Days Gone - poradnik do gry

Days Gone - poradnik do gry

Days Gone - poradnik do gry

Motoludzie z postapokalipsy. Poradnik do Days Gone przeprowadzi Cię przez wszystkie zadania i pomoże oczyścić najtrudniejsze gniazda z zombie. Solucja zawiera najlepsze porady, a także lokalizację sekretów i znajdziek. Sprawdź również najlepsze bronie i umiejętności na start.

Poradnik do Days Gone odkryje przed Tobą wszystkie sekrety ukryte w nowej produkcji ekipy Bend Studio. W naszym poradniku znajdziesz praktyczne porady, informacje i podpowiedzi, które ułatwią ci poznanie zasad gry. W tym poradniku przede wszystkim znajdziesz bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich misji fabularnych, jak i wszystkich zadań pobocznych. Dodatkowo, w rozdziale FAQ, znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania odnośnie gry.

Na pierwszych stronach poradnika znajdziesz porady na start, które ułatwią ci pierwsze godziny z produkcją. Przygotowaliśmy również liczne informacje dotyczące broni oraz walki, aby ułatwić poznawanie najważniejszych mechanizmów gry. W poradniku znajdziesz również stronę o sterowaniu, która ułatwi ci przeżycie pierwszych godzin w tym niebezpiecznym świecie.

Jako że motocykl w Days Gone pełni bardzo ważną rolę, przygotowaliśmy specjalnie o nim osobny rozdział. Znajdziesz tam informacje odnośnie tego jak go ulepszać oraz skąd zdobywać paliwo. Pamiętaj, że jeśli nie zadbasz odpowiednio o swoją maszynę, ta stanie na środku drogi, a resztę przygody będziesz musiał kontynuować pieszo. W ten sposób narazisz się na ataki ze strony zombie oraz innych ludzi.

Jednak nie tylko motocykl jest ważny. Sam główny bohater, Deacon St. John, też może się stale rozwijać. Informacje na temat rozwoju bohatera, zdobywaniu punktów doświadczenia oraz możliwych umiejętności również znajdziesz w naszym poradniku.

W naszym poradniku znajdziesz również informacje o craftingu, stanowi on bowiem bardzo ważną mechanikę w Days Gone. W grze możesz samodzielnie naprawiać swój motocykl, jak również wytwarzać lekarstwa, pułapki czy koktajle Mołotowa. Z naszego poradnika dowiesz się również skąd czerpać surowce i jak nie narazić się na niebezpieczeństwo ze strony innych ludzi.

Days Gone w pigułce

Days Gone to trzecioosobawa gra akcji osadzona w postapokaliptycznym świecie. Zadaniem gracza jest wcielenie się w byłego członka gangu motocyklowego, Deacona St. Johna. W jego skórę przyjdzie nam wcielić się niecałe dwa lata po wybuchu wirusa. Czas ten spowodował, że świat wszystkim nam znany już został kompletnie zniszczony, jednak jest jeszcze za wcześnie, aby powstały podwaliny nowego świata.

Twórcy podkreślają, że zadaniem gracza będzie przetrwać w pełnym niebezpieczeństw świecie i poradzić sobie z traumą bohatera. Nie mamy zgrywać bohaterów, nie jesteśmy tam po to, aby szukać lekarstwa ani ratować świat.

W trakcie gry poznamy również historię naszego bohatera, wielokrotnie będziemy powracać do czasów przed apokalipsą. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej wczuć się w skórę bohatera oraz podejmować lepsze wybory.

Jakie edycje posiada Days Gone i co one zawierają?

Days Gone zawiera:

  1. Pełną wersję gry.

Cena - 289 PLN

Days Gone Edycja Cyfrowa Deluxe zawiera - Days Gone - poradnik do gry

Days Gone Edycja Cyfrowa Deluxe zawiera:

  1. Pełną wersję gry,
  2. Cyfrową ścieżkę dźwiękową,
  3. Album z grafikami,
  4. 3 x skórki motocykla włóczęgi,
  5. Odblokowanie umiejętności Majster-klepka,
  6. Dynamiczny motyw do PS4.

