Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dune Spice Wars - poradnik do gry

Dune Spice Wars - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo Dune Spice Wars poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do Dune Spice Wars dowiecie się jak działa wywiad (Espionage) i infiltracja (Infiltration). Przeczytacie, skąd się biorą Agenci (Agents) i jak nimi zarządzać. Przeczytacie, jak wykonywać misje (Mission) i odblokowywać użyteczne operacje (Operations)

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2022

Tu przeczytacie o tym, jak działa wywiad (Espionage) i infiltracje (Infiltrations) w Dune Spice Wars. Poznacie podstawy sabotażu i przydzielania zadań Agentom, dowiecie się jakie są korzyści z przeprowadzania kontrwywiadu (Counterintelligence), jak pozyskiwać informacje o wrogich frakcjach i zlecać misje oraz zamachy.

Przydzielanie zadań Agentom i okno Wywiadu

Wywiad to jedna z bardzo istotnych funkcji w grze - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Wywiad to jedna z bardzo istotnych funkcji w grze. Dostęp do niej mają wszystkie frakcje, po pierwszych kilku minutach gry, gdy zostanie zwerbowany pierwszy Agent (kolejni agenci będą rekrutowanie w określonych odstępach czasu do ustalonego limitu - domyślnie 10 Agentów). Wtedy możecie otworzyć właściwe okno (ikona lupy), w którym możecie zobaczyć wolnych agentów (1) i po wybraniu ich, przydzielić im jedną z określonych funkcji:

  1. Infiltracja frakcji (2) - wybierzcie jedną z frakcji, by zdobyć o nich więcej informacji, na temat ich zasobów, regionów i wojsk - będą one widoczne po lewej stronie. Dodatkowo zdobywać będziecie +5 Danych.
  2. Infiltracja organizacji (3) - każda przynosi inne zyski i są kluczowe do odblokowania misji.
  3. Kontrwywiad (4) - pozwala na obronę przed wrogimi agentami. Ponadto generuje Punkty dowodzenia.

Dostępne są 4 organizacje, które można infiltrować. Każda z nich posiada 3 poziomy, lecz aby je odblokować, potrzebujecie właściwych badań z drzewka Wywiadu - dla każdej organizacji inne. Stąd, warto zaplanować już wcześniej, gdzie będziecie chcieli priorytetowo umieszczać Waszych szpiegów. Kategorie to:

  1. Infiltracja Arrakis - podstawowa praca, najczęściej pierwszy przydział Agentów. Jest wymagana, by móc badać Interesujące miejsca, a im więcej Agentów, tym szybciej badanie zostanie ukończone. Ponadto dostarcza: +1 Dane, +1 Władza (co także pomoże Wam w początkowych etapach gry do aneksji wiosek). Wymagany dla wielu operacji. Zwiększa szybkość wykrywania Siczy o 30% za każdego agenta.
  2. Infiltracja Gildii Kosmicznej - zapewnia produkcję: +1 Dane, +1 Siła robocza. Zapewnia dostęp do podstawowej misji: Zrzut zaopatrzenia.
  3. Infiltracja KHOAM - generuje: +1 Dane, +5 Solari. Wymagana szczególnie dla misji średniego i trudnego poziomu.
  4. Infiltracja Landsraady - generuje: +1 Dane, +1 Wpływów. Potencjalnie najmniej przydatna infiltracja z perspektywy misji, lecz wymagana dla niektórych z trudnego poziomu.

Zależnie od frakcji i dostępnych badań, nierzadko możecie zwiększać wydajność swoich agentów pracujących przy konkretnych zadaniach.

Poziom i przenoszenie Agentów

Agenta możecie przenieść pomiędzy zadaniami po prostu wybierając go z przydzielonej misji i klikając na "poczekalnię". Stąd możecie przenieść go do innego zadania lub przydzielić jako emisariusza do nawiązania sojuszu z Siczą.

Każda czynność posiada Poziom - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Każda czynność posiada Poziom. Postęp widoczny jest w postaci żółtego paska. Nie osiągnięcie jednak drugiego poziomu, jeśli nie przydzielicie do tej samej pracy drugiego agenta. Poziom jednak nie zanika - jeśli z infiltracji na poz. 2 usuniecie agenta, poziom spadnie na 1, ale zaraz po przywróceniu go z powrotem na to stanowisko, odzyskacie bardzo szybko poziom 2. Tak samo, po osiągnięciu poziomu 1 i przeniesieniu agenta do innej pracy, wrócicie na poziom 0 z niemal pełnym paskiem postępu. Warto w ten sposób przygotowywać infiltrację innych sektorów, gdy nie posiadacie jeszcze kompletu agentów.

Dodatkowo, każdy Agent posiada cechę (Characteristic) - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Dodatkowo, każdy Agent posiada cechę (Characteristic). Są to minimalne bonusy, które dostarczają, dlatego właściwe dopasowywanie ich do konkretnych zadań dla niektórych cech ma znaczenie. Jest to jednak element mikrozarządzania, często pomijalny.

