Rozkazy od księcia Eltana | Rozdział 5 - zadania główne | Solucja Baldur's Gate
Aktualizacja:
Rozkazy od księcia Eltana
Dziennik: Książe Eltan z Wrót Baldura rozkazał nam zinfiltrować Żelazny Tron. Na początek można zacząć od ich siedziby w południowo-zachodniej części miasta.
Wrota Baldura (G)
![Po złożeniu raportu z poprzedniego zadania, spotkaj się ze Scarem [C] na zewnątrz siedziby straży - Rozkazy od księcia Eltana | Rozdział 5 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/10083328.jpg)
Po złożeniu raportu z poprzedniego zadania, spotkaj się ze Scarem [C] na zewnątrz siedziby straży. Scar poprosi Cię, abyś spotkał się z księciem Eltanem. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do komnat księcia.

Książe Eltan poprosi cię o przeprowadzenie dochodzenia w siedzibie Żelaznego Tronu. Zgódź się na to i odpowiedz szczerze na wszystkie jego pytania, inaczej dojdzie do rozlewu krwi.
Wrota Baldura (H)
![Po rozmowie z Eltanem udaj się do wieży Żelaznego Tronu [8] - Rozkazy od księcia Eltana | Rozdział 5 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/10083359.jpg)
Po rozmowie z Eltanem udaj się do wieży Żelaznego Tronu [8]. Przed wejściem do budynku upewnij się, że twoja drużyna jest wyleczona i wypoczęta, a magowie i kapłani/druidzi mają w zapasie dobre dobrze czary ofensywne i defensywne. Jeśli brakuje Ci dobrych zaklęć, udaj się do Czarodziejskich Rozmaitości we wschodniej części miasta (F), dokup odpowiednie zaklęcia, zapamiętaj je i pozwól drużynie odpocząć w jakiejś gospodzie. Jeśli na tym etapie jeszcze nie wykonałeś wszystkich zadań pobocznych w mieście, polecam najpierw to zrobić, ponieważ zdobyte w ten sposób doświadczenie, przedmioty i zaklęcia bardzo przydadzą się w nadchodzącej potyczce.

Po wejściu do budynku, zaczepi Cię Triadore. Zapłać mu 300sz (opcje dialogowe 1, 2), aby powiedział Ci wszystko co wie o wydarzeniach w Żelaznym Tronie. Okaże się to bardzo pomocne w spokojnym zwiedzaniu reszty wieży. Od tej pory, zawsze puszczaj swojego barda (lub inną postać z bardzo wysoką charyzmą) przodem, dzięki czemu będziesz mógł dotrzeć na ostatnie piętro wieży bez uszczerbku na zdrowiu. Jeśli nie posiadasz w swojej drużynie nikogo, kto potrafi przekonująco kłamać, będziesz musiał przebijać się siłą przez kolejne piętra.

W głównym holu zaczepi Cię jeden z gwardzistów. Podaj się za nowych agentów Tronu (opcja dialogowa 3), a ten puści was bez przepychanek.

Zejdź do piwnicy budynku, gdzie znów zaczepi Cię gwardzista. Podaj się znowu za nowych rekrutów i w spokoju przeszukaj pomieszczenie.

Wejdź po schodach na pierwsze piętro wieży. Zagadnie do Ciebie Dra'tan. Użyj opcji dialogowych 2, 2, 2 aby wydobyć z niego więcej informacji na temat Żelaznego Tronu i w spokoju przejść dalej. Poza tą rozmową, na pierwszym piętrze nie znajduje się nic ciekawego.

Wejdź na drugie piętro, gdzie po raz kolejny zaczepi Cię jeden z gwardzistów. Znów użyj kłamstewka o nowych rekrutach (opcja 3), a ten puści was dalej.

Chwilę później zagadnie do Ciebie Nortuary. Użyj opcji dialogowych 1, 2, po czym sam rusz na górę.

Na trzecim piętrze, Destus Gorn pomyli Cię z kimś innym. Wysłuchaj go (opcja 2), a dowiesz się więcej na temat sytuacji w Tronie. Przeszukaj dokładnie półki z książkami, znajdujące się na tym piętrze. Znajdziesz tutaj sporo zwojów magicznych.

Przed wejściem na kolejne piętro przygotuj się do najtrudniejszej dotychczas potyczki. Rzuć na drużynę wszystkie czary ochronne, jakie masz w posiadaniu, użyj wzmacniających/ochronnych mikstur, zwojów oraz indywidualnych umiejętności każdej z postaci (która takowe posiada). Polecam również zapisać w tym momencie grę. Dobrym pomysłem będzie również rozdzielenie drużyny, i wysłanie każdej grupki innymi schodami, aby równo rozłożyć siły, ale nie jest to konieczne.

na ostatnim piętrze zatrzyma Cię Zhalimar Cloudwulfe. Cokolwiek nie powiesz, dojdzie do walki z siedmioma potężnymi przeciwnikami. Podczas walki zastosuj wszystkie triki jakich nauczyłeś się do tej pory - przyzywaj do pomocy magiczne istoty, używaj piruetów ofensywnych barda, potężnych zaklęć oraz magicznych broni. W pierwszej kolejności postaraj się wyeliminować trzech magów, którzy mogą ogromy chaos w twojej drużynie. Kilka kwasowych strzał Melfa lub zatrutych strzał posłanych w ich kierunku powinno skutecznie uniemożliwić im użycia potężniejszych zaklęć. Następnie zajmij się zbrojnymi przeciwnikami, z którymi powinno Ci już pójść nieco łatwiej, choć pokonanie ich również będzie wymagało dobrej koordynacji działań.
Całkowita nagroda za pokonanie tej grupy wynosi 12420pd, a przy ich zwłokach znajdziesz liczne magiczne przedmioty, zwoje, mikstury oraz złoto. na samym zbędnym łupie powinieneś zarobić dobrych kilkanaście tysięcy złotych monet.

Na koniec porozmawiaj z Thaldornem. Wyciśnij z niego trochę informacji na temat Żelaznego Tronu (opcje dialogowe 1, 3, 1) i zabij, za co dostaniesz dodatkowe 975pd i 350sz.

Po wyjściu z wieży, zagadnie do Ciebie Caedmon, który skieruje Cię do księcia Eltana. Poinformuj księcia, że obciążające dokumenty ma przy sobie Rieltan, który wyruszył do Candlekeep. Po rozmowie z Eltanem otrzymasz nagrodę w wysokości 2000sz i zostaniesz przeniesiony do Candlekeep , gdzie rozpocznie się rozdział 6. Jeśli nie jesteś jeszcze na to gotowy, powiedz księciu, że chcesz jeszcze coś załatwić przed wyruszeniem w drogę. Będzie to dobry czas na dokończenie wszelkich zadań pobocznych w mieście. Przed ostatnią rozmową z Eltanem włam się i przeszukaj wszystkie skrzynie w jego komnatach, gdzie znajdziesz magiczną zbroję i tarczę oraz złoto.
0
Komentarze czytelników
Vaar Junior
Poradnik bardzo chaotyczny i nieczytelny (mapy) ale co najgorsze - niekompletny. W części zadań pobocznych zostały opisane tylko niektóre questy. W takich lokalizacjach jak na przykład: Samotne Szczyty czy Latarnia Morska brakuje opisu zadań, choć są one zaznaczone na mapie.
@rocamadour: Drizzta niestety nie można już okraść. W którejś z ostatnich poprawek do EE naprawili ten "błąd". Nawet przy maksymalnej ilości punktów kradzieży nic mu nie zabierzemy. Czyli zbroja i miecze są nie do zdobycia, chyba, że uda nam się go ubić.
To tyle w temacie. Moim zdaniem szkoda kasy na ten poradnik - wszystkie te informacje, a nawet dokładniej opisane i bez błędów, można znaleźć za darmo.
Drackula Legend

Drizzta ubic jest bardzo prosto:
Po spotkaniu Drizzta w czasie dialogu go prowokujemy i wtedy zamiast bic gnole biega za nszym bohaterem a gnole za nim, jesli bedziemy na przyspieszaczu biegac dookola gnoli to te od czasu do czasu walna drizzta w glowe. Czasem sie zakorkuje pomiedzy gnolami i wtedy duzo szybciej ginie. Nie powinno to zajac wiecej niz 15-20 minut. Oczywiscie reszta ekipy stoi i nic nie robi bo inaczej drizzt na nich ruszy.
zanonimizowany1036807 Junior
Jest to najgorszy poradnik jaki trafiłem na grach online. Jak pisali poprzednicy w/w "dzieło" charakteryzuje się przeogromną wręcz chaotycznością przy opisywaniu lokacji. Zawzięcie twórcy na grę "kanoniczną drużyną" jest wnerwiające. Sama propozycja builda głównego bohatera też kiepska. Bard - fechmistrz jest słabą postacią, jedyny plus to "piruet ofensywny". Aby uzyskać staty jak w poradniku, trzeba przy tworzeniu bohatera uzyskać 95 na kościach, co nie jest kwestią "kilku max kilkunastu" rzutów.
szalek23 Chorąży

