Projektant kampanii Battlefielda 3 zdradził, że jej najlepsza część mogła mieć ciąg dalszy. W planach były dwie misje

Battlefield 3 skrywa więcej tajemnic, niż mogliśmy przypuszczać. Główny designer kampanii gry ujawnił dwie wycięte misje i kilka ciekawostek zza kulis, które ożywiły dyskusję o produkcji.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Projektant kampanii Battlefielda 3 zdradził, że jej najlepsza część mogła mieć ciąg dalszy. W planach były dwie misje, źródło grafiki: EA DICE.
Projektant kampanii Battlefielda 3 zdradził, że jej najlepsza część mogła mieć ciąg dalszy. W planach były dwie misje Źródło: EA DICE.

Battlefield 3 to gratka dla wszystkich fanów FPS-ów. Okazuje się jednak, że gra mogła wyglądać nieco inaczej, a w jej kampanii miały się znaleźć jeszcze dwie dodatkowe misje. Ciekawostką tą podzielił się z fanami na swoim koncie X David Goldfarb, główny projektant gry. Pełną dyskusję możecie zobaczyć w poście poniżej.

Dwie nieopowiedziane historie

A zatem jakie dodatkowe misje nie trafiły do oficjalnej wersji trzeciego Battlefielda? W pierwszej z nich obserwowalibyśmy dalszy i nieco inny ciąg kultowej misji lotniczej. Porucznik Jennifer Hawkings miała zostać w niej zestrzelona i porwana. Celem misji była więc ucieczka. W drugiej z kolei znany z późniejszych etapów gry Dmitrij „Dima” Majakowski miał się z nią spotkać. Wspomnienia te wywołały falę nostalgii zarówno Goldfarba, jak i obecnych w dyskusji fanów.

Autor posta postanowił też podzielić się z fanami innymi ciekawostkami na temat produkcji gry. I tak, dowiedzieliśmy się na przykład, że początkowo głosu Dimie użyczyć miał aktor znany między innymi z serialu Rodzina Soprano. Niestety jednak nie sprawdził się od strony performance capture, twórcy zrezygnowali więc z tego pomysłu.

David Goldfarb poruszył także kwestię pracy nad grą. Wielu obecnych w dyskusji graczy doceniło inwencję twórczą widoczną w grze i nie przepuścili okazji, żeby zapytać twórcę o szczegóły rozwoju tych aspektów produkcji.

Jak przyznał projektant, praca nad grą wymagała od niego przede wszystkim bardzo dużej ilości researchu i wiedzy. Musiał także konsultować się np. z pilotami, by oddać realia wojny tak wiernie, jak to tylko możliwe. Przyznał jednak, że teraz pewnie wiele rzeczy napisałby inaczej ze względu na wyższy poziom wiedzy i wrażliwości.

Fani okazali grze wiele uznania, a sam twórca docenił ich ciekawość i zaangażowanie. Na etapie produkcji nie było bowiem oczywiste (w szczególności chodzi o tryb rozgrywki jednoosobowej), że gra spotkała się z tak ciepłym odbiorem. Teraz po latach widać już, że Battlefield 3 skradł graczom serca i ostatecznie gra wyrosła na jedną z najmocniejszych przedstawicielek swojego gatunku – przynajmniej wśród gier wydanych w tym samym czasie.

  • Różności
Podobało się?

1

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl