Jak każde dobre i szczegółowo dopracowane RPG, także i Cyberpunk potrafi zaskoczyć lata po premierze. Niezależnie od tego, czy to mniejsza, czy większa rewelacja, odkrycie cieszy tak samo.
Świetny Cyberpunk 2077 od CD Projekt Red to RPG pełną parą, a zatem oferuje rozległe i bogate drzewko wyborów. Nie tylko oferuje ono kilka ciekawych zakończeń – prowadzi także do wielu różnorodnych konsekwencji fabularnych w wątkach pomniejszych postaci drugoplanowych, z których jedną z ciekawszych jest zdecydowanie Meredith Stout.
To pracowniczka korporacji Militech, którą spotkamy już na początku gry podczas zadania Bilet Wstępu. W jego ramach będziemy musieli odzyskać bota Militechu, który znalazł się w rękach gangsterów z Maelstromu.
Wtedy właśnie mamy okazję poznać Meredith, która wręczy nam kartę z wirusem. Jeśli go nie usuniemy i zrealizujemy jej plan, bohaterka przeżyje, a później będziemy mogli spędzić z nią noc. Natomiast jeśli pozbędziemy się złośliwego oprogramowania i ostrzeżemy gangsterów, postać zginie – zamordują ją za karę jej mocodawcy z samego Militechu.
Okazuje się, że w przypadku, gdy zadanie potoczy się dla niej fortunnie, zobaczymy ją jeszcze w dalszej części gry. Meredith pojawi się wtedy w programie telewizyjnym, co zauważył ostatnio jeden z fanów i nie zapomniał podzielić się swym odkryciem z subredditem Cyberpunka. Oznacza to więc, że z naszą „przyjaciółką” wszystko jest w porządku, ale niestety na więcej interakcji nie mamy co liczyć.
Nie jest to jednak jedyna ciekawa konsekwencja fabularna związana z bohaterką. Jeśli staniemy po jej stronie, otrzymamy jedną z najlepszych (zdaniem niektórych fanów) broni do walki wręcz w całej grze. W szczegóły zagłębiać się nie będziemy, wiedzcie jedynie, że bohaterka zostawi ją koło waszego łóżka po wspólnie spędzonej nocy. Broń tę można także nabyć u handlarza w Dogtown. „Przyjemność” ta będzie nas jednak dość sporo kosztować.
Jeśli zatem planujecie kolejną kampanię Cyberpunka, być może zdecydujecie się tym razem oszczędzić Meredith. Dobrze wiedzieć, że nawet po latach Night City wciąż skrywa detale, które potrafią zaskoczyć – jak zwykle najwięcej niespodzianek czeka na nas poza utartym szlakiem, pod konsekwencjami bardziej niekonwencjonalnych wyborów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.