Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Stray
Stray
Stray Game Box

Najciekawsze materiały do: Stray

Stray - poradnik do gry
Stray - poradnik do gry

poradnik do gry22 lipca 2022

Stray poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry oraz porady na start, do eksploracji, skradania się, zagadek środowiskowych. Opisujemy sekrety, znajdźki, trofea, platynę, czy można zginąć, czy są żywi ludzie, wymagania sprzętowe, sterowanie.

Recenzja gry Stray - z kotami to i cyberpunk słodki
Recenzja gry Stray - z kotami to i cyberpunk słodki

recenzja gry18 lipca 2022

Światowa premiera 19 lipca 2022. Kot i cyberpunk. Te dwie rzeczy wystarczyły, by „indyk” zrobiony w kilkanaście osób – w dodatku przygodówka (z niewielką tylko domieszką akcji) – oczarował cały świat. I nie zanosi się, by czar miał prysnąć wraz z premierą. Stray to naprawdę udana gra.

Stray i seria BioShock wkrótce opuszczą PS Plus
Stray i seria BioShock wkrótce opuszczą PS Plus

wiadomość5 lipca 2023

W tym miesiącu abonenci PlayStation Plus Extra oraz Premium stracą dostęp do szeregu produkcji. Mowa przede wszystkim o trzech odsłonach cyklu BioShock, a także bardzo ciepło przyjętej grze Stray, pozwalającej wcielić się w kota przemierzającego cyberpunkowe miasto.

Koci hit Stray najwidoczniej zmierza na Xboxa, choć ESRB usuwa wzmianki [Aktualizacja]
Koci hit Stray najwidoczniej zmierza na Xboxa, choć ESRB usuwa wzmianki [Aktualizacja]

wiadomość16 maja 2023

Niewykluczone, że miłośnicy kotów – a prywatnie użytkownicy konsol Microsoftu – wkrótce połączą swoje pasje. Hitowa gra Stray została bowiem sklasyfikowana na Xbox One oraz Xbox Series X/S.

Gracze wybrali swoje ulubione gry na PS5, zaskoczeń brak
Gracze wybrali swoje ulubione gry na PS5, zaskoczeń brak

wiadomość1 marca 2023

Posiadacze PlayStation 5 wytypowali swoje ulubione produkcje na konsolę obecnej generacji firmy Sony. Znamy zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

Najlepsze gry 2022 roku, które ukończysz w 10 godzin
Najlepsze gry 2022 roku, które ukończysz w 10 godzin

artykuł3 grudnia 2022

W ostatnich latach szczególnie popularnymi stały się gry znacznie większe i dłuższe. Te krótsze, które można ukończyć w kilka wieczorów, na szczęście nie przepadły. Co najmniej kilkanaście pojawiło się w tym roku – znajdziecie je w poniższym zestawieniu.

PS5
PC
PS4
XONE
XSX
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
30.07.2022 15:45
Ahtek84
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ahtek84
57
Pretorianin

w (p)olsce 75 debili na Nie Ocena 7.1
Na Steam w cywilizowanej społeczności głosów 51 761 ocena 10/10
Dlaczego w polsce małą literą ..Bo nic nie znaczy...

post wyedytowany przez Ahtek84 2022-07-30 15:49:57
30.07.2022 16:33
odpowiedz
4 odpowiedzi
PCMREpic
32
Konsul
2.0

Udało sie ukończyłem. Ktoś wie czy była jakaś duża awaria w studiu Blue Twelve Studio? Bo to był tłumaczyło dlaczego w grze nie ma fabuły. Może jakiś włam hakerski albo awaria skasowały scenariusz, przez co zostały im jakies zgrubne notatki. Co koty robią najlepiej? Skaczą i spadają zawsze na 4 łapy. Tutaj tego nie ma. Gra nie warta złamanego grosza, bo po prostu nie oferuje nic za co można by zapłacić. Równie dobrze można sobie wgrać moda do CP2077 albo GTA, który zmieni naszą postać w kota. Frajda i sens będzie taki sam :)
Porównując tą grę, która pewno miała z kilka milionów na wydanie, z darmowymi modami robionymi przez fanów, to delikatny śmiech na sali. Pamiętna noc do W3 czy inne mody fabularne do W1 czy nawet Gothica. Mogę co najwyżej dać ocenę 1 za muzykę, bo ta mimo, że skromna, to fajnie pasuje do klimatu. Takie DEAD CITY ma fajne fragmenty.

