Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Napoleon: Total War - poradnik do gry

Napoleon: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kawaleria | Walka na lądzie i morzu w Napoleon Total War poradnik Napoleon: Total War

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Kawaleria

Kawaleria nie jest obowiązkowym wyposażeniem Twojej armii, jednak jej zastosowanie może przyspieszyć rozstrzygnięcie bitwy i ograniczyć straty w piechocie. W zależności, czy dana jednostka dysponuje bronią palną, czy też jej specjalizacja leży w walce wręcz, zastosowanie obu tych typów będzie się różnić w zależności od tego, jak kształtuje się obraz danej potyczki.

Ostrzał vs. szarża

Użycie kawalerii prowadzącej ostrzał może znacząco wpłynąć na przebieg bitwy. Żołnierze ci mogą prowadzić działania zaczepne podjeżdżając w kierunku wroga, otwierając ogień i wycofując się po chwili. Najlepiej zastosować ten manewr wobec wrogiej piechoty będącej w ruchu, lub też wobec wojsk zajętych ostrzałem, atakując je od tyłu. Staraj się nie dopuścić do związania bezpośrednią walką takich oddziałów konnicy, lecz gdy tak się jednak stanie, każ im zsiąść z koni (jeśli dysponują taką umiejętnością) i prowadzić walkę wręcz. Na ogół powinni wytrzymać do sprowadzenia posiłków.

Siłą kawalerii przygotowanej do walki wręcz jest spory bonus szarży - Kawaleria | Walka na lądzie i morzu w Napoleon Total War - Napoleon: Total War - poradnik do gry

Siłą kawalerii przygotowanej do walki wręcz jest spory bonus szarży. Uderzanie szarżą w oddział wroga skutkuje złamaniem jego formacji i natychmiastową śmiercią kilkunastu żołnierzy. Atakowanie w ten sposób powinieneś ograniczyć jedynie do mniejszych liczebnie oddziałów piechoty, gdyż 60 jeźdźców w dłuższym starciu z 200-osobowym pułkiem może nie dać rady. Szarża najwięcej wniesie gdy zaatakujesz nieprzyjaciela od strony jego pleców. Jednostki o słabszym morale po jednej takiej akcji mogą się od razu rzucić do ucieczki.

Podczas atakowania wrogich zgrupowań konnicą musisz pamiętać, że formacje te nie nadają się do podejmowania długotrwałej walki w zwarciu. Zresztą od tego masz piechurów. Kawaleria ma jedną, podstawową zaletę - mobilność. Ich szybkość w połączeniu z atakiem wręcz lub z dystansu pozwala im na rażenie przeciwnika z każdej strony. Powinieneś wykorzystywać tą przewagę. Możliwości masz kilka. Przede wszystkim kawaleria nadaje się świetnie do flankowania nacierającego wroga. Podczas, gdy jego oddziały są związane z walką z Twoją piechotą, używając kawalerii możesz je okrążyć i zaatakować z boku lub z tyłu. Taka okrążona piechota szybko może wpaść w panikę i podjąć próbę ucieczki, jednak konnica będzie blokować jej drogę odwrotu aż do całkowitego unicestwienia jednostki. Pamiętaj o tym, aby nie atakować od tyłu wrogich jednostek ostrzeliwanych od frontu przez Twoją piechotę, gdyż wystrzelone kule mogą sięgnąć wtedy Twoją konnicę.

Kolejnym sposobem wykorzystania konnicy jest wiązanie walką wrogich oddziałów i odciążanie w ten sposób piechoty - Kawaleria | Walka na lądzie i morzu w Napoleon Total War - Napoleon: Total War - poradnik do gry

Flankowanie

Kolejnym sposobem wykorzystania konnicy jest wiązanie walką wrogich oddziałów i odciążanie w ten sposób piechoty. Jeśli wypuścisz kawalerzystów z atakiem wyprzedzającym na wrogie oddziały na flankach, będziesz mógł skoncentrować ogień piechoty na mniejszej liczbie nieprzyjacielskich jednostek. Poniżej znajdziesz obrazek, na którym wyjaśniam wygląd takiego manewru.

Inne zastosowania

Kawalerię wykorzystasz także do szybkiej eliminacji wrogiej artylerii. Komputerowy przeciwnik najczęściej albo w ogóle nie zostawia przy niej ochrony, albo pilnuje jej jeden oddział konnicy. Atakując dwoma oddziałami takie zgrupowanie szybko załatwisz problem świstających nad Twoimi podwładnymi kul armatnich. Wreszcie jednostki konne nadają się wyśmienicie do pogoni za uciekającą piechotą i dobijania dezerterów. Gdy losy bitwy są już przesądzone i wróg się poddał nie warto kończyć bitwy, gdyż i tak za jednostkami, które uciekły będziesz musiał się potem uganiać. Lepiej je wybić jak jest okazja. Ponieważ takie uciekające z pola bitwy jednostki mają zadziwiająco dużo siły, nie licz na to, że Twoja piechota będzie w stanie ich dogonić. Lepiej wziąć do takiej gonitwy jeźdźców, którzy spokojnie dopadną dezerterów i pozbawią Cię zmartwienia w następnych turach.