Scenariusz jednej z ikonicznych misji z Wiedźmina 3 miał 40 stron jeszcze zanim dodano do niego dialogi

Paweł Sasko świętuje 13. rocznicę dołączenia do CD Projekt RED i z tej okazji dzieli się wspomnieniami. Wśród nich ciekawostki z prac nad przygodami Geralta.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Komentarze

Scenariusz jednej z ikonicznych misji z Wiedźmina 3 miał 40 stron jeszcze zanim dodano do niego dialogi, źródło grafiki: CD Projekt RED.
Scenariusz jednej z ikonicznych misji z Wiedźmina 3 miał 40 stron jeszcze zanim dodano do niego dialogi Źródło: CD Projekt RED.

Ostatnio wielu twórców dzieli się swoimi doświadczeniami z pracy nad grami. Znamy już kulisy projektowania postaci do serii Dragon Age, wiemy także co nieco o niewykorzystanych pomysłach do Battlefielda 3. A teraz czas na rocznicowe wspominki Pawła Sasko, jednego z najbardziej uznanych i doświadczonych twórców związanych ze studiem CD Projekt RED.

Porońce i saksofoniści

Sasko świętuje 13. rocznicę swojego zatrudnienia w studiu i z tej okazji postanowił się podzielić z fanami tajnikami swojej pracy nad największymi tytułami. Najciekawszym z nich jest zdecydowanie proces projektowania questa związanego z Krwawym Baronem. Pierwszy szkic scenariusza do niego miał mieć bowiem 40 stron. Mówimy jednak jedynie o wstępnym projekcie, który nie obejmował jeszcze żadnych dialogów. Do jego napisania twórca wykorzystał zaś ludowe podania o kłobukach i porońcach.

W ramach zadania musieliśmy wykonać kilka questów, by zasłużyć na informacje o Ciri, z którą wcześniej miał do czynienia Baron. Jednym z nich są Sprawy rodzinne – było to pierwsze zadanie z Wiedźmina 3, nad którym pracował Sasko. Autorem szkieletu scenariusza był z kolei Marcin Blacha.

CD Projekt RED - Scenariusz jednej z ikonicznych misji z Wiedźmina 3 miał 40 stron jeszcze zanim dodano do niego dialogi - wiadomość - 2025-02-14
CD Projekt RED

Na tym się jednak nie skończyło. Twórca zdradził także, że Bitwa w Kaer Morhen była najtrudniejszym questem, jaki zaprojektował. Wszystko przez liczne warianty tej misji, nowe mechaniki i dużą rolę bardzo licznych NPC-ów, których trzeba było odpowiednio oskryptować. Dowiedzieliśmy się też, jak sobie radzi z problemem braku koncentracji podczas pracy. I tu, jak się okazuje, kluczem jest odpowiednia muzyka, która wspomaga pracę mózgu – Sasko poleca w szczególności youtube’owy film „Epic Sax Guy 10h”.

Ciekawym wątkiem z jego refleksji są również początki pracy w słynnym studiu. Sasko dołączył bowiem do zespołu twórców, gdy trwały prace nad edycją rozszerzoną Wiedźmina 2. Jego zadaniem było naprawianie bugów, a także ukończenie gry na poziomie trudnym. Zabicie Drauga udało mu się za 46. podejściem, ale kiedy już tego dokonał, był z siebie niezwykle dumny.

Paweł Sasko to jeden z najbardziej znanych deweloperów w polskim przemyśle gier, a jego droga zawodowa ma w tym swój udział – wiele świetnie zaprojektowanych questów, a teraz także stanowisko reżysera projektu Cyberpunk Orion świadczą o tym, że to naprawdę świetny specjalista. Pozostaje mu życzyć, że prace przy kolejnej grze również doprowadzą do powstania kultowych questów, które będziemy wspominać latami.

9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

1

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Szef wydawcy GTA 6 chce, aby gracze mieli wystarczająco dużo czasu na zabawę. W efekcie poniekąd zawęża okno premiery nowej gry Rockstara

Następny
Szef wydawcy GTA 6 chce, aby gracze mieli wystarczająco dużo czasu na zabawę. W efekcie poniekąd zawęża okno premiery nowej gry Rockstara

Kingdom Come: Deliverance 2 dostało już popularny mod z jedynki, który naprawia jedną z największych bolączek gry

Poprzedni
Kingdom Come: Deliverance 2 dostało już popularny mod z jedynki, który naprawia jedną z największych bolączek gry

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl