

Najciekawsze materiały do: Blade & Soul

Recenzja gry Blade & Soul – mangowe MMO ze świetnym trybem PvP
recenzja gry12 lutego 2016
Światowa premiera 30 czerwca 2012. Niemal cztery lata musieliśmy czekać na premierę zachodniej wersji Blade & Soul. NCSoft ma w swoim portfolio wiele znanych i cenionych tytułów – czy najnowsze dzieło Koreańczyków dołączyło do tego zacnego grona?

Black Desert zarobił już ponad 300 milionów dolarów – Wieści MMO (17/09/2017)
wiadomość17 września 2017
Dziś na łamach Wieści MMO analizujemy komercyjny sukces Black Desert - najładniejszego MMORPG na rynku. Ponadto przyglądamy się zawartości najnowszych aktualizacji Blade & Soul, Gloria Victis oraz Secret World Legends, a także pierwszemu większemu rozszerzeniu Albion Online.

Secret World Legends tytułem w pełni free-to-play – Wieści MMO (28/05/2017)
wiadomość28 maja 2017
Dziś piszemy o najnowszych aktualizacjach takich tytułów jak ArcheAge, Black Desert, Blade & Soul oraz Revelation Online. Analizujemy także najnowsze obietnice przedstawicieli studia FunCom, zgodnie z którymi Secret World Legends ma być tytułem w całości opartym o model free-to-play, z drobnymi mikropłatnościami.

Karne wypracowanie zamiast bana w Black Desert – Wieści MMO (27/03/2017)
wiadomość27 marca 2017
Dziś piszemy o najnowszych aktualizacjah gier Blade & Soul, The Lord of the Rings Online (Battle of the Black Gate) i World of Warcraft: Legion (7.2, The Tomb of Sargeras), a także o ostatnim wzroście popularności gry TERA, który zawdzięcza ona swojemu debiutowi na platformie Steam.
- Nad WoW-em nieustannie pracuje aż 300 osób – Wieści MMO (14/02/2016) 2017.02.14
- Raport finansowy NCsoftu - Lineage na plus, WildStar bez statystyk 2017.02.08
- World of Warcraft najbardziej dochodową grą w historii – Wieści MMO (30/01/2017) 2017.01.30
- ArcheAge 3.0 i nadchodząca aktualizacja do Black Desert – Wieści MMO (13/12/2016) 2016.12.13
- Gry NCSoftu zablokowane dla graczy z Ukrainy – Wieści MMO (21/11/2016) 2016.11.21
- Wysyp aktualizacji i przecen, DLC do TESO za 77 złotych – Wieści MMO (25/10/2016) 2016.10.25
- Koniec Battle.net i brutalna napaść na gracza Pokemon GO – Wieści MMO (26/09/2016) 2016.09.26

Blade & Soul - Client / Installer
grarozmiar pliku: 172,8 MB
W tym archiwum znajdziecie launcher gry MMORPG Blade & Soul. To program, który pozwoli Wam pobrać tę grę, a nadepnie w nią zagrać.

Koniec MMORPG? Analizujemy stan i przyszłość sieciowych gier RPG
artykuł12 lutego 2017
12-letnie rządy World of Warcraft budzą podziw, ale w ich cieniu kryje się ponura refleksja na temat kondycji gatunku MMORPG. Czy jedyną szansą na ratunek przed zepchnięciem w otchłań są dla niego azjatyckie i/lub mobilne gry free-to-play?
hah tu jeden wspomnial aura kingdos gralem wczoraj to jest dno dopiero oprocz grafiki nie ma nic według mnie a jest takie trudne ze nawet 8 latek bedzie umiał grać mimo angielskiego szkoda słów :) A co do tej gry chyba próbowali robic cos w stylu final fantasy tyle ze na pc i normalne mmorpg ale nwm ja tam nic do niej nie mam .
A jak mialbym obeniac najlepsza gra mmorpg akcji anime i nadal jest top1 to dragon nest :) lecz czekam na nowego w 2015 roku maja postawic na realizm i juz nie takie anime :) Co do normalnego mmorpg na 1 wedlug mnie jest Dragon Prophet grze nie mozna nic zarzucic ogromny olbrzymi swiat prawie ze otwarty lecz dla mnie 1 mapka z paroma miastami itp to polowa mapy ze skyrima :) A tych mapek jest pare .
Można w to już grac na globalu? Czy jeszcze testy jakieś trwają. Szukałem na oficjalnej stronce ale nie znalazłem tam ani download ani rejestracji. Pomoże ktoś?
gra wyglada i prezentuje sie swietnie pewnie moja ocena byla by 9
ale jako ze NIGDZIE NIE MOZNA DOSTAC DOSTEPU DO TEJ GRY
to ja pytam po jaka cholere jest ta gra ? ma ona nie wiem
pozwolenie tylko na azje ? europejczycy nie moga w nia grac ?
co za bezsens ! chwilowo totalne ZERO jak będzie można pograć
zmienie ocene..
Jakby ktoś bardzo chciał zagrać w bns - w Rosji jest czynny serwer.
Rejestracja pod adresem: [link]
Pliki do pobrania: [link]
Patch "zangielszczający" (tłumaczenie maszynowe): [link]
Mój powyższy post został chyba ocenzurowany, więc zainteresowanych odsyłam na playbns(kropka)com.
Ta gra ma już z 5 lat i jeszcze nie ma europejskich serwerów :D co za kur** paranoja :D
Ta gra to kolejny koreański gniot dla debilnych gimbusów zafascynowanych mangą i bezmyślnym klepaniem po klawiaturze. Po prostu "żal" jak by powiedzieli miłośnicy takich klimatów.
Jest ruski nieoficjalny serwer, wszystko przetlumaczone na eng i pelno ludzi gra.
Grałem i na oficialnym serwerze chińskim jak i na rosyjkim p.serwerze.fajna grafika wyglad postaci animacja,ale szybko sie nudzi max lv to chyba 40,w item szopie tylko kosmetyczne pierdołki .(Jak chcesz dowedziec sie wiecej o grze jak pobrac,zainstalowac ,"zangielszczyc",zmniejszyc ping w grze)to wklep w google:Blade&Soul Dojo.
Pozdrawiam:)

W końcu coś się ruszyło w sprawie wydania w Europie. Cóż, lepiej późno niż wcale ;)
Witam wie ktoś gdzie można pobrać tę grę w języku angielskim oraz założyć konto?
Jeśli chodzi o gre na serwerze chińskim to nie polecam , lagi bardzo duże. Ale jeśli tak bardzo chcesz to tutaj masz całą instrukcję : http://www.bladeandsoularena.pl/index.php/blade-soul/kategorie/europa/82-krotka-instrukcja-do-rejestracji-i-instalacji . Ja na tym grałem ze 4 miesiące aż zirytowałem się i grę usunąłem . Ale dobra wiadomość jest taka że na zimę w tym roku będziemy mogli grać w B&S bez problemów w wersję angielską , gdzie serwery będą m.in. znajdowały się w Niemczech . Już jakiś czas temu widziałem stream na twitchu z wersji pre-alpha B&S już w wersji europejskiej . Wyglądało to miodnie , biorąc pod uwagę że gra w wersji japońskiej/chińskiej była świetna to jednak największy problem stanowiły lagi ze względu na serwery umieszczone na dalekim wschodzie. Gra będzie Free-to-Play ale jak zawsze z mikropłatnościami. Tutaj zamieszczę link do newsa : http://www.bladeandsoul.com/en/news/2015/05/20/blade-n-soul-is-coming/

@up Dzięki za linka. Gram od dwóch dni i mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że gra jest zajebista.
Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat gry Blade & Soul oraz być na bieżąco z wszystkimi nowościami, zapraszam na stronę [link]
za bardzo... azjatycka jak na mój gust
Jak na mój gust gra jest wybitna. Nie przepadałem za stylem azjatyckim do czasu gry odpaliłem b&s. Model ftp działa dość sprawnie lecz daje o sobie znać podczas wchodzenia na serwer, dodając gracza do kolejki oczekujących. Tylko przez wzgląd na to, moja ocena jest jednocyfrowa. Gorąco zachęcam do zapoznania się z produkcją ??
Skąd taki HYPE na to? Teraz gra ma 4-5 lata wygląda na gorszą niż obecna Tera i jeszcze są kolejki + mocny p2w. No nic dałbym tej grze znacznie większą ocenę ale nie po tak długim czasie oczekiwania.
Jak to się mówi odgrzewany kotlet by zarobić hajs na darmozjadach jest najlepszą opcją NCSoftu.
Kolejna koreańska jednorazówka gra dla gimbazy z przerostem bicepsu w głowie. Zostawiam postać AFK w mieście, tymczasem jakiś PK wpada do miasta i zabija. Żeby było śmieszniej robi to kilka metrów od patrolującego strażnika. Po twojej śmierci resuje zabitą postać AFK i ponownie ją zabija i tak kilka razy z rzędu. Co za gimbusem trzeba być żeby kilować kogoś kto nawet nie dygnie że znajduje się niedaleko patrolu nie będę się rozpisywać. Brak reakcji na Ogłoszenia goldfarmerow. Kompletna anarchia. Tera Online była wzorcem tępienia tego typu zachowań od początku istnienia. No cóż NCsoonTM mówi samo za siebie. Przerośnięta klawiszologia czyli przerost formy nad treścią bez możliwości precyzyjnej konfiguracji jak to miejsce w Tera Olnine. Dla gimbazy - polecam. Dla normalnych ludzi – lepiej trzymać się z dala. Nie dziwię sie że 8 lat zwlekali z premierą tego wynalazku.

Komentarz wyżej , o jakiej ty grze tak w ogóle napisałeś bo nic a nic ciebie nie rozumiem, jeżeli nałożysz kostium pvp to chyba wiadome że ktoś z przeciwnej frakcji cie bedzie klepał trzeba być imbecylem zeby sie flagować i zostawiac postac na afk, druga sprawa masz opcje resania ze zdjeciem kostiumu lub bez , najpierw się nausz angielskiego potem zabieraj się za gry w tym języku jezeli masz trudnosci ze zrozumieniem co jest napisane w tej grze. Ogolnie system pvp i dungeon wymiata jak narazie, można sie ze znajomymi w klanie bardzo dobrze bawić.
B&S to gra utrzymana w konwencji starożytnego Dalekiego Wschodu, która może przekonać nawet entuzjastów tradycyjnego fantasy. Gra ma ujmującą ścieżkę dźwiękową, zwłaszcza w dungach. Walka bardzo zręcznościowa i może się podobać, zwłaszcza na początku gry. Na tle innych MMO wyróżnia się rozbudowanym systemem kombo specyficznym dla każdej profesji. Jest to w moim przekonaniu główny atut tej gry.
PvE po wątku fabularnym, to głównie questy typu daily i dungi. Świat gry nie jest zbyt duży w komparycji z innymi podobnymi grami, choć pamiętać należy, iż EU i NA czeka uzupełnienie o lokacje dostępne w Korei. Przez kilkanaście tygodni gra może dać przyjemność, zwłaszcza w przyjaznym otoczeniu znajomych z gildii. Dungi, poza kilkoma wyjątkami, są bardzo proste, liniowe, krótkie i szybko się nudzą. System licytacji przedmiotów między graczami po dungu to pomysł chybiony. To za mało by zaangażować się w grę na dłużej. Aktualnie brak jest narzędzia do kickowania graczy-pasożytów, którzy w cross-serwer dungu zostają przy wejściu nie pomagając drużynie, a licytują przedmioty po jego przejściu. Codzienny grind dungów, PvP, złota i surowców do ewolucji ekwipunku potrafi szybko zniechęcić.
Pewnym pocieszeniem jest spora liczba profesji, które mają silnie zindywidualizowany styl gry, co pozwala na „odświeżenie” podejścia do gry. Jednakże brak jest wspólnej skrytki dla wszystkich postaci z konta, co w zasadzie jest standardem w wielu tego typu grach. Każda postać ma oddzielne inventory, oddzielny portfel, osiągnięcia, przynależność do gildii, a należeć można jednej z nich. Mając kilka postaci można odnieść wrażenie, że są to odizolowane konta powiązane tylko osobą właściciela. Przemyślanym rozwiązaniem byłoby rozważenie możliwości zmiany tychże aspektów, skorzystanie z dobrodziejstw znanych z innych tytułów, które gracze doceniają.
PvP, mimo złożoności walki, zawodzi. Klasy w tym trybie są słabo zbalansowane. Buildy i strategia pod PvP 1 na 1 oparte są na zorganizowanym powtarzaniu kombo dostosowanym do danej klasy przeciwko innej klasie postaci. Taktykę dostosowujemy do specyfiki naszej postaci i przeciwnika. Ostatecznie jednak system ten nie daje w dłuższej perspektywie satysfakcji. Walka wymaga wprawy, ale jest mało elastyczna, zbyt metodyczna. Starcie sprowadza się do skryptu CC i kontr na CC, wyuczenia określonych nawyków, gdzie niewiele jest miejsca na coś więcej. Mecze potrafią być interesujące, ale zbyt często sprawdzają się do klinczu z wiodącym udziałem CC. W rezultacie konfrontacje dają wrażenie sztuczności, zbyt mocno ograniczonej sztywnymi schematami. Walkom brakuje naturalności. Tag PvP 3 na 3 polega na walce ze zmieniającymi się przeciwnikami, chwilowym włączaniu się na kilka sekund do walki, interwencją w jej przebieg, co jest tylko hybrydą walki zespołowej, której oczekuję w każdej grze z elementem PvP. Spora rzesza graczy wchodzi do obu trybów PvP tylko po walutę (beans) zostając podczas walki afk. Brak trybu drużynowego to nieporozumienie, choć może rekompensować go frakcyjny open world PvP.
Ten tryb PvP poza Areną to głównie powtarzanie daily dla wybranej frakcji z udziałem npc kierowanymi przez komputer, gdzie liczyć musimy się z udziałem graczy-przeciwników z opozycyjnego obozu także wykonującego misje. Przeciwnik atakuje często niesprowokowany i w grupach na odosobnionych graczy nie szczędząc infantylnych komentarzy po takiej „walce”. Zorganizowane walki grupy graczy przeciwko drugiej grupie to rzadkość. Do takich nie można zaliczyć farmienie insygniów frakcyjnych, czy przypadkową walkę przy okazji misji w ramach frakcyjnego daily.
Poziom dojrzałości znacznej części graczy szczególnie zaangażowanych w ten tryb PvP pozostawia wiele do poprawy. Zdecydowanie zbyt często czat ogólny, a szczególnie frakcyjny obfituje w inwektywy, pouczenia, osobiste ataki i wypowiedzi zupełnie niepotrzebne. W żadnej innej grze MMO nie spotkałem się z takim natężeniem tejże smutnej praktyki. Trudno przesądzać o średniej wieku graczy w tej grze, ale wydaje się, że grono jej odbiorców jest szczególnie konfrontacyjne. Ponadto, społeczność w grze obfituje w goldsellerów w stosunku do których brak nadal brak rzeczowej reakcji twórcy gry. Dotychczasowe działania okazały się nieskuteczne.
Reasumując, przeciętne koreańskie MMO free-to-play, które pomimo hucznych zapowiedzi i 4-letniego okresu wyczekiwania w EU i NA okazało się sporym rozczarowaniem. Gra, którą można wypróbować przez kilkanaście tygodni, ale mając na względzie jej wiek i liczne mankamenty, nie polecam jej na dłużej. Brak jest w niej elementów, które mogą przykuć uwagę na dłużej, co może zdyskontować każdą grę, zwłaszcza MMO.
Kolejny koreański paździerz, którym emocjonuje się gimbaza. Czteroletnia gra, która dopiero trafia do Europy i USA z przestarzałą grafiką. Postać porusza się kanciasto, przy bieganiu ma problem z przeskoczeniem prostego płotka czy drzewa zahaczając o różne elementy, co wygląda komicznie. Nie ma normalnego ekwipunku, tylko tzw. soul-shield, czyli 8 kawałkowa "pizza", z których każdy kawałek daje nam premię do statów. Są jakieś ringi, jeden amulet, kolczyk, ale nie mają większego wpływu na postać. Liczy się głównie broń. Każdy mangowy chłopczyk chce ją pilnie ulepszyć bo wpływa wydatnie na damage. Są kombosy, ale ich wykonanie jest marne. Znacznie lepiej wyglądało to w Terze, gdzie nadto można było sobie logicznie komba. ułożyć. Tutaj mamy z góry ustalony wzór, kórego małpa może się wyuczyć. To bezmyślna klepanina dla pacholąt zapatrzonych w Dragon Balla. Są dungi, ale króciutkie. Nawet Bloodshade Harbor, aktualnie chyba najtrudniejszy, spokojnie można przejść z pugami w 6 lub 4 osobowej drużynie. Po dungu, o dziwo, jakaś licytacja przedmiotów zamiast normalnego loot. Wygrywa najczęściej osoba z największym portfelem. Same zaś przedmioty nie dają satysfakcji z ich zdobycia. Crafting jest szczątkowy, w zasadzie wytwarzamy kilka przedmiotów do upgrade ekwipunku, resztę można kupić. PvP to jakaś bieda, którą należy omijać szerokim łukiem. Chłopcy spamują stuny, daze, knockdown i na tym w zasadzie ich umiejętności się kończą. Gra strasznie nudna i krótka. Wbić 45 poziom nową postacią, gdy znamy już scenariusz, to w zasadzie dobry weekend grania albo kilkanaście wieczorów. Świat nieporównywalnie mniejszy niż w Guild Wars 2, Tera, Wildstar o WoW, czy FF XIV nie wspominając. Pozostaje bezmyślny grind złota i daily, charakterystyczny dla koreańskich gniotów. Nie ma w zasadzie żadnego end-game poza klepaniem daily, ulepszaniem ekwipunku. Gra sprowadza się do bezmyślnego grindu nie dającego większej frajdy. Dlaczego wydawca zwlekał z tą grą tak długo pozostaje zagadką. Nie jest ona ani szczególnie rozbudowana, ani obfita w lokacje. Dziwne jest również to, że Zachód dostał na starcie grę okrojoną z ok. 20-25% gry (brak obszaru Silverfrost). W tej chwili ludzie w kółko zafiksowali się na ostatnim obszarze (Moonwater), gdzie dzień w dzień powtarzają Blackram, Bloodshade Harbor i ok. 4-6 dungów, do tego kilka misji frakcyjnych. Wydawca najprawdopodobniej liczy na wpływ środków z mikrotransakcji. Dzień w dzień ten sam kierat dla bezmózgów. Tylko dla chłopaczków z gimnazjum, którzy lubią anime, marzą o dziewczynie kawaii a codzienne grindowanie uważają za swój święty obowiązek i szczytowe osiągniecie w grze.

Niestety gra po kilku godzinach strasznie nudzi.
Wbiłam 12 lvl i powiem szczerze że mam już dość.
Kiedyś grałam w TERA Online i tam było na czym oko zawiesić, cała masa broni, zbroi, fajny crafting, interfejs i w ogóle cały odbiór produkcji o wiele lepszy. Tutaj w zasadzie nic się nie robi oprócz parcia do przodu.
Z każdego questa dostaje sie trochę pieniędzy i expa. Po takim czasie w innych produkcjach byłam zasypywana fajnym i różnorodnym ekwipunkiem natomiast tutaj straszna bieda. Kilka godzin, ileś lokacji dalej, masa questów, a ja zmieniłam broń i zbroję tylko raz. NUDA!! Nic mnie nie zachęca do gry dalej.
Śmieszą mnie niektóre wypowiedzi. Ta gra jest INNA! To nie jest kolejny WoW! Zrozumcie to w końcu! Postaram się to wytłumaczyć, tylko przeczytajcie. Najlepsze itemy w grze (czyli 4: broń, naszyjnik, pierścień i kolczyk) dostajemy prawie na początku gry (około 20 lvl), potem tylko je ulepszamy. Nie ma zbroi na klatkę jak mail, iron armor itp. Zamiast tego ubierasz postać w szaty (bez żadnych statystyk) frakcji, do której należysz. To wiąże się z tym, że jeśli ktoś inny ma szaty wrogiej Ci frakcji to może Cię zaatakować. Nie ma tu tony bezużytecznych itemów, które sprzedajesz w sklepie. Dostajesz tylko materiały do craftingu i do ulepszania swojego czteroczęściowego ekwipunku (no czasem lecą jakieś śmieci ale to raz na kilkanaście mobów i nawet tego nie podnosisz).
A teraz do rzeczy. w tej grze chodzi o PvP. I to jest piękne. Dlaczego? Bo walcząc w PvP TWÓJ SPRZĘT NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA, LICZY SIĘ TYLKO TWÓJ SKILL. Po prostu staty sprzętu są zerowane, walczysz Ty vs ktoś, Twój skill vs jego. Uwieżcie mi, że NIGDY nie widziałem takiego systemu walki PvP jak w tej grze. Jest niesamowicie skomplikowany, wymagający totalnej uwagi i skupienia na ruchach przeciwnika ( i nie mówię tu o klikaniu na niego myszką...). Walka jest oparta na systemi Combosów jak w bijatykach typu Street Fighter, jednak to marne porównanie. Tutaj jest to kosmos, każda kontra, każde przerwane combo, wszystko to wymaga uwagi gracza.
Nie interesują mnie opinie o tej grze ludzi, którzy nie dobili do 45 lvl i nie bawili się w PvP, bo O TO W TEJ GRZE CHODZI!
A nie o jakieś tam questy...
ja nigdy nie postrzegałem mmo jako gre pvp... dla mnie liczy sie tylko pve i rajdy. Leje na pvp ... jezeli kogos jara rywalizacja z innymi graczami to powinnien grac w fpsy jak np cs:go albo z innej beczki star craft 2 albo jakaś moba.
Ja chce mmo akcji z dobrym gameplayer zajebista grafika i udzwiekowieniem cos co zastapi mi Vindictusa i zostanie wydane w takiej formie by zakup dotyczył tylko kosmetyki i wyglądu a nie to co robi nexon. Nadchodzący Black Desert to kupa jezeli chodzi o system walki taks samo jest z bns... gra oparta na kombosach i kontrach zero swobody jaką daje vindictus. Pomijając Vindictusa bo to dungeonówka ale np Tera Rising niszczy BnS po całośc
Grafika za bardzo kolorowa, aż taka cukierkowa, bajkowa, co niezbyt się podoba, szczególnie podczas walki, gdzie aż jarzy po oczach. Postacie też jakieś takie mangowe.
Wątpię, czy gra przypadłaby mi do gustu.
Gram 24/7 zajebista gierka, grafika lepsza od Lineage 2 !!!!! L2 to syf :D

Wyszło "Blade and Soul Classic" < na razie tylko korea ale do pół roku ma wyjść global > jeśli ktoś zainteresowany powrotem. Tym razem może nie pójdzie w pay to progress z intensyfikacją grindu