Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Opinie i oceny gry Ghost of a Tale

To strona z ocenami gry Ghost of a Tale. Główna ocena gry to średnia ważona ocen użytkowników, recenzenta GRYOnline.pl oraz ekspertów, którymi są nasi redaktorzy. Ocena użytkowników to średnia not wystawionych przez naszych czytelników grze na konkretnej platformie. Jeżeli dany tytuł posiada w serwisie recenzję z oceną, to w tym miejscu znajduje się wystawiona przez nas nota i ewentualna rekomendacja. Jeżeli gra nie miała jeszcze premiery, użytkownicy mogą wyrazić swoje oczekiwania w stosunku do niej. Nie wpływają one na ocenę gry po premierze. Oceny i oczekiwania są wyrażane w skali 10-punktowej. Gra jest dostępna na platformach PC PS4 XONE.

Jak oceniamy gry, oceny redakcji, ocen czytelników?

PC
PS4
XONE

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
30.07.2016 18:30
sawv
😡
sawv
20
Legionista

Dlaczego puszczacie reklamę, skoro mam wykupiony abonament?!

11.03.2018 17:06
odpowiedz
szejk18
28
Konsul

@sawv a mi poszlo bez reklamy za darmo :)

24.03.2018 20:58
Butryk89
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Butryk89
101
Konsul
8.0

Nie rozumiem czemu ta gra dostała 6,5. Przecież robił to praktycznie jeden człowiek, z pasji, przez kilka lat i wyszło lepiej od niejednej gry AAA. Nie tylko grafika tu może zachwycać, ale i klimat, bogata historia świata, ciekawe postacie i wiele innych rzeczy.

06.08.2018 17:06
Domin922
Domin922
12
Centurion
8.0

Wiesz, tutaj perełki jak Divine Divinity dostają ledwo 7.5 a mainstreamowe gierki dla mas po 9.0 więc nie dziw się że 'jakaśtam' niszowa gierka ma 6.5.

Dla mnie gierka również dobra, ocena 6.5 mocno ją krzywdzi. To nie jest typowa gra RPG czy przygodówka, to coś jak mix różnych gier ale niezwykle udany. Sympatyczny tytuł, polecam osobom którym znudziły się kolejne podróbki Diablo albo kolejne Assasyny Creedy ;)

01.06.2019 19:48
drenz
odpowiedz
drenz
60
Le réveil du lion
Image
8.0

Gdy kończyłem Ghost of a Tale czułem, że przeżyłem świetną opowieść i przygodę. Gra pochłonęła mnie w ostatnich dniach na tyle, że zerwałem parę nocy, aby tylko odkryć coś nowego i pchnąć fabułę do przodu. Lubię tego typu produkcje, gdzie nie ma znaczników i gdzie trzeba być spostrzegawczym i zapamiętywać, co i gdzie kiedyś widzieliśmy, by pokojarzyć nowe informacje i rozwiązać kolejny quest.
Ale po kolei i wielkim skrócie:
PLUSY
Historia - dobrze napisana opowieść, w której dialogi czytałem z zaciekawieniem, aby wsiąknąć w lore gry. Baśń i wielka przygoda na niewielkim obszarze, którą przez długi czas będę jeszcze wspominał czekając na kolejną część.
Eksploracja - doskonale zaprojektowane lokacje sprawiają, że pomimo dość niewielkiego obszaru mamy dużo zakamarków, ukrytych przejść oraz stopniowo zyskujemy dostęp do nowych miejsc, które zawierają kolejne skrzynie i rzeczy do odnalezienia. Wiele tajemnic.
Grafika - gra jest zwyczajnie przepiękna. To nie jest kopiuj i wklej (no chyba, że szczury). Świetne efekty świetlne i dopracowane elementy otoczenia a także model bohatera i innych postaci.
Skradanie - szczególnie na początku dawało frajdę. Potem nieco zeszło na dalszy plan, gdy zyskujemy zbroję strażnika
Interfejs - czytelny i bez zbędnych wodotrysków
Projekt zadań - nierzadko dużo wcześniej natrafimy na przedmiot, który potem nam się przyda w jakimś zleconym nam zadaniu. Tym samym rozmawiając z jakimś NPC możemy od razu wykonać zadanie. To nie ten szajs w grach, gdzie w miejscu, w którym byliśmy uprzednio po wzięciu questu pojawia się nagle jakaś rzecz czy coś innego, czego wcześniej nie było.
Brak przemocy - zabić możemy tylko pająka, ewentualnie nieumarłych, ale na pewno w grze nie chodzi o pozbawianie innych życia.

ANI PLUS ANI MINUS:
Zadania - głównie przynieś, odnajdź, zanieś, ale to mamy w sumie w wielu grach. Nie czułem znużenia w poszukiwaniu tego i owego, nawet grzybów. Jednak fakt faktem mogły być też lepsze.
Muzyka - Nie jest je za wiele i w sumie nie jest warta zapamiętania, ale też nie męczy.

MINUSY
Brak dubbingu - taka gra powinna być w pełni zdubbingowana. Tutaj wręcz się prosi o to, aby usłyszeć głosy postaci. Dodałoby to grze i opowieści głębi, nieco filmowości a przede wszystkim niektórych graczy by nie nużyła ta cisza...
Błędy - są do tej pory, choć już niewielkie, ale wersja 8.33 w dole ekranu tylko potwierdza, że na premierę było ich mnóstwo. Do tego pojawiają się drobne błędy w optymalizacji, ścinki, przenikanie przez tekstury.
Ucięte zakończenie - trochę mnie rozczarowało, bo głównego celu opowieści nie zrealizowaliśmy.
Niewiele miejscówek i jednak trochę latanie w tę i we w tę może sprawić, że gra się opatrzy.

Na pewno nie jest to produkcja dla graczy, którzy są mało spostrzegawczy, nie lubią włączyć myślenia podczas rozgrywki i nastawieni są na szybką akcję. Nie jest to też cRPG, choć osiągamy co jakiś czas kolejny level, zyskujemy kolejne umiejętności. Skradanką też zbytnią nie jest. Ot taki action-adventure z wspomnianymi wcześniej elementami.

Polecam.

post wyedytowany przez drenz 2019-06-01 20:25:25