
Data wydania: 1 listopada 2005
Kolejna część wampirycznej sagi dziejąca się trzy lata po wydarzeniach z części trzeciej - Dracula's Curse (NES). W odróżnieniu od poprzednich Castlevanii, które koncentrowały się na walkach pomiędzy klanem Drakuli i Belmont, tym razem gramy zupełnie nowym bohaterem - Hectorem.
Gracze
Kolejna część wampirycznej sagi dziejąca się trzy lata po wydarzeniach z części trzeciej - Dracula's Curse (NES). W odróżnieniu od poprzednich Castlevanii, które koncentrowały się na walkach pomiędzy klanem Drakuli i Belmont, tym razem gramy zupełnie nowym bohaterem - Hectorem. Młodzian ów jest jednym z dwóch Mistrzów Kuźni Demonów i szkoli się pod okiem samego hrabiego Drakuli. Po dość krótkim okresie służby Hector buntuje się przeciwko swojemu panu i odchodzi, by prowadzić "normalne" życie, jednocześnie osłabiając hrabiego w jego walce przeciwko klanowi Belmont. W chwili swej śmierci Drakula rzuca klątwę, która wprowadza chaos w całej Europie. Jakby mało było zarazy i szerzącej się herezji, pojawia się drugi z Mistrzów Kuźni Demonów - Isaak, który obwiniając za śmierć Drakuli właśnie Hectora, wikła jego ukochaną w proces o czary kończący się dla niej śmiercią. Pełen żądzy zemsty, nasz renegat wyrusza do swojego byłego domu, a zarazem nowej siedziby Isaaka - zamku Drakuli.
Gra zawiera więcej elementów przygodowych i zagadek niż wcześniejsze Lament of the Innocence, a także bardziej zawikłaną fabułę, co ma stanowić niejako powrót do klimatu Symphony of the Night, znanej jeszcze z PSX i uznawanych za jedną z lepszych części Castlevanii. Zdecydowanej poprawie uległa też grafika i animacja, wciąż rzuca się w oczy charakterystyczny design bohaterów i stylizacja graficzna. Niewątpliwie najciekawszym dodatkiem jest możliwość przywoływania do pomocy demonów. Ponad trzydzieści różnych sojuszników (zwanych "Niewinnymi Diabłami") do wezwania, niezastąpionych jest nie tylko w walce - przy ich pomocy Hector może rozwiązywać rozmaite zadania: przenosić ciężkie głazy, wyważać drzwi, a nawet latać. Co ciekawe, każdy z takich demonów rozwija się i dodatkowo zdobywa nowe umiejętności, niektóre mogą nawet ewoluować w zupełnie inne formy, jeśli spełnione są odpowiednie kryteria. Gra ma wiele smaczków, które poznamy dopiero po jej przejściu. Zróżnicowaniu uległy potwory i pojawiają się nowi, interesujący przeciwnicy. Do dyspozycji mamy też cały wachlarz różnorodnych broni i przedmiotów do znalezienia, a ciężar rozgrywki z ciągłej walki przeniósł się wyraźnie w stronę rozwoju bohatera (w oparciu o zdobywane doświadczenie) i rozwiązywania zagadek. Zwiedzać będziemy ogromne przestrzenie zarówno wewnątrz zamku Drakuli, jak i tereny go otaczające. Fanów serii ucieszy fakt, że gościnnie pojawiają się postacie z poprzednich części.
Autor opisu gry: Anna Gidyńska
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
XboxAngielskie napisy i dialogi



20GIER
Cykl gier akcji z elementami grozy, opowiadający o walce łowców wampirów z Draculą i jego poplecznikami. Seria, za której „ojca” uważa się Kojiego Igarashiego, zadebiutowała w 1986 roku i należy do najważniejszych marek w portfolio wydawniczym japońskiej firmy Konami. Oprócz niej na kartach historii tej marki zapisało się również między innymi studio MercurySteam, które po latach stagnacji na chwilę tchnęło w nią nowe życie.
26 sierpnia 2005
Pierwsza Castlevania ukazała się z końcem 1986 roku. Od tej pory Konami oficjalnie wydało blisko dwadzieścia tytułów opowiadających o zmiennych kolejach losów członków rodu Draculi i Belmont. Oto najnowszy z nich.
