Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Napoleon: Total War - poradnik do gry

Napoleon: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój wojskowy | Technologia poradnik Napoleon: Total War

Rozwój wojskowy

Pobór powszechny

Zapewnia przeszkolenie wojskowe każdemu zdatnemu do służby mężczyźnie, poszerzając Twoje możliwości rekrutacyjne.

Wymagania: Kwatery wojskowe

Czas trwania badań: 8 tur

Efekty:

- 2 do zadowolenia klasy niższej

Zwiększa liczbę miejsc w kolejce werbunku w regionie ojczystym

Daje dostęp do: Mobilizacja powszechna

Formacja rombu

Kawaleria zamiast formacji klina będzie używać bardziej efektywną formację klina.

Wymagania: Kwatery wojskowe

Czas trwania badań: 8 tur

Efekty:

Kawaleria stosuje formację rombu

Daje dostęp do: -

Szturm z ostrzałem

Szkoli piechotę do używania broni w czasie marszu.

Wymagania: Kwatery wojskowe

Czas trwania badań: 8 tur

Efekty:

Nowa umiejętność piechoty - Szturm z ostrzałem

Daje dostęp do: -

Ulepszone miedziowanie

Poprawia uszczelnienie kadłubów okrętów wojskowych.

Wymagania: Kwatery wojskowe

Czas trwania badań: 8 tur

Efekty:

- 5% do kosztów utrzymania floty wojennej

Daje dostęp do: -

Karonada

Krótkolufowe działa okrętowe instalowane na górnym pokładzie wzmacniają siłę ognia okrętów na krótkim dystansie.

Wymagania: Kwatery wojskowe

Czas trwania badań: 8 tur

Efekty:

Udostępnia karonady na okrętach przystosowanych do uzbrojenia w nie.

Daje dostęp do: Fregata z karonadami

Mobilizacja powszechna

Wpaja obywatelom ideały związane z walką za ojczyznę.

Wymagania: Koszary, Pobór powszechny, Spis powszechny

Czas trwania badań: 13 tur

Efekty:

- 4% do kosztów rekrutacji piechoty liniowej

- 8% do kosztów werbunku milicji

Umożliwia inspirowanie jednostek przez generała

Daje dostęp do: Szkoła musztry, Taktyka piechoty z poboru

Struktura korpusowa

Organizuje armię na nowo, wprowadzając dodatkowy szczebel dowodzenia.

Wymagania: Koszary

Czas trwania badań: 13 tur

Efekty:

- 5% do kosztów utrzymania armii lądowej

Daje dostęp do: -

Logistyka

Usprawniony system zarządzania ułatwia uzupełnianie strat w armii i podnosi jej wartość bojową.

Wymagania: Koszary

Czas trwania badań: 13 tur

Efekty:

+ 2% do szybkości uzupełnień we wszystkich regionach

+ 5% do zasięgu ruchu armii lądowej na mapie kampanii

Daje dostęp do: Skład zaopatrzeniowy

Bramsle

Dodatkowe żagle na okrętach wpływają pozytywnie na ich zdolności manewrowe.

Wymagania: Koszary

Czas trwania badań: 13 tur

Efekty:

+ 10% do szybkości dla okrętów z bramslami

+ 10% do zasięgu ruchu okrętów z bramslami na mapie kampanii

Daje dostęp do: -

Taktyka piechoty z poboru

Pobór powszechny wymaga usprawnienia taktyki sił zbrojnych i dostosowania jej do napływu nowych rekrutów.

Wymagania: Szkoła musztry, Mobilizacja powszechna

Czas trwania badań: 26 tur

Efekty:

- 8% do kosztów werbunku milicji

+ 1 do morale milicji

Daje dostęp do: -

Karetki polowe

Szybkie powozy, które umożliwiają dotarcie medykom do rannych sprawiają, że straty w ludziach są mniejsze dzięki otrzymaniu pomocy na czas.

Wymagania: Szkoła musztry

Czas trwania badań: 26 tur

Efekty:

+ 4% do szybkości uzupełnień strat we wszystkich regionach

Daje dostęp do: -

Wielka bateria

Taktyka ta kumuluje ostrzał wszystkich oddziałów artyleryjskich na jednym celu.