01.08.2022 00:39
Angry Zeus
odpowiedz
Angry Zeus
33
Generał

Udany produkt - ludzie zadowoleni, gra jak na 3h rozgrywki i zero treści droga, sprzedaż wysoka. Misja producenta/wydawcy zakończona sukcesem - nie narobili się, za to zarobili. I o to chodzi!.

01.08.2022 18:26
odpowiedz
Legalizex
69
Generał
10

Piękna gra, tylko bardzo krótka, 3-4 godziny gameplayu. Ładna grafika, bardzo pomysłowy świat, prosta, ale wciągająca fabuła, aż chciało się zobaczyć jak się to skończy.

02.08.2022 00:45
1
odpowiedz
taffer33
31
Centurion
9.0

Śmieszy mnie to przechodzenie gry w 3 godziny, jak ja w samym Midtown spędziłem prawie 2h po prostu chodząc, zaglądając w każdy zakamarek, chłonąc ten piorunujący klimat. Przecież ta lokacja to zjada na śniadanie całe Night City z Cyberpunka. Ostatni raz taką cyberpunkową magię to czułem chyba w Hengshy w Deus Ex HR...

Gra wybitna. Ale ma potencjał na coś znacznie, znacznie większego. Aż by się chciało zagrać w takiego kociego hitmana wśród tych uliczek i dachów. Z trochę większą swobodą ruchów.

03.08.2022 13:03
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Redman2
2
Generał

Ja 2h to chyba mialem po pierwszej zagadce z robocikiem. Nie wiem, jak ludzie dzisiaj grają w te gry. Byle na jana do przodu

post wyedytowany przez Redman2 2022-08-03 13:04:11
03.08.2022 14:24
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1374338
2
Legionista
Image

Wczoraj z corka skonczylismy grac w Stray. Zajelo nam to niecale 9 godzin na jednym posiedzeniu i od razu musze zaznaczyc, ze nie mialo to nic wspolnego z przyjemnym graniem. Oboje nie jestesmy w stanie pojac tych wszystkich spazmatycznych ochow i achow nad tym tytulem. Skad te kilkudziesięciotysięczne pozytywne recenzje!? O_o Z grami mamy stycznosc juz od bardzo dawna. Przynajmniej ja, bo od ponad 30 lat, a corka ma za soba juz szesc lat praktyki. Amatorami nie jestesmy. Ale to co sie w tej grze odwala, to glowa mala.

Zaczne od najgorszej rzeczy, ktora denerwowala nas przez caly czas - praca kamery. Jezeli juz ktos projektuje gre, gdzie motywem przewodnim jest bieganie na waskich gzymsach lub rurach przylegajacych do sciany, to niech chociaz kamera przelacza sie inteligentnie w taki sposob, zebym widzial wystarczajac duzo i mogl komfortowo sie przemieszczac. Ale tutaj kamera ma na to wywalone i doslownie caly czas trzeba bylo korygowac jej ustawienie wzgledem czworonoga zeby w ogole cos widziec. Skutecznie zaburzalo to przyjemnosc z grania. Juz nie mowie o kamerze w momentach gdzie trzeba bylo uciekac przed Zurksami. Zostawala ona gdzies w tyle, kociak biegl do przodu, wuja bylo widac... :/

Druga sprawa, to interakcja kota z otoczeniem. Mozna wejsc lub wskoczyc tylko tam gdzie chcieli tego programisci. Z jednej strony to rozumiem, bo mamy do czeniania z gra liniowa, a nie sandboxem. Ale jezeli mam uciekac przed stworkami dluuuuuuuugim tunelem i unikac kontaktu z nimi, ale droga ucieczki jest z gory zaplanowana i nagle mala skrzynka stojaca na murku staje sie przeszkoda nie do pokonania, to ja przepraszam. I tak do usranej smierci, az w koncu wiadomo ktoredy i jak biec zaby sie udalo. Nie tedy droga...

Trzecia sprawa, to klimat gry, ktory podobno jest taki zajebisty. Hmmm... corka sie nudzila i to bardzo. Byc moze gra nie dla niej. Moze nie rozumiala przeslania. Ja tez sie nudzilem, nawet bardzo... chyba tez nie zrozumialem przeslania. Ludzie snuja teorie i filozuja kto, po co, na co, dlaczego. Ale dlaczego!? Zakonczenie zostawia gracza doslownie z niczym. Jawnie robi z niego glupka. Zwiastuje cos wielkiego, ale w efekcie dostajemy lekki piard. Ktos napisze - "no ale graliscie i gre skonczyliscie, wiec w jakims stopniu was przy sobie zatrzymala, a tym samym zaniteresowala" - zgadza sie, ale caly czas czekalismy na ten efekt WOW. I to chyba byl jedeny powod, dla ktorego zaczynalismy kolejny rozdzial. Z nadzieja, ze o teraz bedzie wielkie BUM. No ale nie bylo...

Ale zeby nie bylo, ze nic nam sie nie podobalo, to napisze w moim i corki imieniu, ze muzyka i oprawa artystyczna zrobila na nas wrazenie. Nie jakies tam OCH ACH, ale bylo ladnie i schludnie. Slumsy wygladaly kozacko. No i B12... w momencie gdy pod koniec gry upadl na podloge, stwierdzilismy zgodnie, ze gdyby pojawil sie w sprzedazy taki gamerowy gadzecik, kupilibysmy niezwlocznie. Fajniutki design.

Ogolnie rzecz ujmujac dla nas Stray, to takie 6.5 albo 7.0 na 10. Nic ponad to. I to ocena z punktu widzenia doroslego gracza, ktory ogral gry w podobnych klimatach juz nie raz, gdzie historia byla opowiadana w podobny sposob. I z punktu widzenia dziecka, ktore mialo stycznosc z taka forma narracji dopiero drugi raz. Ciekawy tytul, solidnie zrealizowany, choc cierpiacy na bolaczki, ktore nam bardzo przeszkadzaly.

post wyedytowany przez Admina 2022-08-03 16:49:59
03.08.2022 19:04
2
odpowiedz
1 odpowiedź
taffer33
31
Centurion

Ale pytań się nasunęło po zakończeniu...

1. Co takiego się wydarzyło na planecie, że ludzie zostali zmuszeni do budowy miast-schronów?

2. Biorąc pod uwagę, że kitku przemierza Walled City 99, to można przypuszczać że takich miast jest dużo więcej. Czy nadal żyją w nich ludzie?

3. Czas akcji - to jest zagwostka. Jedna z notatek robotów mówi o tym, że uzyskali duszę od jakiejś ogromnej liczby dni (nie pamiętam dokładnie, ale to chyba były miliardy). Po przeliczeniu wypadało by, że od kilku milionów lat. Tylko, że przez taki czas na pewno nie przetrwałyby dźwigi i inne elementy, a koty raczej by wyewoluowały do jakiejś innej postaci. Roboty mogą też inaczej postrzegać czas w zamkniętym mieście.

4. Miejsce akcji - czy to na pewno Ziemia? Na billboardach z Walled City 99 jest zaznaczona lokalizacja miasta na kawałku planety, ale nie przypomina to nic że znanych nam kontynentów. Też 16 godzinne zegary wskazywałyby inną planetę. Moze ludzie skolonizowali nowa Ziemię i zdołali już ja doszczętnie zniszczyć.

5. Co takiego wydarzyło się 11 października, że wszystkie kalendarze w grze mają tę datę? Wybuch plagi to raczej proces ciągły, a ludzie mieli czas by poprzenosić świadomość do swoich companionów. Może to oczywiście być jakiś easter egg albo nie chciało im się więcej zaprojektować tekstur.

6.

spoiler start

Czy B12 przeżył przenosząc się do sieci? To mrugnięcie światełka na samym końcu mogło by na to wskazywać.

spoiler stop

7. Potencjał na sequel

spoiler start

Promienie słoneczne na pewno nie zabiły wszystkich zorków, a szczególnie ich ula-matki w kanałach. Czy otwarcie miasta nie spowoduje rozprzestrzenienia się zorków na powierzchnię i czy nie zagrozi to pozostałym miastom (oczywiście działały by pod osłoną nocy).

spoiler stop

Nie pamiętam już gry, gdzie po zakończeniu nie mogłem zasnąć bo nurtowało mnie co ja tam zobaczyłem i co się wydarzyło :D a sequel mógłby być naprawdę potężną grą jakby rzucić groszem

post wyedytowany przez taffer33 2022-08-03 19:10:53
03.08.2022 19:07
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1218483
12
Generał

Przecież ta "gra" to kompletny badziew, dziecko przestało grać po 1h gdyż się znudziło, mnie się nie chce tracić czasu na bezsensowne łażenie kotem.

05.08.2022 13:03
1
odpowiedz
Redman2
2
Generał

Największy minus tej gry to level Slumsy. Zbyt sandboxowy i nużący. Te szukanie karteczek, do obrzygania. Gdyby nie on byłoby 10/10

post wyedytowany przez Redman2 2022-08-05 13:04:10
05.08.2022 18:13
NewGravedigger
odpowiedz
NewGravedigger
184
spokooj grabarza
6.5

Ludzie dający 10 mają naprawdę dziwny gust.

Gra taka sobie, 5h przy niepospiesznym graniu. W zasadzie to nic o tej grze ciekawego nie potrafię powiedzieć, ot kot który robi rzeczy. Łamigłówki są łatwe, historia ma jakieś ciekawe podwaliny ale zbyt dużo jej nie ma, lore ze świata za dużo wyciągnąć się nie da, zadania poboczne są nudne i nie dające żadnej satysfakcji. Taki se średniak.

11.08.2022 20:38
odpowiedz
4 odpowiedzi
m0nte
5
Junior
Image
8.0

A ja nie rozumiem po co na siłę wciskany jest holocaust (?) Napisy w "niby Jidysz" plus worki na śmieci pasiaki i inne nawiązania (?) Gdyby nie to, to relaks pełny.

post wyedytowany przez m0nte 2022-08-11 20:42:39
14.08.2022 16:06
pieterkov
odpowiedz
pieterkov
143
Senator
7.5

Gra jest dobra dopóki przechodzimy ją na raz lub dwa. Jak wracacie po tygodniu i nie jesteście w liniowym etapie to nie wiecie co robić. Gra powie wam idź znajdź jakiegoś robota ale nie pamiiętacie kto to jest i gdzie był, więc biegacie po mieście w kółko albo sprawdzacie na necie.
Nie podobają mi się liczne sekwencje ucieczkowe gdzie biegniemy kotem uciekając przed skaczącymi headcrabami. Potem dostajemy na nie latarkę ale działa bardzo krótko.
Powyższe sekwencje nie byłyby takie złe gdyby sterowanie, które jest łagodnie mówiąc nieoptymalne. Po 1 kot reaguje ze znacznym opóźnieniem na input, po drugie wszystkie zeskoki w górę lub dół sprowadzają się do jednego klawisza. Cel skoku zmienia się cały czas, więc jak biegniemy to zamiast skoczyć przed siebie możemy skoczyć w bok i zginąć. Podczas eksploracji często zdarza się, że wciskamy A zbyt daleko od półki i kot zeskakuje niżej zamiast skoczyć wyżej na inną półkę. Upierdliwe, podobnie jak praca kamery rodem z Dark Souls.
Sekwencje w miastach moim zdaniem są słabe. Bieganie od npc do npc, szukanie itemów i bieganie w kółko po tym samym obszarze. Jak dla mnie gra powinna być całkowicie liniowa, bez bawienia się w rpg, questy i minisklepy. Właśnie w "misjach" czyli jednorazowych lokacjach platformowych/eksploracyjnych grało mi się najlepiej.

Największa zaleta to optymalizacja i grafika ogółem. Na telewizorze 4k dawała radę z 970. Grafika średnio-wysoka, skalowanie rozdzielczości 50% (ale obraz z 2m nie był wcale rozmazany, dopiero przy 40% i niżej). Moim zdaniem graficznie jest to absolutny top, prawdopodobnie zrobiony prostymi trikami (oświetlenie next-gen plus tekstury wysokiej jakości). Pokazuje to doskonale, że wszystkie inne gry które ledwie zipią w 30fps a do tego wyglądają jak kupa to zwykłe lenistwo, skoro tutaj mamy PŁYNNY FOTOREALIZM!

Gra dobra, fajna, przyjemna. Ale na raz. I nie jest to na pewno GOTY.

19.08.2022 09:54
Undeath1988
odpowiedz
Undeath1988
9
Legionista
7.0

Zacznę od tego, że gra dość krótka - przejście na 100% zajęło mi dokładnie 4 h 51 m. W trakcie tego pozachwycałem się też lokacjami i grafiką. Sama w sobie gra jest prosta - zwłaszcza na PC. Ewidentnie widać, że jest robiona pod konsole i sterowanie na PC jest uproszczone na maksa.

Przechodząc do motywu, jest zabawny i zaskakujący. Nasz miałczący towarzysz jest bardzo sprytny i mądry jak na kota. Wykreowany świat ciekawy i odkrywanie kolejnych wspomnień, lokacji i zadań było przyjemne. Grafika przyjemna i magiczna. Niestety gra się kończy dość szybko i zostaje kilka otwartych wątków (co się stało z Momo). Właściwie po wejściu do mrowiska grę się przebiega (niewykorzystany potencjał lokacji). Trudność w grze jest nijaka, jeżeli się ograło kilka pozycji uciekanie przed zorkami nie sprawia kłopotu. Sterowanie intuicyjne i proste.

Dlaczego 7? Bo czuje spory niedosyt po grze:
- brakowało mi bardziej skomplikowanych zagadek
- interakcja z otoczeniem powtarzalna mocno (drapanie, spanie, zwalanie przedmiotów, zaczepianie robotów) niewykorzystany potencjał interakcji z robotami
- poruszanie się - trochę nudne skakanie po dachach zostawia dużo do życzenia
- za krótka te 10-12 h to wyssane z palca jest.
- cena ;)
- bugi - coś o czym mało kto pisze, kot czasem przenika przedmioty, teleportuje się o metr dwa w bok, kamera wpada pod takim kątem, że nic nie widać do tego bardziej irytujące - magicznie teleportujące się zorki, które dziwnym trafem często trafiały prosto na nasz grzbiet

Ogólnie gra warta zagrania, ale też nie spodziewajcie się kosmosu.

21.08.2022 12:31
kęsik
📄
odpowiedz
kęsik
148
Legend
8.0

Tegoroczny hit i mimo wszystko trochę taka gra ciekawostka, ale pokazująca że da się zrobić ciekawego indyka bez stylizowanej grafiki. Jeżeli ktoś twierdzi, że w tej grze nie ma fabuły czy gameplayu to chyba upadł na głowę.

Fabuła jest bardzo klarowna od samego początku gry, musimy wrócić do "zewnętrznego świata". W czasie naszej podróży poznajemy świat i losy postaci które go obecnie zamieszkują. Gameplay? To zdecydowanie nie jest symulator chodzenia. Mamy tu bieganie, wspinaczkę oraz "walkę". Gra się w to naprawdę przyjemnie i bardzo płynnie. Etapy "uczieczkowe" są jednak trochę średnie. Zagadki są z reguły dosyć proste ale nazwałbym tego wadą. W pewnym bardziej otwartym etapie możemy swobodnie eksplorować i robić "zadania poboczne". Stray ma bardzo dobry, naprawdę ciężki i depresyjny klimat (z bardzo dobrą muzyką) więc mimo słodkiego miauczącego koteczka, w żadnym razie nie powiedziałbym że jest to gra dla dzieci.

Gra jest mocno lansowana jako "cyberpunk" ale jak dla mnie to tego cyberpunka to tutaj jest bardzo niewiele. To bardziej zwykłe postapo z robotami zamiast ludźmi więc moje pierwsze skojarzenie to bardziej Nier Autoamata. Miasto, które mamy okazję w grze odwiedzić jest mocno azjatyckie, stąd spora liczba święcących neonów. Graficznie to jest zdecydowanie jedna z najlepiej wygalających gier na rynku. Jednocześnie gra także naprawdę dobrze działa. Jak widać można. Gra jest oczywiście trochę krótka, ale nie aż tak krótka. Spokojne granie może zapewnić 7-8 godzin rozgrywki.

Ogólnie bardzo dobra produkcja, w którą dobrze się gra, bardzo klimatyczna i ciekawa przygoda.

post wyedytowany przez kęsik 2022-08-21 13:00:26
22.08.2022 00:16
odpowiedz
1 odpowiedź
Els
19
Legionista
9.5

Prawie ideał. Gdyby było można wybrać płeć, kolor futra, byłby otwarty świat, nastawiony na eksploatację sandbox, bez żadnej fabuły było by arcydzieło.