Cena - 329 PLN

Days Gone Edycja Specjalna zawiera - Days Gone - poradnik do gry

Days Gone Edycja Specjalna zawiera:

  1. Pełną wersję gry,
  2. Steelbook,
  3. 48-stronnicowy artbook
  4. Soundtrack (na płycie CD),
  5. 3 x skórki motocykla włóczęgi,
  6. Odblokowanie umiejętności Majster-klepka,
  7. Dynamiczny motyw do PS4.

Cena - 299 PLN.

Days Gone Edycja Kolekcjonerska zawiera - Days Gone - poradnik do gry

Days Gone Edycja Kolekcjonerska zawiera:

  1. Pełną wersję gry,
  2. Steelbook,
  3. 48-stronnicowy artbook
  4. Soundtrack (na płycie CD),
  5. 3 x skórki motocykla włóczęgi,
  6. 4 naklejki,
  7. 6 przypinek,
  8. Figurkę bohatera wraz z zombie i motocyklem,
  9. Odblokowanie umiejętności Majster-klepka,
  10. Dynamiczny motyw do PS4.

Cena - 599 PLN

Zamówienia przedpremierowe zapewnia - Days Gone - poradnik do gry

Zamówienia przedpremierowe zapewnia:

  1. Pakiet ulepszeń motocykla,
  2. Wczesny dostęp do kuszy włóczęgi.

Porady na dobry początek

Rozdział Porady na start w naszym poradniku oferuje różnorakie podpowiedzi na temat najważniejszych mechanizmów rozgrywki. Zawarte w nim informacje mogą pomóc ci w rozpoczęciu gry i unikaniu popełniania ważnych błędów. Oto niektóre z poruszonych tematów:

  1. Dbaj o swój motocykl - Maszynę należącą do Deacona powinieneś na bieżąco naprawiać żeby uniknąć przykrych niespodzianek. Dodatkowo nie zapominaj o rozglądaniu się za kanistrami i dystrybutorami z paliwem.
  2. Rozglądaj się za lepszymi odmianami broni palnej - Nowe zwykłe bronie możesz odbierać pokonywanym przeciwnikom. Wyższej jakości pukawki możesz z kolei kupować od handlarzy mieszkających w obozowiskach.
  3. Odblokuj Skupiony strzał i korzystaj z niego w trakcie walk - Skupiony strzał to inaczej tryb spowolnienia czasu podczas celowania. Jest on szczególnie przydatny w eliminowaniu wrogów pojedynczymi trafieniami w głowę.
  4. Unikaj początkowo walk z Hordą - Konfrontacja z horda to potężne wyzwanie dla mało rozwiniętego bohatera. Atakowanie hord koniecznie odłóż sobie na później. Zadbaj najpierw o zwiększenie statystyk i odblokowanie ważnych umiejętności. Do momentu uczynienia bohatera silniejszym uciekaj na motocyklu przed każdą napotkaną hordą.
  5. Przeszukuj radiowozy i ambulanse - Splądrowanie radiowozu to szansa odnalezienia skrzynki z amunicją. Przeszukanie ambulansu to szansa odnalezienia apteczki.
  6. Staraj się eliminować wrogów z ukrycia - Polegaj na skradaniu o ile tylko gra na to pozwala. Możesz łatwo chować się przed przeciwnikami np. w wysokiej trawie, a także skutecznie ich zabijać wbijając im nóż w plecy.
  7. Odwiedzaj punkty NERO żeby permanentnie zwiększyć statystyki bohatera - W każdym z punktów NERO możesz znaleźć wstrzykiwacz i zwiększyć dzięki niemu o 1 punkt zdrowie, kondycję lub skupienie.
  8. Pasek zdrowia Deacona nie może się samoczynnie w pełni odnowić - Głównego bohatera musisz leczyć polegając na bandażach lub apteczkach. Warto odnotować, że bandaże możesz własnoręcznie wytwarzać.
  9. Regularnie zapisuj stan gry - Możesz tworzyć manualnie zwykłe lub szybkie sejwy. Wiedz jednak, że sejwowanie jest dozwolone tylko jeśli Deacon stoi w pobliżu motocykla lub łóżka (np. na terenie obozowiska).

Crafting

W grze Days Gone możesz samodzielnie wytwarzać przedmioty - jest to bowiem umiejętność niezbędna do przetrwania. By ulepszać swój sprzęt (bronie, pułapki, lekarstwa, granaty itp.) będziesz musiał przeczesywać świat gry w poszukiwaniu surowców i materiałów, takich jak puste butelki, gwoździe, płótna czy nafta.

Rozdział Crafting w naszym poradniku zawiera informacje między innymi na temat sposobów pokazywania przepisów oraz przedmiotów, które w oparciu o zawarte w nich instrukcje mogą zostać wytworzone.

Pytania i odpowiedzi

Dział FAQ poradnika to miejsce, w którym znajdziesz odpowiedzi na wszelkie nurtujące Cię pytania. Zwracamy uwagę na wasze problemy, zebraliśmy je, więc w jedno miejsce i opowiedzieliśmy na nie rzeczowo. Jeśli chcesz wiedzieć jak zjawiska pogodowe wpływają na rozgrywkę? Albo czy w nocy występują inne potwory? Zajrzyj do działu FAQ, a znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie trudne pytania.

Jaką kategorię wiekową otrzymał Days Gone?

Europejska agencja raitingowa PEGI oceniła produkcję Bend Studio jako przeznaczą jedynie dla pełnoletnich odbiorców (rating 18+) - Days Gone - poradnik do gry

Europejska agencja raitingowa PEGI oceniła produkcję Bend Studio jako przeznaczą jedynie dla pełnoletnich odbiorców (rating 18+). Amerykańsko-kanadyjska organizacja ESRB wystawiła z kolei grze rating M (Mature - dla dorosłych). W trakcie rozgrywki często można być świadkiem brutalnych lub odrażających scen. Pojawiają się również liczne przekleństwa.

Czy w Days Gone można zabijać dzieci?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta - Days Gone - poradnik do gry

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Główny bohater napotyka na swojej drodze potwory zwane traszkami (Newt). Ich wygląd sugeruje, że do przemiany w świrusa (nieumarłego) doszło gdy dana osoba była jeszcze dzieckiem. W żadnym miejscu w grze nie pojawia się jednak wyraźne stwierdzenie, że mamy do czynienia np. z zombie-dziećmi. Napotykane traszki są oczywiście wrogo nastawione do Deacona i mogą go zaatakować i próbować zabić jeśli nie zdecyduje się przed nimi obronić.

Czy ważni NPC-e mogą zginąć?

Tak, ważne postacie, które towarzyszą Deaconowi w trakcie rozgrywania niektórych misji, mogą zginąć w Days Gone - Days Gone - poradnik do gry

Tak, ważne postacie, które towarzyszą Deaconowi w trakcie rozgrywania niektórych misji, mogą zginąć w Days Gone. Śmierć sojusznika jest oczywiście równoznaczna z zawaleniem misji i przywrócony zostaniesz do poprzedniego punktu kontrolnego.

Zwracaj uwagę na poczynania swoich towarzyszy i nie zwlekaj z udzieleniem im pomocy gdy np. szamotają się z jednym z potworów. O potencjalnych niebezpiecznym sytuacjach wspominamy na kolejnych stronach naszego opisu przejścia gry w rozdziale Wątki fabuły.

Czy Days Gone ma wiele zakończeń?

Nie, gra Days Gone posiada tylko jedno główne zakończenie. Początkowo miała ona mieć kilka zakończeń uzależnionych od wyborów podejmowanych przez gracza w trakcie rozgrywki. Autorzy ostatecznie zrezygnowali jednak z tego pomysłu i cały główny wątek fabularny ma liniowy i odgórnie ustalony przebieg.

Niedługo po zaliczeniu głównej fabuły pojawia się dodatkowo szansa obejrzenia sekretnego zakończenia. Wymagania do odblokowania go opisaliśmy na stronie Ukryte zakończenie na osobnej stronie poradnika. Jest to bardzo krótki quest, w ramach którego Deacon musi spotkać się z jednym z NPC-ów.

Czy w Days Gone występują wybory moralne?

Nie, autorzy w trakcie produkcji zrezygnowali z zawarcia w Days Gone wyborów moralnych. Twórcy gry argumentują to chęcią uczynienia głównego bohatera bardziej wyrazistą postacią. Wszystkie główne zadania w grze mają liniową strukturę.

W Days Gone pojawiają się jedynie drobne wybory. Deacon po zakończeniu jednej z misji fabularnych może zadecydować komu chce dostarczyć lekarstwa. Ponadto odnajdywane ocalałe osoby można odsyłać do różnych obozowisk i uzyskiwać dzięki temu różne profity. Wybory w Days Gone nie wpływają w żaden sposób na fabułę gry, która ma odgórnie narzucony przebieg.

Jak długa jest gra Days Gone?

Ukończenie głównego wątku fabularnego gry powinno zająć około 30 godzin. Czas spędzony z grą znacząco mogą wydłużyć różnorakie poboczne aktywności - opcjonalne misje, eksploracja świata, staczanie walk z hordami czy odnajdywanie sekretów. Świat gry w Days Gone składa się z sześciu rozległych regionów i w każdym z nich jest masa atrakcji do odkrycia.

Dlaczego nie mogę zabić żołnierzy?

W trakcie przechodzenia gry Days Gone możesz spotykać żołnierzy w żółtych strojach oraz naukowców w białych strojach - Days Gone - poradnik do gry

W trakcie przechodzenia gry Days Gone możesz spotykać żołnierzy w żółtych strojach oraz naukowców w białych strojach. Deacon nie może ich zabić. Nie jest to błąd gry, a po prostu sztuczna blokada wynikająca z ograniczeń fabularnych. Nie próbuj używać broni palnej ani materiałów wybuchowych. Gra w misjach z udziałem tego typu przeciwników wymusza działania z ukrycia - pomagaj sobie oznaczaniem wrogów lornetką i dużo chowaj się i przemieszczaj w krzakach. W sytuacji zagrożenia wykryciem możesz też pomóc sobie kamieniami oraz innymi przedmotami do odwracania uwagi wrogów.

Jak ominąć blokadę w tunelu?

Dotarcie do sąsiednich obszarów mapy świata może wymuszać przejechanie motocyklem przez tunel - Days Gone - poradnik do gry

Dotarcie do sąsiednich obszarów mapy świata może wymuszać przejechanie motocyklem przez tunel. Droga przez tunel może być zablokowana, ale nie musisz wycofywać się i szukać innej drogi. Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste - odszukaj tarasujące drogę pojazdy, które bohater może przepchnąć. Wystarczy przytrzymać Kwadrat i zaczekać aż pojazd przetoczy się w inne miejsce. Nie daj się jednak zaskoczyć świrusom podczas odblokowywania przejazdu dla motocykla.

Czy Deacon może się czołgać?

Czołganie się domyślnie jest niedostępną akcją w Days Gone - Days Gone - poradnik do gry

Czołganie się domyślnie jest niedostępną akcją w Days Gone. Główny bohater po wciśnięciu Kółka może jedynie przykucnąć i w takiej pozycji się skradać. Deacon położy się na ziemi i zacznie się czołgać tylko w zaplanowanych przez autorów miejscach. W przykładzie z powyższego obrazka jednym z takich miejsc jest barykada rozstawiona na obrzeżach wrogiego obozowiska. Deacon może się pod nią przecisnąć i automatycznie wykona tę czynność po tym jak się do niej dostatecznie zbliżysz.

Czy mogę pokierować wózkiem golfowym?

Nie jest to niestety możliwe - Days Gone - poradnik do gry

Nie jest to niestety możliwe. Wózek golfowy jest własnością Tucker z obozu Hot Springs. Gra pozwoli ci jedenie przejechać się wózkiem golfowym w roli pasażera. Tucker będzie kierowała nim podróżując oskryptowaną trasą.

Dlaczego zawaliłem misję?

Niektóre misje w Days Gone mają bardzo liniowy charakter i możesz zawalić je także w innych sytuacjach poza śmiercią głównego bohatera - Days Gone - poradnik do gry

Niektóre misje w Days Gone mają bardzo liniowy charakter i możesz zawalić je także w innych sytuacjach poza śmiercią głównego bohatera:

  1. Misja może zostać przerwana jeśli wykroczysz poza obszar jej rozgrywania. Gra powinna wyświetlić na ekranie ostrzeżenie o tym, że wychodzisz poza obszar misji.
  2. To samo tyczy się sytuacji, w których musisz za kimś podążać (pieszo lub na motocyklu). Nie możesz się zbytnio oddalić od takiej osoby.
  3. Misja może zostać zawalona jeśli gra wymusza prowadzenie działań z ukrycia. Dojdzie do tego jeżeli Deacon zostanie wykryty przez przeciwników.

