Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Europa Universalis 4 - poradnik do gry

Europa Universalis 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Europa Universalis 4: Doradcy - Administracja Europa Universalis IV poradnik, porady

Doradcy

Wykorzystuj doradców do nadrabiania braków u króla, lub wykorzystania w pełni jego mocnych stron. - Europa Universalis 4: Doradcy - Administracja - Europa Universalis IV - poradnik do gry
Wykorzystuj doradców do nadrabiania braków u króla, lub wykorzystania w pełni jego mocnych stron.

W grze możesz zatrudnić trzech doradców. Po jednym dla każdego rodzaju Monarch Power. Do każdego stołka będziesz miał 3 potencjalnych kandydatów (liczbę tę można zwiększyć poprzez niektóre idee) z 7 typów. Cena doradcy zależy od jego wieku (im starszy w momencie zatrudnienia tym tańszy) oraz jego umiejętności (1-3). Każdy typ doradcy ma stały bonus, który będzie oferował. Każdy kolejny punkt umiejętności natomiast zwiększa generowany Monarch Power odpowiadającego mu typu. Początkowo doradcy mogą być bardzo drodzy i rujnujący budżet. Wówczas dobieraj ich tylko, gdy chwilowo potrzebujesz boostu w odpowiedniej dziedzinie. Gdy masz duże rezerwy walutowe, warto oczywiście trzymać ich na stałe. Jednocześnie nie trzymaj się jednego typu, a zwalniaj i zatrudniaj nowych, tak by jak najlepiej odpowiadali aktualnym celom i planom. Ogólnie, nie warto zatrudniać doradców na trzecim poziomie ze względu na ich cenę, chyba że masz prawdziwe imperium ekonomiczne, lub potrzebujesz jak najmocniejszego wsparcia (np. poprawa stabilności przy westernizacji).

Startowy koszt doradcy (trzydziestolatka, im starszy tym niższa cena) w 1444 wynosi kolejno, w zależności od poziomu umiejętności:

  • Poziom 1 - 16 dukatów zatrudnienie, 1 dukat miesięczna pensja
  • Poziom 2 - 64 dukaty zatrudnienie, 4 dukaty miesięczna pensja
  • Poziom 3 - 144 dukaty zatrudnienie, 9 dukatów miesięczna pensja

W raz z upływem lat ceny te wzrastają mniej więcej 1% rocznie. Niektóre idee również zmniejszają koszty doradców.

Doradcy Administracyjni

  • Artist - Koszt stabilności -10%
  • Inquisitor - Siła misjonarzy +2%
  • Master of Mint - Redukcja inflacji 0,10
  • Natural Scientist - Koszt technologii administracyjnej - 10%
  • Philosopher - Roczny prestiż +2
  • Theologian - Ryzyko buntu -3
  • Treasuerer - Modyfikator podatków w kraju (nie dotyczy kolonii) +5%

Doradcy Dyplomatyczni

  • Diplomat - Relacje wraz z upływem czasu +30%
  • Colonial governor - Cła +10%
  • Naval reformer - Koszt technologii dyplomatycznej -10%
  • Navigator - Zasięg kolonizacji +20%
  • Statesman - Reputacja dyplomatyczna +5
  • Spymaster - Działania szpiegów +10%
  • Trader - Siła handlu +10%

Doradcy Wojskowi

  • Army Organiser - Limit jednostek lądowych +10%
  • Army Reformer - Koszt technologii wojskowej -10%
  • Commandant - Dyscyplina +5%
  • Grand Captain - Morale wojsk +0,3
  • Master Recruiter - Manpower +10%
  • Military Engineer - Obrona fortów +25%
  • Quartermaster - Prędkość uzupełnień +33%