Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Snajper | Klasy w Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Snajper

Cechy:

  1. Odporność niższa od przeciętnej (125 punktów życia)
  2. Karabin snajperski z lunetą

Uzbrojenie:

[1] Karabin snajperski z lunetą (główne) - Snajper | Klasy w Team Fortress 2 - Team Fortress 2 - poradnik do gry

[1] Karabin snajperski z lunetą (główne)

Główna broń snajpera. Dysponuje długim zasięgiem i lunetą (PPM).

[2] Karabinek (pomocnicze)

Szybkostrzelny karabinek umożliwia snajperowi skuteczną obronę, gdy przyjdzie do walki w zwarciu.

[3] Maczeta (walka wręcz)

Maczeta umożliwia walkę wręcz.

Przeznaczenie:

Zadaniem snajpera jest likwidowanie wrogów na dużą odległość. Z racji mniejszej żywotności nie jest on zbyt skuteczny w regularnych wymianach ognia.

Porady:

  1. Niestety klasa ta została silnie niedoceniona przez twórców TF 2. Na mapach praktycznie nie ma miejsc, z których można przez dłuższą chwilę prowadzić skuteczny ostrzał snajperski. Warto o tym pamiętać, gdy zdecydujecie się na tę klasę.
  2. Istnieją dwie taktyki na skuteczną grę snajperem. Pierwszą jest wykorzystywanie zamieszania. Drugą wykorzystywanie nielicznych miejsc, które umożliwiają prowadzenie ognia na odległość.
  3. W przypadku korzystania z zamieszania należy ustawiać się za jednostkami, które prowadzą wymianę ognia. Zawsze po stronie bliższej terenom własnej frakcji.
  4. Informacje o miejscach, które nadają się do "snajpowania" znajdują się w rozdziale poświęconym mapom. Pamiętajcie jednak, że zna je każdy i łatwo w nich zgładzić strzelca.
  5. Prawdziwi snajperzy niemal zawsze współpracują z obserwatorem. Podobnie należy postępować w TF 2. Dobrze jeśli snajper dysponuje jednostką, która będzie go naprowadzać na wrogów (np. za pomocą głosu) i osłaniać, gdy będzie to konieczne. Współpracować mogą też dwaj snajperzy. Umożliwia to dzielenie się polem ostrzału, co zmniejsza szanse wroga na skuteczne zgładzenie któregoś z nich.
  6. Dobrym sposobem na zabezpieczenie snajpera operującego w klasycznej lokacji jest umieszczenie w pobliżu wieżyczki. Wymaga to jednak, by snajper był bardzo skuteczny. Będzie bowiem ostatnią linią obrony, którą chroni cenna wieżyczka.
  7. Gra snajperem przeciwko żywym przeciwnikom wymaga dużego refleksu i wielu ćwiczeń. Odpowiednie umiejętności można nabyć wyłącznie w drodze treningu.
  8. Jeżeli nie możesz liczyć na wieżyczkę ani osłonę sojuszniczej jednostki, będziesz zmuszony zachować ogromną czujność. Pamiętaj, że gdy patrzysz przez lunetę twoje "martwe pole" jest ogromne. Mogą to wykorzystać nie tylko szpiedzy, ale i zwykłe jednostki. Bądź gotów w każdej chwili odstawić lunetę i wykonać unik lub użyć drugorzędnej broni.
  9. Im dłużej patrzysz przez lunetę, tym większe zadajesz obrażenia. Siłę ataku symbolizuje pasek widoczny w oku lunety. To dodatkowy powód ku temu, by osłaniał cię kompan.
  10. Staraj się celować w głowę. Strzały tego typu znacznie zwielokrotniają zadane obrażenia.
  11. Nie zwracaj większej uwagi na kucanie. Nie wpływa to ani na siłę ataków, ani na celność ostrzału.

Antyporady:

  1. Snajper jest niebezpieczny tylko wtedy, gdy jest utalentowany. Wbrew pozorom nieczęsto spotkacie takie osoby.
  2. Twórcy TF 2 uniemożliwili skuteczną grę snajperem. W efekcie praktycznie każdą pozycję snajperską można z łatwością ostrzelać i zlikwidować. Jeśli zauważysz gdzieś snajpera po prostu daj znać znajomym i spróbujcie go razem wykurzyć.
  3. Celujący snajperzy są bardzo podatni na wszelkie ataki. Wynika to z tego, że ich pole widzenia ulega znacznemu zawężeniu. Można to wykorzystać w banalny sposób. Bądź za pomocą szpiega, bądź za pomocą przynęty. W przypadku szpiega, będziesz on musiał przedostać się za snajpera i zgładzić go. W przypadku przynęty, jedna lub kilka jednostek powinny dostarczyć snajperowi "pracy", a inne podkraść się do jego pozycji wykorzystując zawężone pole widzenia. Snajper nie zobaczy na przykład jednostki atakującej pod kątem 90 stopni (lub większym) i tej, która znajduje się pod nim lub poniżej linii strzału.
  4. Dodatkowym ułatwieniem względem walki ze snajperami jest ich...celownik laserowy. Zwracaj uwagę na ściany i elementy plansz. Jeśli zobaczysz na którymś czerwony lub niebieski punkcik (zależy od strony snajpera), będzie to oznaczać że na dane miejsce znajduje się właśnie pod szklanym okiem snajperskiej lunety. Pierwszą reakcją powinien być unik lub schowanie się za przeszkodę. Zwróć też uwagę na miejsce, w której pojawia się punkt. Wiązka lasera biegnie w linii prostej. Wykorzystaj tę wiedzę, by namierzyć strzelca.