Dodatek do gry Two Worlds II
Data wydania: 15 czerwca 2017
Drugie duże rozszerzenie do Two Worlds II, trzecioosobowej gry action RPG polskiego studia Reality Pump. Dodatek Call of the Tenebrae pojawił się sześć lat po premierze oryginału i towarzyszył wydaniu odświeżonej wersji Two Worlds II, w związku z czym mógł zaoferować poprawioną grafikę.
Gracze
Steam
Call of the Tenebrae to tytuł drugiego oficjalnego dodatku fabularnego do wydanej w 2010 roku na platformie PC, X360 i PS3 gry Two Worlds II, będącej drugą odsłoną popularnego, rodzimego cyklu trzecioosobowych RPG akcji w realiach fantasy. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, że opisywane rozszerzenie ukazało się blisko sześć lat po premierze gry podstawowej i zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu rozpoczęcia prac nad trzecią pełnoprawną częścią serii. Za powstanie dodatku odpowiadają twórcy serii z krakowskiego studia Reality Pump, które kilkanaście miesięcy wcześniej znajdowało się na krawędzi bankructwa, jednak dzięki współpracy z niemieckim koncernem TopWare Interactive udało mu się uniknąć upadku.
Akcja Call of the Tenebrae przenosi nas ponownie do fantastycznej krainy Antaloor, a podczas zabawy wcielamy się w znanego z gry podstawowej bohatera. Pewnego dnia otrzymuje on wiadomość od pół-kobiety pół-orka imieniem DarPha z prośbą o pomoc w rozwikłaniu zagadki tajemniczych porwań. Po przybyciu na miejsce, nasz protagonista jest świadkiem zabójstwa DarPha, dokonanego przez przedstawicieli nieznanej wcześniej, szczuropodobnej rasy określającej się mianem Wybrańców, którzy zaraz potem znikają w magicznym portalu. Chcąc dotrzymać danego słowa, bohater wyrusza tropem mrocznej, pradawnej tajemnicy oraz kontrolujących potężny rodzaj magii Wybrańców, których głównym celem okazuje się zniszczenie Antaloor na dobre.
Wraz z opisywanym rozszerzeniem otrzymujemy nie tylko całkiem nową kampanię fabularną, ale także atrakcyjną zawartość dodatkową. W trakcie naszej przygody odwiedzamy nowe, niedostępne wcześniej lokacje w krainie Antaloor: od mrocznych i majestatycznych lasów, poprzez ponure bagna, skaliste góry i urwiska, słoneczne łąki, aż po nieodwiedzane dotąd wioski, miasteczka i posępne, nawiedzone podziemia. Podczas zabawy zajmujemy się realizacją szeregu zróżnicowanych zadań głównych oraz pobocznych i spotykamy całą masę nowych postaci, które mogą okazać się zarówno naszymi sprzymierzeńcami, jak i śmiertelnymi wrogami. W grze nie zabrakło także szerokiego wachlarza niedostępnych wcześniej broni, pancerzy oraz modyfikujących ich właściwości kryształów. Ulepszono też system alchemii, wzbogacając go szeregiem nowych składników i eliksirów, dzięki którym możliwe stało się stosowanie całkiem nowych taktyk i strategii walki.
Podobnie jak gra macierzysta, Two Worlds II: Call of the Tenebrae na platformie PC, X360 i PS3 oprócz typowej kampanii fabularnej oferuje także możliwość zmagań wieloosobowych na zupełnie nowych mapach. W porównaniu do „podstawki” nowością jest jednak wprowadzenie opcji zabawy w trybie kooperacji.
Jako że od premiery oryginalnego Two Worlds II do wydania nieniejszego dodatku upłynęło niemal sześć lat, niezbędnym stało się podrasowanie gry macierzystej pod względem technicznym. Dlatego też integralną częścią rozszerzenia Call of the Tenebrae na platformie PC, X360 i PS3 stała się obszerna aktualizacja silnika graficznego Grace, poprawiająca wygląd interfejsu oraz szczegółowość świata i modeli postaci, dzięki czemu mimo upływu lat kraina Antaloor zyskała nowy, odświeżony wygląd. Na potrzeby dodatku opracowano też zupełnie nową, godzinną ścieżkę muzyczną oraz ulepszone efekty dźwiękowe.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Platformy:
PC Windows 15 czerwca 2017
PlayStation 3 Anulowana
Xbox 360 Anulowana
Producent: Reality Pump
Wydawca: TopWare Interactive / Zuxxez
4GRY
Osadzona w fantastycznym uniwersum seria gier RPG akcji. Cykl stworzyło krakowskie studio Reality Pump, znane między innymi z takich produkcji, jak Polanie, World War III: Black Gold oraz Earth.
2 maja 2017
Maj nie rozpieszcza nas dużymi tytułami, ale nie oznacza to, że nie znajdziemy niczego wśród tych mniejszych. Oto nasze typy.
Studio Reality Pump postanowiło w nieco dziwny sposób powtórnie wydać nowy dodatek do gry Two Worlds II. Wypuszczone miesiąc temu Call of the Tenebrae zostało oddzielone od podstawowej gry i przemianowane na niezależne DLC.
gry
Krzysztof Sobiepan
14 lipca 2017
Mikrotransakcje przez niejednego uważane są za plagę dręczącą gry online, ale prawdziwy dramat zaczyna się, gdy wchodzą do produkcji stricte singleplayerowych. Wraz z najnowszą aktualizacją (i dodatkiem Call of the Tenebrae) Two Worlds II otrzymało wewnętrzny sklepik, w którym za prawdziwe pieniądze da się kupić przedmioty w grze.
gry
Łukasz Szliselman
16 czerwca 2017
Fani polskiej serii RPG-ów akcji Two Worlds wkrótce będą mieli okazję, aby sięgnąć ponownie po drugą część cyklu. Premiera dodatku Two Worlds II: Call of the Tenebrae ma się odbyć pod koniec maja.
gry
Łukasz Szliselman
21 kwietnia 2017
Jedna z lepiej ocenianych polskich gier RPG, Two Worlds II, otrzyma dwa dodatki fabularne oraz aktualizację silnika graficznego. Dodatkowo TopWare Interactive, wydawca serii, ujawnił, że studio Reality Pump rozpoczęło prace nad częścią trzecią.
gry
Jakub Mirowski
26 marca 2016
Wymagania sprzętowe gry Two Worlds II: Call of the Tenebrae:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 8 GB HDD, Windows Vista/7/8 .
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10.
Średnie Oceny:
Średnia z 26 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 30 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Krazownik Legionista
Mogło być gorzej. Dodatek mocno odstaje na minus poziomem od podstawki, czy też Pirates of the Flying Fortress. Jest dość łatwy, chociaż bugi dają się mocno we znaki i blokują część zadań. Powszechne są graficzne glitche i kolorystyka jest "dziwna". Na plus jednak nawet fajna fabuła, przynajmniej na początek, oraz zabawne zadania poboczne z nawiązaniami. Graficznych poprawek względem podstawki nie widać, a dźwięki otoczenia często nie pasują do otaczającego środowiska. Muzyka ma parę nowych kawałków, chociaż słychać spory recykling z podstawki.
Admin Senator
Two Worlds II: Call of the Tenebrae - recenzje graczy
ExEM_PL Pretorianin
Dawać reality PUMP panowie pokażcie na co was stać jak w 2k10 !!!
loopy336 Legionista
Przykra sprawa, bo to jest ewidentnie dosyć zdolne studio, ale brakuje im porządnego zarządzania.. Przy dobrym marketingu, promocji, reklamie i oczywiście zainwestowaniu w pełną, polską lokalizację mogliby osiagnąć całkiem dobrą sprzedaż, bo co to samych gier, przynajmniej jeśli chodzi o wcześniejsze części gry (TW1 i podstawka TW2) były one całkiem grywalne. Gdyby się przyłożyli, to już dwójka mogła odnieść sukces, a teraz, z większym budżetem i nauczeni błędami mogliby tworzyć trzecią część, która może zostałaby hitem
godlo Junior
Pierwsza część tej gry była w miarę dobra, ale druga część to crap, syf, nie dałem rady grać dłużej niż godzinę, a podchodziłem do dwójki po kilka razy. Wydawanie dodatku to kryminał.