

Najciekawsze materiały do: Anno 117: Pax Romana

Anno 117 dostaje ogromne bitwy lądowe. Deweloper pokazuje rozgrywkę, w tym wielkie oblężenie
wiadomość27 czerwca 2025
Bitwy lądowe w Anno 117: Pax Romana to kolejny element zaprezentowany przez twórców nowej odsłony strategicznej serii Ubisoftu.

Anno 117 ma nie tylko datę premiery. Deweloper potwierdza 3 pierwsze DLC, w tym zupełnie nowy region
wiadomość10 czerwca 2025
Edycja kolekcjonerska, 3 DLC i nowe materiały z gry – Ubisoft ujawnił kolejne informacje na temat Anno 117: Pax Romana.

Anno 117: Pax Romana wreszcie z datą premiery. Wyśpiewały ją rzymskie posągi na nowym zwiastunie
wiadomość8 czerwca 2025
Muzykalne ogłoszenie rzymskich posągów potwierdziło datę premiery Anno 117: Pax Romana na PC, XSX/S i PS5.

Drzewko odkryć w Anno 117: Pax Romana będzie małą rewolucją. Ubisoft zapewnia, że wyciągnął właściwe wnioski z Anno 1800
wiadomość5 czerwca 2025
Ubisoft odkrywa kolejne karty związane z Anno 117: Pax Romana. Nowy wpis twórców ujawnia szczegóły drzewka odkryć oraz kolejnego atrybutu – wiedzy.

Anno 117 wprowadza coś, czego w popularnej serii strategicznej jeszcze nie było: atrybut Wiary oraz mechanikę Religii
wiadomość30 maja 2025
Twórcy Anno 117: Pax Romana omówili mechanizmy związane z religią, czyli jedną z nowości, jakie gra wprowadzi do formuły serii.
- Pierwsze wrażenia z Anno 117: Pax Romana - szykuje się bezpieczny sequel dla fanów starożytnego Rzymu 2025.05.19
- Długi gameplay trailer z Anno 117: Pax Romana. Droga do sukcesu w nowej odsłonie kultowej strategii będzie długa i wyboista 2025.05.19
- Anno 117 na pierwszych screenach z rozgrywki. Deweloperzy pokazali m.in. nowy system potrzeb obywateli 2025.04.17
- Ubisoft pomylił miesiące, więc na pierwszy gameplay z Anno 117 poczekamy dłużej. Na pocieszenie wyjaśniono, co zmieniło się w procesie tworzenia wysp 2025.04.10
- Anno 117 odważa się na małą rewolucję. Zaowocuje ona piękniejszymi miastami 2025.03.31

„Prywatnie nadal jestem fanem średniowiecznych odsłon Anno”. Rozmawiamy z Manuelem Reinherem o Anno 117: Pax Romana
artykuł21 maja 2025
Po przetestowaniu Anno 117: Pax Romana porozmawiałem z Manuelem Reinherem, creative directorem w Ubisofcie. Zapytałem go o walki lądowe, wierność historyczną oraz podobieństwa z Anno 1800.

No no, ja jeszcze nie zagrałem (oprócz dema przed premierą) w 1800 a tu już nowa część i to w fajniejszych nawet czasach. Nadał tłukę 1404, super gierka.

No no, ja jeszcze nie zagrałem (oprócz dema przed premierą) w 1800 a tu już nowa część i to w fajniejszych nawet czasach. Nadał tłukę 1404, super gierka.
1404 faktycznie bdb, ale 1800 jest naprawdę znacznie lepsze ( choć po spędzeniu dużej ilości czasu na jednej sesji to głowa puchnie od nadmiaru rzeczy do ogarnięcia;p
Oj to prawda, po uruchomieniu wszystkich krain ledwo ogarniam te wszystkie zapotrzebowania. Masakra.
Ale gra jest sztos.
Gra Ubisoft więc mam nadzieję, że będzie wystarczająco dużo mieszkańców ze społeczności LGBT+ i rdzennych mieszkańców Ameryki?

Zastanawia mnie to że jest tutaj tak mały ruch.
Moje oczekiwania są dosyć wysokie. Mało jest ciekawych gier osadzonych w realiach starożytnego Rzymu więc jeśli Ubi tego nie spier$%&i to może nawet kupię na premierę ;)
Ależ to będzie spektakularna klapa, 1800 to ostatnie Anno, jakie wyszło dobrze i na tym koniec, nie da się zrobić anno lepszego niż 1800, anno 1800 ze wszystkim DLC po prostu wyczerpało cały potencjał tej serii, będąc w mojej opinii grą 10/10 idealnie zamykając całą wieloletnią serię, a osadzenie anno w czasach starożytnych kiedy flota to były dosłownie przybrzeżne łódki nastawione na walkę w zwarciu/abordaż i jedynym liczącym się krajem, który taką "flotę" w ogóle posiadał, był Rzym, jest po prostu idiotyzmem. 2025 wyglaa mi na jakiś tragiczny rok niewypalonych kontynuacji strategii, na tak samo idiotyczny pomysł wpadli twórcy Civilization stweirdzajac że gruntownie zmienią konwencję serii po jakże udanej i dopracowanej Civ 6, która tak samo domykała i kończyła całą serię, będąc grą idealną, wykorzystując potencjał serii do maximum.
Podsumuję tylko słowami: "Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym"
Źle się zestarzał ten komentarz. Po serii devblogów i pokazach Pax Romana zapowiada się na grę prznajmniej tak samo dobrą jak Anno 1800 a najpewniej lepszą, znacznie ładniejszą, dodającą głębi dokładnie tam, gdzie w 1800 jej brakowało.
1800 z dlc będzie miało znacznie więcej kontentu niż 117 na premierę ale żadne dlc z 1800 nie rozwijało gameplayu w taki sposób. No i tych dlc wyszło kilkanaście.
Anno 1800 jest fantastyczne, a Pax Romana myślę, że mu dorówna. Jest kilka nowych mechanik rozgrywki np drzewko technologiczne czy religia. Więcej aspektów militarnych z tego co widziałam. Jest potwierdzony j.polski. Czekam na grę.

Świetny pomysł z osadzeniem gry w starożytności, wygląda na to, że szykuje się kolejny mocny tytuł. Seria Anno 1800 była dobra produkcją więc myślę ze się nie zawiedziemy.
Uwaga Uwaga, oficjalna zapowiedź premiery na 13 Listopada, już nie mogę się doczekać, miejmy nadzieję że będzie grywalne od startu :)