Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Medyk | Klasy w Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Medyk

Cechy:

  1. 150 punktów życia
  2. Szybkostrzelny karabinek
  3. Możliwość leczenia innych jednostek
  4. Możliwość uczynienia innej jednostki (i siebie) nieśmiertelnym na kilkanaście sekund
  5. Automatyczne leczenie obrażeń

Uzbrojenie:

[1] Szybkostrzelny karabinek na strzykawki (główne) - Medyk | Klasy w Team Fortress 2 - Team Fortress 2 - poradnik do gry

[1] Szybkostrzelny karabinek na strzykawki (główne)

Medyk dysponuje jedną z najciekawszych broni w średnim dystansie. Jest nią szybkostrzelny karabinek. Dzięki dużej pojemności magazynka (36 pocisków) może prowadzić długie i skuteczne wymiany strzykawek z wrogami.

[2] Urządzenie leczące (pomocnicze)

Urządzenie leczące funkcjonuje tak samo jak broń, z tą różnicą że regeneruje zdrowie "atakowanej" jednostki. Aby wyleczyć jednostkę, najedź na nią celownikiem i przytrzymaj LPM. Zostaniesz z nią "połączony" za pomocą promienia leczącego. Będzie on powodował natychmiastowe leczenie ran wskazanej jednostki, gdy tylko jakieś wystąpią.

[3] Piła (walka wręcz)

Fach lekarza to ciężki kawałek chleba. Myślicie, że tak łatwo jest komuś coś amputować w kilka sekund?

Przeznaczenie:

Zadaniem medyka jest leczenie sojuszniczych jednostek. Po wyleczeniu odpowiednio wielu sojuszników, może ich także (i siebie) uczynić na kilkanaście sekund nieśmiertelnymi. Dzięki szybkostrzelnemu karabinkowi można go także używać do zadań ofensywnych, gdy jest to konieczne.

Porady:

  1. Najbardziej unikalną cechą medyka jest "Ubercharge". Gdy Ubercharge osiągnie wysoki poziom (90-100%), medyk będzie mógł na krótki czas uczynić nieśmiertelnym siebie i aktualnie leczoną jednostkę. Ubercharge ładuje się podczas leczenia ran sojuszników. Im więcej poważnych ran wyleczysz do pełnego zdrowia, tym szybciej go naładujesz.
  2. Staraj się informować swoich kolegów, gdzie i kiedy masz zamiar użyć Ubercharge. Jest on przydatny szczególnie, gdy zamierzasz szturmować silne linię obrony lub pomieszczenie pełne wrogów.
  3. Aby szybko naładować Ubercharge możesz posłużyć się pewnym trikiem. Potrzebujesz do niego żołnierza lub grenadiera. Wystarczy, że będą rzucać sobie pod nogi rakiety lub granaty. Spowoduje to utratę części punktów życia. Gdy spadną one do niskiego poziomu, wylecz je medykiem i powtórz proces. Trik ten należy robić w pomieszczeniach swojej bazy (np. w pokoju spawnowania). Z racji niskich sufitów, okaleczające się jednostki nie wylecą zbyt wysoko w powietrze, a ty i twoi kompani nie padniecie ofiarą wrogich szpiegów.
  4. Medyk potrafi istotnie zwiększyć wytrzymałość każdej jednostki. Jako, że premia jest procentowa, największe efekty można osiągnąć w przypadku miniguna, który domyślnie dysponuje największą liczbą punktów wytrzymałości. Z tego powodu tandem tych dwóch klas jest najbardziej naturalnym zestawieniem gry.
  5. Największą premią, jaką może otrzymać minigun jest tymczasowa nieśmiertelność. Staraj się właśnie na tę klasę pożytkować Ubercharge.
  6. Jeśli chronisz miniguna, staraj się kryć za jego plecami i pilnować, by nikt nie zaatakował go od boku i od tyłu. Pamiętaj, że promień leczenia jest bardzo elastyczny i gdy dogadasz się z minigunem będziecie mogli razem obracać się tak byś widział całą jego "martwą" strefę.
  7. Pamiętaj o tym, że medyk sam leczy swoje rany. Gdy nie będziesz miał pod ręką apteczki, spróbuj się gdzieś zaszyć i poczekać na odbudowanie zdrowia.
  8. Uważaj na wezwania od rannych jednostek. Niektóre mogą pochodzić od przebranych szpiegów. Zawsze sprawdzaj długą serią, czy wzywająca cię osoba na pewno jest tym, za kogo się podaje.
  9. Opłaca się wzmacniać jednostkę za pomocą dwóch medyków. Zwiększa to szanse na przeżycie zarówno wzmocnionej jednostki, jak i wzmacniających ją medyków. Jeśli są zgrani to jeden może reagować na zagrożenia, a drugi w tym czasie wciąż leczyć jednostkę.
  10. Należy pamiętać, by podczas nagłej śmierci na planszy byli medycy. Często decyduje to o zwycięstwie.

Antyporady:

  1. Medyk jest łatwą klasą do zgładzenia. Jeżeli jest mało dynamiczny i nie skupia się na tyłach, warto zlikwidować go za pomocą szpiega. W innym przypadku należy go traktować jak każdą inną jednostkę.
  2. Staraj się zabijać medyków tak często, jak tylko będzie to możliwe. Utrudni im to naładowanie Ubercharge.