Zgadzam się z przedmówcami poradnik bardzo nieczytelny sporo błędów i przeskoków, gram w grę na tablecie a z poradnika chciałem korzystać z mojego czytnika kindle... niestety to istna masakra nawet korzystając z komputera zdarza mi się w nim zagubić ;/
zanonimizowany1070748 Junior
Trudno się takim poradnikiem posiłkować, zamiast tego polecam baldur.cob-bg.pl na którym wszystko mamy ładnie opisane
nikei Legionista
Zgadzam się z wami w stu procentach chociaż na baldur.cob-bg.pl nie jest też napisane że można znależć Sejmitar+2 Talon Rashada a znajduje się on na mapce 2100 z pająkami:)
Mr.Kalgan Legend

Pisząc poradnik do wersji EE upieranie się przy kanonicznej drużynie to aberracja. W ten sposób prawie w ogóle brak informacji o nowych przyłączalnych NPC, ani słowa zatem JAK prowadzić jedyny w pierwszej części BG romans. Mało tego przyłączalnych postaci jest więcej niż 3. Zupełnie inaczej zresztą wygląda balans drużyny - bez sensu jest dwuklasowanie Imoen skoro zarówno Dzika magiczka jak i czarownik z Peldvale przewyższają Dynaheir jak i Edwina. Czarownik jest złym Drowem a co ciekawe ma dialogi z drowką Viconią.
W wersji EE znikł hełm przeciwstawnego charakteru z Nashkel (czemu moderzy tego nie naprawią) ponoć jest możliwość uzyskania go w wieży Durlaga.
Szereg informacji zawartych w podręczniku jest nieprawdziwa !! Np. okradzenie Drizzta nie jest możliwe, natomiast wszystkie stare sposoby na jego zabicie działają (no, ten z ostrzałem z wyspy zrobił się bardzo trudny, trzeba wprowadzić do niego pewne poprawki). Zwracano także uwagę, że fechmistrz jest kiepskim wyborem Jeżeli chcemy przenieść drużynę do BG II nadal poważnie trzeba zastanowić się nad Paladynem. Osobiście kończę przechodzić grę wojownikiem bez podklasy, półogrem 19-18-19-10-10-18. Jeżeli chcemy, a chcemy zabić Dizzta w miarę szybko to i charyzma musi być na maksie a i nie od rzeczy jest paladyński charakter. Zabicie Drizzta to spadek reputacji o 10 !!! a nie o 8, a zejście z reputacją poniżej 4 może oznaczać niemożliwość otrzymania zadań i poważne inne niedogodności - niemożność skompletowania owej kanonicznej (?) drużyny (co z Minscem ?).
EE przechodzi się miło. Poradnik by się przydał. GOL znów zamieszcza chałturę i znów nie reaguje na krytykę - do podręczników nie wprowadza się poprawek choćby na każdej stronie było po mendlu ortograficznych wpadek. Ten akurat ma mało błędów, natomiast jest nieprzejrzysty, fatalnie zorganizowany - już naprawdę lepiej zrobić opis poszczególnych lokacji, no i nie jest to podręcznik do edycji EE. Do podstawy także nie, zatem do jakiej w ogóle gry został napisany ???
NumaiTu Junior
Rozmawiałam już z Tranzingiem i go załatwiłam. Ale na mapie nie pokazała mi się lokalizacja ani Kniei Larsa ani Peldvale. I nie wiem jak ruszyć dalej z grą - pomocy.
katrin20 Legend

Powracając do BG mam szybkie pytanko. Macie jakiś pomysł na dobrą drużynę "złych"?
aresn7072453744 Junior
Ejj cześć mam problem bo ten bohater Rasaad chodziłam z nim długo zaktualizowałam zadanie jego mnich słońca i nie pokazują się ci mnichowie w nocy a w notatniku nie zaktualizowało się zadanie chodzę już dosyć długo co zrobić żeby ci mnichowie w nocy pojawili się nic się nie dzieję się stoję w miejscu nic nie mogę zrobić raz tylko udało mi się ale za pierwszym razem gadkę źle poprowadziłam i drugi raz chce jak to zrobić żeby za drugim razem drgnęło ci mnichowie ileś nocy przespać czy o co chodzi
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
