Data wydania: 29 czerwca 2000
Izometryczna gra cRPG oparta na zasadach drugiej edycji systemu Advanced Dungeons & Dragons. Akcja toczy się w Dolinie Lodowego Wichru położonej na odległej północy świata Forgotten Realms. Kontrolujemy drużynę śmiałków, która musi zmierzyć się z antycznym złem. Walki odbywają się w czasie rzeczywistym.
GRYOnline
Gracze
Icewind Dale jest komputerową grą RPG osadzoną w świecie AD&D Forgotten Realms. Wykorzystuje ona engine „Infinity” z Bioware, taki sam jak w osławionej BG. Icewind Dale skupia się na epickich przygodach toczonych w mrocznych lochach. Historia rozgrywa się w północnych, nie do końca zbadanych regionach Forgotten Realms, - znanych jako Doliny Lodowego Wichru, sławnych dzięki wyczynom Drizzt'a Do'Urden'a z książki R.A. Salvatora, „The Crystal Shard”. Tam właśnie twoja drużyna odbywa swoją wędrówkę w głąb gór Spine of the World (kręgosłup świata) - niebezpiecznego terytorium zasiedlonego przez zabójcze stworzenia. Poprzez swoje odkrycia i zadania dowiadujesz się, iż musisz stoczyć walkę z antycznym złem, zagrażającym uwolnieniem najstraszliwszych horrorów na cały świat Faerun.
Fabuła Icewind Dale nie ma związków z Baldur's Gate i nie jest skupiona wokół jednej postaci, lecz od razu na początku gry tworzysz całą swoją drużynę, lub wybierasz jedną z gotowych drużyn. Twój zespół bohaterów może składać się z 1-6 osób. Gra rozpoczyna się w mroźnym mieście Easthaven, jednym z Dziesięciu Miast regionu. Poproszony zostajesz o przyłączenie się do Hrothgara, jednego z lokalnych bohaterów i wyruszenia z misją mającą na celu rozwikłanie problemów nękających miasto na górskiej przełęczy, zwane Kuldahar. Historia zaczyna się komplikować, gdy zostajesz zamieszany w wielką misję, mającą na celu zapobieżenie zniszczeniu miasta i całego regionu. Misja ta zaprowadzi Cię do szeregu miejsc położonych w górach Spine of the World, od mroźnych lochów przez antyczne ruiny elfich miast do żyjących lodowców i innych zadziwiających miejsc.
W grze multipalyer każdy gracz tworzy własnych bohaterów, którzy są od siebie bardziej niezależni w stosunku do Baldur's Gate. Skutkiem tego, iż sam kreujesz swoją drużynę, inni bohaterowie niezależni (NPC) nie będą się przyłączać tak jak to miało miejsce w Baldur's Gate. Niektórzy z nich podążą z tobą zgodnie z fabułą, ale nie będzie można ich kontrolować. W dowolnym momencie można zmieniać przywódcę drużyny, co może zaowocować nowymi opcjami dialogowymi, zależnymi od rasy, płci, profesji, inteligencji, mądrości i charyzmy przywódcy. Nadal występuje ograniczenie doświadczenia do 1,800,000, dzięki czemu postać w zależności od profesji może osiągnąć 14-28 poziom.
Nacisk położony został przede wszystkim na eksplorację, jednak kolejne wydarzenia będą się ze sobą wiązać tworząc ciekawą, lecz liniową fabułę przez co Icewind Dale jest bardziej podobny do Diablo niż do Baldur's Gate. W grze znajduje się 12 oddzielnych obszarów z około 15 poziomami lochów każdy. Lochy różnią się rozmiarami oraz wyglądem, poczynając na ciasnych przejściach a na rozległych jaskiniach kończąc. Podziemia rozproszone są po całym terenie Icewind Dale włączając górskie obszary Ten Towers oraz Spine of the World.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Black Isle Studios
Wydawca: Interplay Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
3GRY
Seria klasycznych gier RPG, osadzonych w fantastycznym uniwersum Forgotten Realms (Zapomniane Krainy) i opartych na zasadach Advanced Dungeons & Dragons. Cykl został wykreowany przez zespół Black Isle Studios, który pomagał w stworzeniu dwóch pierwszych części serii Baldur’s Gate, a także dostarczył takie pozycje, jak Fallout 2 oraz Planescape: Torment.
Recenzja GRYOnline
Firma Black Isle zaszczyciła nas swoją nową produkcją „Icewind Dale”. Jest to przygoda, która dzieje się w Dolinie Lodowego Wichru, a opowiada o walce z złem, które gnębi mieszkańców Kuldahar.
Aktualizacja: 22 grudnia 2000
Jeżeli mroźne krainy północy okazały się dla Ciebie zbyt trudne to właśnie tutaj znajdziesz pomocną dłoń.
