Najciekawsze materiały do: Gris

Gris z ponad milionem sprzedanych egzemplarzy
wiadomość20 kwietnia 2020
Deweloperzy odpowiedzialni za platformówkę z elementami logicznymi Gris – Nomada Studio – pochwalili się sukcesem swojego dzieła. Poinformowano, że tytuł sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy.

Steam Awards 2019 – Sekiro najlepszą grą roku
wiadomość2 stycznia 2020
Sekiro: Shadows Die Twice zwyciężyło w kategorii gry roku w Steam Awards 2019. Wśród nagrodzonych produkcji znalazły się również takie tytuły jak DayZ, Grand Theft Auto V, Gris, My Friend Pedro czy A Plague Tale: Innocence.

Marcowe nowości w Hitmanie 2, plany rozwoju DiRT Rally 2.0 i inne wieści
wiadomość8 marca 2019
Dziś piszemy o planach rozwoju Hitmana 2 na marzec, wynikach sprzedaży platformówki Gris, liczbie egzemplarzy Octopath Traveler, które trafiły do sklepów, oraz pierwszym sezonie DiRT Rally 2.0. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę
artykuł7 czerwca 2020
„Liczy się grywalność, a nie grafika”. Tak często tłumaczy się słabszą jakość oprawy wizualnej. Grafika jednak nie musi być tylko albo dobra, albo słaba. Może być też ciekawa, pomysłowa, intrygująca, niezwykła i takie właśnie przykłady wyszukaliśmy.


Gris - audiowizualnie piękna, ale trochę uboga jeśli chodzi gameplay.
Zapraszam do recenzji wideo: https://youtu.be/ih2b34Hudo8
Recenzja w miare składna ale gra raczej tragiczna
Piękna gra, idealna do wychillowania się przy herbatce i powspominania co kiedyś straciliśmy oraz co z tego wynikło. Gra absolutnie nie jest uboga w gameplay'u, po prostu nie jest tak dynamiczna jak Call Of Duty. Tytuł posiada różnorodne poziomy, umiejętności bohaterki są wykorzystane w kreatywny sposób. Niestety gra jest krótka [dlatego może ktoś sądzić, że jest uboga] ale wynika to z tego, że właśnie żaden poziom, żadna zagadka logiczna nie jest powtarzalna. Wspomniane zagadki nie wymagają też zbytniego ruszenia szarych komórek, są bardziej zręcznościowe [uważam to za minus]. Wszystko wypełnia piękna muzyka a doznania wizualne są na takim poziomie, że screeny z tej gry znajdują się na mojej tapecie. No i te wszystkie wspomniane wady trochę pomniejsza fakt, że to pierwsza gra hiszpańskiego studia. Co do fabuły to lepszy brak i pozostawienie otwartej interpretacji o stracie, żalu czy chociażby feminiźmie; niż jakaś sztampowa nuda.

Mam ogromny żal do twórców że postanowili nie zdradzać fabuły nawet troszeczkę już na samym początku gry, co totalnie zabiło dla mnie cały klimat.
Ja wiem że odblokowując jedno z 5 wyzwań można się już bardzo wcześnie domyślić o czym ona jest, ale te wyzwania nie są wcale oczywiste do osiągnięcia, więc w moim przypadku dosłownie 30 sek przed zakończeniem gry nagle mnie oświeciło o co tutaj chodziło. Jest to niesprawiedliwe, bo GRIS to bardzo ładna i przyjemna produkcja, ale robiąc to wszystko co się tutaj robi nie ma żadnego sensu jeśli nie dostajesz nawet namiastki motywacji głównej bohaterki albo nawet drobnego wyjaśnienia fabuły. Dodam też że jeżeli ktoś nigdy nie słyszał
spoiler start
o 5 etapach żalu po stracie bliskiej osoby to nawet odblokowanie wszystkich pięciu wyzwań nic mu nie da więc teoretycznie nigdy nie będzie wiedział o co tutaj w ogóle chodziło. Mi zaświtało w momencie odblokowania 5.Acceptance.
spoiler stop