Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Napoleon: Total War - poradnik do gry

Napoleon: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wielka kampania | Wielka Brytania w Napoleon Total War poradnik Napoleon: Total War

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Wielka kampania

Wielka Brytania zawsze dysponowała przewagą strategiczną. Dostać się na jej terytorium niespodziewanie nie jest praktycznie możliwe, w okolicy dużo placówek handlowych, nie sposób przepłynąć z północy Europy na południe bez przepływania obok Twojego terytorium, a na dodatek w zasięgu wzroku kilka ważnych państw europejskich. Do zaliczenia wszystkich celó kampanii będziesz musiał co prawda zwiedzić kawał kontynentu, niemniej jednak teren działań wojennych w najgorszym wypadku zamknie się na linii Odry. Co dostajesz na starcie? Oczywiście Anglia, Szkocja i Irlandia, a także Gibraltar, który co prawda może stanowić w dalszej części niezła bazę operacyjną w rejonie Morza Śródziemnego, ale w początkowej fazie będziesz musiał włożyć trochę wysiłku i pieniędzy we wzmocnienie jego garnizonu, gdyż wrogo nastawienie Hiszpanie mogą się kilka razy zapuścić na Twoje terytorium w tej części Półwyspu Iberyjskiego. A posiadanie Gibraltaru może być bardzo korzystne, gdyż oprócz oczywistego wpływu na zwiększenie Twoich zdolności operacyjnych na Południu Europy, umożliwia - wraz z kontrolowaniem okolic Kanału La Manche - całkowite panowanie na wschodnim Atlantyku, a co za tym idzie, monopol na korzystanie z wielu szlaków i placówek handlowych. Zobaczmy, jakie kierunki ekspansji powinieneś przyjąć, aby sprawnie zabezpieczyć poszczególne cele kampanii. Proponowane działania są oczywiście tylko jednymi z wielu możliwych rozwiązań.

 

1 - Wielka kampania | Wielka Brytania w Napoleon Total War - Napoleon: Total War - poradnik do gry

 

1. Utrzymanie terytorium Anglii jest proste. Żeby je zająć, wróg będzie musiał uderzyć z morza, a co za tym idzie, będziesz miał czas na reakcję, gdyż po przeprowadzeniu desantu, armia będzie musiała odczekać kolejkę przed ruszeniem w głąb terytorium. Póki nie grozi Ci wojna domowa, póty nie musisz się zbytnio obawiać utraty tego terytorium.

2. Bretanię warto zająć przy okazji przeprowadzenia większej operacji, w której zajmiesz oprócz tego terytorium także Normandię i Pikardię-Szampanię. Przy odrobinie szczęścia, wymienione trzy terytoria uda Ci się zająć jedną armią w ciągu 5-7 tur. Pamiętaj o zostawianiu bądź werbowaniu przynajmniej 2 oddziałów w każdym zdobytym mieście, żeby nie było konieczności wracania się w celu tłumienia buntu.

3. Terytorium Hiszpanii jest już większym wyzwaniem. W zależności od tego, w jakim momencie gry zechcesz zająć się podbijaniem Półwyspu Iberyjskiego, możliwe są różne rozwiązania. W początkowej fazie gry Twój garnizon w Gibraltarze będzie zbyt słaby, aby przeprowadzić atak na Madryt z jego terytorium. Rozważ skorzystanie z uprzejmości Portugalii, która jest Twoim sojusznikiem i możesz wynegocjować zgodę na przemarsz wojsk, desantowanych na jej zachodnim wybrzeżu. Alternatywnie możesz próbować marszu przez Francję, wiąże się to jednak z ryzykiem, że zanim Twoje wojska dojdą do Madrytu, spotkają kilka oddziałów francuskich, które mogą namieszać w Twoich planach. Jednak, jeśli zechcesz odłożyć w czasie inwazję na Hiszpanię, rozbudowywanie garnizonu w Gibraltarze i wsparcie armii w nim stworzonej desantem na północy Hiszpanii pozwoli stosunkowo szybko opanować kluczowe rejony Półwyspu.

4. Baleary, kolejny z Twoich celów, zajmiesz najszybciej przeprowadzając desant morski armii powołanej na Gibraltarze. Terytorium to nie jest duże, zatem oprócz garnizonu w Palmie, na lądzie nie powinieneś spotkać innych oddziałów. Uwaga na hiszpańską flotę, może udaremnić przeprowadzenie desantu zanim Twoi marynarze zdążą zobaczyć ląd.

5. Zajęcie Prowansji jest już nieco bardziej problematyczne. Najprościej dostaniesz się tam drogą lądową w poprzek Francji. Warto ten cel zostawić sobie na dalszą część rozgrywki, gdyż będziesz mógł wcześniej zająć Paryż, otwierając sobie przejście do Prowansji. Desant z Morza Śródziemnego to już skomplikowana sprawa. Po pierwsze, musisz najpierw dopłynąć w okolice Lazurowego Wybrzeża, co bez posiadania silnej floty może się nie udać. Poza tym, jeśli zajmiesz samą Prowansję, a tereny dookoła pozostaną pod kontrolą Francji, garnizon w Marsylii możesz stracić równie szybko, jak go zdobyłeś.

6. i 7. Dojście Do Hanoweru i dalej do Danii najlepiej otworzyć już w początkowej fazie rozgrywki. Zajęcie północnej Francji a następnie przemarsz przez Belgię i Holandię (zdobycie Brukseli i Amsterdamu daje całkiem niezły wzrost dochodu do budżetu przypadającego na turę), praktycznie daje wolną drogę do przejęcia ostatnich celów kampanii. Jeśli jednak będziesz za długo zwlekał z atakiem na te terytoria, jest ryzyko, że zdążą zająć je Prusy, z którymi rozpoczynanie wojny byłoby nie wskazane.