Knieja Otulisko | Rozdział 4 - zadania główne | Solucja Baldur's Gate
Aktualizacja:

Knieja Otulisko
Dziennik: Zbadanie obozu bandytów zaprowadziło was do Kniei Otulisko. Wygląda na to, że gdzies głęboko, w środku lasu, jest ukryta kopalnia żelaza.
Gospoda "Pod Pomocną Dłonią"

Po dokładnym przeczesaniu obozu bandytów, udaj się do gospody "Pod Pomocną Dłonią". Tuż przed wejściem spotkasz po raz kolejny Elminstera, który ponownie uchyli rąbka tajemnicy odnośnie twojej osoby. Dobrym pomysłem będzie sprzedanie łupów w gospodzie, wyleczenie wszystkich członków drużyny, przejrzenie dostępnych czarów i wypoczęcie przed wyruszeniem w dalszą drogę.
Knieja Otulisko I


Poza zadaniami pobocznymi (opisanymi osobno), w tej lokacji nie znajduje się nic interesującego. Na pomoście w północnej części mapy spotkasz jedynie Corana [B], którego można zwerbować do drużyny. Gdybyś się na to zdecydował, masz 16 dni, aby pomóc mu w polowaniu na wywerny, inaczej Coran sam odejdzie z drużyny. Zakładając, że grasz zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tym poradniku, to "zadanie poboczne" jest zupełnie nie opłacalne, ponieważ nie ma za nie żadnej nagrody, a wywerny i tak możesz ubić.
Knieja Otulisko II


Podobnie jak w przypadku poprzedniej lokacji, w tej części kniei nie ma czego szukać, poza jednym zadaniem pobocznym (Pająki w Kniei Otulisko). Zwróć jedynie uwagę na liczne pułapki (zaznaczone na mapie czerwonym x), jakie zastawiły mieszkające w okolicy pająki i ettercapy. Pułapki same w sobie nie są groźne, ponieważ są to po prostu pajęcze sieci, ale stawonogi, które je zastawiły to już inna historia. Warto na nie zapolować, choćby ze względu na dużą ilość doświadczenia, jakiego dostarczają.
Knieja Otulisko III


Z fabularnego punktu widzenia, i w tej lokacji nic istotnego się nie dzieje. Warto jednak zwrócić uwagę, na kilka postaci, które wałęsają się po okolicy. Pierwszą z nich jest Eldoth [A], neutralny-zły bard, który z chęcią przyłączyłby się do twojej drużyny, gdybyś wyraził na to zgodę.
![Po przekroczeniu mosty, zostaniesz zaczepiony przez Laskala [B], jednego z lokalnych druidów - Knieja Otulisko | Rozdział 4 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/12285250.jpg)
Po przekroczeniu mosty, zostaniesz zaczepiony przez Laskala [B], jednego z lokalnych druidów. Laskal podstępnie zapyta Cię, czy należysz do Żelaznego Tronu. Odpowiedz, że jesteś wrogiem tej organizacji, a otrzymasz Miksturę Niewrażliwości i dobre słowo na drogę.
![Kolejnym druidem, który stanie Ci na drodze jest Izefia [C], który pała nienawiścią do Harfiarzy - organizacji, której przedstawicielką w twojej drużynie jest Jeheira - Knieja Otulisko | Rozdział 4 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/12285265.jpg)
Kolejnym druidem, który stanie Ci na drodze jest Izefia [C], który pała nienawiścią do Harfiarzy - organizacji, której przedstawicielką w twojej drużynie jest Jeheira. Dojdzie do walki, za którą otrzymasz 120pd i bezwartościowe przedmioty druida.
![Takiyah [D], to kolejny druid, który rzuci się do gardła Jeheirze - Knieja Otulisko | Rozdział 4 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/12285281.jpg)
Takiyah [D], to kolejny druid, który rzuci się do gardła Jeheirze. Za jego zabicie również otrzymasz 120pd.
![Faldorn [E], to druidka, która jako jedna z nielicznych w tej okolicy nie będzie do Ciebie nieprzyjaźnie nastawiona - Knieja Otulisko | Rozdział 4 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/12285296.jpg)
Faldorn [E], to druidka, która jako jedna z nielicznych w tej okolicy nie będzie do Ciebie nieprzyjaźnie nastawiona. Co więcej, można zrekrutować ją do drużyny.
![W punkcie [1] znajduje się wielki dąb, który jest domem Amarande, jednego z druidów - Knieja Otulisko | Rozdział 4 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/12285312.jpg)
W punkcie [1] znajduje się wielki dąb, który jest domem Amarande, jednego z druidów. Amarande to kolejny druid, wrogo nastawiony do Jeheiry. Przeszukaj parter w poszukiwaniu łupu i wejdź na pierwsze piętro, gdzie spotkasz samego gospodarza. Jak się domyślasz, ponownie dojdzie do walki. Za zwycięstwo otrzymasz 120pd, trochę mikstur oraz Potęzny Dąb +2, maczugę w sam raz dla Jeheiry.
![Ostatnim miejscem wartym odwiedzenia w tej lokacji, jest jaskinia [2] zamieszkała przez Petera z Północy - Knieja Otulisko | Rozdział 4 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/12285328.jpg)
Ostatnim miejscem wartym odwiedzenia w tej lokacji, jest jaskinia [2] zamieszkała przez Petera z Północy. Peter ma niecne plany, w których chce wykorzystać hodowane przez siebie małe wywerny. Zabij Petera i jego menażerię, za co otrzymasz w sumie 1140pd oraz trochę przeciętnego łupu.
Knieja Otulisko IV