14 stycznia 2001
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile wysiłku kosztuje przygotowanie lokalizacji, a czasami nawet czym w ogóle jest ten proces. Co na przykład różni lokalizację od tłumaczenia? Często te dwa terminy są mylone, a oznaczają zupełnie inne rzeczy.
Ukazał się mod Easthaven. Odtwarza on w grze The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition pierwszą lokację z kampanii Icewind Dale, oferując dodatkowo pokaźny zestaw zadań i jeden nowy loch.
gry
Adrian Werner
9 stycznia 2024
Według zapowiedzi, dzisiaj rusza sprzedaż Icewind Dale: Enhanced Edition – odświeżonej wersji klasycznego cRPG-a autorstwa Black Isle Studios. Gra wyceniona została na 20 dolarów, czyli około 67 złotych.
gry
Michał Jodłowski
30 października 2014
Firma Beamdog oficjalnie zapowiedziała grę Icewind Dale: Enhanced Edition, czyli odświeżoną wersję kultowej produkcji cRPG z 2000 roku. Tytuł ukaże się "kiedy będzie gotowy" na komputerach osobistych i urządzeniach mobilnych (iOS, Android).
gry
Kamil Zwijacz
31 sierpnia 2014
Firma CD Projekt realizuje swoje zapowiedzi związane z serwisem cyfrowej dystrybucji Good Old Games niezwykle konsekwentnie. Po udostępnieniu użytkownikom platformy dwóch fabularnych hitów – Baldur’s Gate (wraz z dodatkiem Tales of the Sword Coast) oraz Planescape Torment – przyszła pora na premierę trzeciej hitowej produkcji z gatunku cRPG. Zgodnie z oczekiwaniami, jest nią Icewind Dale.
gry
Piotr Doroń
6 października 2010
Pamiętacie Black Isle i szereg kultowych tytułów sygnowanych przez to wyjątkowe studio? Takie szlagiery jak Icewind Dale czy Baldur's Gate do dzisiaj śnią się po nocach wszystkim miłośnikom gier fabularnych. Mamy dla nich wyjątkową wiadomość - już niebawem Platynowa Kolekcja firmy CDP poszerzy się o unikalne wydanie Legendy RPG.
gry
Michał Zieliński
29 maja 2009
Serii Icewind Dale nie udało się co prawda zdyskontować sukcesu znakomitego Baldur’s Gate, niemniej jednak, nawet po ośmiu latach, które minęły od premiery pierwszej części wciąż ma ona zagorzałych fanów. Do dnia dzisiejszego doczekaliśmy się dwóch części oraz dodatku do jedynki zatytułowanego Heart of the Winter (oraz dodatek do dotaku, czyli Trial of the Luremaster). Być może jednak, w przyszłości doczekamy się kolejnego sequela.
gry
Przemysław Zamęcki
2 maja 2008
Od kilku ładnych miesięcy trwał spór sądowy pomiędzy korporacją Atari i firmą Interplay dotyczący licencji Dungeon & Dragons w odniesieniu do nowej gry PC osadzonej w świecie Forgotten Realms. Jak wiemy z wypowiedzi przedstawicieli Interplay’a i praktycznie nie istniejącego już studia Black Isle, nie miała to być trzecia część sagi Baldur’s Gate, lecz całkiem nowa gra cRPG osadzona w tym świecie. Opublikowany przed dwoma dniami raport Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych (Securities and Exchange Commissison) przyniósł zaś poniekąd radosną nowinę, iż Atari oraz Interplay zawarły porozumienie, na mocy którego Interplay odzyskał prawa do D&D i może kontynuować developing gry.
gry
Przemysław Bartula
19 lutego 2004
Oficjalne forum firmy Interplay pełne jest postów, w których gracze domagają się kolejnych części gier Baldur’s Gate i Icewind Dale. Co chwilę padają pytania, kiedy można spodziewać się tych produkcji, co w nich zobaczymy etc. Innymi słowy: miłośnicy tychże tytułów ciągle nękają autorów i chcą od nich wyciągnąć jakieś pozytywne informacje.
gry
Szymon Krzakowski
30 listopada 2003
Icewind Dale II to kontynuacja przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms. Już dziś macie okazję odwiedzenia pokrytej wiecznym lodem i śniegiem krainy, gdyż właśnie w dniu dzisiejszym ma miejsce polska premiera tejże gry. Jest ona dostępna we wszystkich salonach multimedialnych i sklepach z grami w cenie 99 PLN. Poza dwoma płytami z grą w pudełku znajdzie się mapa, karta pomocy gracza, trzecia płyta ze ścieżką dźwiękową z IWD II i IWD II oraz rozszerzeniem z nowymi postaciami i przedmiotami. Również dziś, jako pierwsi w polskim Internecie opublikowaliśmy recenzję IWD2, przyznając jej jednocześnie ocenę aż 88% i „Rekomendację GRY-OnLine”.
gry
Fajek
16 października 2002
Oferta internetowego sklepu firmy Interplay wzbogaciła się właśnie o kolejny artykuł. Mowa tu o płycie kompaktowej ze ścieżką dźwiękową, pochodzącą z bestsellerowej pozycji spod znaku cRPG pt. Icewind Dale.
gry
Radosław Grabowski
25 września 2002
Popularne pliki do pobrania do gry Icewind Dale.
