Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONEPSV
Okładka Assassin's Creed Chronicles: China (PC)

Assassin's Creed Chronicles: China

Pierwsza odsłona spin-offowej serii Assassin’s Creed Chronicles, zrealizowanej w formie przygodowej platformówki 2.5D. Gra została przygotowana przez koncern Ubisoft jako bonus dla posiadaczy przepustki sezonowej do Assassin’s Creed: Unity.

Akcji | skradanki | platformówki | 2.5D | historyczne | przygodowe gry akcji

Okładka Assassin's Creed Chronicles: China (PC)

data premiery gry:

21kwi2015

PC PS4 XONE

5kwi2016

PSV

Assassin's Creed Chronicles: China jest spin-offem bestsellerowego cyklu gier akcji z otwartym światem. W przeciwieństwie do pierwowzorów, opracowana przez zespół Climax Studios produkcja jest platformówką 2.5D. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych i konsolach stacjonarnych, a po jakimś czasie pojawił się także na platformie PlayStation Vita, jako element kompilacji Assassin's Creed Chronicles: Trilogy.

Fabuła

Akcja wydanego na platformę PC, PS4 itd. Assassin's Creed Chronicles: China została osadzona w XVI-wiecznych Chinach. Główną bohaterką gry jest Shao Jun – asasynka wyszkolona przez legendarnego Ezio Auditore da Firenze (znanego z Assassin's Creed II i dwóch kolejnych części serii), którą mogliśmy poznać w krótkometrażowym filmie animowanym Assassin’s Creed: Embers. Heroina powraca do Państwa Środka w celu pomszczenia zamordowanych członków bractwa. Podobnie jak pozostałe gry spod znaku Assassin's Creed, tytuł pozwala na odwiedzenie znanych miejsc, na których liście brylują Wielki Mur, Zakazane Miasto oraz Pekin. Swoją rolę w fabule odgrywają także postacie historyczne.

Mechanika

Pomimo że rozgrywka w Assassin's Creed Chronicles: China została oparta na standardowym dla serii schemacie, jego założenia dostosowano do specyfiki omawianej pozycji. Protagonistka potrafi zatem stawić opór przeciwnikom w bezpośrednich starciach (robiąc doskonały użytek z ukrytego ostrza, które chowa w jednym z butów, a także z miecza jian), jednak tym razem znacznie ważniejszą rolę odgrywają aspekty skradankowe.

Tytuł kładzie bowiem większy nacisk na pozostawanie w ukryciu – premiowane jest unikanie kontaktu z adwersarzami i przemykanie za ich plecami. Pomocne okazują się rozmaite gadżety, jakie znajdują się na podorędziu Shao (mowa między innymi o strzałkach odwracających uwagę wrogów), a także jej akrobatyczne zdolności uzupełniane przez linkę z hakiem. Nie brakuje tutaj również możliwości wspinaczki na elementy otoczenia. Co ciekawe, pomimo że przez większość czasu jesteśmy ograniczeni do jednej płaszczyzny, w wybranych miejscach możemy podróżować pomiędzy pierwszym a bardziej odległym planem, zyskując w ten sposób dostęp do nowych lokacji.

Kwestie techniczne

Assassin’s Creed Chronicles: China w wersji na platformę PC, PS4 itd. cieszy oczy dopracowaną oprawą graficzną, inspirowaną tradycyjnym chińskim malarstwem. Jej wysoka jakość jest zasługą technologii UbiArt Framework, która napędza też między innymi Rayman Legends i Child of Light.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7,5 / 10 na podstawie 802 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 4,6 / 10 na podstawie 307 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 39,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Assassin's Creed Chronicles: China

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Assassin's Creed Chronicles: China

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i3 2105 3.1 GHz/AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GTX 470/Radeon HD 5870 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Duo E8200 2.6 GHz/AMD Athlon II X2 240 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450/Radeon HD 5770 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/8.1

Recenzja gry Assassin's Creed Chronicles: China - dla fanów Mark of the Ninja i Prince of Persia

Recenzja 21 kwietnia 2015, 08:59

O dużym nacisku położonym na skradanie najlepiej świadczy fakt, że wszystkie ograniczone w ekwipunku gadżety służą ogłupianiu strażników, a nie ich zabijaniu. Biao dźwiękowe pozwolą w dowolnym miejscu wywołać przyciągający rywali dźwięk, petardy ogłuszą oponentów, a rzucane sztylety – oprócz torowania drogi, przydadzą się do aktywowania dzwonków, czyli kolejnego źródła hałasu. Dodam od razu, że w wariancie skradankowym gra jest cholernie trudna. China wymaga niewyobrażalnej wręcz precyzji w poruszaniu się, najmniejszy błąd jest karany wywołaniem alarmu, który z miejsca niweczy wszelkie dotychczasowe starania. Zdrowo się naklniecie podczas próby ukończenia zmagań w ten właśnie sposób. Typowego fana serii Assassin’s Creed, przyzwyczajonego do niezbyt wysokiego poziomu trudności dużych odsłon tego cyklu, Kroniki mogą wręcz poirytować. Nie sposób jednak traktować tego rozwiązania jako minus.

PC
PS4
XONE
PSV