
Data wydania: Anulowana
Wyprodukowana przez południowokoreańskie studio XL Games, sieciowa odsłona kultowej serii strategicznej, wykreowanej w 1991 roku przez legendę branży growej, Sida Meiera. Tytuł łączy klasyczną mechanikę cyklu z rozwiązaniami typowymi dla współczesnych gier MMO. Gracze wcielają się w członków czterech odmiennych kultur, rywalizujących ze sobą w generowanym proceduralnie i nieustannie zmieniającym się świecie.
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Civilization Online to sieciowa wersja popularnej strategii o budowaniu i rozwijaniu cywilizacji. Produkcję przygotowało południowokoreańskie studio XL Games, założone i prowadzone przez Jake’a Songa, byłego pracownika NCSoftu. Twórcą marki Civilization jest Sid Meier, obecnie przewodzący studiu Firaxis.
Seria Civilization fascynuje graczy od wielu lat i doczekała się paru odsłon. Civilization Online to przeniesienie założeń gry stworzonej przez Sida Meiera do środowiska MMO. Z tego względu, autorzy z XL Games postanowili dość znacząco zmienić rozgrywkę. Gracze nie wcielają się we władców, a członków czterech kultur, walczących ze sobą na sporych mapach. Zabawa toczy się w czasie rzeczywistym w świecie, który przechodzi nieustanne przeobrażenia. Gra została też podzielona na sesje – po zwycięstwie jednej z frakcji, świat i wyniki są resetowane. Uczestnicy zachowują jednak pewne właściwości postaci. Cele rozgrywki w poszczególnych „meczach” mogą być różne: od zbudowania statku kosmicznego, aż po dominację militarną.
Jako członek jednej z organizacji możemy eksplorować proceduralnie generowany świat, wytwarzać przedmioty, dokonywać odkryć i prowadzić wojny z pozostałymi stronami konfliktu. Jedną z ważniejszych opcji jest stawianie własnych budynków, w tym charakterystycznych dla serii „cudów świata”, których ukończenie wymaga współpracy wielu osób. Autorzy pomyśleli o tak różnorodnych ścieżkach kariery jak dyplomacja czy dowództwo wojskowe. W toku rozwoju poszczególni gracze mogą zostać przywódcami miast, a nawet całej cywilizacji i wydawać rozkazy podwładnym. Często takie wybory są dokonywane na drodze demokratycznej.
Podobnie jak w klasycznych odsłonach Civilization, frakcje w grze mogą rozwijać się i z czasem przechodzić w jedną z sześciu epok historycznych: od starożytności, przez renesans, aż po współczesność. Wraz z takim przejściem zmienia się wiele elementów – członkowie danej kultury mogą między innymi kupować nowe rodzaje broni i korzystać z lepszych środków transportu. Rozwój wymaga zdobycia surowców naturalnych, co czasem może być utrudnione warunkami geograficznymi – cenne surowce można jednak kupić od innych graczy lub przejąć je siłą.
Civilization Online korzysta z silnika CryEngine 3, dzięki czemu oferuje ładne widoczki. Na uwagę zasługuje to, że mapy z gry są generowane proceduralnie, co zapewnia unikatowość każdej rozgrywki.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Podczas trwających obecnie targów G-Star studio XL Games wypuściło dwa nowe materiały video promujące nadchodzące MMO Civilization Online.
gry
Adrian Werner
23 listopada 2014 14:59
W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. pierwsze konkrety w sprawie Civilization Online, start otwartych beta-testów Final Fantasy XIV: A Realm Reborn oraz najnowszą aktualizację TERA.
gry
Michał Marian
9 sierpnia 2013 22:00
Twórcy Civilization Online, MMO bazującego na kultowej serii strategii turowych, podzielili się z graczami ogromną dawką informacji na temat swojej produkcji. Przedstawili ogólny zarys rozgrywki, a także zadania, jakie będą stawiane przed graczem.
gry
Michał Orlikowski
8 sierpnia 2013 11:46
Firma Take 2 Interactive zdradziła, że w przygotowaniu znajduje się gra Civilization Online – MMORTS kierowany na rynek azjatycki. Tym razem rolę twórców serii ograniczono do pomocy koreańskiemu studiu zajmującemu się produkcją. Niestety nie wiadomo, czy gra pojawi się również w Europie.
gry
Łukasz Szliselman
26 października 2012 09:00