Wymagania sprzętowe gry Icewind Dale:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium 266 MHz (lub kompatybilny), 64 MB RAM, 4MB karta graficzna zgodna z DirectX, Windows 95/98.
Lista dodatków do gry Icewind Dale:
Dodatek
4 lipca 2001
RPG
Oficjalny, darmowy dodatek do Icewind Dale: Heart of Winter (dodatku do Icewind Dale) wprowadzający szereg nowych elementów i ulepszeń znacznie uatrakcyjniających rozgrywkę.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
21 lutego 2001
RPG
Pierwszy dodatek do gry cRPG Icewind Dale. Krainy Dalekiej Północy znów potrzebują naszej pomocy, tym razem w odparciu ataku okrutnych i nie znających litości Barbarzyńców. Poza nową kampania rozszerzenie oferuje ulepszony interfejs oraz masę nowych potworów, przedmiotów i zaklęć.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2352 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Pietruszka
Recenzent GRYOnline.pl
2000.12.14
Firma Black Isle zaszczyciła nas swoją nową produkcją „Icewind Dale”. Jest to przygoda, która dzieje się w Dolinie Lodowego Wichru, a opowiada o walce z złem, które gnębi mieszkańców Kuldahar.
ShadyYo
Ekspert
2023.12.01
Icewind Dale… miałem chrapkę na ten tytuł już od dawna i w końcu zagrałem i ukończyłem. Powiem tak: nie jest to ta sama klasa satysfakcji z wygrywanych walk co w Baldur’s Gate, nie jest to ten wielopoziomowy świat ze spektakularną fabułą, co w Planescape Torment. Ale gra broni się świetnie będąc po prostu porządnym RPG na każdej z tych płaszczyzn.Nawet jeśli ID wydaje się fabularnie mocno uproszczony, to jest to na tyle przyjemna konfrontacja dobra ze złem w klasycznym wydaniu, że można jej wybaczyć pewne niedociągnięcia. Nie to żebym dostrzegał takich w tym tytule wiele, ale na pewno od jakiegoś momentu schemat fabularny robi się wtórny – scenariusz polega na tym, że zabijamy coraz potężniejszych wrogów, aż do pokonania finalnego bossa (to akurat norma dla takich gier), ale jest to trochę pretensjonalne, gdy wydaje nam się, że pokonujemy głównego wroga, a później okazuje się, że był on sterowany przez kogoś potężniejszego. Zabijamy tego potężniejszego, a później robimy wszystko, by odnaleźć i zabić tego jeszcze potężniejszego, i tak dalej.Na szczęście gra oferuje nam całe multum różnego rodzaju przedmiotów w naszym ekwipunku, że walkę, której akurat w tej grze jest naprawdę dużo (w przeciwieństwie do takiego Planescape Torment, walka w Icewind Dale jest priorytetem) możemy sobie rozgrywać na wiele różnych sposobów. Oczywiście, co również mega ważne w RFP, musimy czuć satysfakcję z rozwoju naszych postaci – nie inaczej jest tutaj. Drobny zarzut z mojej strony jest jedynie taki, że stosunkowo rzadko przy awansie postaci na kolejny level, mamy do wykorzystania punkty do rozwoju umiejętności w walce daną bronią lub w stylu walki.Jest to stary dobry RPG zrobiony w klasycznym wydaniu, dlatego nie zdziwcie się, że czekać was tu będzie dobrych kilkadziesiąt godzin rozgrywki. Na pewno warto wyposażyć się w Icewind Dale w wersji Enhanced Edition, która zawiera również oficjalne dodatki: Heart of Winter i Trials of the Luremaster, który to jest nomen omen dodatkiem do tego pierwszego.