Obrona - Kontrwywiad

Kontrwywiad to zadanie, do którego możecie przydzielić swoich agentów, aby skorzystać z działań obronnych - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Kontrwywiad to zadanie, do którego możecie przydzielić swoich agentów, aby skorzystać z działań obronnych. Silny kontrwywiad ma szansę przechwycić wrogiego szpiega - im wyższy poziom Misji, tym większa szansa na przechwycenie + poziom wrogiego poziomu Kontrwywiadu. Dodatkowo:

  1. Możecie wychwycić wrogich agentów pasywnie, nawet gdy nie wykonują żadnych operacji przeciwko Wam,
  2. Będziecie w stanie określić, który przeciwnik wykonuje operacje przeciwko Wam, nawet gdy nie jest to bezpośrednio widoczne (np. Rebelie).
Jeśli pochwycicie wrogiego agenta lub to Wasz trafi do niewoli, każdy może go odkupić, wysyłając przeciwnikowi odpowiednią propozycję wykupu - u frakcji, która ma Waszego agenta będzie on widoczny jako jedna z opcji transakcji - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Jeśli pochwycicie wrogiego agenta lub to Wasz trafi do niewoli, każdy może go odkupić, wysyłając przeciwnikowi odpowiednią propozycję wykupu - u frakcji, która ma Waszego agenta będzie on widoczny jako jedna z opcji transakcji. Wykupienie agenta jest jednak zwykle kosztowne. Po pewnym czasie uwięziony agent może samodzielnie uciec, więc warto rozważyć ofertę wykupu lub samemu zaproponować oponentowi opłatę za uwolnienie.

Operacje i misje

Drugi z głównych powodów przydzielania agentów do infiltracji instytucji, poza zdobywaniem zasobów, to możliwość wykonywania misji - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Drugi z głównych powodów przydzielania agentów do infiltracji instytucji, poza zdobywaniem zasobów, to możliwość wykonywania misji. Widzicie je po prawej stronie ekranu okna Wywiadu. Ukończone misje zamieniane są w operacje, które możecie uruchomić w dowolnym momencie, podczas gdy misja wymaga przygotowania.

Gdy będziecie chcieli użyć określonej operacji, możecie ją wybrać z okna po prawej stronie, pod ikonami liderów frakcji - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Gdy będziecie chcieli użyć określonej operacji, możecie ją wybrać z okna po prawej stronie, pod ikonami liderów frakcji. Domyślnie możecie przygotować jedynie 3 misje do użycia jako operacje. {ramkaniebieska}Aby odblokować kolejne 2 sloty, musicie odblokować badanie drugiego poziomu (Wywiad): Logistyka szpiegowska i następnie zbudować budynek w swojej bazie: Agencja wywiadowcza. {/ramkaniebieska}

Poziomy trudności misji

Obwódka określonego koloru i wskazanie opisowe mówią, jak trudna jest misja. Jest bowiem szansa, że Wasza misja się nie powiedzie i Wasz agent trafi do niewoli przed jej ukończeniem. Poniższa tabelka podpowie Wam, jakie są szanse (w procentach), że stanie się coś złego podczas próby wykonywania zadania:

Poziom trudności

Ryzyko komplikacji (na dzień)

Ryzyko wykrycia operacji

Łatwy

0

30

Normalny

5

30

Średni

10

30

Trudny

15

30

Wykrycie operacji (oznacza, że wróg będzie wiedział, kto wykonał operację) oraz szansa na schwytanie dotyczą wyłącznie frakcji, która jest celem. Nie będziecie informowani o działaniach innych frakcji między sobą i nie będą miały one wpływu na Wasze operacje. Są to poziomy podstawowe, a Kontrwywiad zwiększa szansę na niepowodzenie. Komplikacje zaś przyjmują formę okna, w którym musicie zadecydować o poświęceniu zasobów, by misja się powiodła lub by uniknąć schwytania agenta.

Innymi słowy: im trudniejsza misja i wyższy poziom wrogiego kontrwywiadu, tym większa szansa na wykrycie, a wtedy Wasz agent zawsze zostanie przechwycony.

Szpiegowanie innych frakcji

Możecie szpiegować inne frakcje - Dune Spice Wars: Wywiad, operacje i misje - sabotaż i szpiegostwo - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Możecie szpiegować inne frakcje. Na niskich poziomach przyda się Wam głównie dochód +5 Danych z tego tytułu.

  1. Poziom 1: znajomość dowódców, informacje o zasobach i rozchodach surowców (poza Wiedzą i Władzą).
  2. Poziom 2: dokładne informacje o zasobach, znajomość jednostek innych niż wojskowe (Ornitoptery, Żniwiarki) oraz ilość posiadanych terytoriów.
  3. Poziom 3: wszystkie możliwe informacje o zasobach, dokładne informacje o terytorium (ilość regionów specjalnych, agentów, zaprzyjaźnionych Siczy) oraz ilość dostępnych i wykorzystanych Punktów Dowodzenia przez przeciwnika.

Musicie wykonać dwa niezależne badania, by odblokować oba sloty i móc wykonać badanie na poziomie 3. Misje inne niż Zamach nie wymagają infiltracji innych frakcji.