
Data wydania: 25 stycznia 2023
Hi-Fi Rush to rytmiczna gra akcji TPP, w której walczymy z mechanicznymi przeciwnikami w rytm muzyki. Jako uznany za „defekt” aspirujący rockman przemierzamy futurystyczne miasto, poznając historię Chaia i jego sprzymierzeńców walczących ze złowrogą megakorporacją.
GRYOnline
Gracze
Steam
Hi-Fi RUSH to rytmiczna gra akcji z widokiem TPP. Jest to kolejne dzieło twórców Evil Within oraz Ghostwire: Tokyo ze studia Tango Gameworks, wydana przez firmę Bethesda Softworks. Tytuł został niespodziewanie zapowiedziany w trakcie pokazu Developer_Direct i wydany tego samego dnia, w tym w usłudze Game Pass firmy Microsoft.
W grze wcielamy się w Chaia, samozwańczą „przyszłą gwiazdę rocka”. Na skutek niefortunnego wypadku serce chłopaka łączy się z odtwarzaczem muzyki, co przyciąga uwagę złej mechanicznej megakorporacji. Chai szybko znajduje sprzymierzeńców chętnych pomóc mu zmierzyć się z korporacyjnymi maszynami i kierującymi nimi szaleńcami, którzy uznają Chaia za „defekt”.
Hi-Fi Rush jest trzecioosobową grą akcji, w której przez większość czasu świat obserwujemy zza placów bohatera. To produkcja zbliżona do slasherów pokroju serii Devil May Cry: walczymy z hordami wrogów i potężnymi bossami, a gra stale ocenia nasze działania. Tu liczy się nie tylko efektywność, ale i styl.
Zróżnicowane kombosy i kreatywność to klucz do uzyskania jak najwyższych not. W trakcie starć mamy też dostęp do zdolności specjalnych oraz opcję przyzywania na pomoc jednego z trzech sojuszników, z którymi możemy wykonywać ataki kombinowane, co również przekłada się na ocenę za dany poziom (czy też „utwór”, bo tak są tu nazywane etapy).
Do tego schematu zespół Tango Gameworks dołączył jedną składową. Hi-Fi Rush nie każe nas aktywnie za nietrzymanie się rytmu, ale wpływa to na ocenę przyznawaną pod koniec etapu. Co więcej, muzyka ma znaczenie nie tylko w walce, nagradzając wymierzanie ciosów do rytmu. Także w trakcie platformowego przemierzania lokacji gra zachęca nas do wykonywania różnych działań zgodnie z tym, co wygrywa muzyka.
Hi-Fi Rush to gra przeznaczona dla jednego gracza. Twórcy przewidzieli pięć zróżnicowanych poziomów trudności, zarówno dla „niedzielnych” graczy, jak i osób szukających większego wyzwania. Ostatni i najbardziej wymagający z nich – Rhythm Master – należy odblokować poprzez ukończenie gry na dowolnym poziomie trudności.
Jak na grę rytmiczną przystało, muzyka odgrywa istotną rolę w Hi-Fi Rush. W trakcie zabawy towarzyszą nam dźwięki takich zespołów, jak Nine Inch Nails, The Prodigy oraz The Joy Formidable. Jako że część z nich to utwory licencjonowane, twórcy uwzględnili specjalny tryb dla streamerów, który zastępuje je muzyką stworzoną na potrzeby gry.
Wizualnie gra opiera się na trójwymiarowej grafice z wykorzystaniem cel-shadingu, co nadaje całości komiksowy wygląd. Dodatkowo podkreślają to napisy towarzyszące niektórym dźwiękom (na przykład eksplozjom) oraz widowiskowe efekty wizualne.
Gra oferuje polską wersję językową, wliczając w to pełny dubbing. W rolę Chaia wcielił się Karol Jankiewicz, znany z rodzimych wydań takich gier jak Deathloop, Warsaw oraz Dying Light 2: Stay Human.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
Xbox Series X/S 25 stycznia 2023Polskie napisy i dialogi
PlayStation 5 19 marca 2024Polskie napisy i dialogi
PC Windows 25 stycznia 2023Polskie napisy i dialogi
Producent: Tango Gameworks
Wydawca: Bethesda Softworks
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Jeszcze parę tygodniu temu nikt nie wiedział o istnieniu Hi-Fi Rush, a dziś ta gra cieszy się ciepłymi opiniami na całym na świecie. I szczerze mówiąc, rozumiem dlaczego. To produkcja, za którą stoją serce i oryginalna wizja. Prawdziwe zaskoczenie.
14 stycznia 2024
Czas na dobre zamknąć podsumowania minionych dwunastu miesięcy - oto przed Wami trzynaście najlepszych gier 2023 roku wybranych przez redakcję GRYOnline.pl. Jedziemy!
4 grudnia 2023
Jakie są obecnie najlepsze gry, które ukazały się w tym roku? W co warto zagrać, kupić, nie czekając na przeceny? Oto nasza lista najciekawszych produkcji 2023.
Twórcy Hi-Fi Rush oraz serii The Evil Withing oficjalnie odrodzili się dzięki firmie Krafton i wracają do tworzenia gier.
gry
Jakub Błażewicz
2 stycznia 2025 08:59
Pod skrzydłami firmy Krafton studio Tango Gameworks prawdopodobnie kontynuuje prace nad Hi-Fi Rush 2. Deweloper miał je rozpocząć jeszcze przed tym, jak Microsoft postanowił go zamknąć.
gry
Maciej Gaffke
1 października 2024 20:07
Tango Gameworks jednak żyje. Twórcy Hi-Fi Rush zostali przejęci wraz ze swoją marką przez firmę Krafton (PUBG), by dostarczać graczom więcej „świeżych i ekscytujących doświadczeń”.
gry
Jakub Błażewicz
12 sierpnia 2024 07:52
W obliczu zamknięcia Tango Gameworks fani przeprowadzili akcję wystawiania na Steamie pozytywnych recenzji dla Hi-Fi Rush. Twórcy nie kryją frustracji z powodu ostatnich ruchów Microsoftu i publikują ostatni update.
gry
Marcin Przała
16 maja 2024 09:35
Jeszcze przed ogłoszeniem kolejnych zwolnień weterani Xboxa potwierdzili, że obecnie szefowie Microsoftu zaczęli bardziej ingerować w dział gier spółki.
gry
Jakub Błażewicz
10 maja 2024 10:07
Matt Booty z Xbox Game Studios uważa, że Microsoft potrzebuje małych i prestiżowych gier. Takich jak Hi-Fi Rush, którego twórcy zostali zamknięci w ramach ostatniej fali zwolnień.
gry
Jakub Błażewicz
9 maja 2024 10:36
Czołowi deweloperzy Arkane Austin i Tango Gameworks pożegnali się z tymi studiami po ich zamknięciu przez Microsoft. Z kolei fani zaczęli godzić się z tym, że Prey 2 nigdy nie powstanie.
gry
Adrian Werner
9 maja 2024 07:46
Humble Choice na maj 2024 oferuje zestaw 8 gier. Wśród nich znalazły się takie tytuły, jak Yakuza: Like a Dragon, Hi-Fi Rush i Steelrising.
gry
Zuzanna Domeradzka
7 maja 2024 20:41
Informacja o zamknięciu przez Microsoft 4 kolejnych studiów deweloperskich została bardzo negatywnie przyjęta przez społeczność. Wściekły jest m.in. szef Arkane Lyon.
gry
Zuzanna Domeradzka
7 maja 2024 19:36
Microsoft przeprowadził zwolnienia w studiach należących do Bethesdy, przy okazji zamykając kilka z nich, w tym twórców Hi-Fi Rush oraz Redfalla.
gry
Marcin Bukowski
7 maja 2024 16:24
Popularne pliki do pobrania do gry Hi-Fi Rush.
Wymagania sprzętowe gry Hi-Fi Rush:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6500 3.2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 1050 / Radeon RX 560 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1300X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti / Radeon RX 570 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 12 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 350 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 25871 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Paweł Woźniak
Recenzent GRYOnline.pl
2023.02.02
Jeszcze parę tygodniu temu nikt nie wiedział o istnieniu Hi-Fi Rush, a dziś ta gra cieszy się ciepłymi opiniami na całym na świecie. I szczerze mówiąc, rozumiem dlaczego. To produkcja, za którą stoją serce i oryginalna wizja. Prawdziwe zaskoczenie.
ArtystaPisarz
Ekspert
2024.12.27
Aż mi się „Sunset Overdrive” przypomniało! Choć to dwie zupełnie inne gry – jedna to strzelanka z otwartym światem, druga to rytmiczne eksplorowanie kilku przeważnie liniowych poziomów – to łączy je barwna, żywa estetyka, no i liczne inspiracje z formatu porannej kreskówki.Muszę się przy tym od razu przyznać, że w żadnym razie nie jestem fanem gier rytmicznych, wręcz przeciwnie, tym większa zatem zasługa tej gry, że nawet ktoś taki jak ja, komu nawet wybijanie podstawowego rytmu czasem sprawia trudności, mógł się tutaj w kilku momentach poczuć jak geniusz rocka (na jednym z łatwiejszych poziomów trudności). Gra nie jest radykalnie przywiązana do muzycznej precyzji, i chwała jej za to. Osobiście jestem zdania, że nawet by skorzystała, gdyby w ogóle wyrzucić z niej element rytmiczny i zamienić ją w prostą platformówkę z systemem walki jeszcze bardziej przypominającym ten z serii „Arkham”, ale doskonale rozumiem, że nie taki był zamysł i że wielu graczom mogłoby się to wcale nie spodobać.Tak czy inaczej – tym, co mnie do tej gry przyciągnęło była ogólna frajda płynąca z kopa, jakiego dostarcza tutaj rozgrywka, a po części także fabuła. Ta jest ostatecznie nieco zbyt mało radykalna w swojej krytyce naszej korporacyjnej rzeczywistości jak na mój gust, ale przynajmniej ma w sobie fajne postacie które dobrze budują więzi między sobą. Można by tu nawet pójść dalej i rozwinąć wątek romantyczny między Chaiem a Peppermint, przed czym jednak scenarzyści z jakiegoś powodu się powstrzymali (czekają na drugą część?).Poziomy, po których się poruszamy, są nierówne pod względem reprezentowanej jakości – miewają ciekawe stylistycznie elementy (wejście do muzeum w wieczór festiwalu, olbrzymie atrium biurowca), ale czasem zamieniają się w serię nudnych, jednolitych korytarzy. Fakt ten jest jednak dobrze równoważony przez to, że zazwyczaj i tak przez nie przebiegamy, nie mając nawet tak dużo czasu by zastanawiać się nad wystrojem wnętrz.Ogólnie rzecz biorąc daleki jestem do wychwalania tej gry pod niebiosa, jak swego czasu robiła to przynajmniej część prasy branżowej, ale i tak uważam, że to bardzo solidna, przyjemna produkcja i że jej twórcy jak najbardziej zasługują na to, żeby móc tworzyć dalej. Szczęściem coś tam się ponoć zamieszało ostatnio z Tango Gameworks i jednak ich ponoć nie zamkną, a tylko się gdzieś przeniosą. No i bardzo dobrze, jeśli mnie spytacie.
gutosaw
Ekspert
2024.11.30
+++Stylistyka gry i świata, zgranego z rytmem bohatera ++Dynamiczny system walki, premiujący rytmiczność, chaos i ciągłą ofensywę. Blokowanie i uniki są dobrym dodatkiem +Eksploracja pobocznych ścieżek +Walki z bossami +Głupkowate poczucie humoru, które buduje styl tej gry -Sporo utworów jest nieciekawych, przy długości map, do których zostały przydzielone -Za dużo QTE związanych z blokowaniem -Zbyt podobny rytm map -Powolny początek, zbyt rozbudowane samouczki -Walki na arenach bywały zbyt powtarzalne -Projekt map raczej nie zapada w pamięć -Postaci aż emanowały swoją jednowymiarowością
m4tekt
Ekspert
2024.09.06
Hi-Fi Rush: 7/10Czas ukończenia: 13hPlatforma: Xbox Series XHi-Fi Rush to dynamiczna gra rytmiczna, w której walczymy ze złym korpo w rytm rocka! Ciekawa koncepcja, fajny styk graficzny i luźna rozgrywka, robią z tego tytułu dobrą grę do odpoczynku od większych produkcji. Warto sprawdzić :)
mastarops
Ekspert
2024.07.19
Bawiłem się świetnie nawet pomimo, że zupełnie nie potrafiłem złapać rytmu. Historia bohaterowie, sposób opowiadania, humor wszystko na bardzo wysokim poziomie. Zdecydowanie polecam.
Harry M
Ekspert
2023.09.20
18h na (Bardzo) wysokim + sekret Bardzo wciągająca gra Grafika świetna, celshading i komiksowe dodatki, żywe kolory Świetna muzyka genialnie współpracująca z rozgrywką Sama rozgrywka bardzo przyjemna - nawet najzwyklejsze combo daje masę frajdy i satysfakcji. Stale dodawane są nowe ruchy, kombinacje i przeciwnicy więc jest stale coś ciekawego Fabuła jest w porządku. Na pewno niosą ją same postaci oraz świetne dialogi i VA - masa dobrego humoru i nawiązań Bardzo podobało mi się zakończenie i cały etap je poprzedzający Trochę boli backtracking na dodatkowe zakończenie, ale była dalej zabawa
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2023.02.26
Świetna zabawa w rytmie fajnego rocka! Fajny, oldskulowy gameplay ze wspaniałą oprawą audiowideo i przyjemnymi postaciami. Na XSX w ramach GamePassa cudo!
Butryk89
Ekspert
2024.05.13
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2024.01.19
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2023.03.02
SULIK
Ekspert
2023.02.13
zvr
Ekspert
2023.02.04
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (25 871)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
remag Konsul
Aż się dziwię czemu twórcy tej genialnej gry zostali zamknięci przez Microsoft. Taa, też myślę, że Microsoft dałby jeszcze jedną szansę twórcom tej gry nawet mimo, że tak dobrze się nie sprzedała. W końcu ta gra to jedno wielkie arcydzieło godne polecenia każdemu.
mastarops Generał
Bawiłem się świetnie nawet pomimo, że zupełnie nie potrafiłem złapać rytmu. Historia bohaterowie, sposób opowiadania, humor wszystko na bardzo wysokim poziomie. Zdecydowanie polecam.
m4tekt Pretorianin
Hi-Fi Rush: 7/10
Czas ukończenia: 13h
Platforma: Xbox Series X
Hi-Fi Rush to dynamiczna gra rytmiczna, w której walczymy ze złym korpo w rytm rocka! Ciekawa koncepcja, fajny styk graficzny i luźna rozgrywka, robią z tego tytułu dobrą grę do odpoczynku od większych produkcji. Warto sprawdzić :)
ArtystaPisarz Centurion
Aż mi się „Sunset Overdrive” przypomniało! Choć to dwie zupełnie inne gry – jedna to strzelanka z otwartym światem, druga to rytmiczne eksplorowanie kilku przeważnie liniowych poziomów – to łączy je barwna, żywa estetyka, no i liczne inspiracje z formatu porannej kreskówki.
Muszę się przy tym od razu przyznać, że w żadnym razie nie jestem fanem gier rytmicznych, wręcz przeciwnie, tym większa zatem zasługa tej gry, że nawet ktoś taki jak ja, komu nawet wybijanie podstawowego rytmu czasem sprawia trudności, mógł się tutaj w kilku momentach poczuć jak geniusz rocka (na jednym z łatwiejszych poziomów trudności). Gra nie jest radykalnie przywiązana do muzycznej precyzji, i chwała jej za to. Osobiście jestem zdania, że nawet by skorzystała, gdyby w ogóle wyrzucić z niej element rytmiczny i zamienić ją w prostą platformówkę z systemem walki jeszcze bardziej przypominającym ten z serii „Arkham”, ale doskonale rozumiem, że nie taki był zamysł i że wielu graczom mogłoby się to wcale nie spodobać.
Tak czy inaczej – tym, co mnie do tej gry przyciągnęło była ogólna frajda płynąca z kopa, jakiego dostarcza tutaj rozgrywka, a po części także fabuła. Ta jest ostatecznie nieco zbyt mało radykalna w swojej krytyce naszej korporacyjnej rzeczywistości jak na mój gust, ale przynajmniej ma w sobie fajne postacie które dobrze budują więzi między sobą. Można by tu nawet pójść dalej i rozwinąć wątek romantyczny między Chaiem a Peppermint, przed czym jednak scenarzyści z jakiegoś powodu się powstrzymali (czekają na drugą część?).
Poziomy, po których się poruszamy, są nierówne pod względem reprezentowanej jakości – miewają ciekawe stylistycznie elementy (wejście do muzeum w wieczór festiwalu, olbrzymie atrium biurowca), ale czasem zamieniają się w serię nudnych, jednolitych korytarzy. Fakt ten jest jednak dobrze równoważony przez to, że zazwyczaj i tak przez nie przebiegamy, nie mając nawet tak dużo czasu by zastanawiać się nad wystrojem wnętrz.
Ogólnie rzecz biorąc daleki jestem do wychwalania tej gry pod niebiosa, jak swego czasu robiła to przynajmniej część prasy branżowej, ale i tak uważam, że to bardzo solidna, przyjemna produkcja i że jej twórcy jak najbardziej zasługują na to, żeby móc tworzyć dalej. Szczęściem coś tam się ponoć zamieszało ostatnio z Tango Gameworks i jednak ich ponoć nie zamkną, a tylko się gdzieś przeniosą. No i bardzo dobrze, jeśli mnie spytacie.