Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiGBA
Okładka Castlevania: Aria of Sorrow (GBA)

Castlevania: Aria of Sorrow GBA

Kolejna odsłona kultowej serii platformówek akcji firmy Konami i jednocześnie trzecia część trylogii przygotowanej specjalnie z myślą o użytkownikach konsolki Game Boy Advance.

Akcji | platformówki | tytuły ekskluzywne Nintendo

Game Boy Advance
Okładka Castlevania: Aria of Sorrow (GBA)

producent: Konami

wydawca: Konami

wydawca PL: Lukas Toys

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji GBA:

6maja2003

20maja2003

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Bohaterem kolejnej części Castelvanii jest niejaki Soma Cruz. Mamy rok 2035 i właśnie ma miejsce pierwsze w XXI wieku zaćmienie słońca. Podczas tego wydarzenia Soma raptem traci przytomność. Gdy odzyskuje świadomość – budzi się w tajemniczym zamku, a raczej średniowiecznym zamczysku. Okazuje się, że pamiętne zaćmienie słońca ma wiele wspólnego ze złymi mocami, a Soma teraz nie ma już odwrotu – musi znaleźć wyjście, przy okazji rozprawiając się z prawie każdym, kogo napotka, bo w ogromnej większości nie będą to istoty mu przychylne.

Jeśli nie wiecie, na czym polega istota serii Castlevania to pragniemy uzmysłowić, ze idzie o eksploracje ogromnego zamczyska (i jego okolic) a bohater przy pomocy wielu broni, czarów i zwinnych ruchów (gra jest zręcznosciówka) pokonuje kolejnych wrogów; te elementy powtarzają się w każdej części. Idea polega na tym, ze wraz z odkrywaniem kolejnych partii gry, kolejnych poziomów – zdobywamy coraz to więcej umiejętności, broni i czarów. Nadmieńmy, ze Castlevania zawsze miała bardzo rozbudowane te elementy, a dzięki temu można śmiało zaznaczyć, że jest zręcznosciówka z mocnym ukłonem w stronę gatunku RPG. Wrogowie naprawdę się od siebie różnią, a w walce nie tylko przydadzą się zręczne palce, ale także umiejętność doboru broni, ataków i czarów. Konami w Castlevanii zawsze stawia na widok z boku i doskonała animacje wszelakich postaci – nie inaczej jest i tym razem. Warto zwrócić uwagę na świetny dobór kolorystyki i niezłą muzykę. Dzięki systemowi link-kable będziecie mogli wymieniać się umiejętnościami i czarami z innymi graczami.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 8,3 / 10 na podstawie 196 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 209 PLN

Klasyfikacja PEGI Castlevania: Aria of Sorrow

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Castlevania: Aria of Sorrow

Game Boy Advance

Game Boy Advance

  • Wykorzystuje:
  • link-kabel
Nowa Castlevania całkowitym zaskoczeniem?
Nowa Castlevania całkowitym zaskoczeniem?

wiadomość29 czerwca 2008

Serwis GoNintendo, który dzięki uprzejmości jednego ze swoich czytelników wszedł w posiadanie informacji o najnowszej odsłonie popularniej serii Castlevania (zamieszczonych w magazynie Nintendo Power), podaje, iż może być ona całkowitym zaskoczeniem dla fanów gry. Po pierwsze Castlevania Judgment, bo taką nazwę nosić ma nowa część, zadebiutuje na konsoli Wii, a po drugie ... będzie bijatyką 3D!

Warren Ellis ukończył scenariusz do animowanego cyklu Castlevania

wiadomość16 grudnia 2007

Mija właśnie czternasty miesiąc od kiedy zapoznaliśmy się z pierwszymi informacjami poświęconymi animowanej serii filmów opartych o historię opowiedzianą w grze pod tytułem Castlevania III: Dracula’s Curse. Wielu mogłoby sądzić, że pomysł umarł. Warren Ellis, będący inicjatorem owego projektu i autorem scenariusza, wyprowadza nas z tego błędu i przekazuje nowe wieści.

Kolejna część Castlevanii wyłącznie na X360?

wiadomość12 września 2007

Koji Igarashi, człowiek stojący za popularną serią Castlevania, udzielił interesującego wywiadu magazynowi Game Informer. Wypowiedział się w nim na temat jeszcze niezapowiedzianej kolejnej części cyklu. Przyznał, że według wszelkiego prawdopodobieństwa ukaże się ona na konsolę Xbox 360.

Film Castlevania bez scenariusza Paula Andersona

wiadomość29 sierpnia 2007

Wygląda na to, że Paul W. S. Anderson (m.in. Resident Evil, Mortal Kombat) nie tylko nie będzie reżyserem filmu Castlevania, ale również nie napisze do niego scenariusza. Ten bowiem, jak donosi filmowy serwis internetowy Bloody Disgusting, będzie przepisany całkowicie od początku przez kogoś innego.

Znamy nazwisko nowego reżysera filmu Castlevania
Znamy nazwisko nowego reżysera filmu Castlevania

wiadomość15 czerwca 2007

Przedostatniego dnia marca doszły do nas informacje, że Paul Anderson może nie wyreżyserować filmu opartego na grze Castlevania. Niemniej jednak zapewniał on wówczas, że dołoży wszelkich starań, aby wziąć udział w przygotowaniu tego projektu. Dowiedzieliśmy się, że Anderson nadal będzie odpowiadał za scenariusz i produkcję, aczkolwiek fotel reżysera przekaże Sylvainowi White’owi.