Days Gone: Umiejętności - najlepsze na start
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Days Gone zamieściliśmy najważniejsze umiejętności do odblokowania w początkowej fazie kampanii. Uwzględniliśmy tylko te zdolności, dzięki którym początek gry będzie znacznie prostszy. Pełną listę umiejętności znajdziesz na osobnej stronie tego rozdziału.
Na potrzeby tego zestawienia wybraliśmy umiejętności z poziomów 1-3. W celu awansowania na każdy kolejny poziom musisz niestety odblokować dwie (dowolne) wcześniejsze umiejętności.
Walka w zwarciu (Melee)

Naprawy polowe (Field Repairs) - Umiejętność ta umożliwia naprawianie broni białej kawałkami złomu (Scrap). Jest to niesamowicie przydatne, szczególnie jeśli ulepszyłeś jakąś broń białą w oparciu o crafting. Domyślnie doprowadzenie do spadku sprawności broni białej do 0% oznacza jej bezpowrotną utratę. Dzięki tej zdolności możesz na bieżąco naprawiać broń i nadal z niej korzystać. Pamiętaj jednak o obserwowaniu paska sprawności (lewy dolny róg ekanu) żeby nie zbliżył się on do poziomu 0 procent.

Mocne przyłożenie (Hard Hitter) - Umiejętność ta zwiększa obrażenia zadawane przy pomocy broni białej (znalezionej lub wytworzonej w oparciu o crafting). Premia do obrażeń jest mile widziana. Dzięki ich zwiększeniu możesz szybciej rozprawić się z napotkanymi przeciwnikami oraz w mniejszym stopniu zużyć broń białą w wyniku kolejnych uderzeń.

Porachunki (The Reckoning) - Umiejętność ta daje szansę na wykonanie krytycznej eliminacji ludzi, rojaków (Swarmers) i traszek (Newt) przy użyciu broni białej. To kolejna zdolność znacząco zwiększająca przydatność broni białej i jej skuteczność w pozbywaniu się wrogów. Pamiętaj jednak, że krytyczne obrażenia dotyczą "standardowych" wrogów. Nie zadziałają np. na silniejsze potwory.
Walka dystansowa (Ranged)

Skupiony strzał (Focused Shot) - Umiejętność ta spowalnia czas podczas celowania. To bardzo ważna i bardzo przydatna umiejętność. Po jej załączeniu spowolnienie czasu pozostaje aktywne do momentu wyczerpania małego paska energii. Najlepszym zastosowaniem tej umiejętności jest celowanie w głowy przeciwników w trybie spowolnienia czasu. Wszystkich standardowych wrogów możesz zabić w ten sposób pojedynczym trafieniem.

Walka i ucieczka (Fight and Flight) - Umiejętność ta zapewnia większą precyzję w trakcie jednoczesnego poruszania się i celowania z broni dystansowej. Docenisz to o ile tylko nie prowadzisz bardzo ostrożnej gry polegającej na ostrzeliwaniu wrogów bez wychodzenia zza zasłony. Większa precyzja przydaje się szczególnie w trakcie walk ze świrusami, gdyż potwory nie pozwalają na kontynuowanie ostrzeliwania ich zza zasłony i wymuszają odważniejszą reakcję.

W biegu (On the Move) - Umiejętność ta umożliwia przeładowywania broni podczas poruszania się sprintem. Cechę tę docenisz szczególnie w trakcie potyczek z potworami oraz podczas uciekania hordzie. Standardowy bieg może wtedy nie wystarczyć i nie musisz zwalniać po to żeby przygotować broń do kolejnych strzałów.

Zabójcze bełty (Nocked Up) - Umiejętność ta znacznie zwiększa obrażenia zadawane bełtami z kuszy. Wybierz ją tylko jeśli kusza jest twoją preferowaną bronią specjalną. Naszym zdaniem doskonale sprawdza się ona w początkowej fazie gry. Zwiększone obrażenia bardzo przydają się przy nieprecyzyjnych strzałach, gdy nie trafisz wroga w głowę, tylko w inną część ciała.
Przetrwanie (Survival)

Sokole oko (Hawkeyed) - Umiejętność ta powoduje wyświetlanie roślin na minimapie. Warto się w nią zaopatrzyć, gdyż niektóre gatunki roślin powiązane są z wytwarzaniem ważnych przedmiotów jednorazowego użytku, np. bełtów do kuszy.

Cierń w boku (Thorn In Your Side) - Umiejętność ta daje szansę na odzyskanie części bełtów wystrzelonych z kuszy. Podobnie jak w przypadku umiejętności Zabójcze bełty na odblokowanie zdecyduj się jeśli regularnie polegasz na kuszy. Nie będziesz miał nieustannie rozglądać się za krzakami, dzięki którym można zdobyć materiały do produkcji bełtów.

Wśród nocnej ciszy (Thief in the Night) - Umiejętność ta zmniejsza ilość hałasu powodowanego poruszaniem się i spadaniem. To bardzo przydatna zdolność na potrzeby skradania się w grze. Docenisz to szczególnie w trakcie konfrontacji ze świrusami, gdyż potwory bywają bardziej wyczulone na dźwięki otoczenia od ludzi.

Odsapnięcie (Catch Your Breath) - Umiejętność ta zmniejsza opóźnienie regeneracji kondycji. Odblokowanie tej pasywnej zdolności docenisz we wszystkich tych sytuacjach, w których wykonujesz czynności zużywające kondycję. Jest to szczególnie istotne w trakcie walk z potworami gdy konieczne może okazać się np. wykonanie długiego sprintu.
Komentarze czytelników
Troche racji masz bo jak szukałem wedlug tego poradnika to tylko 2 nie znalazłem i tak to większość jest git i wiesz moze gdzie mógłbym znaleźć mape wszystkich znajdziek w days gone?
W turystyczne #7 jest błąd na mapie bo znacznik jest bardziej na zachod od swojej właściwej lokalizacji.
#46 Dane wywiadowcze NERO brak oznaczenia na mapie, a wedle opisu nie łatwo zlokalizować!
Czy ktoś wie skąd zdobywać rzeczy do craftingu po ukończeniu fabuły? Lokacje już objechałam a chcę spróbować sił z większymi hordami. Czy surowce się odnawiają co jakiś czas?
I drugie pytanie: czy znajdźki przechodzą do gry plus - w sensie zdobycia trofeum. - czy trzeba je zgarnąć w jednym przejściu gry wszystkie?
Ukończyłem grę, przeszedłem wszystkie misje, zdobyłem wszystkie trofea na PS5. Niestety wątek "Łowca obozów wypadowych" jest zrealizowany w 86% przez co nie otrzymałem trofeum za tą misję, a tym samym i platyny za całość... Może kto z Was wie o co chodzi...
Rozwiązaniem jest jeżdżenie kursorem po mapie i sprawdzanie po kolei wszystkie regiony patrząc równocześnie na tabelę z lewej strony co mamy już odblokowane. A później wystarczy w sieci na innej stronie z mapą znaleźć zaznaczone miejscówki obozów wypadowych których jeszcze nie odwiedziliśmy.
Gdzie znajdują się jeszcze jedne dane wywiadowcze bo na mapie jest zaznaczonych 5 lokalizacji a nie 6 chodzi mi o lost lake
Nie sugeruj się poradnikami tutaj. Bo na GOL zawsze są najgorszej jakości. Są tylko po to, żeby były. Nigdy nieaktualizowane. Nikt nie sprawdza, co jest napisane. Najczęściej też są źle przepisane. A część starszych poradników jest niedokończona. Zgłaszałem to kilka lat temu. To dostałem odpowiedź, że przyjrzą się temu. I tak zostało. https://www.youtube.com/watch?v=4sDKEPZRk3M
Witam wracam do obozu do weavera z cynobrem z kopalni do obozu a go nie ma.objechalem wszystko i nie wiem co zrobić a zostało mi do zrobienia dobry żołnierz i campus CCC
ale nie ma wejscia i wypalanie gniazd w tym campus
znajdzka turystyka 7 jest błędna opis z obrazkiem nie pokrywa sie z miejscem na mapie Belknap
Aktualnie zdobycie platyny wymaga zdobycia 60 osiągnięć (61 jest łącznie z jednoprocentowcem). Większość nowych dotyczy wyzwań, ale są też : przejście gry w trybie przetrwania, nowa gra + , nowa gra + na poz .trudny2 lub przetrwanie 2. Można sobie ułatwić maxując postać na wyzwaniach (i zrobić trofea z nimi związane) I dopiero wtedy odpalić nową grę plus na przetrwaniu 2. Zrobienie tego nie jest jednak zbyt łatwe.
Studio nie płaci to nie ma gier na rynku polak potrafi ??nie płacić za pomysł studio tak samo olewa właścicieli projektów dlatego jednoznacznie won nikt za darmo nie będzie promował wam gier
Poradnik nie uwzględnia "tajnej broni Nero" którą odblokowujemy pod koniec gry. Dlaczego POD KONIEC ? - tego nie wie nikt
PS. Chyba, że nie widzę ?
Witam wracam do obozu do weavera tam gdzie jest misja "zostaw to wszystko przy drzwiach" tak wskazuje znaczek i nic się nie dzieje objechałem wszystko dookoła i nie wiem co zrobic
Tyle grania i trafił człowiek na szczyt debilizmu. To mnie wkur... w tych grach. Zdaję się, że skończyłem...
Turystyka nr 7 została źle oznaczona na mapie... Przy toaletach na ścianie koło śmietnika, ale kawałek w prawo patrząc na mape
Witam mam problem ze znalezieniem turystyki nr 7. W poradniku jest pokazany śmietnik, którego u mnie nie ma :/
Jestem na początku gry i już problem. PC. Jak kopnąć umarlaka w tunelu który nagle na mnie wyskakuje?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