Orzech
Ekspert
2021.02.05
Kuzyn Baldura idący zdecydowanie w stronę siekania hord przeciwników, nie kładąc przy tym nacisku na swobodę poruszania się czy też interakcje, zresztą cała drużyna jaką tworzymy traktowana jest w tej grze praktycznie jako jeden bohater stąd ciężko mówić o jakichkolwiek charakterach. Czy mechanika walki jest na tyle pochłaniająca żeby grą zbudowaną głównie wokół niej nie znudzić się w pierwszych godzinach gry? Cóż, mnie w pewnym momencie wynudziła; wybijanie w pień kolejnych dungeonów, do tego niemal nieistniejące zadania poboczne i fabuła(która zdaje się że w takiej sytuacji powinna to wynagrodzić) do bólu przeciętna, poza - w moim odczuciu - jednym zrywem jakim był wątek w Odciętej Dłoni. Na plus zdecydowanie świetne, malownicze lokacje oraz urzekający, mroźny klimat dodający zimą +1 do grywalności.
gutosaw
Ekspert
2016.11.05
++ Możliwość stworzenia sześciu postaci, które dobrze ze sobą współgrają ++ Wysoki poziom trudności przez całą grę ++ Dużo klas, broni i pancerzy umożliwia stworzenie bardzo ciekawej drużyny + Różnorodni przeciwnicy i lokacje + Walki wymagające taktycznego podejścia i trochę szczęścia - - - Zbyt duża liczba walk czyni z tej gry hack & slasha - - Brak możliwości ukończenia jednej misji - - Brak oznaczenia obszaru działania zaklęć - - Niezbyt rozbudowana fabuła - Korytarzowe lokacje - Niektóre walki są uzależnione od szczęścia
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
MadtPL
Ekspert
2016.05.15
Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.22
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2016.03.21
Hellvaderous Centurion
Mało doceniana gra ,moim zdaniem znacznie lepsze od serii BG
snierzyn Konsul
Zima za oknem, mam chorobowe, instaluję Icewinda :-)
ShadyYo Chorąży
Icewind Dale… miałem chrapkę na ten tytuł już od dawna i w końcu zagrałem i ukończyłem. Powiem tak: nie jest to ta sama klasa satysfakcji z wygrywanych walk co w Baldur’s Gate, nie jest to ten wielopoziomowy świat ze spektakularną fabułą, co w Planescape Torment. Ale gra broni się świetnie będąc po prostu porządnym RPG na każdej z tych płaszczyzn.
Nawet jeśli ID wydaje się fabularnie mocno uproszczony, to jest to na tyle przyjemna konfrontacja dobra ze złem w klasycznym wydaniu, że można jej wybaczyć pewne niedociągnięcia. Nie to żebym dostrzegał takich w tym tytule wiele, ale na pewno od jakiegoś momentu schemat fabularny robi się wtórny – scenariusz polega na tym, że zabijamy coraz potężniejszych wrogów, aż do pokonania finalnego bossa (to akurat norma dla takich gier), ale jest to trochę pretensjonalne, gdy wydaje nam się, że pokonujemy głównego wroga, a później okazuje się, że był on sterowany przez kogoś potężniejszego. Zabijamy tego potężniejszego, a później robimy wszystko, by odnaleźć i zabić tego jeszcze potężniejszego, i tak dalej.
Na szczęście gra oferuje nam całe multum różnego rodzaju przedmiotów w naszym ekwipunku, że walkę, której akurat w tej grze jest naprawdę dużo (w przeciwieństwie do takiego Planescape Torment, walka w Icewind Dale jest priorytetem) możemy sobie rozgrywać na wiele różnych sposobów. Oczywiście, co również mega ważne w RFP, musimy czuć satysfakcję z rozwoju naszych postaci – nie inaczej jest tutaj. Drobny zarzut z mojej strony jest jedynie taki, że stosunkowo rzadko przy awansie postaci na kolejny level, mamy do wykorzystania punkty do rozwoju umiejętności w walce daną bronią lub w stylu walki.
Jest to stary dobry RPG zrobiony w klasycznym wydaniu, dlatego nie zdziwcie się, że czekać was tu będzie dobrych kilkadziesiąt godzin rozgrywki. Na pewno warto wyposażyć się w Icewind Dale w wersji Enhanced Edition, która zawiera również oficjalne dodatki: Heart of Winter i Trials of the Luremaster, który to jest nomen omen dodatkiem do tego pierwszego.
zanonimizowany1395350 Centurion
Jest żal, co mi sie jedyne podobało to podczas tworzenia postaci fajne ich obrazy, malowidła, Pytacie co mi sie nie podobało? to dubbing jest ok spoko, ale nie zawsze, na początku postacie mają dubbing, potem podczas normalnych rozmów już nie żal, rozdzielczosc graficzna z 640x480 żal jakby nie mogli dać chociaż 800x600, masakra, jeszcze w dodatku jak postacie rozmawiają na mapie to wraz z tekstem są jakies duże czarne tła do nich, żal pl, podczas robienia postaci, postac wygląda jak ludzik plastelinowy bez twarzy xd