać klasą czarodziejki, żeby wymasterować jej skill "bonus do obrony" i móc go używać na swoim wojowniku. Jedyne rozwiązanie alternatywne? Wyfarmienie itemów typu MJxxx, które pozwalają wymasterować skill na siłę. Niestety farmienie ich to mordęga, trzeba ich bardzo dużo (na jeden skill mało, ale skilli jest dużo), więc połowa mojego czasu gry to była farma wspomnianych MJxxx lub granie postaciami którymi nie chciałem grać (np. czarodziejką) na zbadanych już mapach, żeby wymasterować ich skillei) ulepszanie pancerza nie zwiększa jego obrony lecz atak - czyli zwiększa dmg zadawany przez castowane przez nas fireballe, backstaby itp.j) mechanika prezentów - nie mam pojęcia czemu ona ma służyć. Pewnie budowaniu "relacji" z postaciami, ale w praktyce sprowadza się do sprawdzenia na steamie w dziale poradników jaki prezent da nam najwięcej reputacji u danej postaci, kupienia 10 sztuk tego prezentu, potem wciśnięcia ich NPCowi i odebrania od niego nagrody w postaci broni albo innych śmieciOgólnie pomimo pewnych niedogodności grało mi się świetnie. Niestety gra trochę odstaje pod względem technicznym - zdarzają się crashe, a przy limicie 60fps gra ma dziwne przycinki (na 144fps działa płynnie) ale twórcy patchują i pewnie za miesiąc-dwa gra będzie gotowa.Za kilka miesięcy chętnie wrócę na ng+, a może wtedy wyjdzie już jakieś DLC.
Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2024.11.16
MadtPL
Ekspert
2024.08.17
kęsik
Ekspert
2019.11.19
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (59 389)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
60% rekomendacji (117)
GameSpot
Richard Wakeling
IGN
Mike Epstein
God is a Geek
Mick Fraser
Hardcore Gamer
Adam Beck
Game Informer
Daniel Tack