Wymagania: Szkoła musztry

Czas trwania badań: 26 tur

Efekty:

+ 5% do celności artylerii

Daje dostęp do artyleryjskiego ostrzału zaporowego

Daje dostęp do: Urząd zbrojeniowy

Pociski zapalające

Nowy rodzaj amunicji, która po osiągnięciu celu płonie przez jakiś czas, stwarzając zagrożenie dla jednostek i budynków wroga.

Wymagania: Szkoła musztry

Czas trwania badań: 26 tur

Efekty:

Udostępnia karkasy do haubic eksperymentalnych

Daje dostęp do: Eksperymentalna haubica, Pociski z wapnem palonym

Sztab generalski

Wspiera generała w prowadzeniu działań wojennych

Wymagania: Akademia wojskowa

Czas trwania badań: 48 tur

Efekty:

+ 8% do zasięgu armii lądowej na mapie kampanii

Daje dostęp do: Akademia sztabowa

Nowoczesne strzelby

Strzelby z gwintowaną lufą umożliwiają skuteczniejsze prowadzenie ognia, lecz wymagają o wiele większych umiejętności od strzelca.

Wymagania: Akademia wojskowa

Czas trwania badań: 48 tur

Efekty:

- 10% do kosztów utrzymania harcowników

Daje dostęp do: Mała fabryka broni, Zamek kapiszonowy

Standaryzowana artyleria

Wprowadzenie ujednoliconych norm dla produkcji i serwisowania artylerii zwiększa jej żywotność i obniża koszty utrzymania.

Wymagania: Akademia wojskowa, System metryczny

Czas trwania badań: 48 tur

Efekty:

- 15% do kosztów utrzymania artylerii

Nowa umiejętność artylerii - ostrzał mierzony

Daje dostęp do: Jednolite uzbrojenie

Pociski z wapnem palonym

Wprowadza amunicję rażącą wapnem palonym, powodującym poparzenia u jednostek w zasięgu jego działania.

Wymagania: Akademia wojskowa, Pociski zapalające

Czas trwania badań: 48 tur

Efekty:

Udostępnia pociski z wapnem palonym do eksperymentalnej haubicy

Daje dostęp do: -

Jednolite uzbrojenie

Uzbraja okręty w standaryzowane działa, ułatwiając ich serwisowanie i zmniejszając koszty utrzymania.

Wymagania: Akademia sztabowa, Standaryzowana artyleria, Produkcja masowa

Czas trwania badań: 148 tur

Efekty:

+ 8% do zasięgu armii lądowej na mapie kampanii

Daje dostęp do: 38-działowy parowiec, 80-działowy parowiec, Szkoła inżynierska, Armaty gwintowane

Rakiety

Pierwsze europejskie rakiety bojowe sprowadzały się niemal wyłącznie do siania paniki i podpalania okolicy. Z czasem jednak stały się precyzyjną i śmiercionośną bronią.

Wymagania: Akademia sztabowa

Czas trwania badań: 148 tur

Efekty: -

Daje dostęp do: Wojska rakietowe

Zamek kapiszonowy

W porównaniu do mechanizmu skałkowego, zamek kapiszonowy polepsza precyzję strzału, oraz nie zdradza pozycji ukrytego strzelca.

Wymagania: Akademia sztabowa, Nowoczesne strzelby

Czas trwania badań: 148 tur

Efekty:

Szanse spudłowania przy strzale są o 50% mniejsze

Daje dostęp do: -

Armaty gwintowane

Gwintowane lufy armatnie polepszają celność i zasięg ostrzału.

Wymagania: Akademia sztabowa, Jednolite uzbrojenie

Czas trwania badań: 148 tur

Efekty:

+ 2% do kosztów werbunku okrętów

Skraca czas przeładowania dział okrętowych o 5%

Daje dostęp do: -

Żelazowanie

Wprowadzenie żelaznych płyt do opancerzenia okrętów daje im odporność na ostrzał z broni mniejszego kalibru, oraz wzmacnia poszycie.

Wymagania: Akademia sztabowa

Czas trwania badań: 148 tur

Efekty:

+ 1% do żądań reform

Daje dostęp do: Pancernik