Czy Days Gone posiada tryb online/tryb kooperacji?

Days Gone to produkcja przeznaczona tylko dla jednego gracza - Days Gone - poradnik do gry

Days Gone to produkcja przeznaczona tylko dla jednego gracza. Twórcy chcieli, abyśmy sami stanęli twarzą w twarz z niebezpiecznym światem, równie samotni co nasz bohater. Dlatego gra nie posiada tryby online ani trybu kooperacji.

Czy w Days Gone można zjechać po drabinie?

Niestety nie, Days Gone nie przewiduje takiej możliwości - Days Gone - poradnik do gry

Niestety nie, Days Gone nie przewiduje takiej możliwości. Musisz dotrzeć na dół w tradycyjny sposób nawet jeśli Deacon zmuszony jest do zejścia np. z bardzo wysokiej wieży widokowej.

Czy Deacon umie pływać?

Nie, główny bohater nie potrafi pływać. Po wejściu do głębokiej wody na ekranie pojawi się pasek i jeśli odpowiednio szybko nie dotrzesz do brzegu to główny bohater niestety utonie. Utrudnienie to nie dotyczy rzek i bardzo płytkich zbiorników, w których woda sięga bohaterowi do kostek czy nawet do pasa.

Jaki wybrać poziom trudności?

Polecamy rozgrywać kampanię na normalnym lub wysokim poziomie trudności. Days Gone zawiera nieco elementów surwiwalowych (musisz przykładowo rozglądać się na bieżąco za zapasami czy używać lekarstw żeby przywracać Deacona do pełni zdrowia), ale nie jest mimo wszystko bardzo wymagającą produkcją.

Warto odnotować, że poziom trudności nie jest powiązany z żadnym z trofeów gry. Możesz go dowolnie zmieniać w trakcie rozgrywki lub także wybrać niski poziom trudności jeśli ci wyłącznie na jak najszybszym pozyskaniu platynowego trofeum.

Czy Days Gone posiada tryb fotograficzny?

Tak, Days Gone posiada bardzo rozbudowany tryb fotograficzny - Days Gone - poradnik do gry

Tak, Days Gone posiada bardzo rozbudowany tryb fotograficzny. Możesz go załączyć po spauzowaniu gry i wybraniu opcji Tryb fotograficzny (Photo Mode) z menu pauzy. Tryb fotograficzny może być tymczasowo zablokowany w trakcie oglądania scen przerywnikowych czy podczas wyświetlania niemożliwych do zablokowania animacji.

Możesz przełączać się pomiędzy głównymi zakładkami trybu fotograficznego z pomocą przycisków L1 i R1. Dodatkowo wciśnięcie przycisku X wyświetla bardziej zaawansowane ustawienia. Zanim zrobisz jakieś zdjęcie wciśnij Trójkąt żeby ukryć interfejs użytkownika.

Dlaczego czas stanął w miejscu?

Nie jest to wynikiem wystąpienia błędu gry, tylko efektem zaplanowanej decyzji twórców - Days Gone - poradnik do gry

Nie jest to wynikiem wystąpienia błędu gry, tylko efektem zaplanowanej decyzji twórców. Niektóre misje fabularne w Days Gone rozgrywane o określonej porze dnia (np. w nocy czy nad ranem). Gra zatrzymuje wtedy wbudowany zegar po to żeby nie zmieniła się pora dnia jeśli za dużo czasu poświęcisz na rozegranie misji do końca. Po ukończeniu misji zegar ponownie zacznie poprawnie odmierzać czas.

Czy mogę pobrać grę przed premierą?

Jeśli zakupiłeś grę Days Gone przed premierą możesz pobrać ją na swoją konsole. Nie będziesz jednak mógł uruchomić produkcji przez oficjalną premierą tytułu - 26 kwietnia 2019 roku. Days Gone wymaga pobrania nieco ponad 56 gigabajtów danych.

Co może zaatakować mnie w Days Gone?

W Days Gone trafisz na różnorodnych przeciwników - Days Gone - poradnik do gry

W Days Gone trafisz na różnorodnych przeciwników. Każdy z nich będzie pragnął pozbawić Cię życia. To niebezpieczny świat, a ty możesz liczyć tylko na siebie i swoją broń.

W Days Gone stawisz czoło:

  1. Ludzkim przeciwnikom - Występują głównie w miastach, w zniszczonych budynkach. Żywi przeciwnicy mogą korzystać z broni palnej i/lub z broni białej.
  2. Świrusom (Freakers) - To zmutowani/zarażeni ludzie, którzy poruszają się stadami. Jeśli nie musisz, nie atakuj ich, a po prostu uciekaj. Może jeden zombie nie stanowi zagrożenia, ale kilkanaście zarażonych od razu pozbawi Cię życia. Mutanty pojawiają się w różnych odmianach. Mogą to być między innymi zombie-dzieci czy osobniki cechujące się znacznie większą wytrzymałością na ataki bohatera. Świrusy mogą też podróżować po świecie gry w hordach, w skład których wchodzi od 50 do 500 potworów.
  3. Zwierzętom - W Days Gone występują różnorodne zwierzęta. Mogą to być jelenie, ale również np. wilki czy niedźwiedzie, które przystąpią do ataku po zauważeniu bohatera.

Czy w grze jest szybka podróż?

Jako, że gra Days Gone ma duży, otwarty świat jest dostępna opcja szybkiej podróży - Days Gone - poradnik do gry

Jako, że gra Days Gone ma duży, otwarty świat jest dostępna opcja szybkiej podróży. Jednak, aby ją odblokować musisz dotrzeć do zaprzyjaźnionego obozowiska lub najpierw oczyścić miejsce szybkiej podróży z przeciwników. Raz zdobyte miejsce nie będzie ponownie zasiedlane przez przeciwników.

Strona Jak skorzystać z szybkiej podróży? zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat okoliczności użycia tej funkcji oraz wymagań do jej zatwierdzenia.

Czy gra Days Gone będzie dostępna na PC?

Nie, gra Days Gone jest tytułem ekskluzywnym dla konsoli PlayStation 4. Nie jest planowana premiera gry na innych platformach sprzętowych, tj. na PC, Xboksie One, czy Switchu. Warto zaznaczyć, że Days Gone działa na wszystkich modelach PS4, aczkolwiek najlepszą grafikę i framerate oferuje konsola PlayStation 4 Pro.

Czy w Days Gone można podróżować z gangiem motocyklowym?

Niestety nie - Days Gone - poradnik do gry

Niestety nie. Deacon w przeszłości był członkiem gangu motocyklowego, ale postapokaliptyczny świat Days Gone przez znaczną większość czasu przemierza w pojedynkę. Inni motocykliści (m.in. Boozer oraz Rikki) pojawiają się głównie w trakcie zaliczania wybranych misji. Gra może wymusić wtedy wspólne podróżowanie z nimi do miejsc wykonywania zadań lub eliminowanie ich jeśli są wrogo nastawieni. Inne osoby na motocyklach mogą też pojawiać się w cut-scenkach (przykład na obrazku).

Opis przejścia i misje poboczne

Przemierzając świat gry trafisz na wiele misji fabularnych oraz pobocznych. Przygotowaliśmy obszerną solucję, która ułatwi Ci ukończenie gry i zaliczenie wszystkich misji w 100%.

Dostępne zadania zamieściliśmy w rozdziale Wątki fabuły (Storylines). Mogą one dotyczyć głównych misji lub zleceń o opcjonalnym charakterze. Na każdy wątek fabuły składa się zazwyczaj kilka różnych zadań. Misje z różnych wątków fabuły mogą też być ze sobą powiązane.

Mapa świata Days Gone

Akcja Days Gone toczy się w stanie Oregon. Do swojej dyspozycji masz duży, otwarty świat. Możesz zwiedzić każdy jego zakamarek, a my pomożemy Ci w dokładnej eksploracji każdej lokacji.

Rozdział Atlas świata w naszym poradniku oferuje wysokiej jakości mapy, na których zaznaczyliśmy między innymi najważniejsze lokacje, obozowiska, kryjówki bandytów czy miejsca powiązane z różnorakimi pobocznymi aktywnościami.