22.08.2022 01:57
odpowiedz
Rasuma
1
Junior

Gra przepiękna <3

22.08.2022 18:23
odpowiedz
Farenhite
13
Pretorianin
2.0

Gra mocno przypomina gierki z lat 90, które ogrywało się na pegazusie. Fabuła streszczona w 2 zdaniach, polegająca na dotarciu do celu. Reszta pozostaje w kwestii wyobraźni gracza.
Nawet takie Dizzy miało więcej do zaoferowania fabularnie, a o gempleju już nie wspomnę. Dużo bardziej urozmaicona rozgrywka niz tutaj.
Nawet twórcom nie chciało się podpatrzeć jakiegoś kota wolnobiegającego, by zobaczyć co potrafi, jak wysoko może skoczyć czy jak wykorzystuje ogon do balansowania.
Szkoda, że nie dali trochę więcej fabuły. Pokazać mocniej co się stało, pokazać odbicie ludzkich zachowań w oczach robotów itd. Wtedy mielibyśmy pusta gemplejowo grę, ale coś opowiadającą. A tak mamy pustą tu i tu.
Punkt mogę dać za muzykę, która jest ok. Nie wpada w pamięć jak te z gier pegasusowskich, gdzie spora część ludzi po zanuceniu utworów Matta Greya od tazu skojarzy grę.
Drugi za ogólny zarys i potencjał dla dużego studia, które mogłoby od Blue Twelve Studio kupić prawa. Jakby się za to ktoś jakościowy zabrał z dużym budżetem, to może wyszłaby z tego fajna przygotówka z kociakiem w roli głównej.

07.09.2022 16:57
odpowiedz
zanonimizowany1367084
19
Pretorianin
8.0

Bardzo dobra gra. Ogólnie klimaty osadzone w przyszłości mnie jakoś szczególnie nie jarają, ale w tej grze było coś, co potrafiło przykuć mnie na dłużej.

Jak wracacie po tygodniu i nie jesteście w liniowym etapie to nie wiecie co robić. Gra powie wam idź znajdź jakiegoś robota ale nie pamiiętacie kto to jest i gdzie był, więc biegacie po mieście w kółko albo sprawdzacie na necie.

Haha... Dokładnie. Ta gra się nie nadaje do przechodzenia "na raty". Sam musiałem kilka razy użyć poradnika, bo wróciłem do gry np po tygodniu i nie wiedziałem gdzie iść i co robić- jedyną wskazówką był jakis element w ekwipunku lub miejsce, gdzie grę akurat zapisało.

02.10.2022 14:29
odpowiedz
orvn
15
Centurion

Klimat panujący w grze na tyle mnie urzekł że gierka weszła cała w jeden wieczór.. Świetna historia, piękna grafika i ten niepowtarzalny klimat tajemniczości. Powiem że widział bym więcej gier w tym uniwersum. Może już nie koniecznie kotkiem (którym całkiem świetnie się steruje a ruchy wyglądają bardzo realistycznie) bo nie wiem jak miała by się ta opowieść kontynuować ale świat całkowicie nadaje się do rozwinięcia. Jeżeli szukacie ciągłej akcji, walk itp to nie ta gierka :) Polecam za to osobom patrzącym na grę trochę bardziej jak na opowieść w której uczestniczymy. 4.5 do 5 godzin to może troszkę krótko ale szczerze, tej grze to jakoś pasowało i na pewno zapamiętam ją na dłużej.

post wyedytowany przez orvn 2022-10-02 14:30:19
15.10.2022 01:47
😍
odpowiedz
Desperadoss
1
Junior

Zakupiłem grę, ponieważ jestem etatowym kociarzem, koty to boskie stworzenia, które uwielbiam. Część z zysku wygenerowanego przez twórców gierki idzie na bezdomne, porzucone i bezpańskie koteły, więc nawet jeśli ktoś nie gustuje w tego typu produkcjach, to powinien ją chociaż z tego względu zakupić. Pozdrawiam wszystkich właścicieli i towarzyszy mruczących przyjaciół.

12.11.2022 18:12
dasintra
👍
odpowiedz
dasintra
196
Zdradziecka morda
9.0

Oby więcej takich produkcji. Być może krótki gameplay ale zarówno koncept, fabuła jak i oprawa rewelacyjne.

post wyedytowany przez dasintra 2022-11-12 18:18:08
10.01.2023 15:09
HETRIX22
odpowiedz
HETRIX22
196
PLEBS
7.5

Fajna gra na dwa wieczorki bo jest bardzo krótka. Graficznie Stay jest średnie, a animacja kota niestety tylko przeciętna! Grafikę ratuje gra świateł, a kot naprawdę ładnie tylko chodzi i biega, a reszta animacji zalatuje sztucznością. W grze najlepiej wypada właśnie gameplay bo jest dość wyrównany, lekki i urozmaicony. Historia prosta, ale w miarę ok. Miasto robotów naprawdę sympatycznie przedstawione. Niestety musiałem zaniżyć ocenę za zbyt skromne zakończenie niewyjaśniające zbyt wiele i dające spory niedosyt.

02.02.2023 02:37
Vamike
odpowiedz
Vamike
109
Generał

poczatek b,dobry taki little nightmares tylko ze jestesmy kotem pozniej to jakies nieporozumienie jak trafiamy do tych slumsoww i toczymy dialogi z robotami ...

01.04.2023 23:47
stalkerrr
odpowiedz
stalkerrr
82
Konsul
10

10/10, w tak wholesome produkcję dawno nie grałem

są koty
są roboty
jest ładna estetyka
jest spójny świat

nie wiem czego można chcieć więcej

18.04.2023 03:14
Reptilianis
odpowiedz
Reptilianis
4
Junior
9.0

Wśród nowych gier nieczęsto widuje się z takim klimatem i przyjemną fabułą, a do tego Stray jest jedyny w swoim rodzaju.

05.05.2023 23:46
odpowiedz
plolak
38
Generał
8.0

Przyjemna klimatyczna gra.

05.07.2023 10:19
😃
odpowiedz
daids4755694527
2
Legionista

Bardzo fajna gra. Na początku wydawało się że będzie głupia z powodu kota jako główny bohater ale okazało się że fabuła się rozkręciła i wciągneła.

29.09.2023 15:20
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
nemoein
15
Legionista
7.0

Bardzo przyjemna gra, dość mocno nastawiona na fabułę, próbuje sobie przypomnieć inną podobną grę, ale innej niema. Zasłużone 7.0 Czyli warto zagrać. Z rzeczy na plus to wciągająca fabuła, oryginalny pomysł na grę i nie chodzi tylko o to, że gramy kotkiem, ale cały lore świata jest bardzo intrygujący, aż chciałoby się więcej gier z tego uniwersum, nie chcę spoilerować, ale samemu trzeba to zobaczyć. Graficznie jest dobrze, ale przede wszystkim grafika jest artystyczna tzn. budowa świata stara się odwzorować to co mogłoby się dziać gdyba taka sytuacja zaistniała w rzeczywistości i to działa. Immersja stoi na wysokim poziomie i pomimo iż gra jest przewidziana na około 10 godzin grania to naprawdę wciąga i sam przeszedłem w ciągu 3 wieczorów. Oprócz grafiki jest także muzyka, a ta jest bardzo obecna i klimatyczna, rzadko w której grze ta jest na tyle pasująca do rozgrywki. Ostatni plus to liniowość, tak uważam, że lepsze są dobre liniowe gry niż rozdmuchane zadaniami pobocznymi gry z otwartym światem. Gra jest liniowa, ale są etapy liniowe tzw, niebezpieczne, ale są także etapy otwarte i bezpieczne (miasta) gdzie możemy swobodnie eksplorować, wspinać się, rozmawiać z ludźmi itp. I to moim zdaniem strzał w 10 bo dodaje tylko grze klimatu. Jak sami widzicie plusów jest sporo, teraz o minusach: Paradoksalnie postacie w grze używają jakiegoś niezrozumiałego języka więc możemy tylko czytać co mają do powiedzenia. Nasz bohater jest kotkiem więc też za wiele nie może powiedzieć, ale gdzieś po godzinie gry dostaniemy latającego robocika, który będzie naszym "tłumaczem", ale także latarką, bronią i pomocnikiem, więc warto do tego etapu się przemęczyć (moim zdaniem pierwsza godzina gry jest nudnawa), tak naprawdę dopiero wówczas gra zaczyna nas wciągać (dotarcie do slumsów). Teraz sekcja spoilerowa, więc nie czytajcie przed zagraniem:

spoiler start


W grze są przeciwnicy zorki, na szczęście nie ma ich dużo i są tylko w niektórych etapach, a w ostatnich 4 czy 5 rozdziałach niema ich wcale (na szczęście). Przeciwnicy jak przeciwnicy trochę przypominają headcraba z half lifa i... żywią się metalem... więc nieco zastanawiające, że tak ochoczo atakują naszego kotka, który jest przecież organiczny, choć zrozumiałe, że npc się ich boją bo są przecież humanoidalnymi robotami (sam fakt, że są robotami praktycznie nic nie zmienia, są bardzo ludzcy), a najdziwniejsze jest to, że w świecie jest mnóstwo metalu, którego zurki zjęść nie chcą... jest mnóstwo metalowych barierek, szaf, kabli, dachów, rur itp. Generalnie zurki niby jedzą metal, ale w rzeczywistości nie ma śladu jakby go jadły, tzn. świat nie wygląda jakby było coś zjedzone przez nie... Kolejna nieścisłość to elektryczność, a właściwie jakim cudem wszystko działa jeśli rozgrywka toczy się mniej więcej kilkaset lat później licząc od dzisiaj, chyba nie było to w grze dokładnie wyjaśnione, który mamy rok. Jest mnóstwo klimatyzatorów, mnóstwo neonów, brakuje wyjaśnienia choćby tego faktu jakim cudem wszystko działa, może roboty to naprawiają? nie sądzę bo są miejsca w które te się nie zapuszczają, a tam też działają... Brakuje też wyjaśnienia co się stało na świecie, że roboty zostały zamknięte w ogromnym bunkrze, dlaczego nie ma w nim ludzi i jak wygląda świat na zewnątrz. Ostatni już minus to zakończenie, mianowicie można się domyślać, że towarzysze zginęli, ale chciałbym aby tak nie było, brakuje takiego happy endu z prawdziwego zdarzenia i chciałbym aby było nieco dłuższe, pokazało co się dalej stało z kotkiem, jak wygląda życie robotów po otwarciu dachu itp. Być może twórcy mieli taki zamysł niedopowiedzeń, aby stworzyć w przyszłości kolejną część? Nie wiem, ale mam nadzieje, że kolejna cześć nastąpi tym razem na zewnątrz i będzie trochę jak Stray Exodus :P

spoiler stop

Tak czy inaczej gra jest warta zagrania, bardzo przyjemna i wciągająca. Polecam, w sumie każdemu.

post wyedytowany przez nemoein 2023-09-29 15:27:07
21.11.2023 14:22
Bigos-86
odpowiedz
Bigos-86
35
Centurion
7.5

Grę ukończyłem w ok 5,5 godzinki. Moim zdaniem - bardzo przyjemny, refleksyjny tytuł, który dzięki nie przeciągniętej na siłę rozgrywce, można skończyć w jedno długie albo dwa krótsze wieczory. Skondensowana rozgrywka nie rozprasza nas i dzięki temu możemy wczuć się w klimat gry i naprawdę zżyć z naszym małym futrzakiem :) Sposób poruszania się naszego bohatera jest bardzo naturalny, a dorzucone do tego typowo memiczne kocie zachowania (jak np. strącanie przedmiotów z krawędzi) nadają mu autentyczności. Poniżej moje za i przeciw ;)

Zalety:
- Kotek!
- Kocie ruchy ;)
- Niesamowicie sympatyczna gra
- Typowo memiczne kocie zachowania (zrzucanie z krawędzi przedmiotów, drapanie dywanów, wchodzenie do pudełek itp.)
- Ciekawe miasto i interesujący, lekko pesymistyczny świat
- Krótka ale treściwa (jeśli ktoś - tak jak ja - nie lubi rozwleczonych gier)
- Potrafi wzruszyć
- Łatwo się przywiązać do bohaterów

Wady:
- Zerki i związane z nimi misje zręcznościowe (aż do przesady)
- Mimo całej mojej sympatii dla tej gry - trochę symulator chodzenia
- W niektórych momentach rozgrywka robi się zbyt senna
- Krótka (jeśli ktoś chciał więcej pobiegać kotkiem)
- Mimo wszystko - bardzo prosta fabuła
- Ścieżka dźwiękowa bywa monotonna

Stray świetnie się sprawdza jako tytuł wyciszający - do ogrania po ukończeniu (lub w trakcie) gier mocno angażujących czy intensywnych. U mnie tak właśnie było - po szybkim, intensywnym RAGE 2 odpaliłem kotka i uspokoiło to moje nadwyrężone growe nerwy ;) Niemniej należy pamiętać, że jest to jednak "tylko" symulator chodzenia - poza dwoma/trzema (irytującymi) etapami na maksa zręcznościowymi raczej nie podniesie nam ciśnienia. I właśnie z powodu tej pewnej "ospałości" w rozgrywce nie mogę dać jej oceny wyższej, niż dałem - momentami jest trochę zbyt sennie. Zasłużone 7,5/10 z wielkim serduchem ;)

post wyedytowany przez Bigos-86 2023-11-21 14:29:16
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze