Data wydania: 29 maja 2019
Symulator wyścigowy od studia Kunos Simulazioni nastawiony na e-sportowe zmagania multiplayerowe (ale wyposażony też w solowy tryb kariery). Assetto Corsa Competizione to oficjalna gra serii zawodów Blancpain GT organizowanych przez SRO Motorsports Group.
Gracze
Steam
OpenCritic
Assetto Corsa Competizione to następca wydanego w 2014 roku symulatora wyścigowego Assetto Corsa. Produkcja stworzona przez studio Kunos Simulazioni jest oficjalną grą serii wyścigów Blancpain GT organizowanych przez SRO Motorsports Group.
Assetto Corsa Competizione, podobnie jak poprzednia część serii, to pełnoprawny symulator. Deweloperzy starali się jak najdokładniej odwzorować jazdę w ramach serii Blancpain GT. Na prowadzenie się pojazdów wpływa mnóstwo czynników – od przyczepności opon i systemów elektronicznych wspomagających jazdę, przez zawieszenie i silnik, aż po aerodynamikę maszyny oraz warunki pogodowe. Wszystkie te elementy opracowano na podstawie danych zebranych z prawdziwych samochodów. Dodatkowo w grze nie zabrakło systemu uszkodzeń, który również ma ogromny wpływ na to, jak zachowuje się pojazd. Gra umożliwia jednak dostosowanie niektórych elementów, w tym poziomu sztucznej inteligencji czy stabilności pojazdu, dzięki czemu mniej doświadczone osoby mogą sobie trochę ułatwić życie.
W Assetto Corsa Competizione znajdują się samochody od takich firm jak Ferrari, Lamborghini i McLaren. Z racji, że mamy do czynienia z licencjonowanym produktem, jeździmy po prawdziwych trasach, w rzeczywistych zespołach, ścigając się z wirtualnymi odpowiednikami znanych kierowców.
Warto także wspomnieć, że gra wspiera rozmaite kontrolery – od zwykłych padów przez profesjonalne kierownice.
Tytuł oferuje kilka zróżnicowanych trybów singleplayer. Możemy bawić się w rozbudowanej karierze, brać udział w mistrzostwach i specjalnych wyzwaniach czy też jeździć bez żadnych zobowiązań w ramach opcji Free Play. Oprócz tego produkcja oferuje moduł multiplayer. Zastosowano w nim specjalny system rankingowy oceniający indywidualne umiejętności graczy oraz ich zachowanie na torze. W ten sposób twórcy chcą promować uczciwą rozgrywkę.
Assetto Corsa Competizione korzysta z popularnej technologii Unreal Engine 4. Dzięki niej deweloperom udało się dokładnie odwzorować słynne trasy oraz pojazdy. Ponadto gra może się pochwalić doskonale prezentującymi się warunkami pogodowymi czy realistycznie zachowującymi się kierowcami oraz członkami zespołu. Ich ruchy odwzorowano dzięki technice motion capture.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows 29 maja 2019
PlayStation 4 23 czerwca 2020
Xbox Series X/S 22 lutego 2022
Xbox One 23 czerwca 2020
PlayStation 5 22 lutego 2022
Gry podobne:
5GIER
Assetto Corsa to seria symulatorów wyścigów samochodowych, za którą stoi włoskie studio Kunos Simulazioni, od początku istnienia (2005 rok) koncentrujące się na tworzeniu gier z tego gatunku.
29 grudnia 2023
Gry wyścigowe mają ostatnio swoje pięć minut. Po nie tak dawnej premierze przebojowej Forzy Motorsport, a przed debiutem Rev to Vertex sprawdzamy, jakie jeszcze tytuły z samochodami są warte uwagi w 2023 roku.
29 kwietnia 2019
RAGE 2 to już druga gra w tym roku, która lada moment spróbuje udowodnić nam, że apokalipsa może być różowa. W maju zagramy także w nową odsłonę cyklu Total War, kolejną przygodówkę twórców Dreamfall i intrygujące A Plague Tale.
Gwiazdą dzisiejszego Motoprzeglądu bezapelacyjnie została seria Assetto Corsa, ścigana z zadyszką przez Forzę Motorsport. Trochę szumu zrobił też ostatnio polski JDM: Japanese Drift Master, który wyrasta na coraz mocniejszego zawodnika.
gry
Krzysztof Mysiak
14 kwietnia 2024 13:03
Wczoraj Assetto Corsa Competizione otrzymała nowe DLC, zawierające tor Nurburgring Nordschleife. Rzesze fanów prosiły o niego od wielu lat, a gdy w końcu go dostali, tłumnie wdarli się do gry, ustanawiając nowy rekord aktywności na Steamie. Pokazano też pierwszy teaser trailer Assetto Corsy 2.
gry
Krzysztof Mysiak
2 kwietnia 2024 22:04
Wciąż nie mamy wieści nt. Forzy Motorsport – ale mękę czekania na nią uśmierzy kolejna aktualizacja Forzy Horizon 5. Czas umilają nam też informacje o TDU: Solar Crown, zapowiedź RIDE 5 czy nowa zawartość w Assetto Corsie Competizione.
gry
Krzysztof Mysiak
22 kwietnia 2023 08:21
Symulator wyścigów samochodowych tak realistyczny, że na początku nie wiadomo, czy to gra, czy rzeczywistość. Można? Można, a udowodnił to pewien australijski youtuber.
gry
Miriam Moszczyńska
17 maja 2022 13:28
Koniec sezonu ogórkowego w grach wyścigowych oznacza mniej aktualizacji do staroci, a więcej uwagi skupionej na świeżych tytułach. Dzisiejszy odcinek dominują przegląd samochodów w Forzie Horizon 5 i WRC 10, premiera RiMS Racing oraz rzut oka w przyszłość serii Assetto Corsa.
gry
Krzysztof Mysiak
28 sierpnia 2021 10:16
Wyścigowy symulator Assetto Corsa Competizione, który zadebiutował w ubiegłym roku na komputerach PC, trafi pod koniec czerwca na konsole Xbox One i PlayStation 4. Wraz z premierą portów twórcy planują wydać także nowe zestawy DLC na wszystkie wspierane przez grę platformy.
gry
Michał Kułakowski
11 marca 2020 20:05
Twórcy gry zdradzili, że obecnie skupiają się na innych rzeczach i mogą powrócić do kwestii wprowadzenia ray tracingu dopiero po zakończeniu tych prac. Studio KUNOS Simulazioni zajęte jest obecnie ogólnym rozwojem i optymalizacją tytułu.
gry
Konrad Hazi
17 sierpnia 2019 11:00
Długo oczekiwana produkcja włoskiego studia Kunos Simulazioni – Assetto Corsa Competizione – po kilku miesiącach obecności we Wczesnym Dostępie zadebiutowała w pełnej wersji na platformie Steam.
gry
Amadeusz Cyganek
30 maja 2019 09:30
Włoskie studio Kunos Simulazioni zdradziło datę opuszczenia Wczesnego dostępu przez grę Assetto Corsa Competizione. Ten rozbudowany symulator wyścigów ma zadebiutować w pełnej wersji 29 maja tego roku.
gry
Agnieszka Adamus
12 kwietnia 2019 20:56
Zespół Kunos Simulazioni i firma 505 Games ogłosiły, że symulator wyścigowy Assetto Corsa Competizione trafi do sprzedaży we wczesnym dostępie 12 września tego roku.
gry
Adrian Werner
30 lipca 2018 13:40
Popularne pliki do pobrania do gry Assetto Corsa Competizione.
Wymagania sprzętowe gry Assetto Corsa Competizione:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD FX-8120 3.1 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 7770 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7 SP1 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8600K 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 2600X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX 580 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10 64-bit.
PlayStation 5
Wspiera:
60 fps w 4K
Xbox Series X/S
Wspiera:
XSX: 60 fps w 4K | XSS: 60 fps w 1080p
Lista małych dodatków do gry Assetto Corsa Competizione:
DLC 2023 GT World Challenge Pack 19 kwietnia 2023
DLC American Track Pack 10 listopada 2022
DLC Challengers Pack 10 listopada 2022
DLC Sim Racing Telemetry 19 września 2022
DLC 2020 GT World Challenge Pack 22 lutego 2022
DLC GT4 Pack 22 lutego 2022
DLC Intercontinental GT Pack 22 lutego 2022
DLC British GT Pack 22 lutego 2022
Średnie Oceny:
Średnia z 297 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 28203 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2021.05.01
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (28 203)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
60% rekomendacji (72)
Screen Rant
Phillip Tinner
Eurogamer
Martin Robinson
God is a Geek
Gary Bailey
Gaming Nexus
Dave Gamble
TheSixthAxis
Stefan L
luki431 Generał
jasonxxx Project Cars absolutnie nie jest arcadowy, w PC 1,2 a nawet 3 trzeba umieć jeździć, mieć odpowiednio dostrojone auto oraz czuć je, znać tor. To nie ma nic wspólnego z arcade. Formuła od Codemasters również nie jest arcadowa, mam pierwszy raz doczynienia z serią Formuła (zacząłem od 14) i wygrałem już 100 godzin a dopiero zaczynam robić jakieś sensowne wyniki w tej grze oraz czuć bolid także mówiąc że seria PC lub Formuła to arcadówki to spore nadużycie. Arcadówka to jest NFS, tam wsiadasz i jedziesz a raczej auto samo jedzie a gracz udaje że je prowadzi.
A to że komercyjne? Co to ma do rzeczy? Są komercyjne to prawda ale przynajmniej coś w nich jest a nie tak jak w tym całym Assetto które wychwalasz gdzie dobry jest w zasadzie tylko model jazdy. Bo więcej nie ma w zasadzie nic. Pamiętaj że mamy 2022 rok i zrobić jedynie świetny model jazdy to za mało, nie uważasz? A gdzie chociażby jakaś sensowna kariera, zestaw pucharków Steam, jakieś zadania poboczne jak zawody dzienne, tygodniowe,,, coś takiego. Tam nic nie ma w tym Assetto na dzień dzisiejszy. Prócz modelu jazdy i grafiki bo choć nie grałem to oglądając gameplay wierze że może być lepszy niż dobry. Ale co z tego? To już nie te czasy gdzie się wydaje goliznę i udaje że wydało grę. Gry wydawane przez tego typu małe, zapyziałe studia są nieco przykre bo nic po za modelem jazdy nie oferują a udają pełnoprawne produkcje, coś tu jest nie tak.
Poza tym za wszystko z osobna trzeba płacić. Samochody kup, tory kup a ceny są niedorzeczne. Więc dla kogo to jest gra na dzień dzisiejszy? Dla absolutnych fanatyków a tych jest garstka lub dla nikogo. Widziałeś takie jajca w komercyjnych seriach które wyzywasz od arcadówek? Tam masz treść, tu nie masz prócz modelu jazdy praktycznie nic a jak chcesz coś mieć to za wszystko płacisz i to sporo. Wydawać grę i torów nie zrobić tylko zmuszać graczy do kupienia? To kpina a nie gra. Nikt się nawet nie pokusił o to żeby grę spolszczyć skoro jest ona przewidziana również na polski rynek a ja nie mam zamiaru się domyślać co jest co i z czym się je.
A to co piszesz że wspomniane wyżej to arcadówki to bzdura. Tam trzeba umieć jeździć - powtarzam! Dzieciak w to nie pogra. To wymaga treningu. Nie miałem przekonania do serii Formuła, początkiem lutego skusiłem się i kupiłem jedną ze starszych edycji bo tania (2014) i dobrze się bawię przy niej. Wciąga, wymaga treningu, cholernie czasochłonna ale jak opanujesz model jazdy i zaczynasz nawiązywać walkę wówczas jest to sama przyjemność. Także z arcadówką, sorry ale nie ma to nic wspólnego.
Piszesz że opiera się na multi. Z kim ty grasz w to multi? Tam dzieciarnia obsiada te serwery która zielonego pojęcia nie ma jak się powinno grać. Wyprzedzisz go to zaraz walnie ci w tył aby wypchnąć z toru. Tyle lamerów obsiadających serwery oraz oszustów a ty w multi na poważnie ciśniesz w takie gry... podziwiam.
jasonxxx Legend
A gdzie chociażby jakaś sensowna kariera, zestaw pucharków Steam, jakieś zadania poboczne jak zawody dzienne, tygodniowe,,, coś takiego.
Nie rozumiesz. Sensem tej gry są wyścigi kilkugodzinne, ustawienie auta, skupienie i nie popełnianie błędów, powtarzalność, czyste wyprzedzanie, pitstopy, strategia. Czyli realizm. Nie nabijanie gierkowych "osiągnięć".
Arcadówka to jest NFS, tam wsiadasz i jedziesz a raczej auto samo jedzie a gracz udaje że je prowadzi.
F1 czy PCars niewiele się to różni. To, że jest trudniej nie znaczy, że jest bardziej realistycznie.
Pamiętaj że mamy 2022 rok i zrobić jedynie świetny model jazdy to za mało, nie uważasz?
No własnie uważam. W dzisiejszych czasach to wielkie osiągniecie, bo gry poszły w kierunku uproszczenia. Kiedyś mieliśmy RBR, NR2003, a teraz mamy ACC i zalew śmieciowych tytułów w stylu Grid czy innych badziewi dla gimbazjalistów.
Dla absolutnych fanatyków a tych jest garstka lub dla nikogo. Widziałeś takie jajca w komercyjnych seriach które wyzywasz od arcadówek? Tam masz treść, tu nie masz prócz modelu jazdy praktycznie nic
Wracamy do pkt 1, bo nie rozumiesz sensu istnienia tej gry. Model jazdy to jest klucz. Ja się ścigam w realu (na dwóch kołach, jedyna róznica, ale zasada ta sama) i dla mnie własnie ten realizm jest zajebistym treningiem koncentarcji i powtarzalności. Nie potrzebuję do tego żadnej treści. To po prostu taki typ gry.
Z kim ty grasz w to multi?
Oczywiście w lidze a do tego czasem na serwerze Competition, do którego dzieciarnia dostępu nie ma, bo gra ma system oceniający dotychczasową jazdę. Wybacz, ale jak sam wspomniałeś nawet w to nie grałeś, więc Twoje argumenty są bez jakiegokolwiek poparcia i z dupy wyciągnięte.
Dziękuje za uwagę.
Herr Pietrus Legend
A jak się ma ACC do iRacing? Też lepsze? Do tej pory to chyba iRacing był ideałem symulacji?
No i ponoć Automobilista 2 po tych wszystkich tweakach jest genialna i niewiele ustępuje ACC?
luki431 Generał
Nie rozumiesz. Sensem tej gry są wyścigi kilkugodzinne, ustawienie auta, skupienie i nie popełnianie błędów, powtarzalność, czyste wyprzedzanie, pitstopy, strategia. Czyli realizm. Nie nabijanie gierkowych "osiągnięć".
A kto ci broni w PC ustawić 6 czy nawet 12 godzinne wyścigi? Też są. Tylko kto będzie siedział 6 godzin skoro już 2 godziny czasu rzeczywistego potrafią dać nieźle w kość. 6 godzin jechać w tempie oraz utrzymując koncentracje toż to się można do obłędu doprowadzić. To jest gra a nie real - pamiętajmy o tym.I ma być przede wszystkim przyjemnością a nie katowaniem się. 2 godziny czasu rzeczywistego dawało nieźle w kość, przynajmniej dla mnie. Ja już po godzinie czasu czułem znużenie i musiałem ze sobą walczyć aby dotrwać do końca. A 6 godzin i więcej to o tym nawet nie mówmy. Niemniej podziwiam tak wytrzymałych.
Co do pozostałych argumentów których użyłeś w PC oraz Formule chodzi dokładnie o to samo czyli ustawienie auta, skupienie, powtarzalność, myślenie i tak dalej. Więcej robić z tych gier arcadówki to spore nadużycie. Zarzucasz mi że ja nie grałem w Assetto a się mądrze. A ty grałeś w Project Cars mając czas gry na poziomie zaledwie 1,5 godziny (czyli tyle co nic) oraz zrealizowane jedno osiągnięcie? Widzisz jak łatwo wypatrzyć coś u kogoś (w tym wypadku że nie grał a się mądrzy) a u siebie nie widzi się dokładnie tego samego. W jedynkę grałeś tyle co nic, dwójki w ogóle nie masz na koncie? Skąd więc tak odważne argumenty jakoby owe gry to był drugi Need For Speed? Przecież na dobrą sprawę w nie nie grałeś, podobnie jak ja w Assetto.
F1 czy PCars niewiele się to różni. To, że jest trudniej nie znaczy, że jest bardziej realistycznie.
Różni się i to bardzo. Jest o wiele trudniej i wiele bardziej realistycznie. To inna półka gier. Tutaj gdy nie tak jak trzeba wejdę w zakręt to wylatuje z toru, jeśli jadę na nieodpowiednich do nawierzchni i warunków oponach jest to wyraźnie odczuwalne. Natomiast w NFS można jechać nawet po mokradłach lub (o zgrozo) pagórkach z prędkością 300 km/h i w zasadzie różnicy między tym jakbym jechał po drodze nie ma żadnej.
Skoro jesteś jak sądzę fanem tej gry to podejrzewam że masz ją gdzieś pewnie od momentu premiery a to już 3 lata. Wygrałeś z tego co widzę jedynie 124 godziny czyli dość mało a tym bardziej jak na fana. Jeśli dana gra mi się spodoba to 124 godziny wygrywam ale w miesiąc czasu a nie w 3 lata. Skoro mówisz że ciśniesz 6 godzinne wyścigi w lidze to coś mało ich musiało być lub względnie rzadko bierzesz w nich udział. Na fana trochę nie przystoi.
Mi nie potrzeba wyścigów 6 godzinnych. Wystarczą 30 minutowe lub w najlepszym wypadku 2 godzinne. I w ten sposób w 3 serie Project Cars wygrałem około 1200 godzin. Widzisz, bo ja gram a nie karmię się iluzją że gra po za modelem jazdy nie oferująca praktycznie nic to jest jakiś kozak. Nie jest, ta pozycja na dzień dzisiejszy prędzej przypomina demo a 167 złotych za demo + kolejnych kilkaset złotych za parę torów i kilka dodatkowych aut to wybacz ale porywanie się z motyką na słońce. Brak polskiego języka to również żenada w dzisiejszych czasach. Spolszczenie gry oraz odpowiednia ilość treści zawartej w grze to podstawa a tym bardziej za takie ceny jakie ustalają (wysokie). A i tego jak się okazuje w grze którą tak zachwalasz brak.
Czemu jest dostępna tylko klasa GT3 natomiast GT4 trzeba dokupić? Rozumiem że najpopularniejsza i najbardziej lubiana przez graczy ale bez przesady. A gdzie choćby coś szybszego, mam na myśli LMP 1,2,3 czy wolniejszego jak Touring Cars? Tego nie ma i oni mówią że grę wydali? Niech nie żartują, wydali demo póki co. Oni dopiero zapowiedzieli że zestaw osiągnięć ma się pojawić w tym roku.Ale czy się pojawi? A ceny za poszczególne rzeczy to absurd. 40 złotych za 3 tory w Anglii? Jak tak dalej pójdzie to ci dadzą w końcu jedno auto ustawione na kołkach i powiedzą - chcesz koła? Płać za każde z osobna 40 złotych. Wtedy też powiesz że gra ma świetny model jazdy i to wystarczy? A że jeździć nie można bo auta nie mają kół to co tam. Idąc tym torem myślenia (twoim torem) to mniej więcej tak to wygląda ta sprawa.
Goozys Ty chyba mało mądrego do napisania masz, nie uważasz? Po co wcinasz swoje pięć groszy zatem? Żeby kogoś "przegadywać" to trzeba przynajmniej kilkanaście postów z nim wymienić. Wtedy można ewentualnie mówić o jakimś przegadywaniu. Ja napisałem jeden (teraz dwa w tym wątku) a ty do takich sprzaśnych wniosków dochodzisz jak to że mnie trzeba "przegadywać" oraz że nie idzie tego zrobić? A jeśli już to równie dobrze to samo można powiedzieć w stosunku do mojego rozmówcy, nie wiedzieć zatem czemu powiedziałeś do mnie...