Data wydania: Anulowana
Planowany, lecz finalnie nieukończony projekt firmy Microprose, mający stanowić kolejną odsłonę popularnej w latach 90. serii X-COM. W przeciwieństwie do głównych części cyklu, będących rozbudowanymi strategiami turowymi, X-Com: Alliance stanowił połączenie klasycznej strzelaniny FPS z elementami taktycznymi, znanymi z takich gier jak SWAT czy seria Tom Clancy’s Rainbow Six.
Starsi z graczy na pewno pamiętają takie tytuły, jak UFO: Enemy Unknown czy X-Com: Terror From The Deep. Te gry w swoim czasie wywołały spore zamieszanie i zdobyły wielu zwolenników. Wydany później X-Com: Apocalypse niestety nie był już na tyle dobrą grą, aby zachwycić graczy. Producent gry – firma Microprose postanowiła wykorzystać realia w których miała miejsce akcja powyższych gier do zupełnie nowego projektu.
X-Com: Alliance W przeciwieństwie do poprzednich tytułów, które były klasycznymi turówkami strategicznymi jest połączeniem gry FPS z elementami strategii w stylu Rainbows Six. czy serii SWAT. Do jej stworzenia wykorzystany został zmodyfikowany engine Unreala. Gracz dostaje do dyspozycji zespół komandosów, którego celem będzie pokonanie kolejnych, coraz trudniejszych misji rozgrywających się na kilku planetach. Ich ostatecznym celem jest znalezienie bezpiecznego powrotu do domu.
Nie jest to jednak gra w stylu Quake'a, czy Unreala – tutaj do prawidłowego pokonania kolejnych etapów niezbędne jest dokładne zaplanowanie posunięć swojej ekipy. Może się okazać, że dany problem można rozwiązać tylko głową, a nie stosem wystrzelanych magazynków. Pomimo to do dyspozycji gracza dostępna jest duża różnorodność uzbrojenia, zarówno pochodzenia ziemskiego, jak i tego zdobytego na Obcych. Nasi ludzie obok standartowego w tego typu grach podziału na strzelców, grenadierów etc. są "wyposażeni" w liczne cechy psychiczne, które w trakcie rozgrywki mogą być wykorzystane w najmniej oczekiwanych momentach.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: MicroProse
Wydawca: Atari / Infogrames
Ograniczenia wiekowe: 12+
14GRY
Utrzymany w realiach science-fiction cykl taktycznych strategii. Marka wykreowana została przez studia Mythos Games i MicroProse. Aktualnie stanowi ona własność intelektualną koncernu Take-Two Interactive i rozwijana jest przez podległe mu ekipy deweloperskie (w tym Firaxis Games, 2K Marin i Irrational Games).
14 stycznia 2012
Zapowiadana na jesień premiera nowego XCOM-u to doskonała okazja, by przyjrzeć się grze, która zapoczątkowała tę jakże uznaną serię. Panie i panowie, cofamy się do roku 1994. Przed Wami UFO: Enemy Unknown.
O Julianie Gollopie, czyli autorze cyklu X-Com od wielu lat było cicho. Twórca zabrał jednak wreszcie głos i ujawnił, że pracuje nad kolejną turówką. Wiele wskazuje na to, że może nią być opracowywana z myślą o Nintendo 3DS gra z serii Ghost Recon.
gry
Adrian Werner
17 sierpnia 2010
Wielokrotnie pisaliśmy o nasilających się plotkach na temat kolejnej odsłony cyklu X-Com. Teraz wreszcie możemy skończyć ze spekulacjami, ponieważ 2K Games oficjalnie potwierdziło jej istnienie.
gry
Adrian Werner
14 kwietnia 2010
Studio Irrational Games skomentowało plotki dotyczące prac nad wskrzeszeniem kultowej serii X-COM oraz ujawniło nowe informacje o projekcie zatytułowanym Project Icarus.
gry
Anna Karpińska
18 stycznia 2010
Przed pięcioma laty twórcy serii strategii pod tytułem X-Com poinformowali o zawieszeniu prac nad kolejną częścią gry, projektem Alliance. Po tym wydarzeniu saga taktycznych turówek była kontynuowana przez programistów z Altar Interactive, twórców popularnego UFO, lecz nigdy nie powrócili oni do pierwotnego nazewnictwa produktu.
gry
Marek Grochowski
20 lutego 2007
W zeszły weekend cały komputerowy świat obiegła wiadomość dotycząca otwarcia przez firmę Infogrames strony dawno zapomnianej produkcji X-COM: Alliance. Od ponad pół roku projekt ten był zawieszony i nagle taka informacja. Od razu pojawiły się optymistyczne spekulacje, jakoby produkcja X-COM: Alliance ponownie ruszyła. Niestety dziś przedstawiciel Infogrames definitywnie zaprzeczył tym pogłoskom.
gry
Przemysław Bartula
26 lutego 2002
Po ponad roku bez jakiejkolwiek informacji na temat tego tytułu pojawił się znak, iż produkcja X-COM: Alliance jednak nie została zaniechana.
gry
Fajek
24 lutego 2002
Wygląda na to, iż X-COM Alliance to kolejny tytuł mogący podzielić los kilku innych produkcji, które pomimo iż zapowiadały się bardzo ciekawie nigdy nie ujrzały światła dziennego.
gry
Janusz Burda
30 maja 2001
Na razie jedyna strona poświęcona tytułowi X-COM: Alliance z Microprose jest hostowana przez TacticalPlanet. Znajduje się tam mnóstwo informacji na temat tej taktycznej gry akcji łącznie z udostępnionymi przez producenta filmami.
gry
Tomasz Pyzioł
17 stycznia 2001
Wymagania sprzętowe gry X-Com: Alliance:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 400Mhz, 128 MB RAM, akcelerator 3D.