Serwis GoNintendo, który dzięki uprzejmości jednego ze swoich czytelników wszedł w posiadanie informacji o najnowszej odsłonie popularniej serii Castlevania (zamieszczonych w magazynie Nintendo Power), podaje, iż może być ona całkowitym zaskoczeniem dla fanów gry. Po pierwsze Castlevania Judgment, bo taką nazwę nosić ma nowa część, zadebiutuje na konsoli Wii, a po drugie ... będzie bijatyką 3D!
gry
Maciej Myrcha
29 czerwca 2008 10:06
Mija właśnie czternasty miesiąc od kiedy zapoznaliśmy się z pierwszymi informacjami poświęconymi animowanej serii filmów opartych o historię opowiedzianą w grze pod tytułem Castlevania III: Dracula’s Curse. Wielu mogłoby sądzić, że pomysł umarł. Warren Ellis, będący inicjatorem owego projektu i autorem scenariusza, wyprowadza nas z tego błędu i przekazuje nowe wieści.
pozostałe
Piotr Doroń
16 grudnia 2007 15:16
Koji Igarashi, człowiek stojący za popularną serią Castlevania, udzielił interesującego wywiadu magazynowi Game Informer. Wypowiedział się w nim na temat jeszcze niezapowiedzianej kolejnej części cyklu. Przyznał, że według wszelkiego prawdopodobieństwa ukaże się ona na konsolę Xbox 360.
gry
Artur Falkowski
12 września 2007 16:04
Wygląda na to, że Paul W. S. Anderson (m.in. Resident Evil, Mortal Kombat) nie tylko nie będzie reżyserem filmu Castlevania, ale również nie napisze do niego scenariusza. Ten bowiem, jak donosi filmowy serwis internetowy Bloody Disgusting, będzie przepisany całkowicie od początku przez kogoś innego.
pozostałe
Artur Falkowski
29 sierpnia 2007 13:56
Przedostatniego dnia marca doszły do nas informacje, że Paul Anderson może nie wyreżyserować filmu opartego na grze Castlevania. Niemniej jednak zapewniał on wówczas, że dołoży wszelkich starań, aby wziąć udział w przygotowaniu tego projektu. Dowiedzieliśmy się, że Anderson nadal będzie odpowiadał za scenariusz i produkcję, aczkolwiek fotel reżysera przekaże Sylvainowi White’owi.
pozostałe
Katarzyna Grysiewicz
15 czerwca 2007 09:09
W październiku ubiegłego roku informowaliśmy was o tym, że ciesząca się niezwykłą popularnością seria gier Castlevania doczeka się nie tylko adaptacji filmowej, ale również wersji animowanej, nad którą czuwa Warren Ellis, popularny twórca komiksowy (m.in. Transmetropolitan). Po kilku miesiącach znane są już dalsze szczegóły odnośnie tej produkcji.
pozostałe
Artur Falkowski
8 maja 2007 16:28
Wczoraj na łamach naszego serwisu pojawiły się informacje o rzekomej rezygnacji Paula Andersona z pracy przy filmie Castlevania. Te niepokojące wiadomości zostały podane przez Dread Central. Główny bohater całej sprawy w rozmowie z redaktorami IGN zaprzecza owym doniesieniom.
gry
Katarzyna Grysiewicz
30 marca 2007 17:03
Jeśli wierzyć doniesieniom serwisu Dread Central, nad filmem Castlevania zawisły czarne chmury. Z tworzenia ekranizacji popularnego cyklu gier video wymigał się bowiem reżyser Paul Anderson, który był siłą napędową projektu od samego początku.
pozostałe
Krystian Smoszna
29 marca 2007 09:25
Niegdyś zagraniczne filmy w związku z polskimi premierami otrzymywały unikalne plakaty – autorem wielu z nich był słynny Andrzej Pągowski. Teraz wzory narzuca się z zewnątrz, więc skończyło się pole do popisu dla rodzimych plastyków. Niemniej jednak kinowy plakat pozostaje atrakcyjnym dziełem, więc zapewne jesteście ciekawi, jak wygląda on w przypadku filmowej adaptacji serii Castlevania.
pozostałe
Radosław Grabowski
13 listopada 2006 08:32
Dokładnie rok temu zostały opublikowane pierwsze informacje na temat filmowej adaptacji serii gier pod tytułem Castlevania. Od tamtego jednak momentu nad całym projektem zawisła swoista zasłona milczenia. Do wczoraj.
gry
Piotr Doroń
3 listopada 2006 13:56
Wymagania sprzętowe gry Castlevania: Curse of Darkness:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 181 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.