W tej części kniei jest tylko jedno miejsce warte odwiedzenia, przed wyruszeniem dalej na północ. W punkcie [1] znajduje się wejście do jaskini zamieszkanej przez kilka małych oraz dojrzałych wywern. Zanim wejdziesz do jaskini, rzuć na drużynę wszelkie dostępne czary ochronne, ponieważ walka nie będzie należała do najłatwiejszych. Dobrym pomysłem może okazać się wystawienie na pierwszą linię ognia naszego barda i użycie Piruetu Defensywnego, który unieruchomi barda, ale uczyni go również nietykalnym na jakiś czas. Zwabione ku niemu wywerny będą doskonałym celem dla pozostałych członków drużyny. Ta wymagająca potyczka zaowocuje nagrodą w postaci 4150pd i 62sz. Dodatkowo, przy zwłokach znajdujących się w jaskini odnajdziesz Różdżkę Strachu.

Dodatkowo, jedną z głów wywern możesz zabrać do Świątyni, na wschód od Beregostu i zainkasować za nią 4000sz.
0
Komentarze czytelników
nikei Legionista
Zgadzam się z wami w stu procentach chociaż na baldur.cob-bg.pl nie jest też napisane że można znależć Sejmitar+2 Talon Rashada a znajduje się on na mapce 2100 z pająkami:)
Mr.Kalgan Legend

Pisząc poradnik do wersji EE upieranie się przy kanonicznej drużynie to aberracja. W ten sposób prawie w ogóle brak informacji o nowych przyłączalnych NPC, ani słowa zatem JAK prowadzić jedyny w pierwszej części BG romans. Mało tego przyłączalnych postaci jest więcej niż 3. Zupełnie inaczej zresztą wygląda balans drużyny - bez sensu jest dwuklasowanie Imoen skoro zarówno Dzika magiczka jak i czarownik z Peldvale przewyższają Dynaheir jak i Edwina. Czarownik jest złym Drowem a co ciekawe ma dialogi z drowką Viconią.
W wersji EE znikł hełm przeciwstawnego charakteru z Nashkel (czemu moderzy tego nie naprawią) ponoć jest możliwość uzyskania go w wieży Durlaga.
Szereg informacji zawartych w podręczniku jest nieprawdziwa !! Np. okradzenie Drizzta nie jest możliwe, natomiast wszystkie stare sposoby na jego zabicie działają (no, ten z ostrzałem z wyspy zrobił się bardzo trudny, trzeba wprowadzić do niego pewne poprawki). Zwracano także uwagę, że fechmistrz jest kiepskim wyborem Jeżeli chcemy przenieść drużynę do BG II nadal poważnie trzeba zastanowić się nad Paladynem. Osobiście kończę przechodzić grę wojownikiem bez podklasy, półogrem 19-18-19-10-10-18. Jeżeli chcemy, a chcemy zabić Dizzta w miarę szybko to i charyzma musi być na maksie a i nie od rzeczy jest paladyński charakter. Zabicie Drizzta to spadek reputacji o 10 !!! a nie o 8, a zejście z reputacją poniżej 4 może oznaczać niemożliwość otrzymania zadań i poważne inne niedogodności - niemożność skompletowania owej kanonicznej (?) drużyny (co z Minscem ?).
EE przechodzi się miło. Poradnik by się przydał. GOL znów zamieszcza chałturę i znów nie reaguje na krytykę - do podręczników nie wprowadza się poprawek choćby na każdej stronie było po mendlu ortograficznych wpadek. Ten akurat ma mało błędów, natomiast jest nieprzejrzysty, fatalnie zorganizowany - już naprawdę lepiej zrobić opis poszczególnych lokacji, no i nie jest to podręcznik do edycji EE. Do podstawy także nie, zatem do jakiej w ogóle gry został napisany ???
NumaiTu Junior
Rozmawiałam już z Tranzingiem i go załatwiłam. Ale na mapie nie pokazała mi się lokalizacja ani Kniei Larsa ani Peldvale. I nie wiem jak ruszyć dalej z grą - pomocy.
katrin20 Legend

Powracając do BG mam szybkie pytanko. Macie jakiś pomysł na dobrą drużynę "złych"?
aresn7072453744 Junior
Ejj cześć mam problem bo ten bohater Rasaad chodziłam z nim długo zaktualizowałam zadanie jego mnich słońca i nie pokazują się ci mnichowie w nocy a w notatniku nie zaktualizowało się zadanie chodzę już dosyć długo co zrobić żeby ci mnichowie w nocy pojawili się nic się nie dzieję się stoję w miejscu nic nie mogę zrobić raz tylko udało mi się ale za pierwszym razem gadkę źle poprowadziłam i drugi raz chce jak to zrobić żeby za drugim razem drgnęło ci mnichowie ileś nocy przespać czy o co chodzi
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.