Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wywiad - podsumowanie | Wywiad w Sid Meier's Civilization IV poradnik Sid Meier's Civilization IV

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Wywiad - Podsumowanie

Jak widać powyżej szpiegowanie daje spore możliwości, ale nie jest pozbawione wad.

Po pierwsze - gromadzenie większej ilości EP dzieje się zawsze kosztem nauki, skarbca czy mocy produkcyjnych. Każda Agencja Wywiadowcza (Intelligence Agency) czy każdy specjalista szpieg to o jeden czołg czy jednego Wielkiego Inżyniera mniej.

Po drugie, szpiedzy nigdy nie są w 100% skuteczni, każda tura na wrogim terytorium grozi ich utratą a pełne wykorzystanie potencjału jaki daje wywiad wymaga sporo pracy.

Z tego względu warto zastanowić się nad rolą jaką wyznaczamy w danej grze naszym służbom specjalnym. W ogóle z ich usług nigdy nie zrezygnujemy, ale być może nastawienie czysto defensywne zupełnie będzie nam wystarczać. Oczywiście pozbawimy się w ten sposób możliwości jakie szpiedzy dają, ale dzięki temu koncentrując się na siłach zbrojnych czy nauce pokonamy AI na tych polach, wywiad wykorzystując jedynie do zbierania informacji o wrogu i ochrony własnego terytorium.

W takiej sytuacji wystarczy się w zasadzie ograniczyć do wznoszenia dwóch budynków (sądu i więzienia) we wszystkich miastach oraz agencji w kluczowych dla nas miastach. Nasze EP rozdzielamy po równo między wszystkie cywilizacje (poza naszymi wasalami) a kilku wybudowanych szpiegów trzymamy w miastach. W sytuacji gdy jakaś cywilizacja zacznie nas nękać swoimi agentami - wysyłamy swojego szpiega na jej teren i wykonujemy misję Kontrwywiad. W 95% przypadków to wystarczy.