Warunki pogodowe oraz cykl dnia i nocy

Gra Days Gone reklamowana jest różnorodnymi warunkami pogodowymi oraz cyklem dnia i nocy - Days Gone - poradnik do gry

Gra Days Gone reklamowana jest różnorodnymi warunkami pogodowymi oraz cyklem dnia i nocy. Ta druga mechanika zapewni nam różnorodnych wrogów; w nocy bowiem obudzą się te najpodlejsze kreatury, które za nic mają twoje życie i zmęczenie, będą gonić Cię tak długo, aż je zgubisz bądź wpadniesz w ich szpony.

Jeśli chodzi jednak o zjawiska pogodowe - Days Gone - poradnik do gry

Jeśli chodzi jednak o zjawiska pogodowe. W grze Days Gone ujrzymy piękne słońce, śnieg oraz ogromne ulewy. Zjawiska te wpływają na widoczność, zachowanie bohatera oraz jego przeciwników.

Więcej informacji na temat wpływu pogody na rozgrywkę oraz na temat cyklu całodobowego znajdziesz między innymi na stronach:

  1. Eksploracja świata gry
  2. Jak zmienić porę dnia?

Motocykl

Motocykl Deacona to jego jedyny środek transportu - Days Gone - poradnik do gry

Motocykl Deacona to jego jedyny środek transportu. Dzięki niemu możesz szybko przemierzać świat gry oraz uciekać przed przeciwnikami. Musisz dbać o swój sprzęt, naprawiać go, uzupełniać paliwo, a nawet zabezpieczać przez złodziejami i mutantami. W grze Days Gone możesz nie tylko ulepszać swój motocykl, ale również wpływać na jego wygląd. Dzięki temu możesz stworzyć pojazd swoich marzeń.

Rozdział Motocykl w naszym poradniku zestawia wszystkie najważniejsze informacje na temat maszyny Deacona. Oto najważniejsze opisane przez nas tematy:

  1. Jak ulepszać motocykl?
  2. Jak zdobyć paliwo do motocykla?
  3. Jak naprawić motocykl?
  4. Jak jeździć bez utraty paliwa?
  5. Jak odblokować nitro (dopalacz)?
  6. Czy mogę skorzystać z innego motocykla?
  7. Jak atakować podczas jazdy na motocyklu?
  8. Jak unikać upadków z motocykla?
  9. Jak nałożyć specjalne malowanie na motocykl?

Bronie i walka

W grze Days Gone możemy mieć przy sobie wiele różnych broni. Gra dzieli je na bronie białe (nóż, kij bejsbolowy) i bronie palne (pistolety, karabiny automatyczne i snajperskie, kusze i strzelby). Znalezione bronie różnią się stanem zniszczenia oraz statystykami. Możesz ulepszać je oraz zmieniać np. poprzez zamontowanie tłumika. Więcej informacji o dostępnych broniach oraz sposobach korzystania z nich znajdziesz w rozdziale Bronie i walka.

Rozwój bohatera / umiejętności

W grze Days Gone znajdziesz trzy drzewka umiejętności. Dzielą się one na skille dotyczące walki wręcz, walki dystansowej i przetrwania. Rozdział Rozwój bohatera zawiera nie tylko opis każdej zdolności, ale również stronę poświęconą najlepszym umiejętnością na start. Dzięki niej dowiesz się w co najlepiej inwestować na samym początku gry.

Trofea w Days Gone

Rozdział Trofea w naszym poradniku pomoże Ci odblokować wszystkie osiągnięcia dostępne w grze Days Gone - Days Gone - poradnik do gry

Rozdział Trofea w naszym poradniku pomoże Ci odblokować wszystkie osiągnięcia dostępne w grze Days Gone. Każde trofeum zostało bardzo dokładnie opisane, abyś wiedział co należy zrobić. Powinno ci to znacząco ułatwić "wbicie" platyny.

Sterowanie w Days Gone - Pieszo

Poruszanie się postacią - Days Gone - poradnik do gry

Poruszanie się postacią.

Sprint - Days Gone - poradnik do gry

Sprint. Uwaga - Wyczerpuje on Kondycję. Nie możesz sprintować bez ograniczeń. Po wyczerpaniu paska kondycji musisz zaczekać aż bohater odzyska siły.

Rozglądanie się - Days Gone - poradnik do gry

Rozglądanie się.

Surwiwalowe widzenie (Survival Vision) - Days Gone - poradnik do gry

Surwiwalowe widzenie (Survival Vision). Tryb ten pozwala na "zeskanowanie" otoczenia. Możesz dzięki temu odnaleźć np. ślady stóp czy interaktywne przedmioty nadające się do zabrania. Surwiwalowe widzenie ma domyślnie krótki czas działania, ale dzięki umiejętnościom możesz go wydłużyć.

Koło przetrwania (Survival Wheel) - przytrzymaj przycisk - Days Gone - poradnik do gry

Koło przetrwania (Survival Wheel) - przytrzymaj przycisk. Szczegółowo opisaliśmy je w podpunkcie Zarządzanie ekwipunkiem - koło przetrwania.

Celowanie (przytrzymaj przycisk) - Days Gone - poradnik do gry

Celowanie (przytrzymaj przycisk). W przypadku skorzystania z przedmiotu do rzucania gra wyświetli jego planowaną trajektorię lotu.

Możesz wcisnąć X w trakcie celowania, dzięki czemu kamera zmieni położenie i znajdzie się nad przeciwnym ramieniem bohatera.

Przykucnięcie (tryb skradania się) - Days Gone - poradnik do gry

Przykucnięcie (tryb skradania się). Wślizg (w trakcie biegu).

Przeładowanie broni - Days Gone - poradnik do gry

Przeładowanie broni. Interakcja z obiektami z otoczenia.

Przełączanie pomiędzy główną i podręczną bronią - Days Gone - poradnik do gry

Przełączanie pomiędzy główną i podręczną bronią. Przytrzymaj przycisk żeby wybrać z inwentarza broń specjalną.

Wspinanie się (tylko na wybrane obiekty) - Days Gone - poradnik do gry

Wspinanie się (tylko na wybrane obiekty).

Oddanie strzału z broni - Days Gone - poradnik do gry

Oddanie strzału z broni. Rzucenie przedmiotem.

Wyprowadzenie ataku bronią białą. Bohater automatycznie użyje broni białej jeśli nie masz przytrzymanego przycisku celowania.

Przewrót (unik) - Days Gone - poradnik do gry

Przewrót (unik). Ruchy te najlepiej wykonywać będąc w ruchu.

Dotknięcie panelu - główne menu - Days Gone - poradnik do gry

Dotknięcie panelu - główne menu. Przejechanie palcem w górę - Wątki fabuły. Przejechanie w dół - Umiejętności. Przejechanie w lewo - Ekwipunek. Przejechanie w prawo - Mapa świata.

Korzystanie z touchpada dokładniej opisaliśmy w podpunkcie Jak otwierać główne okna menu?.

Lornetka - Days Gone - poradnik do gry

Lornetka. Wciskając gałkę analogową możesz zmieniać poziomy przybliżenia.

Leczenie się - Days Gone - poradnik do gry

Leczenie się. Musisz przytrzymać przycisk i dodatkowo mieć na wyposażeniu apteczkę lub bandaże.

Detonator - Days Gone - poradnik do gry

Detonator. Zdobywa się go dopiero w dalszej części gry.

Latarka - Days Gone - poradnik do gry

Latarka. Możesz rozświetlać okolicę np. podczas podróżowania nocą czy badania jaskiń.

Menu pauzy - Days Gone - poradnik do gry

Menu pauzy.

Informacje o Days Gone - poradnik do gry

Autor : Jacek Stranger Hałas

Poradnik zawiera : strony: 124, ilustracje: 735 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 12.

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 25 kwietnia 2019, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 25 kwietnia 2019, odwiedź Opis przejścia

Popularne strony w Days Gone - poradnik do gry

Days Gone - screen - 2019-09-05 - 403687Days Gone - screen - 2019-09-05 - 403686Days Gone - screen - 2019-09-05 - 403685Days Gone - screen - 2019-03-13 - 393546Days Gone - screen - 2019-03-13 - 393545Days Gone - screen - 2019-03-13 - 393544Days Gone - screen - 2019-03-13 - 393543Days Gone - screen - 2019-03-06 - 393173Days Gone - screen - 2019-03-06 - 393172